Įdomiausios savaitės mokslo naujienos (2016–06–20)  ()

Buvo išties smagi savaitė! NASA renka dalyvius skrydžiams – gal norėtumėte? Ką reiškia antrasis gravitacinių bangų aptikimas ir 3D spausdintuvu pagamintas bepilotis autobusiukas, vairuojamas IBM dirbtinio intelekto Watson. Nutiko, žinia, daug daugiau, tačiau pateikiame tai, kas svarbiausia ir/ar įdomiausia.
TEMOS:

NASA plakatai;
Watsonas už vairo;
gazuota Antarktida;
gravitacinės bangos ×2;
bakterijomis išgydytas pelių autizmas;
„pagimdyk mane atgal“;
žuvys į krantą ×30;
procesoriaus branduoliai ×1000;
plastikinis kosmosas;
garsas be barjerų.

• 2016-06-20 Įdomiausios savaitės mokslo naujienos (2016–06–20)  ()

NASA plakatais verbuoja Marso tyrėjus

NASA rimtai užsiėmė verbavimu, ir plėsdama paieškas, pasidalino stulbinamais vaizdais. Mokslinės fantastikos, Dėdės Semo ir NASA stilių asorti puikiai atrodytų ant sienos ar kur kitur. Galite apžiūrėti ir parsisiųsti.

Popular Science

IBM Watson – naujojo 3D spausdintuvu pagaminto, save vairuojančio autobusiuko smegenys

Naujas save vairuojančių automobilių gamintojas scenoje pasirodė ketvirtadienį ir drauge su IBM superkompiuterio platforma Watson gali važiuoti jau dabar.

Phys

Antarktidos CO2 lygis pasiekė 400 ppm pirmą kartą per 4 milijonus metų

Oficialiai prasidėjo gyvenimas naujame pasaulyje. Anglies dioksido lygos nuolatos augo nuo pat Pramonės revoliucijos, kasmet pasiekdamas vis naujas rekordines aukštumas. Dabar rekordų knygoje atsirado dar vienas vertas pažymėjimo įrašas. Žemėje nebeliko meteorologinių stočių, kuriose CO2 lygis nesiekia 400 dalių iš milijono (ppm).

Scientific American

Vėl aptiktos susiduriančių juodųjų bedugnių sukeltos gravitacinės bangos

Mokslininkai užfiksavo antrą per Žemę sklindančių gravitacinių bangų pliūpsnį. Erdvėlaikio išlinkimas buvo užfiksuotas per Kalėdas JAV Advanced LIGO laboratorijose – ten pat, kur buvo atliktas pirmasis istorinis jų užfiksavimas pernai metų rugsėjį. Tada bangos bangos atsklido nuo dviejų didžiulių juodųjų bedugnių susidūrimo.

BBC News

Viena žarnyno bakterijų rūšis gali panaikinti su autizmu siejamą pelių socialinį elgesį

Tyrėjai praneša, kad vienos konkrečios rūšies žarnyno bakterijų nebuvimas pelėms sukelia bendravimo trūkumus. Pridėję šios rūšies bakterijų į pažeistų pelių žarnyną, mokslininkai sugebėjo atitaisyti kai kuriuos elgesio trūkumus, primenančius žmonių autizmo spektro sutrikimus (ADS).

ScienceDaily

Mokslininkai patvirtino perprogramavę suaugusiųjų kamienines ląsteles taip, kad jos tapo identiškos embrionų kamieninėms ląstelėms

Vavilovo bendrosios genetikos instituto, Fizikocheminės medicinos tyrimų instituto ir Maskvos Fizikos ir technologijų instituto (MIPT) tyrėjai padarė išvadą, kad perprogramavimas nesukelia skirtumų tarp perprogramuotų ir embrioninių kamieninių ląstelių. Rezultatai publikuoti žurnale Cell Cycle.

Phys

Žuvų persikėlimo į sausumą evoliucija galėjo vykti daugiau nei 30 kartų

Pirmosios žuvies žengimas į sausumą daugiau nei prieš 350 milijonų metų nebuvo atsitiktinumas. Mūsų draugai iš vandenynų gebėjimą išlipti iš vandens per tą laiką įgijo mažiausiai 30 kartų, rodo naujas dabar gyvenančių amfibinių žuvų tyrimas.

Science | AAAS

Pirmasis pasaulyje 1000 procesorių lustas: manoma, sparčiausias lustas, sukurtas universiteto laboratorijoje

Mikrolustą, kuriame yra 1000 nepriklausomų programuojamų procesorių, sukūrė Kalifornijos universiteto Davise Elektros ir kompiuterių inžinerijos departamento komanda. Maksimali efektyviai energiją vartojančio „KiloCore“ lusto skaičiavimo sparta – 1,78 trilijono instrukcijų per sekundę ir jame yra 621 milijonas tranzistorių.

ScienceDaily

Tarpžvaigždinėje erdvėje aptikta pirmoji veidrodinė molekulė

Naujas atradimas tolimame kosmose gali paaiškinti vieną iš didžiausių Žemės paslapčių. Mokslininkai aptiko pirmuosius chiralių molekulių – kurių veidrodiniai atspindžiai nesutampa – įrodymus tarpžvaigždinėje erdvėje. Molekulė, kuri dabar Žemėje naudojama polietileno gamybai, buvo rasta dujų debesyje maždaug už 28 000 šviesmečių nuo mūsų planetos.

Science | AAAS

Ultragarsas atveria smegenis perspektyviems vaistams

Natūrali smegenų apsaugos sistema neleidžia į smegenis pakliūti ir gyvybę gelbstintiems vaistams, bet gal jau neilgai. Apsauginis smegenų kraujotaką supantis dangalas – hematoencefalinis barjeras – dangalas saugo smegenis nuo mikrobų ir toksinų. Bet jis užkerta kelią ir egzistuojantiems vaistams, kurie galėtų būti naudojami smegenų vėžio ar Alzheimerio ligos gydymui.

MIT Technology Review