Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Platūs_vandenys 2010-01-30 11:45
Aš noriu pabrėžti, kad yra blogai kalbėti su vaiku apie seksą su smulkmenom ankščiau, negu jis tuo pradeda natūraliai domėtis, nes tai iškreipia jo suvokimą. tarkim, su manim tėvai labai anksti pradėjo kalbėt apie seksą, bet niekas man nepaaiškino kas tas sekas yra ir aš tuo nesidomėjau. Nekilo toks klausimas ir tiek. Yra skirtumas, tarp kitų dalykų, kaip matematika, lietuvių, nes reikia atskirti, kada neįdomi pati pamoka, o kada dalykas.
Blogai, kai seksas nuo vaiko, o paskui paauglio slepiamas. tada atsiranda kompleksai arba didelis noras "atsigriebt". Bet dar didesnė trauma yra vaikui kalbėti apie seksą, kai jis dar per mažas. Dažniausiai lytinis susidomėjimas ateina truputį prieš lyt. brandą ar po jos, bet ne gerokai iki jos. Tokie vaikai nesupranta, kas jiems sakoma.
Be to, tas amžius yra labai individualus dalykas. Čia tėvai turėtų didelį dėmesį skirt.
Tetija 2010-01-30 15:46
Platūs_vandenys, tikrai nesidomėjai vaikystėj? Nepamenu, ar mum ten būdavo 7 ar 10 metų, bet kai būdavom mažos su drauge tai pas tėvų ir kasečių paieškodavom, ir žurnalų.. Tai koks skirtumas, kaip tą informaciją gauni. Geriau gal iš karto iš mokslinės, fiziologinės pusės.
M.Mantas 2010-01-30 18:15
Yra žmonių kurie ir į rakintą skrynią įlys, bet yra ir tokių, kurie nuo praviros susilaikyti gali. Reikia ugdyti žmonių valią. Juk paaugliai (dabar ir vaikai) turi ir kitų problemų - alkoholis, cigaretės, narkotikai. Taigi čia visiškas valios nebuvimas.
Platūs_vandenys 2010-01-30 18:24
Yra du skirtingi dalykai domėtis, nes neleidžia ir domėtis, nes įdomu.
O ką aš ir noriu pasakyt, kad 7 ir 10 metų yra didžiulis skirtumas. tai va dešimt metų ir yra tas amžius kai dalis vaikų pradeda domėtis lytiniu gyvenimu. Tada būtent lytinis švietimas ir reikalingas. Be to, čia labai individualu, todėl visų pirma tėvai turi pasišnekėti su savo vaiku asmeniškai kai ateina laikas.
Zigzaueris 2010-01-30 22:56
.....Pasak American Life League (ALL), nauji Guttmacher Instituto skaičiai rodo, kad Planned Parenthood - stiliaus sekso švietimas davė dramatiškas pasekmes. 2006 m. paauglių nėštumas padidėjo 3 proc, paauglių gimdymas padidėjo 4 proc. ir abortai padidėjo 1 proc. “Nereikia čia sudėtingo mokslo”, - sako ALL vice prezidentas Jim Sedlak, “kai nekalbi vaikams, kad liktų iki vedybų skaistūs, jie daugiau paleistuvauja ir daugiau dėl to pastoja. Nėštumai mažėja, kai vaikai nepaleistuvauja.”
ALL praneša:
- Prieš 1990 m. paauglių nėštumas augo kasmet, nes viešose ir privačiose mokyklose dominavo Planned Parenthood seksualinio švietimo programos.
- Nuo 1990m. tapo populiarios susilaikymo programos ir paauglių nėštumas ėmė mažėti.
- 1995 m. federalinė vyriausybė rėmė skaistumo programas ir paauglių nėštumas toliau mažėjo.
- 2000 m. Planned Parenthood pradėjo lobistinę kompaniją atsisakyti skaistumo programų ir nuo sekančių metų pirmą kartą po 15 m. paauglių nėštumas ėmė augti.
- Šiandien Planned Parenthood, drauge su prezidentu Obama, bando visai panaikinti skaistumo programų rėmimą. “Galima tik įsivaizduoti, kaip išaugs paauglių nėštumas”, - sako Sedlak.
Is www.slaptai.lt
bambukas 2010-01-31 12:18
American Life League iš wikipediojos: "opposes all forms of abortion, birth control, embryonic stem cell research, and euthanasia"
"ALL spent one third of its income on fundraising and administrative expenses"
"Catholic pro-life organization".
tokie faktai jau atsiduoda šūdais ir myžalais, bet žinoma reikia tikrint tuos skaičius kuriuos jie pateikia
Zigzaueris 2010-01-31 12:23
Tokie faktai atsiduoda sudais ir myzalais ne daugiau negu homoseksualistu ar genderistu organizaciju pateikiamos statistikos
Mitas 2010-01-31 14:15
Kažkas čia pasakė, kad problema valios trūkume. Man visai patiko tokia mintis. Pvz., saldumynai ne į gerą, taip? Bet, ką aš galiu padaryti, jei jie mane traukia. Kartą paragavai, patiko, daugiau negali sustoti.
