Nauja verslo idėja: internetu užsakytą prekę atneš ir kaimynas  (0)

Pirmasis prekybos centras internete pirkėjams pasiūlė naują prekių pristatymo mechanizmą. Tikimasi, kad būtent jis prijaukins pirkėjų ir išjudins logistikos rinką.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Nors e. prekybos niša iš pirmo žvilgsnio atrodo jau užpildyta ir tetrūksta kritinės pirkėjų masės, rugsėjo pradžioje startavusio e. prekybos centro Mamy.lt vadovas Mindaugas Vosylius sakė rinkoje atradęs spragą ir suskubęs ją užpildyti. Anot jo, dabartinės e. parduotuvės stokoja greito prekių pristatymo, todėl pirkėjams kartais paprasčiau nuvykti ir prekę įsigyti tradiciniu būdu.

M.Vosylius dienraščiui papasakojo, kaip „po vienu stogu“ sutelkė daugelį e. parduotuvių ir ėmėsi spręsti greito prekių pristatymo problemą.

– Papasakokite, kaip apsiperkama jūsų e. prekybos centre.

– Pirkėjas lankydamasis skirtingose mūsų e. prekybos centro parduotuvėse dedasi prekes į krepšelį, tada iš galimų vežėjų pagal kainą, pristatymo laiką ir kitus veiksnius pasirenka vieną jų. Taip pat pasirenka patogiausią mokėjimo būdą iš jam siūlomų.

– Apsipirkimo principas atrodo paprastas. Tad kuo šis e. prekybos centras skiriasi nuo kitų, jau gausiai šalyje paplitusių e. parduotuvių?

– Tai platforma, sujungianti prekybą, logistiką ir visus mokėjimo būdus. Lietuvoje ši koncepcija nauja – analogiškos platformos nematėme net užsienyje. Lietuvoje, kaip ir užsienyje, yra e. parduotuvių, jungiančių daugelį prekės ženklų po vienu stogu. Tačiau mūsų pagrindinė idėja yra ne pasiūlyti daug skirtingų parduotuvių, o pristatyti prekes kaip galima greičiau. Būtent greitas prekių pristatymas yra vienintelė neužpildyta niša e. prekyboje. To galima pasiekti lokaliai prekiaujant ir siūlant lokalią logistiką.

– Ką turite omenyje sakydamas „lokali logistika“ ir „lokali prekyba“?

– Pavyzdžiui, užsienyje prekės pirkėją pasiekia tik savaitgalį. Vadinasi, logistai užsakytas prekes veža ne iš parduotuvių, o prekybos bazių. Mes parduodame būtent iš parduotuvių, esančių arčiausiai pirkėjo. Juk kam gabenti prekę iš tolimo sandėlio, jei ji yra šalia pirkėjo esančioje parduotuvėje?

Kitaip tariant, sistema leidžia pardavėjui pasirinkti teritoriją, kurioje jis nori aptarnauti klientus. Tarkime, jei esu labai maža bandelėmis prekiaujanti kepyklėlė Vilniaus senamiestyje, kokių galų man siūlyti savo bandeles gyvenantiems kitame miesto gale ar net kituose miestuose? Juk jie neužsisakys bandelių – jos bus paprasčiausiai atšalusios. Taigi nustačiusi prekybos teritoriją kepyklėlė gali aptarnauti kad ir vienintelį namą. Ir tik to vienintelio namo gyventojai, užsukę į mūsų e. prekybos centrą, kepyklėlę matys tarp siūlomų parduotuvių.

Taip mes sieksime maksimalaus pristatymo greičio. Tačiau jis labai priklauso nuo vežėjų, dirbančių su parduotuve, skaičiaus ir jų aptarnaujamos teritorijos. Taip pat nuo to, kiek laiko pardavėjas pakuoja krepšelį. Visi šie dalykai įvertinami, leidžiant vartotojui pasirinkti prekių pristatymo laiką.

Reikia suprasti, kad parduodant prekę iš artimiausio taško sumažėja prekių atvežimo išlaidos?

– Taip. Žinoma, kol srauto nėra, išlaidos kiekvienoje teritorijoje turėti po logistą yra didelės.
Dar reikėtų pabrėžti, kad tikimės, jog ateityje atsiras paprastų gyventojų, norinčių užsidirbti, ir pradėsiančių dirbti logistais pagal individualios veiklos pažymą. Įsivaizduokite, jūsų kaimynas Petras dirba logistu savo gyvenamojoje gatvėje – jis gali atnešti jūsų užsakymą iš parduotuvės per 20 minučių. Jei tokių kaimynų Petrų bus daug, pristatymas bus labai greitas.

– Mano gyvenamojoje teritorijoje prekes ir paslaugas šiuo metu siūlo 16 parduotuvių. Ar panašų parduotuvių pasirinkimą turi visi gyventojai?

