Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
AAA000 2019-03-24 08:28
ta straipsnio dalis, kur aiskina apie vaziavima dviraciu "be ranku" - yra visiska nesamone...
vaziuot normaliai "be ranku" tegali tik su "AB" tipo dviraciu, nes balansuojant savo svori pirmyn atgal gali valdyt posukio kampa priklausomai nuo trinties sakes guoliuose ir balansavimo inercijos. ir dviraciai gaminami butetn "AB" principo, o ne "BA" kaip aiskina straipsnyje.
su "BA" tipo dviraciui tegali vaziuot tik tiesiai nes jis visalaik stengiasi balansuotis pats ir tau gali neuztekt nuosavo svorio padaryt reikiama posuki. tau visa laika reikes naudot jega vaire, kad dviratis neatsistatinetu tiesiai ir kazkur neisibestu. taip kad "BA" tipo dviraciai retenybe.
jei A ir B taskai sutampa - dviratis savaime isvis elgsis neprognozuojamai ir "be ranku" nepavaziuosi. bet vairuot uztat bus lengviausia, nereiks beveik jokiu pastangu. todel gaminami ir tokio tipo dviraciai, dazniausiai visokie BMX, kalnu ir panasus. su tiesia sake. bet dauguma gaminami tik "AB" tipo - kur posuki darai pagrinde savo svoriu ir tik jei to neuztenka - pridedi dar ir vairavimo jegos is ranku.
-----------
aplamai vairuot dvirati - cia joks ne savaiminis dalykas. cia kuno igudis. cia igudzio vaiksciot ant koju staciomis prapletimas. lyg turetum ilgesnes kojas kai uzsedi ant dviracio. igudi vaiksciot issitreniruoji vaikysteje. labai ilgomis pastangomis, o paskui tiesiog pamirsti, nes jis automatizuojasi. cia faktiskai vestibuliarinio aparato signalu teisingas traktavimas su raumenu motorikos koordinacijos kombinacija. jei zmogus neturi galvojimo igudziu arba senas ir jam jau sunku galvot, arba jei jo raumenu valdymo motorika sutrikusi - vaziuot dviraciu neismokinsi taip kad jei kazkas nemoka vaziuot dviraciu, o is paziuros motorika normoj - atsargiai su tokiu - nes galvele neadekvati...
conjurer 2019-03-24 13:07
AAA000 2019-03-24 16:49
nueik ir paziurek ant realaus dviracio tas paveiksliukas dezinformacija kazkokia. pvz viduriniam 6 paveiksliuko piesiny pavaizduota kur sutampa A ir B - bet pribraizyta kazkokiu nesam - kad tarpas...
toki BA varianta kaip aprasineja straipsny sutikt dazniau galima nebent ant kokiu transportavimo padeklu su rateliais. as dviraciais siektiek uzsiimineju remontu ir konstravimais - nu ner tokiu nesam gal ten kur nors invalidu vezimeliuose tas ir yra bet ne dviraciuose. vazinet be ranku irgi yra teke - su senais rusiskais universalais tas gana nesunku - nes jie daug islenkti i prieki budavo. dabartiniai daug statesnes sakes, nugriutum beveik iskart paleides vaira...
conjurer 2019-03-25 19:38
- čia gal geresnės kokybės paveiksliukas, noriu kad iš naujo į viską pažiūrėtum. Nes arba tu kažką maišai, arba aš ir straipsnio autorius.
AAA000 2019-03-26 10:22
sitas atstumas ne taip skaiciuojamas kaip tavo breziny. svorio asi reikia imt ne per sakes centra, o per rato centra - tik lygiagreciai sakes centro asiai. ir TURET MINTY - kad kai suki vaira - sitas AB atstumas ISTISAI KINTA. tavo brezinys teisingas tik atveju - kai vairas susuktas tiek, kad abi asys projekcijoje is sono sutampa. bet nubraizyta juk ne taip
5 paveiksleli paziurek - ten apsukta sake tiesiog, ir atseit "gautas" priesingo tipo dviratis o is tikro ten tik sake islenkta tiek, kad pereina i atvirkscia padeti. tokiu negamina - nes atsisuktu atsisedus ir nuvirstum isvis. arba buna ribotuvai kokie pasukimo, kaip motocikle. vienu zodziu braizyt nemokejo kazkas, straipsnio apipavidalintojas koks nors ir pribreze nesamoniu o cia publikuoja dar vienas kazkoks "genijus" is kazkur iskases galetu bent istaisyt klaidas ar straipsni papildyt. mane uzknisa, kai varo tokias dezinformacijas. puse tiesos paraso, ir prideda puse nesamoniu... sovietinis dezinformavimo stilius kazkoks, dabar reciau sutiksi - bet va islenda...
conjurer 2019-03-26 12:23
Sutinku kad 5 paveiksliukas šiek tiek klaidinantis, savaime aišku kad tokių negamina, tiesiog jame nupiešti labai ekstremalūs atstumai tarp A ir B, turbūt kad būtų lengviau suprasti temą.
Taip pat tave nėra taip paprasta suprasti. Gal gali pakartoti kaip A ir B taškai skaičiuojasi, ir kuris iį jų yra ?
Nes pagal straipsnio apibrėžimą manau jie kinta tik kai priekinis ratas kažkokiomis aplinkybėmis nesiekia žemės.
