Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Kestutis 2011-07-18 10:55
As asmeniskai knygu seniai nepirkau, tiesiog internete viska zymiai greiciaus surasti ir nereik po visus knyginus begiot. Pastaraji karta kai ieskojau tai per 3 knyginus praejau sugaisau pise dienos ir vistiek neradau ko reik . Dabar isvis skaitau tik elektronine spauda, tai kam man reik to knygino? Mano nuomone sitas straipsnis parodo tik pesimistiska kazkokio verslininko nuomone apie lietuvos studentus, mat geras studentas anot jo turi butinai pirkti knygas, neduok Dieve pasiskolins ar paims is bibliotekos. Tuo labiau, kad yra studentu kurie tikrai pinigu ne maisais turi.
RiMuSaS 2011-07-18 11:27
Nebuk toks trumparegiskas ir izulus siuo klausymu. Gi nebutinai turi pirkt, esme tame, kad tu jas bent skaitytum, kad ir po viena klasikine knyga i metus. Bet jai bendrauji su 16-22 metu ( cia kaip pavizdys ) zmonem tai suprasi, kad apie toki dalyka kaip knyga jie nelabai ir yra girdeje visai
faktas 2011-07-18 11:38
Absoliučiai visi organizmai renkasi pačias lengviausias prieinamas sąlygas. Tai natūralu, kad peržiūrėti filmą yra paprasčiau, nei skaityti knygą ir pan. Natūralu, kad lengviau skaityti knygą apie Nibiru planetą, nei gilintis į dif. lygtis, aprašančias procesus prie juodosios bedugnės įvykių horizonto.
blizzard 2011-07-18 11:40
Na gal todėl ir nėra girdėję, nes knygos jau tampa bereikšmiu laiko švaistymu? na aš stodijuoju tokią specelybę kur info galima rasti nebent knygose, internetas ne kažin ką gali pasiūlyti šiuo klausimu, manau panaši situacija ir medicinos studijose.. bet kitur, tai internetas yra numeris 1 informacijos paieškoms. Greita, patogu, lengva konspektuoti. Na o knygos tu perversi 100 psl kad rastum 1 sakinį kurį tau reikia sukonspektuoti, dar tu jį turėsi nurašyti kad geriau atsimintum, o jeigu referatas tai nurašyti į kompiuterį, nurodyti šaltinį ir t.t. o jeigu neužtenka vienos knygos tai turi tampytis krūvas knygų. Biblioteka nevisagalė jeigu reikia visai grupėj panašios literatūros, tai kas pirmesnis tas gudresnis.. kitiems nelieka. Tenka bėgiot po miesto bibliotekas ir t.t. apie pirkimus galim pamiršt nes knygos tikrai nėra pigios.
O internete užtenka kelių paspaudimų ir tu jau ten kur reikia, bet kaip sakau ne visada.. vis dar išlieka tendencija kad mažiau populiari literatūra vis vien yra knygose ir niekas į internetą jos neperkelia nes nemato tame prasmės.
Dabar informacijos amžius, kiekvienas renkasi tai kas jam atrodo priimtiniau ir efektyviau, jeigu toks yra internetas, nieko nuostabaus kad knygos praranda savo vietą po saule.
O kaip manga/komiksai, yra žmonių kurie tik juos varto laisvalaikiu, tačiau apie tai neužsimenama šitam straipsnyje, kaip jau minėjau todėl, kad komiksai lyginant su knygomis taipogi nėra populiarūs, todėl apie juos net nėra užsimenama. Taigi šis straipsnis irgi siekiai kai ką populiarinti, o ne nušviesti bendras tendencijas ar informuoti tuo klausimu kiek galima objektyviau.
