Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Eič 2016-02-11 14:44
Chemijos pamokose dar ne tokių matę esame.
vardasas 2016-02-11 17:17
Chemijos pamokose eksperimentavote su cola?
Hmz 2016-02-11 20:00
"Baliklyje esančios cheminės medžiagos laužo cheminius ryšius tarp deguonies atomų "
Paprasčiausio tekstuko ir tai nesugeba išsiversti atgrubnagiai. Tarp deguonies atomų baliklyje, o ne koloje!
zipper 2016-02-11 20:47
Ne tik kad nevykęs straipsnis, bet ir nesugeba normaliai iš anglu kalbos išverst, tegul akis su balikliu prasiplauna prieš rašant nesąmones.
Suplysus_kojine 2016-02-11 21:16
Tokiu prietranku zurnalistu dar reiktu paieskot. Lauzo cheminius rysius, kas ten tau ka lauzo, lauzytojau, cheminiai rysiai gali but nutraukti. Is vis, prie ko cia tas deguonis, ne jis isbalina, o CHLORAS. Kuris yra aktyvesnis oksidatorius nei deguonis. Todel ir naudojamas balikliuose (hipochloritu pavidalu, nuo kuriu ir atskyla atominis chloras). Ech, po ilgo laiko pasijungiau paziuret kas cia gero, bet pasirodo dar bukesni zmones "straipsnius" raso nei anksciau. O dar vadinas TECHNOLOGIJU puslapis, apgailetina, jums tik rasyt kas su kuo vaiku susilauke, kas su kuo apsizenijo ir panasiai. Sekmes ir toliau lauzant cheminius rysius.
punktyras 2016-02-11 22:02
. Deguonį oksiduoti gali tik fluoras.
Balikliuose esanti hipochloritinė rūgštis reaguoja su vandeniu ir skyla į druskos rūgštį ir vandenilio peroksidą
H₂O + HClO → HCl + H₂O₂
peroksidas savo ruožtu skyla į vandenį ir atominį deguonį:
2H₂O₂ → H₂O + O+O
Vandenilio peroksidas rūgščioje terpėje yra vienas stipriausių žinomų oksidatorių – stipresnis už chlorą, chloro dioksidą ar kalio permanganatą.
Suplysus_kojine 2016-02-11 22:35
to punktyras. Genijau tu, balikliuose naudojama ne hipochloritine rugstis, o hipochlorito druskos , pvz natrio hipochloritas. Hipochloritine rugstis nestabili. Siuose aktyvus komponentas yra chloras. http://wonderopolis.org/wonder/how-does-bleach-work/
https://en.wikipedia.org/wiki/Sodium_hypochlorite
pirma pasidomek pries rasydamas
Marius.brn 2016-02-11 23:36
Kultūros lvl over 9000, suplysus_kojine. Tik panašu, kad pas tėvą plyšo kažkas kitkas kažkada.
//Nieko nesakau dėl kritikos, nes tai normalus dalykas. Bet ne tokiu būdu.
punktyras 2016-02-12 08:00
Taip, natrio hipochloritas skyla (yra pusiausvyroje, priklausančioje nuo tirpalo pH), išsiskiria chloras, kuris, reaguodamas su vandeniu, sudaro hipochloritinę rūgštį, kuri, kaip jau rašyta, skyla, sudarydama vandenilio peroksidą, kuris ir veikia kaip baliklis.
Endless Nameless 2016-02-12 11:36
Iš kolos padarė sprite'ą.
Suplysus_kojine 2016-02-12 21:34
to punktyras. Kodel tada balikliuose chloro kvapas, jei pagal tave Cl pereina i Cl? Kodel balikliu, tarkim natrio hipochlorito pagrindu, terpe yra sarmine, pH apie 11? pagal tave, jei isiskiria HCl, tai terpe turi but rugstine, arba jei tirpale susidarytu bazes -neutrali?
punktyras 2016-02-12 23:57
NaClO + H₂O → Na+ + Cl− + 2 HO•
Šie hidroksilo radikalai gali oksiduoti organinius junginius (balina) arba reaguoja su savimi, taip suformuodami vandenį ir deguonį
R-CH₂-OH + 4 HO• → R-COOH + 3 H₂O
4 HO• → 2 H₂O + O₂ (ištirpęs arba dujinis)
Pirma iš atminties rašiau, tai per didelę garbę vandenilio peroksidui skyriau, jo būna mažai, pagrindiniai – hidroksilo radikalai
Viskas priklauso nuo proporcijų. Balikliuose nusistovi tokia lygčių pusiausvyra
HOCl ↔ H+ + OCl−
HOCl + Cl− + H+ ↔ Cl₂ + H₂O
Baliklio pH yra didesnis, nei vandens, tad įpylus baliklį į vandenį, lygtis pasislenka į kairę ir skiriasi chloro dujos. Todėl, kad hipochloritiniai balikliai būtų stabilūs, pridedama šarminių tirpalų, pavyzdžiui, natrio hidroksido („muilo akmens“ – NaOH).
Suplysus_kojine 2016-02-13 04:09
Sveikinu, pakopinai pora lygciu, gal pagaliau dasilo tai kas tokiuose balikliuose oksiduoja org. medziagas? Be to, ne lygciu pusiausvira nusitovi, o cheminiu reakciju pusiausvyra. Ne lygtis uzrasai chemine reakcija, o chemine reakcija lygtimis.
punktyras 2016-02-13 11:37
Oksiduoja hidroksilo grupė ir deguonis, ką ir reikėjo įrodyti. Ar dar kažko nesupratau?
Suplysus_kojine 2016-02-16 02:38
Ne, nesupratau, KAS OKSIDUOJA BALIKLIUOSE CHLORO, NE HPEROKSIDO PAGRINDU. Paklausiu kitaip, kas oksiduoja balikliuose, vandenilio peroksido pagrindu. Tik nesakyk, kad hidroksilo jonai ir atominis deguonis, nes nepatikesiu, buk kuribingesnis.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Kas atsitiks „Coca Cola“ sumaišius su balikliu? (Video)