AAA000 2019-03-26 14:46
straipsni paskaityk idemiau .
pradzioje ten kalba normaliai. apie mases centra. ir kas yra atrama (tai yra plotas tarp triju tasku). duoda pvz. normalus terminai.
pvz dviratyje atrama butu sedinciojo koja. arba pvz buna tokia atlenkiama kojele. o ten jau pradeda nesamones aiskint - kad dviracio "mazas atramos plotas" - kai realiai jokio atramos ploto isvis nera, kaip pateikta c paveikslely yra tik lietimosi-slegimo plotas mases centro i du taskus. ir pokrypis. ne triratukas gi. dviratyje tera tik lietimosi tiese - kol nera atramos.
toliau vel ten normaliai rasoma. terminai kaip giroskopo efektas (ratuose) ir dinaminis stabilumas (del judejimo-vaziavimo dviraciu) normalus ir vietoje. tada teorija ir ten jau atrama aiskinama per judejimo dinamika. ten irgi viskas gerai.
ten aiskina kad ji pastoviai kinta, tik ispiesta viskas per spindulius r1 ir r2. nors jie niekur neparodyti, kad butu galima geriau isivaizduot apie ka ten snekama
toliau vel viskas puiku ir 3 ir 4 paveiksleliai puikiai iliustruoja apie ka ten toliau rasoma. 4 pav. net galima butu buve ipiest ir tuos spindulius , bet matyt piesejui per sudetinga buvo
o pabaigoje prasideda visiska pieva - apie vaziavima "be ranku"... kur ir sukritikavau
ten toks vaizdas, kad pabande savo teorija isvest kazkokia - bet ji nelabai gavosi...
faktiskai ta atstuma AB turejo isreikst butent per tuos spindulius r1 ir r2, bet ten sumaste ka jis nekintantis. tipo atseit konstrukciskai stabilus. ir padare isvada, kad galima ji tiesiogiai lygint tarp skirtingu dviraciu... kai reiketu cia lygint vairo posukio galimybes - butent kiek kinta atstumas AB tarp krastiniu padeciu. del to ir reikia imt liestiniu atstojamasias, kaip rasiau komentare pries tai. o ten nagrineja kazkokia nesamone - lyg vairas nesisukiotu... vienu zodziu - visiska pieva...
reikalas tame, kad AB padetis gravitaciskai yra krastine stabiliausia. o jei yra padetis BA - ji yra pati nestabiliausia. ir jei tu palaikai lygsvara - tai del tavo svorio vairas pats nusistatines is BA padetiesi i AB. del to ir "vairuosis be ranku". nes tu gali zaist tarp pilno balanso palaikymo ir siektiek isbalansavimo. ir vairuosis savaime - jei judesis. jei greit vziuosi - sitas procesas lengvesnis - bet pas visus buna baime - kad jei greiciau minsi - labiau teksies ant snukio - jei kazkas nepavyks de to retas ta bande ar realiai vaziavo "be ranku".
taip pat yra perejimo taskai. kai A ir B taskai sutampa. tada isvis neimanoma palaikyt net balansavimo. nes iskart vercia i sona.
tu realiai pamegink vaziuot su islenkta i vidu sake (apsuk pvz vaira 180 laipsniu, kad butu BA padetis), tada suprasi kad reikia laikyt istisai vaira isitempus didele jega, kad neisverstu o straipsny pievas raso cia isvis...
kad aplamai padaryt BA tipo dvirati - reiktu vairo sukiojimo asi arba statmena padaryt (kaip pvz vezimeliu rateliuose) arba i dviracio viduri paversta (nesidomejau - bet berods cirkininku dviraciuose taip gali but).
conjurer 2019-03-26 19:08
Gal gali taip pat surasti AB dviratį, ir nupiešti tuos taškus?
AAA000 2019-03-27 00:18
kai "ant ledo", tai ne ratas slidineja, o dviratis is po taves isslysta ant sono. nes tu ji prislegi.
kai "trintis gera" - tada tu tiesiog pats isverti save su visu dviraciu sukdamas vaira.
kai priekinis ratas "ore" - tu nebevaldai vairavimo. cia ne motociklas. ten dar gali balansuot ratu - nes jis sunkus. dviratyje per lengvas ratas. gali balansuot tik savimi. ir reikia butinai dar greiti valdyt. moce tas lengva su gazu. o dviratyje terksle trukdys. arba stabdis - jei ne terksline galinio rato asis. kad valdyt dvirati ant galinio rato - turi but specialus perdavimas - kieta zvaigzdute.
ant priekinio rato pastatyt - cia isvis jau kosmosas suvaldyt butu nes tu net greicio nebegali valdyt. gali tiek riedet ir balansuot. ir kazkiek pazaist stabdziu - letint.
---------
del AB tasku - sakau gi - ne ten tiese issivedi. jei vedi per sakes asi - tai tu tik statines padeties taska gauni. o mums reikia dinamines padeties tasko - jis eina per rato centra lygiagreciai statiniam. ir nagrinet reikia kaip keiciasi atstumas AB kai sukioji vaira. ziurint is sono. o tu ten jau aprasei kazkokia projekcija is virsaus.
conjurer 2019-03-27 21:31
Straipsnyje išvedama taip. Gal gali su grafiniais pavydžiais paaiškinti kaip reikia išvesti?
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Kodėl važiuodami dviračiu, mes negriūname į šoną? Ką apie tai sako fizika ir ką iš tikro reiškia mokėti važiuoti dviračiu