Kas liečia romanus ir kitą grožinę literatūrą, vis vien maloniau yra pirkti knygą negu skaityti elektroninę versiją net jeigu gauni ją dykai. Tiesiog matyt žmonėms nebeinponuoja knygos, jiems tapo jos neįdomios ar galbūt jie surado kitą laiko praleidimo būdą.. vis dar yra skaitančių, tačiau visgi tai yra gana brangus užsiėmimas, todėl nieko nuostabaus jeigu renkasi žmonės bibliotekas o ne parduotuves. Aš asmeniškai neskaitau knygų visai, per gyvenimą gal kokias 3-4 esu perskaitęs, neskaitant ištraukų kurias skaičiau per Lietuvių kalbos pamokas. Bet vis vien žinau kad tokie ir tokie rašytojai man patinka, būtent iš tų ištraukų, nebūtina perskaityt knygą kad susdarytum įspūdį apie vieną ar kitą autorių, gal aš toks skaitytojas, mane ne istorija domina, o tai kas norima ta istorija parodyti, kalbu apie kafką ar dostajavskį.. todėl man atvirai pasakius lengviau ir įdomiau perskaityti ištrauką ir tos ištraukos interpretaciją, arba perskaityti ištrauką ir palyginti savo interpretaciją su kokio rašytojo ar panašiai..
Priklauso nuo publikos, bet aišku ir ekonominė padėtis daro savo, nėra taip kad informacijos amžius kaltas, tiesiog tai pigiau ir lengviau lyginant su knyga..
Alfa 2011-07-18 11:45
Kam skaityt tas knygas, jei studentai, kurie "tingėjo net pavartyti rekomenduotas knygas", dabar turi gerus darbus, kuriuose gali intelektualiai tobulėt, o tie, kuriems mokslas buvo įdomu, gali nebent degraduot prie konvejerio?
RiMuSaS 2011-07-18 11:50
Asnoreciau isgirst nuomone is tu kurie sako, kad knygu nebereikia skaityt ( kalbu apie klasikinius kurinius, ne kaip informacijos paieskos saltini ar pan. ), jos nenaudingos. Kas tuomet pakeicia tokius kurinius ( interneta taipogi galima skaityt, klasika tapusius kurinius ) ?
Kestutis 2011-07-18 12:13
Tureciau pasitaisyt, kalbejau apie moksline literatura nes 90% jos skaitau, aisku grozine literatura skaityti kompiuterio ekrane kazkaip nepriimtina. Man 22 beje, ir kazkaip mano aplinkoj 90% zmoniu skaito klasikine literatura, ir ne po viena per metus, tik vat niekas neperka, nebent dovanu gauna nauja knyga . Na o apie degraduojancius kur skaiciuja viska alaus bonkem tai ner ka kalbet.
Ir beje visai ne trumparegiskas, nes siame straipsnyje yra interviu su leidiklos vadovu. O jis suinteresuotas parduot ko daugiau knygu ir jam visi kas ju neperka yra blogi, neispruse, neismaneliai ir t.t.
RiMuSaS 2011-07-18 12:18
Taip istikro. Jis paliete gera tema, bet kartu ir noredamas pakelti knygu pardavimus. Cia manau suprantamas dalykas, kad popierine knyga nyko ir isnyks, svarbiausia, kad nesinyktu pati savaime literatura zmoniu galvose.
Arns 2011-07-18 12:31
Pasakysiu taip, esu ne vieną knygą perskaitęs .pdf ar .doc formatu, nė iš tolo neprilygsta realios knygos skaitymui. Tad grožinė literatūra tikrai turi būti skaitoma kaip knyga, o ne monitoriuje ar atšviestuose lapuose. Toks skaitymas vargina, menkina informacijos imlumą.
Kas kita enciklopedijos, kada reikia sužinoti informaciją greitai, be to reta enciklopedija apie žmogų, šalį ar įvykį aprašo daugiau nei 4-5 lapai. Taigi enciklopedijas laisvai galima būtu leisti ir elektroniniu formatu.
Na, o skaitymas, taip, taip itin rimta problema, vis daugiau žmonių yra be vaizduotės, tad skaitymas jiems nuobodus, tiesiog susitelkia į faktus, kad knygoje daug vardų, daug įvykių. Mokykloje neretas mokinys iš vis net skaitęs, nesugeba kelių minučių pakalbėti apie knygą. Suprantu kad apie eilėraštį, įžvalgas daryti ne kiekvienam duota, bet iš 500 psl knygos pasakyti pora sakinių, daugiau negu mažai.
