Pedagogas: tobulinti mirusią ir nereikalingą švietimo sistemą – visiškai nelogiška

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Shinigami 2013-12-23 18:21
Geras mechanikas užrištomis akimis, viens iš variklio garso pasakys kas su varikliu negerai. O ar šis ornitologas tai galėtu padaryti? Ar jam reiktu grįžti į mokykla pasimokyti atpažinti varikliu gedimus iš jų garso? Juk atpažinti automobilio techninę būklę iš jo skleidžiamo garso yra praktiškai naudingiau nei iš čiulbėjimo atpažinti paukštį. Juolab, kad mieste ir tu paukščių įvairovė nėra didelė.
Shanti 2013-12-23 20:25
Psichologai patvirtina, kad is to ka iskalei po metu atsiminsi vos 10%. Tai bunant 30-ties lieka tik matematikos pagrindai, sugebejimas skaityt ir rasyt, gal kiek ziniu kur bananai auga, kur senelius atostogaut siunte rusai, kur reikia emigruoti, kad gerai uzdirbtum, bet daugiau tai... Viskas per darba ir patirti igyjama. Tad mokykla tikrai yra kalejimas, sukurtas paranojisku seniu, kuriems vaidenasi pasaulio pabaigos, jeigu jaunuoliai gali laimingi vidury dienos lakstyt kiemuose.
punktyras 2013-12-24 02:24
Tai, ką kalsi, jau kitą dieną gali pamiršęs būti. O tai, ką išmoksti, atsimeni ilgai. Kokį darbą dirbsi, neturėdamas pagrindų? Griovius kasdamas pasaulio pažinimo ir patirties semsiesi?
Anonymous 2013-12-24 07:43
Nu ir kuo kalimas blogai? Tai kaip svarsčių kilnojimas auginant raumenis! Tai smegenų sveikata, tik - kalimo reikia su saiku. Čia šiaip, dėl diskusijos. O į tema - mūsų vaikai mokykloms visiškai nerūpi. Ten siautėja formalizmas, dar žiauresnis, nei sovietų laikais
Shinigami 2013-12-24 09:25
Dabartinėse mokyklose vyrauja chaosas. Stovėdamas stotelėje girdėjau, kaip 11-12 klasės mokiniai kalbėjo tarpusavyje apie mokyklą. Per pamokas rūko klasėje, jei mokytojas ką nors pasako tai jį pasiunčia. Juk mokytojas realiai nieko negali padaryti mokiniui. Nes mus pats nubaustas. Arba mokiniai po darbo palauks gatvėje.
Anonymous 2013-12-24 10:25
O iš kur tas chaosas? Juk neatsirado pirmadienį? Tvarka juk negriuvo per savaitę? Dabartinė padėtis - kryptingas valdžios darbas, nuosekliai vykdomos gausios reformos. Visi žingsniai, tarp kitko, dokumentuoti, ir galima rasti kultūros naikinimo autorius 20 metų rūpestingo švietimo ardymo - taip sprendžiu pagal rezultatą...
Žygis D 2013-12-25 00:57
Juk ne tame esmė, kas kam atrodo svarbiau. Esmė, kad nieko praktiško (praktiškai paliečiamo) mokyklose nemokoma. Ir univeruose tas pat. To, ko reikia dirbant neišmoko. O šitaip mokęsi žmonės nežino, kas yra tikras mokymasis. Nes kai nuėjau į darbą po univero, gavau ale mokymus skirtus darbui. O juose nieko doro vėlgi nebuvo, nes apipasakojo teoriją, o realios užduoties, su kuriomis vėliau susidūriau taip ir nedavė per mokymus. Nes taip žmonės išmokyti, kad taip reikia mokyti. Atvirai man bloga nuo tokios mokymo sistemos. Čia buvo toks straipsnis, po kurio pagaliau neiškentęs užsiregistravau forume. Pasakyta daug mano paties nuomonės. Iš esmės labai tikiu tuo, kad dabartinė sistema susiformavo super seniai ir dabar kažkodėl žmonės bijo ją pajudinti ir ženkliau pakeisti. Gal nesugeba pamatyti jos iš šono... Džiaugiuosi, kad yra tų žmonių, kurie tą geba. Ir pats save tokiu laikau. Dar keli žmonės - tai tie, kurie išvaro pagal Erasmus į užsienį pasimokyti (ne patūsinti). Jie irgi pamato realius mokymų sistemų skirtumus. Siūlau atsižvelgti į jų nuomones, nes jos yra pačiupinėtos ir praktiškos, o ne priskaldytas iš oro skiedrų vežimas. O kas DAR geriau už užsienio patirtį - tai estų pavyzdys! arba konkrečiau naujovės sistemoje, kurios tiesiogiai orientuotos į ateitį. Programavimas! Tai ateitis! Teko prie to prisiliesti - efektyvinti vienos firmos darbą programiškai, tačiau santykinai paprastai, nes nesu programuotojas. Jei aš galėjau - gali visi, o ko tam trūksta tai tam tikrų žinių, kurias tikrai galima įdiegti dar mokykloje. Jei kiekvienas turėtų bent minimaliausią programavimo supratimą - tas pats kiekvienas galėtų savo tam tikrus darbus pasiefektyviniti programiškai. Kitas dalykas, ką pamačiau - žmonės nemoka dirbti su biuro programom (Excel, Word, alternatyvų nežino - Google spreadsheets ir t.t.). To irgi galima išmokti dar mokykloje. Tikrai nefaina, kai jie to turi mokytis darbo vietoje! Net ne univere, o jau darbe! Taigi.. jei tai būtų mokėta jau mokykloje, tik pasvajoti galima būtų, kokie pasiekimai lauktų mūsų kaip valstybės jau po to, kai tokie žmonės įsilietų į darbo rinką. Oi daug turiu nuomonės šiuo klausimu. Elektroninius mokymus dar galima būtų įtraukti į visą tai. Vėlgi atitinkamai teisingai, o ne bile Labai norėčiau prisidėti prie tokių mokymo efektyvinimo sprendimų.. Sveikinu, džiaugiuosi, palaikau ir myliu visus dirbančius šioje srityje!
