Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
augo.girioj 2018-02-12 19:00
Žmogaus kūnas tai tik ego namai. Sąmonė nemirtinga.
Denis_LT 2018-02-12 19:38
Nemanau
AAA000 2018-02-12 21:53
mirsta ir samone. bet manau ateity bus galima padaryt kopija aisku ji greiciausiai nebetobules kaip zmogus, bet bus kazkoks to zmogaus prisiminimu ir sukauptos patirties atminties bankas. samones flaske tas tikrai imanoma. tik pradzioje kokybes lygis gali but labai zemas. ir bus ilgas tarpinis etapas, kol visokias smulkmenas istirs.
augo.girioj 2018-02-13 10:05
Ego tai ką susikuri per gyvenimą ir ką gyvenimas nulipdo. Tai lyg gamtos, trumpa kelionė, paklydimas žmogaus gyvenimo nuotykyje, kiekvieno mūsų akimis. Sąmonė. Jos yra kelios formos. Pagrindinės dvi yra: ta kuri neišlidus iš žmogiškosiso patirties ir ta kur jau buvo nusimetusi ego ir grįžo atgal arba iškeliavo toliau.
Čia mano patirtis ir nuomonė
Staska 2018-02-13 11:28
Straipsnis yra filosofavimas ir spekuliacijos, interpretuojant kai kurių mokslinių eksperimentų rezultatus. Tas eksperimentas, kur buvo delta bangų šuolis po 10 min nuo širdies sustojimo, fiksuotas tik 1 pacientui iš 4 tirtų ir patys mokslininkai teigia, kad galėjo būti kažkokia matavimo klaida, o gal ir ne. Reikia daugiau tiriamųjų, kad galima būtų tai patvirtinti. Be to rašė, kad tokios delta bangos panašios į atsirandančias gilaus miego būsenoje, tai reiškia žmogus praktiškai nėra sąmoningas, pažadintas labai staigiai iš gilaus miego būsenos, žmogus būtų kaip grįžęs iš nebūties. Šiai dienai dar neaišku ar gilaus miego būsenoje žmogus iš viso yra nors kiek sąmoningas.
Niemand 2018-02-13 12:11
Smegenys tik pradeda mirti praėjus vidutiniškai 6 min. po širdies sustojimo ir tas procesas santykinai ilgas, nieko nuostabaus paskiruose aktyvumo šuoliuose tame nėra, pilnai gali būti ir gerokai vėliau.
Staska 2018-02-13 12:58
Jei turi omeny smegenų mirtį, kad smegenų ląstelės pradeda žūti, ir smegenys pakenkiamos negrįžtamai, praėjus 6 min kai nustoja plakti širdis, tai gal ir taip. Bet smegenys nebekuria sąmonės (tam tikro dažnio bangų kurios siejamos su sąmoningumu), beveik iš karto, kai sustoja širdis, arba žmogus būna praradęs sąmonę dar iki to, tam tikrais atvejais. Todėl ir yra mįslė, tas delta bangų galimas egzistavimo atvejis net iki 10 min po klinikinės mirties.
augo.girioj 2018-02-13 14:09
Pasakymas kad smegenys kuria samonę iš piršto laužtas. Bangas kad kuria, kurias galim išmatuoti, sutinku.
punktyras 2018-02-13 15:05
Ar yra užfiksuotas bent vienas sąmonės be smegenų atvejis?
Manau, teorijoje, kad sąmonė nėra smegenų veiklos pasekmė, pirštų sulaužyta daug daugiau.
augo.girioj 2018-02-13 15:11
Pasakymas kad smegenys kuria samonę iš piršto laužtas. Bangas kad kuria, kurias galim išmatuoti, sutinku.
Nesusimastei kad smegenys tėra įrankis kaupti, fiksuoti ir reaguoti?
Staska 2018-02-13 15:43
Šiuolaikinis neuromokslas sako priešingai ir kaip sakė punktyras, niekas dar nėra fiksavęs jokios sąmoningumo apraiškos, nesant bent primityvios centrinės nervų sistemos t.y. smegenų.
Niemand 2018-02-13 17:18
Negrįžtamai medicinoje laikoma (reanimacija nutraukiama) po 10 min. (išimtys - žema kūno temperatūra, kai kurių preparatų poveikis, kai gali net virš valandos ištempti), po 6 min. atsiranda pažeidimų, t.y. atgaivintas pacientas gali turėti neurologinių sutrikimų, įskaitant ir negrįžtamus.
Bet tai jokiu būdu nereiškia, kad tiksliai po 10 min. smegenys nustoja veikusios kaip mygtuką paspaudus. Tik tiek, kad dabartinė medicina nepajėgi sustabdyti prasidėjusio irimo/mirties proceso. Niekas negali pasakyti, kiek procentų neuronų turi numirti, kad sąmonės nebeliktų.
