Automobilio paruošimas pavasariui: ko nevalia pamiršti? (2)
Specialistai sako, kad automobilį paruošti reikia ne tik žiemai, bet ir pavasariui. Tiesa, abiejų sezonų vairuotojams tenkantys darbai labai skiriasi. Kone vienintelis panašumas – automobilio „apavo“ keitimas. Tačiau tai nėra vienintelis darbas, kurio nevertėtų pamiršti pašvietus šiltesnei pavasario saulei.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Ką pavasarį reikia patikrinti?
Ką apie pavasarinį automobilio parengimą mano lenktynininkai? Automobilių sporto profesionalas Benediktas Vanagas sakė, kad nenorint pavasarį į automobilį investuoti labai daug pinigų, juo reikia rūpintis ištisus metus.
„Mūsų transporto priemonė turi būti ne tik tvarkinga prieš prasidedant sezonui, bet ji turi būti tvarkinga kiekvieną dieną. Kai automobilis tvarkingas, iš principo jį ypatingai ruošti nėra tikslo. Tačiau dažniausiai žmogus susimąsto tada, kai reikia gauti techninės apžiūros taloną“, - sakė lenktynininkas.
Ir visai netrukus jis pridėjo, kad pirmasis pavasarinis darbas – padangų pakeitimas. Pašnekovo teigimu, sprendimas, vasarą važinėti žieminėmis padangomis, nėra teisingas. „Pradėjus šviesti saulei atsiranda pavasarinė nuotaika ir natūraliai imame galvoti, kuo mes galime padėti savo patikimam draugui automobiliui, kurį mes naudojame kiekvieną dieną. Visų pirma reikia pakeisti žiemines padangas į vasarinio tipo. Šiltuoju metų laiku žieminės padangos nėra tokios stabilios kaip vasarinės. Tuomet automobilis tarsi plaukioja darant staigius posūkius – jis nėra toks stabilus“, - aiškino B. Vanagas.
Ko nereikėtų pamiršti ruošiant automobilį šiltajam metų sezonui, „Melgos“ autoservise papasakojo ir parodė šios įmonės prekybos direktorius Paulius Samėnas. Anot jo, svarbiausias pavasario darbas – kai tik leidžia Kelių eismo taisyklės (nuo balandžio 1 d.) pasikeisti žieminį automobilio apavą į vasarinį.
Tačiau pavasarį vertėtų atkreipti dėmesį ne vien į padangas. Anot pašnekovo, svarbu įvertinti stiklų valytuvų būklę, taip pat žieminį langų apiplovimo skystį pakeisti pritaikytu šiltiems orams. Be to, P. Samėno teigimu, nereikia pamiršti patikrinti tepalo, aušinimo ir vairo stiprintuvo skysčio lygį. O taip pat svarbu įvertinti pakabos būklę.
Pataria padangas keisti tada, kai jas iš tiesų reikia keisti
Kaip išsirinkti geras padangas? Lenktynininko teigimu, perkant šią prekę taupyti nereikėtų. Jo nuomone, geriau nepagailėti pinigų pasaulyje pripažintų gamintojų naujoms padangoms. „Visiems, kurie klausia mano nuomonės, sakau, kad geriau pirkti naujas padangas. Yra nemažai gamintojų, kurių reputacija nėra gera. Kinijoje pagamintos ypatingai pigios padangos gali nebūti tokios saugios. Geriausiai tai matyti esant didesniam greičiui“, - sakė pašnekovas.
Jei pavasaris būna ankstyvas, daug kam kyla klausimas: ar laukti oficialios padangų keitimo pradžios – balandžio 1-osios? B. Vanagas sutiko, kad ant kelio nelikus sniego ir ledo žieminės padangos dėvisi greičiau, tačiau visgi jis patarė nenusižengti Kelių eismo taisyklėms (KET).
„KET surašytos labai abstrakčiai. Tam tikrais atvejais kovas gali būti vasariškas ir gali nebūti reikiamybės naudoti žiemines padangas, tačiau draudimo bendrovės reikalauja laikytis KET. Jei net ir geru oru vairuojant automobilį su vasarinėmis padangomis padarai avariją, bendrovė turi teisę neišmokėti žalos atlyginimo. Vis dėlto reikėtų atkreipti dėmesį į tai, kas parašyta KET. Aš siūlau žiemines padangas keisti tada, kai jas reikia keisti.
Taip pat, B. Vanago teigimu, pavasarį nereikia pamiršti elementaraus darbo – nuplauti automobilį. Pasak pašnekovo, mašina visus metus turi būti tvarkinga ir švari: „Tokiu būdu parodai savo statusą, parodai, kad esi tvarkingas, kultūringas žmogus.“
(2)
(0)
(0)