Arthuras 2013-12-25 01:36
Mokykloje ir universitetuose to moko. Ir iš esmės, tai yra pačios idiotiškiausios paskaitos/pamokos... Kodėl žmonės nenori priimti fakto, kad reikia mokytis savarankiškai?.. Turint neblogą teorinį pasiruošimą, pačiam pasimokyti praktiškai tikrai nėra labai sunku. Tikrai nesakau, kad nereikia universitetuose/mokyklose praktikos darbų, tačiau esminis dalykas vis vien turi likti teorija. Nes teoriją pačiam išmokti tikrai daug sunkiau, nei kažkokius algoritmus, kaip dirbti viena ar kita programine įranga.
Shinigami 2013-12-25 09:13
Mokykla neskirta išmokti kažko labai praktiško. Ji skirta susipažinti su skirtingomis žiniomis. Nes istorikui istorijos pamokos yra naudingos. Matematikui, matematikos pamokos ir t.t. Bet niekas nežino ar vaikas bus istorikas ar matematikas. Todėl moko įvairių dalykų, kad galėtu paskui pasirinkti ko išties nori. Vienintelis dalykas kurio galėtu rimčiau mokyti, tai savarankiškumas. Kur ir kaip susirasti informacija. Kaip ja suprasti. Universitetas, tas pats. Tik informacija labiau koncentruota į kažkokia sritį. Plius padidintos savarankiškumo pamokos. Pav.: mano specialybė tokia, kad galėčiau dirbti daug skirtingu darbų. Nes mano profesija yra geologija. Todėl galėčiau dirbti bet koki darbą susijusi su geologija. Naftos platformoje, paleontologijoje, naudingųjų išteklių paieškoje, geochemijoje ir t.t. Tai ko mane universitetas turėtu mokyti? Visų darbų kuriuos galių dirbti praktinių žinių nesuteiks, nes tada tektu mokytis 30 metų ar daugiau. Ir tai vargu ar išmokytų to ko reikia. Nes vienos įmonės dirba su GeoMap, kiti su AutoCAD, treti su Civil, dar kiti išvis naudoja flomasterius. Tai su kokia programa turėtu mokyti dirbti?
Anonymous 2013-12-25 11:14
O! Štai kur atsakymas - mokymo programa!!! Nes tie mokytojai, kurie nesugebėjo išmokyti excelio, išmokys gūglio dokų? Tie, kas neišmokė mąstyti abstrakčiai, išmokys praktiškų dalykų?! Jūs dar nežinot planų, bus dar gražiau. Bus gamtamokslis - fizika, biologija ir pan. bus viena disciplina, kurią dėstys vienas mokytojas tai pačiai klasei iki tie baigs mokyklą. Kas bus geriau - ar biologijos žinios, dėstomos fiziko, ar fizika, mokoma biologės?! Pažiūrėkit plačiau - ne mokymo programose bėda... Jei jus išmokė mąstyti abstrakčiai, teoriškai, plačiai. Aišku, jei jus mokė tik jūsų darbui svarbių dalykų, tai neverta reikalauti mąstymo - juk žmogus skirtas konkrečiam darbui, o ne būti visapusiškai išsilavinusiu
Shanti 2013-12-27 22:42
Tai kokio velnio gaisti 12+ metu, jei jau simta kartu priejom prie isvados, kad mokykose nieko neismokina? Man vienintelis tikras mokytojas visada buvo ir bus SAVARANKISKUMAS. Mokykloje tokio niekad nesutiksi.