Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Dvigubas nulis 2009-05-23 22:54
Jeigu tu jau mokaisi nuo 9 klasės savo būsimos specialybės, tai labai puiku, tau už mokslą nereiks mokėt. O kuo bloga ši sistema? Kaip sakė ligonis, šia sistema siekiama atkratyt tuos, kurie mokosi tik dėl popiergalio. Gal ir netinkamu būdu, bet vis tiek atbaidys.
O tiesa yra tokia, jog tie, kurie mokosi, tiems ši reforma nieko nepakeitė.
Paberzis 2009-05-23 22:58
Aš kažkodėl įtariu, jog šios reformos pasibaigs dar viena reforma. kaina sumazins ir sugalvos kaip kitaip gerinti mokslo kokybe
irenica 2009-05-23 23:06
Nebuk naivus
kionig 2009-05-23 23:14
Nebus daugiau jokios reformos, o tiesiog bus leidziamos istatymu pataisos arba nauji poistatymai.
Arns 2009-05-23 23:37
na na, pats steponavicius viesuose interviu yra pripazines, kad geriau tokia reforma nei jokios. Atrodo kas cia tokio? Bet kai reforma pateikiama vietoje argumentu, kodel senoji bloga, kyla klausimu ar ji nebus eilinis pinigu praplovimas. Atminkim jog reforma tik po keliu metu parodys pasiseke ar ne, o tada Steponavicius prisizadejo atsistatydinti(suprask, tikisi tiek issedeti kedeje), bet ka tai reiskia? Atejes naujasis ministras turetu pradeti taisyti "reforma", juk jei ji nepasiseke tai nebus tik kosmetinis remontas.
Tad ar tikite sita sistema? Jei ne, tada ruoskites busimieji studentai po keliu metu pamatyti dar viena reforma. Tik idomu kelinta per nepriklausomybes laikotarpi
irenica 2009-05-23 23:38
Pripazink situacija apgailetina.
Ir as neverkslenu. Kol kas man tam nera pagrindo.
As i uzsieni tikrai nesiruosiu, nors is mano pasisakymu galejo pasirodyti ir kitaip, bet Lietuvos seimunai su savo reformomis gamiems zmonems nepalieka kitos galimybes, kaip tik realizuoti savo galimybes gerai, pigiai ir uzsitikrinti sau grazu, laiminga gymenima uzsienyje, stora pinigine ir stulbinama karjera. Toks ispudis, kad Lietuva nori ne klesteti, o susinaikinti. Jei taip ir toliau... man pritruksta zodziu apibudinti siam bardakui...
Gaila abiturientu
irenica 2009-05-23 23:41
Arns, visiskai pritariu - pinigu praplovimas
Pumper 2009-05-24 00:11
Nebepamenu, kas čia taip sakė, bet turbūt teisinga mintis: pirma reikia švietimo sistemą galutinai sugriauti, kad būtų galima sukurti naują, o reforma būtent tai ir padarys.
kionig 2009-05-24 02:10
Oho is kur tokios pasakos ?
Plikas 2009-05-24 12:07
Visa pagrindine informacija apie univerus. Kainas galit pamatyti patys.
Taigi, kokia prasme Lietuvoje moketi tukstancius uz toli grazu ne pacios geriausios kokybes studijas, kai galima uz ta pacia kaina, o gal net pigiau, studijuoti viename is geriausiu Europos universitetu?
P.S. Ypac atkreipkit demesi i studiju kaina Sveicarijoj, Vokietijoj ir skandinavijos salyse.
np 2009-05-24 14:13
Zvelgiant kitu kampu, politikai prieme daugiau ar maziau gera sprendima.
Iki siol univerai melze mokesciu moketoju pinigus ir dare ka tik rektoriu sirdeles geide, be jokios realios atskaitomybes, kaip tie pinigai panaudoti.
