Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Rukis 2012-05-10 15:28
Jūs nestokit tik į technologinius mokslus, labai bus sunku ir sukirs jus ten per pusmetį. Būsit visiški bukagalviai. Ir nerasit dar po to darbo. Šitas straipsnis yra rusų propaganda sugadinti Lietuvos ekonomikai. Tai tiek.
che che!
Karvė 2012-05-10 16:54
Arba Lietuvoje yra lygiai 100 tūkstančių jaunų žmonių, arba vienas/abu skaičiai neteisingi.
O šiaip, kuo daugiau vadybininkų, teisininkų ir ekonomistų, tuo daugiau pinigų realiukams ir techniniams mokslams
mch0lic 2012-05-10 17:22
Teisininkų, ekonomistu ir medikų prestižas tuoj bus graužt duonos kampą užgeriant vandeniu iš čiaupo O jei rimčiau, tai gal tik medikai turi perspektyvas ir tai - užsenyje. Visi kiti, neskaitant kelių laimingųjų, galės nekvalifikuotus darbus dirbt arba pradėt didesniąja galva mąstyt.
Alexas10 2012-05-10 18:48
Juokdarys . Lietuvoj isvis gali pabaigt ka nori, isskyrus medicina, ir tu busi bedarbis, nu nebent butum supergabus ir del kazkokiu gyvenimo negandu nesugebejes pabegt studijuot i uzsieni... As pats vasarom gyvenu JAV ir teko man sutikt kokius 3-4 nelegalus baigusius KTU, kurie "pagal savo specialybe" namus stato, turbut KTU prie pagr specialybes dar ir statybininko modulis buna .
stiklas 2012-05-10 19:19
pateikiama NIEKINĖ statistika, absoliutūs skaičiai nieko nereiškia. Verta būtų palyginti kiek procentaliai baigusių techninius mokslus stovi biržoje, kiek laiko joje vidutiniškai prastovi vienas asmuo ir taip pat procentaliai kiek baigusiu socialinius mokslus stovi biržoje ir kiek užtrunka. Tarkim jei techninius mokslus baigia 10000 absolventu ir jų 5000 atsistoja į biržą tai yra 50%, tuo tarpu kai socialinius studijuoja daugiau asmenų ir tarkim iš 20000 baigusių 7000 atsistos į biržą - tai dar toli gražu nereiškia, kad baigus socialinius mokslus sunkiau rasti darbą. (skaičiai iš kosmoso, kad perteikti esmę, kaip būtų daug tikslingiau lyginti profesijas). Man tai panašu į prasidedantį karą tarp aukštųjų mokyklų dėl pinigų krepšelių ir nieko daugiau. Mokslo įstaigos šiuo metu yra didžiulis verslas, kurio prekė labai paklausi.
ElniaRagis 2012-05-10 19:31
tai aišku, kad reklama. Bet man, studijuojančiam techninius mokslus, nereikalinga didelė konkurencija
neworld 2012-05-10 19:33
Nu tik nereikia. Dirbu nuo pati antro semestro. Pažįstų žmonių, kurie studijuoja, ir uždirba >5000 lt bet nė vienas nesimoko socialiniuose moksluose.
Karvė 2012-05-10 19:41
ENORCA 2012-05-10 20:21
neworld 2012-05-10 20:24
Be to, kai kurie neįgalūs sukuria daugiau pridėtinės vertės negu įgalūs, tačiau tinginiai.
sigun 2012-05-10 21:24
Vaikel, vaikel. Tau dar gyvenimo pažint ir pažint. Techninės pakraipos studentai susiranda darbus dar net nepabaigę. O techninę specialybę pabaigęs ir neturintis darbo yra arba visiškas tinginys arba lodaris, visus metus prastūmęs mokamose vietose.
- 2012-05-10 21:30
Ne visada.
Man buvo problema susirast darbą, nes buvo pats krizės įkarštis. O bet kur eiti nenorėjau, keisti miesto - irgi. Plius, paėmiau magistro studijas.
Dabar irgi būtų problema man su darbu, nes kirstų patirties stoka, nes firmos nelabai mėgsta žmones tik su akademine karjera.
Sunkoka būtų įrodyti, kad nusimanau Linux administravime, moku tinklus, bei +/- nusimanau elektronikoje (su konstravimu rageliai biškį ), moku valdyti pramoninius SMD surinkimo robotus.