Tetija 2010-01-31 14:57
Problema visuomenės demoralizacijos. Jei anskčiau tą moralės lygį palaikydavo tikėjimas bei papročiai, nuostatos, tai dabar liberalistiniame pasaulyje viskas taipo laisva ir nesvarbu, tipo gyvenam tik šia diena, ir reikia gyventi taip, kad būtų fun. Kažkur pradingo žodžiai padorumas, moralė, savigarba, kurie iš tikro reikalingi tiek žmogui kaip individui, tiek kaip visuomenės nariui. Manau, švietimo sistema turėtų į tai atsigręžti.
Platūs_vandenys 2010-01-31 18:21
O aš su tuo nesutinku. Reikia kuo daugiau šviesti vaikus, su jais kalbėti nuo tinkamo amžiaus, bet nieko jiems neįsakinėti, negrasinti, nes tada jie nori iš principo daryt viską kitaip negu sakoma arba išlaukę kažkiek laiko nori "atsigriebt".
Reikia ugdyti vaiko savarankiškumą, atsakomybę, o ne brukti tikėjimą ar papročius. kiekvienam bent kiek pamačiusiam žmogui apsidarys aišku, kad nieko neverta daryti dėl to, kad taip reikia arba nes nuo senų laikų žmonės taip daro.
Tetija 2010-01-31 19:04
Nesutinku. Asmeniškai aš tikrai pasigendu moralinio ugdymo, ir dažnai kyla klausimai, kuriems reiktų atsakymo iš.. aukščiau. Arba patirties. Yra ir dalykų, dėl kurių neverta daryti klaidų.
Kas yra pagarba? Ar reikia gerbti tėvus, mokytojus? Net jei tau atrodo, kad tavęs negerbia. Kas yra pareiga, atsakomybė. Visi šie dalykai yra tarsi paliekami išsiugdyti "tarp eilučių", bendrame kontekste. Bet šito labiausiai ir trūksta jaunimui.
rwc 2010-01-31 19:07
pasidaryti vaikelio, ir net rizikuoti. Ir tuo labiau, kiekviena techninė smulkmena, jei neribojama moralinių nuostatų, tik sukelia naujas problemas. "Kas čia blogo, juk yra prezervatyvai", "kas čia blogo, per pamokas (žinias ar pan.) sakė, kad kiti vaikai taip daro".
Mokykla nėra pajėgi "mainstream'e" tinkamai pateikti lytinio švietimo pirmokams - nebent "nekalbėk su nepažįstamais dėdėm", "neleisk, kad kiti tave liestų". Su kiekvienu vaiku reikia kalbėti individualiai, atsižvelgiant į jo aplinką, protinę brandą, įpročius. Ir jokiu būdu ne klasėje - vaikas turi pats pradėti domėtis ir reikia jo smalsumą patenkinti. Bet tai pirmiausia turi būti individualu, intymu. Klasiokai negali žinoti, kad Joniukas, vedamas smalsumo, perskaitė 3 knygelės "Iš kur aš atsiradau" skyrių.
bambukas 2010-01-31 20:16
pradžioje pamaniau, kad gal čia juokauji, bet panašu, kad ne. taip tėvai perduos savo pačių kompleksus vaikui. kaip 'Platūs_vandenys' sakė nereikia įsakinėt ir gąsdint, vaikai tėvų elgiasį ir taip labai gerai kopijuoja.
rwc 2010-01-31 20:29
Tai gal reikia privalomo lytinio švietimo pradinukų tėvams? Gal reikia paskirti socialinius darbuotojus, kurie bendra tvarka vaikščiotų į pradinukų namus?
Nes kitaip, tik sukuriam požiūrių konfliktą: vaikas automatiškai kopijuos tėvų kompleksus, bet mokykla ragins į juos žiūrėti kreivai. Taip tik pabloginama situacija: užuot įtraukus vaikus į atvirą pokalbį su tėvais, jie atribojami. Vaikas natūraliai priešinsis labiau konservatyviai tėvų nuomonei. Tuo tarpu "per liberalūs" tėvai sumenkins pasitikėjimą mokykla. Ir, aišku, vienas toks liberaliai ir neatsakingai auklėtas vaikas trauks paskui save visą klasę. Tai jokiu būdu nėra švietimas ar atsakomybės skatinimas - tai paprasčiausias liberalumo propagavimas.
Platūs_vandenys 2010-01-31 21:00
Aš tai tokių nesąmonių savo vaikui į galvą nekišiu, kaip kad valgyk su šakute, nes kiti juoksis. kas iš to gaunasi? Būk kaip visi, nedrįsk išsiskirt.
