„50 % iškart!“ Neįtikėtinas kavos efektas ()
Šie tyrimai buvo atlikti įvairiose parduotuvėse keliose šalyse.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kodėl prieš apsipirkimą geriau negerti kavos? Tikriausiai pagalvosite apie šlapinimąsi ir ėjimą į tualetą „rimtesniam reikalui“, nes kava yra diuretikas, tačiau priežastis yra daug labiau stebinanti.
Britų mokslininkų tyrimai rodo, kad nekaltas įprotis aktyvuoja „pinigų taškymo monstrą“.
„British Psychological Society“ (BPS) „TikTok“ paskelbė vaizdo įrašą, kuriame pristatomi stebinantys moksliniai tyrimai apie kavos gėrimo įtaką mūsų pirkiniams:
„Žmonės, kurie prieš eidami į parduotuvę išgėrė vos vieną espreso kavos puodelį, išleido 50 proc. daugiau pinigų nei tie, kurie gėrė kavą be kofeino. Žmonės, vartojantys kofeiną, jaučiasi labiau susijaudinę, o kai esame susijaudinę, esame labiau impulsyvūs“, – teigia BPS.
|
2022 m. atliktame tyrime mokslininkai norėjo patikrinti kofeino poveikį apsipirkimo elgsenai. Šie tyrimai buvo atlikti įvairiose parduotuvėse keliose šalyse, o visiems klientams buvo pasiūlyta nemokamai išgerti 50 ml espreso kavos.
Mokslininkai nustatė, kad žmonės, kurie gėrė kavą, pirko daugiau prekių ir išleido daugiau pinigų nei tie, kurie prieš apsipirkdami nevartojo kofeino. Be to, išgėrę kavos žmonės pirko daugiau „didelio hedoniškumo“ produktų, t. y. tuos produktus, kurie teikia malonumą, pavyzdžiui, sviestu ir šokoladu aplietus kukurūzų spragėsius.
Kodėl nemokamos kavos pasiūlymas gali būti naudingas pardavėjams?
Mokslininkai išsiaiškino, kad didesnės išlaidos išgėrus kavos atsiranda dėl padidėjusios „energijos stimuliacijos“. Espreso kavos puodelyje yra apie 60 mg kofeino, tačiau kofeino vartojimo sukeliamą stimuliaciją galima pasiekti vartojant 25–30 mg kofeino dozę. Toks pat efektas bus pasiektas ir išgėrus energetinio gėrimo ar gazuotos kolos.
„Apskritai pardavėjai gali gauti finansinės naudos, jei pirkėjai vartotų kofeiną prieš apsipirkimą arba apsipirkimo metu. Atsižvelgiant į tai, kad kava ir kiti gėrimai, kuriuose yra kofeino, yra plačiai paplitę, gana tikėtina, kad daugelis pirkėjų apsipirkdami suvartoja daug kofeino. Tai, savo ruožtu, gali sukelti didesnį impulsyvumą, taigi ir didesnį išlaidų lygį“, – teigiama tyrime.
Tai gera žinia pardavėjams, kurie savo pajamas gali padidinti dėl netoliese esančiose kavinėse pirkėjų vartojamos kavos ar net parduotuvėje nemokamai siūlomos kavos.
Tačiau, žvelgiant iš vartotojo perspektyvos, nors saikingas kavos vartojimas turi teigiamą poveikį sveikatai, jis gali turėti nenumatytų neigiamų finansinių pasekmių papildomų (dažnai nereikalingų) išlaidų pavidalu. Todėl mokslininkai rekomenduoja: jei norite išvengti impulsyvių išlaidų, prieš apsipirkdami negerkite kavos ar gėrimų su kofeinu.
Tyrimas publikuotas žurnale „Journal of Marketing“.