O dar sunkiau įtikinti priimti ir apmokyti, nes nepatikliai vertintų „gebėjimą greit viską įsisavinti“
immortallt 2012-05-10 21:33
Dirbu ekonomisto darba, baigiau ekonomika, darba gavau tik uz savo sugebejimus. Neuzdirbu dar tiek kiek IT, bet ir dirbu dar tik kokie 7 menesiai bei ne tiek daug
Ne ekonomistu perteklius, o vadybininku ar prastai pasiruosusiu ekonomistu. Bet prastu darbuotoju jokiu nereikia.
Per 9 menesius, be labai dideliu pastangu sugebejau pakeisti 3 darbus. Pasilikau treciajam, nes tik cia man patiko. Aisku, kai nusiuncia laiskus i kelias vietas, pagal CVonline.lt ar panasiu puslapiu skelbimus, tai darbo tikrai negausi. Ne vieno darbo negavau per tokius puslapius, meluoju, antraji gavau Reikia rasyti i imones tiesiai, kur tu nori, kur tu tiktum ir galetum dirbti. Tada jei tikrai esi kazko vertas ir gausi ta darba.
Patirties igyti galima ivairiai. IT esi ir pasineses ant programavimo ? Pilna ivairiu renginiu/konkursu. Jei su robotika - robotu varzybos. Jei koks chemikas - tikrai gali atlikti koki mokslini darba su destytojo pagalba. Marketingas - konkursas "Ideja", ekonomistas - verslo plano turnyrai (dalyvavau 2x, antrajam 1 vieta). Draugas pvz medicina mokosi ir to nori. Pradejo ligoninese dirbti dar nuo 10 klases vasaros. Kaip manot, ar sunku jam darba bus gauti kokioj privacioj klinikoj ar siltoj valstybinej vietoj su tokia patirtimi ?
Nierka 2012-05-10 21:33
Tėvai, baigiau baigiau inžinerinę specialybę, nė karto už mokslą nemokėjau, vidurkis apie 8.5 ir darbo nesurandu, net jau nebenoriu pagal specialybę dirbti. Dabar gailiuosi, kad nestojau į socialinius mokslus, kur žmogų išmokina elementaraus socialumo, o ne sausos teorijos, kokią įgijau studijuodamas savo specialybėje. Jeigu techniniai mokslai tau nėra skirti - nieko ir nepasieksi. Reikia turėti pašaukimą, o ne per prievartą stoti į techninius mokslus "ale" labai perspektyvu.
- 2012-05-10 21:35
Prastai pasiruošęs - tai ne tas pats, kas prastas. Šiaip, Lietuvoje dar neįprasta investuoti į ilgalaikį darbuotoją, iš dalies dėl mentaliteto, iš dalies, kad dauguma Lietuvos įmonių yra per mažos tam.
Daug prastai pasiruošusių gavę progą tampa gerais specialistais.
Alexas10 2012-05-10 21:49
1 As irgi baiges universiteta Lietuvoj(nors nevadinciau to kazkokiu baigimu, greiciau 4 metu is gyvenimo ismetimu), ginciau savo pozicija. 2 Tie kurie teigiat, kad gavote darbus ir uzdirbat net visus 5000lt! , tai sekmes jums, cia dar tik minimalus atlyginimas palyginus su uzsieniu. 3 Dziaukites, kad paeme jus dirbt, padirbkit kol jauni esat, o kai sulauksit 35-40 jus ismes kaip muses is barsciu ir pasiims jaunus, tada galesit kukuot 4 Nenuostabu, kad baige Lietuvoj darbo neranda, nes ten 2/3 specialybiu nieko gero neismokina... Nezinau kokia man beda turetu atsitikt, kad sutikciau, kad mane gintu teisininkas is MRU(patys suprantat del ko) Gaila, neturiu daugiau laiko pasigincyt, tai uzteks ir tiek
immortallt 2012-05-10 21:55
Ne tu klysti, is daug prastai pasiruosusiu ir gavusiu proga RETAS pateisina ta rizika.
immortallt 2012-05-10 21:59
Su Japonija palyginus tu irgi minimuma gauni. Bet Japonijoj buto nuoma kainuoja vien kokius 10,000 LT. Tad maziau karksek nesamoniu. As Norvegijoje skurdziai gyvenau uz 8,000 per menesi. Lietuvoje krevetes valgau be skrupulu, gyvenu naujam bute ir pan.