Giedrius- 2011-07-18 12:51
Informacijos paieškos prasme tai tikrai internetas padengia jau daugelį sričių ir funkcionuoja geriau nei knygos, dar užvakar susigooglinau gal ~20 informatikos pdf failų studijavimui, tai dabar rankiojuos tai kas reikalinga, o lietuviško vertimo jei būtų neimčiau, nes šiuolaikinių technologijų terminų sulietuvinimai tik įveda painiavos.
Aš kartais paskaitau grožinę literatūrą bet visai nelaikau jos prioritetu. Atrodo paskaityt klasikinės mūsų literatūros būtų gal ir pravartu, bet kad neįdomu, skaityt apie piemenis ir senojo kaimo istorijas nelabai aktualu, tai žiauriai skiriasi nuo šiandienos, tad geriau tokiu atveju kai norisi ką nors suprast iš gyvenimo einu paskaityt psichologijos.
RiMuSaS 2011-07-18 12:59
na tai neskaityk paie piemenukus, nebutina lietuviska literatura skaityt. Gi knygoje piemenukas tik veikejas, pacios knygos vertes nemenkina veikejo profesija ir pan. esme kurinio suvokimasir tai ka jis tau sugeba duot. O psichologija tai atskiras dalykas. Prasom skaityk, bet grozine literatura turi visai kita poveiki.
Giedrius- 2011-07-18 13:08
Daug prarandu dar kažkas pridurtų bet negaliu prieštaraut, esu paveiktas dabartinio gyvenimo tempo, iš mano varpinės vienaip šviečia
lauriu 2011-07-18 13:48
tiesa pasakius prarandi. ypac, jei domiesi psichologija tikrai turetu buti idomu paskaityi kaikurias grozines literaturos knygas. nepamirsk, kad skaitydamas kakzurio tai amziaus knygas tu gali isivaizduoti tu laiku zmoniu gyvenima, ju vertybes ir t.t. taip galu gale gali palyginti ju vertybes su dabartinemis, kaip pasikeite pasaulis, o gal but jis visai nepasikeite, gal tik pasikeite ruba ir zaislai.
anksciau labai daug knygu perskaitydavau, po kokias 2 knygas per savaite, bet cia seni laikai. nros man tik 21m. na o dabar irgi nesijauciu, kad mazai skaitau, nors ir sumazejes skaicius, vis tik permetus perskaitau kokias 3 grozines literaturos knygas. tik, kad mane dominanciu sunku rasti bibliotekose, ir apskritai dauguma mane dominanciu perskaites... gaila, kad domiuosi gan siaura sritim. nors vis keiciasi poziuris, tai atsiranda vis nauju knygu kurias noriu perskaityti.
Nerkashis 2011-07-18 14:08
Nuo mažumės dukrai prieš miegą skaitydavau pasakas. Dabar kai ji jau pati moka skaityti, tai noriai ima knygas. Dažnai ir į biblioteką nueina. Kai sūnus paaugs, taip pat ir su juo darysiu.
Dažnai pasvajoju, kad būtų gerai išsitiesti kokią popietę ant hamako ir ramiai paskaitinėti kokią knygą. Tik kad tokiam malonumui, paprasčiausiai, nebėra laiko.
Vaikams, tai ypač aktualu skaityti kuo daugiau knygų. Juk taip lavinama jų vaizduotė, kūrybingumas. Knygų nebūtina pirkti, tam skirtos bibliotekos.
blizzard 2011-07-18 16:44
Priklauso nuo to ką tu laikai vertinga knyga? sakau yra įvairių skaitytojų vienam įdomi istorija kitam įdomu kas tuo norima pasakyti ir t.t.