Staska 2018-02-13 19:44
Reiškia, bet kokiu atveju visas tas 10 min, ar keletą valandų, kol neplaka širdis, sąmonės smegenys negeneruoja ir žmogus nėra sąmoningas. Po kiek laiko jas atgaivinti vėl į sąmoningą būseną galima bus ateity niekas dabar negali pasakyti. Pats rašai, kad šiuolaikinė medicina tai gali padaryti praėjus ne daugiau kaip 10 min.
Niemand 2018-02-14 11:28
O kai žmogus miega - jis sąmoningas ar ne?
Staska 2018-02-14 13:53
Kai žmogus yra gilaus miego fazėje be sapnų, niekas 100 % užtikrintai negali pasakyti, ar nors kruopelytė sąmoningumo egzistuoja (delta bangos generuojamos, kaip jau rašiau, bet jos nereiškia, kad žmogus yra sąmoningas). Bet kokiu atveju žmogui miegant jo širdis nesustoja ir jo nebūna ištikusi klinikinė mirtis.
Niemand 2018-02-14 15:03
Niekas 100 proc. užtikrintai negali pasakyti, kad gilaus miego fazė yra be sapnų... Bet akivaizdžiai sąmonė/smegenys tuo laiku kažkuo užsiėmusios. Bet kokiu atveju, jei nestebina smegenų elektrinis aktyvumas gilaus miego fazėje ar net komoje, tai neturėtų stebinti ir aktyvumas mirštant. Po 10 min. visi smegenų neuronai tikrai nemiršta, tik kažkoks procentas, nebeįveikiamas šiuolaikinei medicinai. Taip pat niekas negali 100 proc. užtikrintai pasakyti, kad mirties proceso eigoje žmogus nemato kažko panašaus į sapnus. Sprendžiant pagal žmonių pasakojimus greičiausiai yra priešingai - mirštančios smegenys "generuoja" kažką panašaus į sapną.
Staska 2018-02-14 15:46
. Jei tas vienintelis toks atvejis ateityje būtų patvirtintas, tai stebintų, nes tam, kad smegenys generuotų tam tikro dažnio bangas reikalinga plakanti širdis. Žmogui miegant, ar net esant komoje, jo širdis nenustoja plakusi ir varinėjusi kraujo į smegenis, skirtingai negu ištikus klinikinei mirčiai. Jei ta eksperimentą pažiūrėtum su grafikais internete, matytum, kad tai buvo tiesiog trumpas, bangų šuolis apie 10 min sustojus širdžiai. o ne pastovus aktyvumas. Bet kokiu atveju, net jei kada nors išaiškėtų, kad sustojus širdžiai žmogus gali sugeneruoti kažkokią trumpą sąmoningumo būseną, po 10 min, o ne 10 sekundžių sustojus širdžiai, ką tai keičia žmogui ?
Niemand 2018-02-14 16:21
a) kraujo padavimas reikalingas reikalingas ilgalaikėje perspektyvoje, be kraujo srauto banaliai dūsta. Jei tiksliau - reikia ne pačio kraujo, o deguonies. Efektas bus lygiai tas pats dūstant, todėl būna situacijų, kai smegenys numira, o širdis kaip gyvybingesnis organas toliau plaka. Smegenys gali išlaikyti ir išlaiko elektrinį aktyvumą kažkiek laiko po kraujo apytakos (deguonies padavimo) nutraukimo, kiek tiksliai - individualu, bet gerokai ilgiau nei 10 min., besivystančių pažeidimų mastas ir grįžtamumas tai jau kitas klausimas;
b) nieko nekeičia.
Staska 2018-02-14 20:12
Niemand, tam tikras elektrinis smegenu aktyvumas, nereiskia, kad jus kuria samoninga busena. Moksliniai saltiniai nurodo, kad sustojus sirdziai SAMONE nustoja egzistuoti po 20 - 30 sekundziu maksimum. Tam tikras smegenu aktyvumas gali trukti gerokai ilgiau ir neuronai taip greit patys nezusta visi, bet tai nebegenereuoja samones.
AAA000 2018-02-14 20:32
koks jums skirtumas, kad ten "generuoja" samone 10-30 minuciu ilgiau?
va jei sugebes sakykim uzsaldyt ir prikelt samone po kokiu 30 metu nors ir pusvalandziui - tada ir nagrinesim pomirtine problematika... dabar neaktualu...
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Kada užgęsta mūsų sąmonė? Mokslininkai ir filosofai sutinka, kad jos galas turi mažai ką bendro su mirtimi (Video)