Nuvaziuok i kokia Kuba su 3,000 per menesi gyvensi kambary su auksiniais kranais, rukysi kubietiskus cigarus ir turesi tarnus.
O kai emigrave giriasi, kiek jie uzdirba, tai dazniausiai reikia nepamirsti, dantis taisos Lietuvoje, kaip ir sveikata, nes vietoj tvarkantis tai - santaupu nelieka. Jei dirba Norvegijoje, tai masina vis tiek perka Lietuvoje, nes Norvegijoje neipirktu (apie kitas salis maziau zinau, nes negyvenau) ir pan ir pan.
- 2012-05-10 22:55
O čia subtilus atvejis. Statistiškai gal ir taip. Tačiau štai aš - esu prastai pasiruošęs rinkai darbo, tačiau, jei kas būtų paėmę dirbt tada, kai ieškojau darbo firmose, būčiau per pusmetį - metus patapęs labai vertinamu specialistu.
Įmonėje, kur dirbau, per pusę metų nuo žioplio pakilau iki asmens, kuriam buvo galima patikėti sudėtingus gamybinius užsakymus atlikti. So?
Kitoje įmonėje bandant darbintis, ir įsidarbinus, situacija būtų ta pati - pusmetį žioplys, toliau - vertingas darbuotojas. Bet tu imk ir įtikink darbdavį, kad taip bus.
Laurynas19 2012-05-11 00:50
Apskritai tokia tema kaip: "Kokią specialybę pasirinkti?" skamba gana kvailai.
Vienareikšmiškas atsakymas: Rinkis tokią kuri tau patinka, tokią kurioje galėsi maksimaliai save realizuoti, nes kitu atveju tau gresia nedarbas, o gal net ir blogiau, nemėgstamas darbas. Ir tokie svarstymai, kad negali žinoti ko reikės po 4metų, neva tai technologijos vystosi, va išmanieji atsirado ir tt. yra gryna nesąmonė. Žmonės kaip ir technologijos gali tobulėti, tačiau noras dirbti nepatinkantį darbą bei noras tobulėti toje srityje neatsiranda...
Pats baigiau studijas, kurios man buvo nevisai prie širdies.. Ir ką turiu po baigimo?
Diplomą, bei informaciją kurios man neprireiks ir kurią tuojau pamiršiu..
Pliusas tik tame, kad gan neblogus gyvenimo metus praleidau studijuodamas (taip pat turėjau galimybę sudalyvauti erasmus programoje) ir su šio Diplomo pagalba gavau gerai apmokamą darbą. (Na paprasčiausiai be diplomo niekas įtokias vietas neimtų, o čia dar ir kažkas pan. iš dalies..) Bet visgi studijavau vieną, norai bei hobis kitas (programavimas maždaug ), o dirbu trečią: inžinerinį vadybinį darbą. (Taip gal galima pavadinti )
Ko pasekoje niekada nebūsiu labai geras specialistas toje srityje, nes mano požiūris maždaug toks pat koks buvo ir į studijas. Nededu jokių asmeninių pastangų, mokausi, dirbu ką reikia......
P.S Tiems kas varo ant Lietuvos universitetų galiu pasakyti, jog universitetai tikrai gerai paruošia studentą darbui, pateikia reikiamą informaciją, sutinku, kad ne visada pačią naujausią, ne visada idomiai ir tt, bet ją pateikia ir daugiau mažiau yra studento reikalas pasiimti tai kas reikalinga. Pats asmeniškai į savo studijas nelabai rimtai žiūrėjau, nedėjau beveik jokių pastangų, +praleidau beveik 1m. Erasmus, ir sugebėjau paruošti gerą diplominį darbą, parengti realų projektą kuris vėliau buvo įgyvendintas, o tai puikiai atspindi, kad gavau visą reikiamą informaciją reikalingą būsimam darbui. (žinoma visos specialybės skirtingos ir reikalauja kitokių žinių, bet esmės tai nekeičia)
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
VGTU prorektorius: bedarbių gretas papildys nepaklausių specialybių absolventai