Uzsienyje Univerai turi savo AUTONOMIJA. T.y. jie nera valstybes islaikytiniai! Be to uzsienio univerai veikia kaip akcines bendroves. I juos galima investuoti pinigus. Del pastarosios priezasties pritraukiamas verslas, atsizvelgiama i rinkos poreikius. Valstybe turetu buti tik kaip viena is investuotoju, kuri uzsisako speclistus savo poreikiams.
Reziumuojant: Politikai padare sprendimus. Dabar reikia laukti kaip persitvarkys Lietuvos universitetai. Kurie prisitakys prie rinkos ir turės ką jai pasiūlyti, tie išgyvens ir suklestes, o kurie neprisitaikys, tiesiog nudves... Atsiradusi Konkurencija tarp univerų savaime sutvarkys studiju kokybės klausimus...
Uzjauciu siuometinius dvyliktokus... moket tokias sumas neapsimoka, nes kaina neatitinka prekes...
Arns 2009-05-24 16:06
http://www.alfa.lt/straipsnis/10274192/ ... 5-23_13-30 geras straipsnis, pasako nemazai tiesos, ypac apie tai kaip valstybe nustatineja prioritetus
irenica 2009-05-24 17:42
Is didelio skaiciaus realiu zmoniu pasakojimu
kionig 2009-05-24 18:38
O ka tie zmones veikia idomu...
irenica 2009-05-24 18:56
Gyvena, mokosi - dirba (ir uzdirba), kuria seimas, susiranda draugu ir tt...
kionig 2009-05-24 19:02
Tiksliau pirmai abstrakciai klausima suformalavau, o dabar patikslinsiu: ka jie dirba ?
irenica 2009-05-24 19:23
Vieni kurie dar mokosi, dirba ne pagal specialybe, pvz.: oro uosto kavineje; kiti ekonomika baige dirba vadybininkais didelese, perspektyviose imonese, bankuose; treti, kurie gavo issilavinima Lietuvoje (ne aukstaji issilavinima) ir tik veliau isvyko, dirba pagal specialybe, pvz.: mano pusesere dirba siuveja Italijoje, savo namuose, ir darbo, ir pinigu turi ir puikiai suderina visa tai su dukreles auginimu
Mu 2009-05-24 21:40
Studijuoti užsienyje nėra pigiau (yra išimčių) nei Lietuvoje. Taip, mokslas ten kainuoja santykinai mažiau, tačiau pragyvenimas šiek tiek skiriasi. Ten galbūt gausi stipendiją pakankamai neblogą, bet tėvai savaitgalį tau neįdės bulvių iš kaimo ir visokiausių gėrybių iš šiltnamio. Kam per brangu Lietuvoje, užsienyje geriau nebus. Ir išvis, sistema pakankamai nebloga mano akimis. Popieriuką su "aukštasis" gali pamatyti pas eilinį pardavėją ar padavėją. Kyla klausimas, kodėl jis ne savo srities specialistas? O gi todėl, kad mūsų Lietuvėlė nėra super ekonominė valstybė. Gamyba minimali, pradėti nuo nulio kažkokią gamybą ir nukonkuruoti oponentus iš aplinkinių valstybių per daug sudėtinga. Reikalingų specialistų pakankamai. Linsktu prie to, kad reformą palaikau. Tiesa, reikėtų įtraukti ir profesines mokyklas, kolkas ten visiskas bardakas. Išvis, studentų skaičių aukštosiose mokyklose reikia mažinti, ženkliai mažinti. Geriau vienas tikrai motyvuotas geras studentas, nei dešimt pizonų. Prisipažinsiu, pats priklausau pastariesiems, bet dėl to šiek tiek kaltinu tą pačią sistemą. Ir tie, kurie tikrai stengiasi ir mokosi mokykloj turėtų mažiau nerimauti. O dėl studijų kokybės... Yra dvi medalio pusės - niekam ne paslaptis, yra daug nekompetetingų dėstytojų, kurie neverti jais būti, pačiam teko patirti šį malonumą. Kitoje medalio pusėje: įsivaizduokite: auditorija, joje 100 "studentų". 15 iš jų įstojo būtent čia, kad neimtų į armiją, 30 neįstojo į vadybą ir pakliuvo čia, motyvacija sumažėjus. Toliau: 20 stojo tik tam, kad pabėgt nuo tėvų ir pamatyt laisvesnį gyvenimą. Dar 10 besimokant suprato, kad ši specialybė ne jiems. Ir kas belieka? Ir dabar įsivaizduokit save dėstytojo vietoj, vedant paskaitą tokiems pirzonams.