Aš asmeniškai skaitau tik mangą šiuo metu ir nesigailiu. Aišku sunku ką nors rimtesnio surast, bet kitą kart užkabini tikrai įdomių skaitalų, aišku čia gal daugiau paaugliams skirta, bet yra visko. Kiekvienas kūrinys savotiškas, stengiamasi rašyt kuo mažiau bet tiksliau, praktiškai viskas orientuota į paveikslėlius, su kuriais kuriama įtampa, ar kiti motyvai, tekstas lieka tik šalutinis informacijos šaltinis, aišku priklauso kam orientuota manga, ar vaikams ar paaugliams, nuo to ir teksto kiekis priklauso.
Tai knygos pakaitalas, man asmeniškai dėl to kad kažkas naujo, nematyto ar neskaityto, neužima daug laiko perverst, geriau perteikiamos emocijos, su paveikslėliais vis tiek vaizdingiau nei vien tekstu pvz aprašyti kokią nors vietovę ir t.t.
po kiek laiko pradedi daugiau dėmesio kreipt ir į patį piešimą ar kitas smulkias detales..
Aišku knygos irgi gerai, nu bet aš ne toks žmogus kad skaityčiau 100psl norėdamas sužinot kaip baigsis ar petras susituoks su onute ar su maryte... beje yra ir toks faktorius kaip fileriai (užpildai gal jeigu iš anglų verst), komiksuose retai pasitaiko, bet knygose manau tokių dalykų pilna net ir gerose, kad išspausdint knygą vis vien joje negali būti 10psl, todėl pridedama visokio Š daug maž susijusio su istorija, kad padidinti puslapių kiekį.. todėl taip gaunasi kad skaitai skaitai galas jau matyt o vis dar skaitai beleką..
Ninotchka 2011-07-18 17:18
Na, bent jau mano atžvilgiu savo tiesioginio tikslo straipsnis nepasiekė (į knygyną nebėgau), bet perskaičiusi kažkaip nejaukiai pasijutau, beveik susigėdau, išsitraukiau savo toli užkištą "must-read" sąrašą, nuėjau į biblioteką ir pasiėmiau Dostojevsio "Baltąsias naktis". Anksčiau, ypač mokykloje, tikrai labai daug skaitydavau ir su dideliu malonumu. Reikia pasitengti vėl atrasti laiko tam. Taigi bent vienam žmogui straipnis buvo naudingas
Pawka 2011-07-18 18:43
Pilnai sutinku su autorium, tačiau nereikia norėti, kad šiuolaikiniame pasaulyje žmonės skaitymui galėtų skirti tiek pat laiko, kiek seniau. Paprasčiausiai šiais laikais gyvename greičiau, o skaityti greičiau nesugebame. Todėl ir geriau renkamės greitesnį vartojimo būdą (pvz. filmą vietoj knygos).
Pats asmeniškai esu už knygų skaitymą ir nemanau, kad filmai, žaidimai ar manga (ko nevadinčiau knyga) yra pilnavertė knygos alternatyva. Nei kiek nesistengiu sumenkinti kažkurios iš šių meno rūšies. Tai greičiau atskiros sferos, kuriomis galima domėtis kartu arba atskirai. Galima kuo puikiausiai mėgti skaityti knygas ir kartu domėtis kinu. Ir tai nereiškia, kad kažkuris iš jų yra geriau, nereiškia, kad knygos yra hardcore useriams, o filmai - lameriams.
Visgi juokingai atrodo tie, kurie bando įrodyt, kad knygos nieko vertos, kad paveiksliukai geriau už paprastą tekstą (čia blizzard apie mangas rašė ) ir panašiai. Kaip galit žinot, jei neskaitot knygų? Lygiai taip pat kaip ir aš negaliu aiškinti, kad mangos yra šūdas, nes per gyvenimą esu tik kelias pravertęs. Iš čia seka ir kitos istorijos, kad knygos nuobodžios, knygynuose pilna pigaus popso ir t.t. Sutinku. Bet kas verčia jus pirkti są popsą? Imkit geras knygas, jų pilna.