– Greitai turėsime septynias parduotuves, siūlančias prekių ir paslaugų visoje Lietuvoje. Kiti prekybininkai dirba, pavyzdžiui, tik viename mieste – priklausomai nuo to, kiek jie turi prekybos taškų. Tačiau tempas spartus, atidaryti parduotuvę užtrunka ilgiausiai savaitę, todėl netrukus parduotuvių tinklas plėsis.

– Į kokias prekes labiausiai orientuojatės?

– Mes orientuojamės į kasdienes prekes: maistą, buitines prekes, prekes vaikams
ir pan. Siūlome tai, ko reikia šią akimirką šeimai. Tai atspindi ir mūsų e. parduotuvės pavadinimas, siejamas su žodžiu „mama“. Be to, savo pavadinimu sakome: „Mes pasirūpinsime jumis kaip mama, padėsime jums parduoti, nuvežti, nupirkti.“

Tiesa, šiame e. prekybos centre kol kas nesiūlysime drabužių. Manome, kad pirmiausia turėtų išjudėti logistikos sritis, nes drabužių parduotuvei svarbi prekės grąžinimo galimybė, o tai smarkiai padidina vežimo sąnaudas. Tačiau juk niekas nenori mokėti dvigubai ar trigubai.

– Ar prekybininkai noriai priima siūlymą įsikurti e. prekybos centre? Kas labiau inicijuoja parduotuvių plėtrą – jūs ar pačios parduotuvės?

– Šis projektas buvo kuriamas šiek tiek daugiau nei dvejetą metų. Visą šį laiką važinėjau pas pardavėjus, logistus ir konsultavausi. Ir galima sakyti, kad nė viena parduotuvė kategoriškai neatsisakė pasiūlymo prisijungti. Parduotuvės tikrai domisi galimybėmis, todėl manau, kad e. prekybos centras plėsis pardavėjų, logistų ir pirkėjų pastangomis.

Svarbu tai, kad mes neribojame konkurencijos – viena šalia kitos e. prekybos centre gali atsidaryti kelios to paties pobūdžio parduotuvės. Jų reikalas konkuruoti prekių ir pristatymo kainomis – mes joms neturime jokios įtakos. O parduotuvių skaičius e. prekybos centre – neribotas.

– Ar prieš kurdami šį prekybos centrą nesibaiminote, kad šalis nėra subrendusi e. prekybai? Dažnai kalbama, kad gyventojai, o galbūt ir prekybininkai, dar atsargiai žiūri į e. erdvę.

– Aš to turbūt neanalizavau – daugiau atkreipiau dėmesį į tai, kad pirkdamas e. parduotuvėje gyventojas dažnu atveju sugaišta beveik daugiau laiko, nei sugaištų važiuodamas į parduotuvę. Į situaciją pažiūrėjome paprastai: šiandien parduotuvės kuria savo e. parduotuves, vadinasi, prekyba internete ateityje augs. Šis e. prekybos centras prekybininkams yra antras pardavimo kanalas. Jie gali prekiauti ir čia, ir savo e. parduotuvėse.

– Kaip įvertintumėte e. prekybos centro lankomumą?

– Per dieną puslapyje apsilanko apie 2 tūkst. lankytojų. Tačiau lankomumas priklauso nuo reklamos, o ją šiuo metu pristabdėme. Pirmiau norime ištaisyti klaidas, kurių, žinoma, iš pradžių dar yra labai daug.

Tiesa, patobulinti e. prekybos centrą mums padėjo netyčia užklydusių pirkėjų atsiliepimai, gauti liepą paleidus eksperimentinę tinklalapio versiją. Jiems dalijome staigmenėles ir klausinėjome, kas patinka ir nepatinka. Per du mėnesius sulaukėme daug pastabų ir padarėme daug išvadų, tada tinklalapį perdarėme ir paleidome visai kitokį, patogiau valdomą.

– Šiuo metu esate vieninteliai, tad konkurencijos šioje nišoje nėra. Ko tikitės ateityje?

– Kažin ar bus prasmė kurtis analogiškiems e. prekybos centrams. Juo labiau kad vargu ar gali kas nors konkuruoti su mumis kaina – atsidaryti parduotuvę mūsų prekybos centre nieko nekainuoja, o palaikymo mokestis yra tikrai simbolinis. Logistai taip pat nemokamai gali prisijungti prie mūsų prekybos centro, mes pasirūpiname ir glaudžiu mūsų bei logisto sistemų sujungimu.

– Kaip įvertintumėte šio verslo pradžią?

– Jaučiame, kad esame šiek tiek priešakyje – siūlome žmonėms tai, ko jiems anksčiau ar vėliau reikės.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Diena.lt
Diena.lt
Autoriai: Lina Mrazauskaitė
(0)
(0)
(0)

Komentarai (0)