Arns 2009-05-25 10:36
mu, sistema reformuojama ne is tos puses.
1. Norint atsisakyti prastu destytoju, reike ne reformos, o tiesiog atestacijos ju sugebeju, bei bent kelis kartus i metus zvilgteleti kaip ir is kokios medziagos desto(ar yra itrauktu ir nauju ziniu, ar jos vis dar desimtmecio senumo), bei apsilankyti egzamino metu, pasiziureti i klausimus arba klausinejima ir atsakinejima studentu. Ir ka, destytoju problema issisprestu.
2. Daznas destytojas dirba per kelis darbus, nes isgyventi reikia, tad gal metas pakelti algas, kurios berods irgi jau visa desimtmeti nekilo, net keista kaip visi kantrei lauke ir neprotestavo,kai visu kitu specelybiu zmonems jos kilo.
3. Mokslui truksta medziagos, bukim realistai, gal vos 1 is 100 gali skaityti mokslini teksta anglu, rusu ar dar kitokiomis kalbomis ir ji idealiai suprasti, reiktu ju vertimu, bet berods vel versti jie buvo pries desimtmeti ir net ne Lietuvos vyriausybes deka, o Soroso fondo(kazkoks pan). Kodel pvz destytojai nevercia ju? Nes jie uz tai jokio atlygio negautu, nes sitai butu priskirta mokslo populiarinimo kategorijai, uz kuria nieko negauni, o stai uz visokias monografija ir kt, jie gauna pinigus. Vien is idejos zmones ilgai dirbti negali, reikia juos skatinti
4. Kas kaltas del pardaveju su aukstaisiais? Visu pirma, darbdaviai, buvo uzejusi mada, kad be diplomo net valytoja negalejo dirbti, va sitaip ir priejome prie to, kad visi stoja nes nori dirbti- turek diploma. Galu gale ne visi turintys diploma gali susirasti darba arba istikus bedai, kai reikejo pinigu, zmones ejo dirbti bet kur, svarbu alga.
5. Studentu motyvacija nera gera, bet norit ja palaikyti gera, reikia jog nemokamu studentu is vis nebutu, tik tada galesi sakyti jog stoja vien motyvuoti. Kartais zmogus aptingsta net iki tol vare vien desimtukais, gi atsiranda ir visokiu meiliu ir atitrukimas nuo tevu, bei pan.
6. Del to jog buvo nepatenkintu cia istojus, kalta musu tvarka stojimu, taciau net reforma jos nekeicia, tu rasai sarasiuka su 16 (!) specialybiu, tad realiai iseina jog tiesiog esi prievartaujamas kur nors istoti. Gal reiktu padaryti 3 galimus variantus arba is vis viska palikti studentams, kurie galetu varyti per univerus ir ten kokius egzus laikyti, noredami pakliuti i butent to universiteto, butent ta dalyka
7 Kiek zinau uzsienyje tu nesi priimamas i kazkoki dalyka, tu stoji i universiteta, pasirenki 1 fakulteta ir turi galimybe per pirmaji kursa "apsitrinti" kas cia dedasi, pasiklausyti ivairiu paskaitu ir tik nuo antro kurso jau galutinai pasirenki studiju krypti, tad tai padeda zmogui neprarasti motyacijos, supratus kad cia ne tai, ko tikejaisi.
Belhor 2009-05-25 10:47
O kas lieka tiems studentams?
Visom keturiom pritariu Arns.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Lietuvos aukštosios mokyklos geriausius pasaulio universitetus lenkia tik kainomis už studijas