Pats asmeniškai skaitau ganėtinai mažai (neskaitant techninės literatūros susijusios su mano specialybe). Norėčiau skaityti daugiau, bet nerandu (gal nesugebu rasti) tam laiko. Tačiau esu susikaupęs knygų, kurias NORIU perskaityt artimiausiu metu bent dviem metams (su mano skaitymo tempais). Dar tiek pat galėčiau išvartint, tačiau jų neturiu
blizzard 2011-07-18 19:14
Skaičiau aš knygų prie štai, ištraukų nemažai ir t.t.
sutinku kad yra gerų knygų, bet jas rast irgi nėra lengva. Nesakiau kad nieko vertos, tik pasakiau kuo jos man nepatiko .
Manga yra komikso atmaina, tik japoniška, ten tai populiariausias skaitalas nesvarbu kokio amžiaus grupėj, 90proc. spausdintos produkcijos yra manga ir tokia literatūra ten turi labai gilias tradicijas na paskaičius galima suprast kodėl, prieinama visiems, suprantam, nereikalauja daug laiko norint perskaityti ir t.t.
Aš tai lyginu su knyga kaip savo asmenine nuomonę, nes kaip tu sakai su knyga to negalima lyginti, tai atskiri dalykai. Esmė ta kad tai kas sukišama į vieną mangos puslapį, kažin ar įmanoma sukišt į 1psl knygos 12 šriftu, todėl ir sakau kad knygos daugiau laiko atima.
Na aišku neskaičiau aš tiek daug knygų ir gerų, kaip jau minėjau perskaičiau keletą ištraukų iš geromis skaitomų knygų, paliko įspūdį nemažą, bet atvirai pasakius tingiu ieškot kažko tokio toliau, matyt neužkabino ir tiek, nors tikrai atrodo geros. Netoks žmogus aš matyt, knygą vertinu tik kaip informacijos šaltinį, o ne kažkokį grožinės literatūros skaitalą nu bet jau toks esu.
RiMuSaS 2011-07-18 19:28
na taip kiekvieno reikalas rinktis kas kam priimtiniau. Matai 100psl knygoje yra netam, kad uztempt pasakojima istorijos, o tam, kad zadint vaizduote ir plest akirati skaitovo. Mangoje parasciau ten daug kas parteikta paveiksliukais. Tai as gi kalbejau apie klasika tapusius kurinius ( jie klasika netampa seip sau ), o ne seip kokias keverzones.
Na gal manau esat skaite Robinzona kruza, netrumpintus varijantus, na bet tokia knyga kuri susideda is 200-300 psl. Tai viska kas ten ivyko galima sutrumpint iki keliu lapu, bet tai gi neesme kurinio
Na nera reikalo manau cia pletotis sia tema. Mano nuomone parasta. Knyga bent viena kita i metus perskaityt is literaturos klasikos repertuaro reiktu tiek.
Bomber 2011-07-18 23:01
Geras straipsnis, bet nemanau, kad reikia pabrėžti komentaruose, kad autorius nori tik daugiau parduoti knygų.
Kas apie pačias knygas, tai gan mažokai mano pažįstamų skaito knygas laisvalaikiu.. Nors ir pats neskaitau klasikinių knygų. Gal tiesiog dėl to, kad paveikė mane technologijos ar aplinka. Gal iš dalies ir dėl to, kad knygas skaitau ne dėl jų populiarumo ar gerumo, o dėl knygose pasakojamų istorijų. Ir man tai neatrodo blogai. Man tai tik dar vienas atsipalaidavimo būdas
Bet jeigu studijuočiau labiau humanitarišką specialybę, tai gal ir suprasčiau kodėl autorius taip nemėgsta paprastų ar plonų knygų skaitytojų. Tik autoriui nereikėtų pamiršti, kad ne visi studentai yra mėgsta humanitarinius mokslus ir ne visiem smagu skaityti sunkias knygas
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
P. Vildžiūnas: dabartiniam jaunimui knyga – lyg gyvenimo dugnas