Matematikos uždavinys antrokams: neišsprendžia nei vaikai nei jų tėvai, tačiau gal jums pavyks?

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Litraz 2017-02-21 12:22
Nu nezinau, man tai viskas aisku, aisku antrokas gal ir nesupras
dzo 2017-02-21 12:49
As tai matau tik viena neiaskuma sitoje uzduotyje - kiek suprantu paskutinis keturkampis kiekvienoje eiluteje yra skirtas irasyti atsakymui. Neaiskumas yra tame, kad tas pats zymejimas (keturkampis) kitu atveju yra tiesiog zymejimas geometrines figuros kuria norima rasti. Siuo atveju manau butu buve tikslingiau naudoti kitoki zymejima ten, kur reikia irasyti atsakyma. Tad, kokie skaiciai yra: tik trikampyje? tik keturkampyje? tik apskritime? trikampyje ir apskritime? keturkampyje ir apskritime? trikampyje ir keturkampyje? trikampyje, apskritime ir keturkampyje? Na o tokios uzduotys manau ir yra skirtos mastymui lavinti (gi Riesutelis), ir treniruoti vaikus neapsiverkti pamacius kazka kitokio.
sherbertas 2017-02-21 14:01
Dzo, pilnai sutinku. Viskas uzduotyje gerai, reikia skirti minuso zenkla nuo bruksnio. Matematika ne vien skaiciai bet ir logika.
geziokas 2017-02-21 14:35
Jei uždavinį žmonės supranta skirtingai, tai nebe matematika, o interpretacija. Matematikoje interpretacijai vietos nėra. Problema su uždaviniu ta, jog atsakymo langelis sutampa su sąlygoje esančiu stačiakampiu, o brūkšnelis matematikoje reiškia minusą.
Zaidejas.as 2017-02-21 14:49
Skaičiau kažkur tokį uždavinį: Baseine plaukioja 20 vaikų. Per valandą nuskęsta vienas vaikas, o per dvi valandas vienas vaikas išmoksta plaukti. Kiek liks vaikų po 3 valandų?
linas.nagys 2017-02-21 15:31
turbut mamyte ir jos draugai ne paciais geriausiais pazymiais baige 10 klasiu
zet 2017-02-21 20:07
dar vienas klounas atsirado. Istikruju tai sis uzdavinys visai patiko ir santykinai idomus. Bet cia greiciau is IQ serijos bet ne matematikos. Atspek ka turi omeny. Kalbant apie antrokus, tai cia grynai olimpiadinis uzdavinys pagal sunkuma,nors ir neatintika matematikos formuluociu. Paciam teko matyti per olimpiadas uzdavinius, kur nuo interpretacijos skiriasi uzdavinio sprendimas, nes salyga ne vienareiksmiskai pateikta.
zet 2017-02-21 20:09
Kalbant apie uzdavinio tipa, tai aibiu teorijos uzavinys pateiktas geometrijos principu.
zet 2017-02-21 20:12
aibiu teorija. Aibiu sajongos ir sankirtos. Cia vaikui reiketu atspeti ka turima omeny. Cia didziausias issukys. Atspejus paskaicuoti jau butu lengviau, nors irgi ne visi antrokai sugebetu sudeti bei atimti dvizenklius ar trizenklius skaicius.
Kyborg 2017-02-21 20:30
Tu teisus, tačiau pats kažkodėl rėmeisi intuicija, o ne logika. Logikoje interpretacijų nėra.
darius.cerniauskas 2017-02-21 21:51
...
Evil Goku 2017-02-21 22:18
Bet manau, kad šis uždavinys suformuluotas ne korektiškai. Nebent buvo pateiktas paaiškinimas ką reiškia koks simbolis arba bent nuoroda į standartą. P.s. įdomu koks standartas aprašo kokios formos yra minuso ženklas, o kokios formos yra "paprastas" brūkšnelis. Tik šiaip įdomu, ar yra matematikoje koks nors sintaksės taisyklių rinkinys. Edit: Paskutini būsiu suklydęs. Tik skaičius 25 yra apskritime, trikampyje ir keturkampyje.
darius.cerniauskas 2017-02-21 22:43
...
deadmau5 2017-02-21 23:09
Evil goku, trikampyje ir apskritime yra tik vienas skaicius - 6. 25 priklauso ir trikampiui ir apskritimui ir staciakampiui. Tavo puse atsakymu yra blogi. Sesk - 5.