Kartais dešimtmetėms mergaitėms atsiranda poreikis "turėti savo vaiką" t.y. kažką pagloboti ir pan., bet tai nieko nesisieja su lyt. švietimu, nes jaunos merginos ne dėl to gimdo. Tokioms mergaitėms, kurioms reikia dabar "pasidaryti vaikelį", tiesiog reikia pasaugot mažesnį brolį, sesę, kaimynų vaiką ar šiaip su mažais kiemo vaikais pažaist. Čia nėra jokios problemos.
Problema yra ne čia. Kai žmogus jau iš tiesų nori santykiauti, jis yra pakankamai subrendęs suvokti jog jo kūnas bręsta ankščiau negu jis seksui bręsta psichologiškai. daliai žmonių yra svarbus toks dalykas kaip nekaltybė, noras save pasaugot kažkam. Dabar tokia situacija, kad jaunas žmogus nori ar nenori sekso, jis yra spaudžiamas turėti lytinius santykius, nes visi jo amžiaus žmonės jau turi. Tokia mada. Tai va todėl ir reikia ugdyt vaiko savarankiškumą, kad jis pats už save galvotų.. Kad jis psichologiškai tam nepasiruošęs, kad yra žmonių kurie nori juo pasinaudot, kad jis pasakytų ne pats. reikia, kad žmogus suprastu, kad ta galimybė niekur nuo jo nepabėgs ateity, kai jis bus apsisprendęs.
Todėl ir negalima kalbėt su mažais vaikais apie seksą. jiems tai bus trauma, jie nesupras apie ką kalba ir jie nėra pakankamai subrendę priimti sprendimus.
rwc 2010-01-31 21:10
Ar nesigaus atvirkščias rezultatas? Devynios auklės - vaikas be galvos. Visada platesnis pasirinkimas imponuoja labiau, o mokytojo ir tėvų požiūriai nebus identiški. Todėl lytinis švietimas privalo vykti konkrečioje šeimoje, galbūt padedant kvalifikuotiems specialistams. Ir kitas, mano nuomone, svarbesnis dalykas - bendraamžių branda kartais skiriasi keletu metų. Ką Joniukas suvoks dešimties, Petriukas - galbūt šešiolikos. Į kurį orientuotis?
Tetija 2010-01-31 22:01
Netikiu, kad kada nors ateis tokie laikai, kai didžioji dauguma žmonių bus ne masės, o galvos patys už save. Labiau panašu į idealizuotą viziją. Gal gale, negalima 15mečiui jo gyvenimą atiduoti į jo rankas ir kad vienas pats galvotų už save. Jei tėvai, visuomenė yra atsakingi už nepilnamečius, tai turėtų būti atsakingi iki galo. Kažkaip vistik manau, kad galima vienu metu ugdyti ir paklusnumą taisyklėms, atsakomybę, ir kritinį mąstymą, savarankiškumą (nors deja, šito išmoksta ne visi).
Kažkaip 16metė besitąsydama su bernais, turėtų bent jau jausti gėdą prieš savo tėvus, ne dėl to, kad tai nepridera moteriai, bet dėl to, kad už ją kol kas atsakingi tėvai. Nežinau. Man kažkaip atrodo, kad nepilnamečių pastojimo problema slypi ne lytiniame švietime, o būtent atsakomybės ir moralės trūkume.
Taip rwc, kai kurie taip ir pasilieka 14os visam gyvenimui.
Nerkashis 2010-02-01 09:46
Mano dukrai - 6. Tikrai nepradėsiu jai pasakoti "apie bitutes" kol pati nepaklaus. Po truputį domisi kas ir kaip. Pvz: žmona 5 mėn. nėščia, tai klausimų iš kur atsiranda vaikai jai nekyla. Žinoma, detalės jai dar kol kas neįdomios. Žino faktą - broliukas (sesutė) atsiranda kai tėtis ir mama vienas kitą labai myli, vaikelis užauga mamos pilve ir po 9 mėn. gimsta. Kol kas tiek. Vėliau tikrai parups detalės ir smulkmenos.
Turi pusbrolių kuriems dar nėra metų. Yra mačiusi juos nuogus ir kažkaip nekilo jai klausimų kas ten pas juos. Nuo 7 metų dėstyt apie lytinį gyvenimą, manau, tikrai per anksti. 10-12 galbūt.
Platūs_vandenys 2010-02-01 15:41
Jei vaikas nebus auklėjamas galvoti pats už save, tai tokiems vaikams užaugus ir masės negalvos už save.
Orientuotis reikia į kiekvieną vaiką atskirai.
Tetija 2010-02-01 15:57
Platūs_vandenys, bet taip kalba tik tie, kurie tai supranta. Tai žino nedaugėlis. Tai sugeba daryti nedaugėlis. Mat tokio auklėjimo didelė dalis turi vykti ir namie, kaip to įmanoma pasiekti, kai vis tiek bet kuriuo atveju didžioji tautos dalis yra masės, nesvarbu, apie kokią valstybę kalbėsim?
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Jungtinėje Karalystėje lytinio švietimo pamokos bus privalomos nuo 7 m.