Evil Goku 2017-02-21 23:22
darius.cerniauskas 2017-02-21 23:53
Jei prieš sąlgą nėra žodelio "tik" viskas keičiasi.
rwc 2017-02-22 00:35
Čia yra ne matematikos uždavinys. Tegu tokius duoda specializuotose sutrikusio intelekto vaikų grupėse ar dar kažkur, kur mokosi vaikai, neįgalūs suprasti normalių matematinių formuluočių, neanalizuodami paveiksliukų ir eilėraštukų meninės vertės, neieškodami gatavo sprendimo Talmude ar Da Vinčio brėžiniuose. Skirkime, kur yra matematika, gamtos pažinimas, literatūra ar istorija, ir kur yra integruoti dalykai. Nes kai pagrindai prabėgami taip paviršiumi, užauga „žaliava“, kurių baziniame išsilavinime vienos spragos, rėtis kažkoks tarp padrikų reminescencijų iš klasės. Nes paskui universitete ar darbe, kur reikia išspręsti elementarius praktinius uždavinius tipo „parašyti excelio formulę, kuri apskaičiuoja cisternos talpą, kai duotas jos aukštis ir skersmuo“, dėstytojai ir klientai plaukus nuo galvos raunasi. Ir problema ne tik, kad jie nesuvokia, iš kur čia tas pi er kvadratu, kodėl pi nelygu 3.14; ir ne tame, kad kol nupieši jam cisternos brėžinį, greičiau pats darbą atliksi. Porą metų užtrunki, kol išmuši iš galvos visas humanitariškas nesąmones ir sliekų ieškojimą išangėje bei begalinį pasitikėjimą savo neegzistuojančiu inžineriniu talentu. Koks skirtumas, iš ko ta cisterna padaryta? Koks skirtumas, ji paguldyta, pastatyta, įkasta į žemę ar pakabinta ant bokšto: jiems nesuvokiama, kad tai tas pats uždavinys skirtinguose kontekstuose. Jiems nedašunta, kad apskaičiuoti – tai ne tas pats, kaip „pasirinkti gražiausią iš pateiktų penkių variantų“. Bet koks matematinis uždavinys turi susivesti į „kas duota, ką rasti, kokie apribojimai“. Tada susistatai reiškinį, o į konkrečius skaičiukus žiūri tik tam, ar teisingai tas reiškinys sustatytas. Paskutinėje, lengviausioje, trivialioje ir pilnai automatinėje uždavinio sprendimo fazėje! Akcijinės nuolaidos procentai yra (po to, kai patraukė akį) tam, kad
ganju 2017-02-22 00:58
Mano nuomone su uždaviniu viskas gerai. Matematikos uždaviniai ne visada turi vieną atsakymą ir vieną sprendimą. Jei pereisime prie aukštosios matematikos(ypač kodavimo ar abstrakčios) ir kokius uždavinius jai tenka spresti, tai pamatysite, kad tokios užduotys ir duoda kritinį mastymą. Reikia suprasti, kodėl matematika dažniausiai naudoja skaičius,(ji lygiai taip pat sėkmingai naudotų ir žodžius ir kitus simbolius, bet matematikai turi įrodymą, kad galų gale viską galima suvesti į skaičius tad juos ir naudoja). Šiame uždavinyje reikia atpažinti simboliką, susieti ją su kitais duomenimis ir pateikti sprendimą bei argumentaciją.
ganju 2017-02-22 01:05
Tai, kad mes matydami minuso ženklą iškart galvojame apie atimtį tarp dviejų skaičių yra mūsų problema. Aibėje operacijos ženkas gali turėti visiškai kitą prasmę, kitaip sakant galime pasirinkti nors ir ženką "Ž" operacijai žymėti, bet žmonės stengiasi susieti bent truputį logiškai, kad ši atimtis maždaug atitinka atimtį tarp skaičių (t.y. turi panašias savybes)
ganju 2017-02-22 01:13
Žinoma, jei nuspėti, ką norėjo pasakyti autoriai, tai matyt atsakymai lentele būtų pateikti geriau, kiti atveju uždavinys keičia prasmę, bet nuo to jis nei geresnis, nei blogesnis.