Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
immortallt 2015-01-10 12:27
Jo, kaštai artėja link nulio. Tik praleidžia tokią smulkią detalę, kad tas kapitalas skaičiuojamas milijardais, net tokios smulkios kompanijos kaip Tesla. Kapitalas liks svarbi dalis iki tol, kol bus sukurti kažkokie universalus gamybos įrankiai, kurie žiauriai sumažins kaštus, energija bus nemokama ir procesas bus automatizuotas. Tai vadinama post-scarcity economy, bet šį šimtmetį dvejoju ar sulauksime. Bet tai įvyks ne dėl kapitalizmo trūkumų, bet dėl technologinės pažangos.
MantasKilimas 2015-01-10 12:39
Į temą siūlau paskaityti knygą "The Singularity is Near" (per google galima pdf variantą parsisiūsti). Šiaip panašu, kad progresas eksponentiškai greitėja, taigi gali būti, kad viskas ką jis čia sako ir išsipildyks.
Fikcija 2015-01-10 14:24
Negali buti amzina stagnacija , antraip evoliucija kaip ir stoja.
andriusvv8 2015-01-10 16:33
Idomus straipsnis
svetys 2015-01-10 17:13
.
Kol kas žmonija su savo niekingai mažu 7 mlrd. subjektų skaičiumi vis dar negeba stabiliai gerai tvarkytis.
Kai žmogaus kūnas yra sudėtas iš 100 trln. subjektų (ląstelių) ir pastarieji gan sėkmingai sistemiškai save sutvarko.
Tai žmonijos išsivystimas ląstelių analogijoje kol kas nepasiekė net proproprototipinės sandaros prokariotų lygmeniui.
bahuriux 2015-01-10 18:03
Nu va ir praskydot pridejot laiku po "The Venus Projekt" tipo straipsniu Tame tarpe ir as. Tik vienas immortallt paspaude dislike, nes jis supranta kapitalizmo privalumus. Vartykit kaip norit bet keliai yra trys, pirmi du aptarti staripsnyje, Big Brother ir tas geresnis variantas ir trecias visikas krachas ir gryzinas i viduramziu lygi, ka mes rinksimes?
Talkatif 2015-01-10 21:27
Rinksimės karą. Žmonių per daug, trintis per didelė. Realizuotis nėra kur.
MantasKilimas1 2015-01-10 21:39
Kaip vienam jutūbo filmuke pasakė- dėl Mao Dzedongo, Stalino ir Hitlerio pastangų žmonės užima mažiau vietos, mažiau suvartoja energijos ir mažiau kenkia gamtai .
Šiaip dėl "Venus Project", tai žmogus šiame straipsnyje kalba žymiai realistiškesnius dalykus nei tas senukas.
Šiaip kapitalizmas irgi nėra labai blogas, o tam, kad pradėtumėme elgtis kaip vieno organizmo lastelės pirmiausia reikia pamiršti tokius modernius šūkius kaip "gali būti kuo tik nori", "nebūk sistemos vergas", "don't be another bric in the wall" ir panašiai. Juk organizme kiekviena ląstelė atlieka sau įgimtą funkciją ir jeigu pradeda savivaliauti (kaip pas mus visuomenėj yra populiaru), tai patampa vėžiu.
shift 2015-01-10 23:20
Kaip tave asmeniškai gyvenantį Lietuvoj veikia žmonių skaičius pasaulyje? Kiniečiai su indais iškvėpuoja tavo gryną orą? Atima maistą iš lietuviškų laukų?
Skeleton 2015-01-11 00:11
Jeigu Rifkinas kažką prognozuoja, reiškia bus atvirkščiai
Eilinė dozė komunistinių svajonių.
Šitas žmogus prognozavo berods 2002m. kad vandenilio ekonomika jau tuoj tuoj bus. Gal jam jau paaiškino kad vandenilį reikia gaminti sunaudojant daug energijos...
O kas bus ateityje? Jeigu labai trumpai:
1. Vis greičiau vystantis technologijoms kvalifikuoto kurybinio darbo reikšmė vis didės (ir čia kalbame ne apie menininkėlius bet pvz programuotojus).
2. Nekvalifikuoto darbo reikalingumas vis mažės nors niekada nesumažės iki 0, dėl kompiuterinių ir robotinių sistemų įsigalėjimo.
3. Kapitalo reikšmė vis mažės.
3a. Visų pirma dėl didelio tecnologijų vystymosi greičio: kokia nauda ir gamyklos, kuri paseno tiesiogine to žodžio prasme per vieną naktį?
3b. Dėl to kad kūrybingi žmonės galės realizuoti savo kurinius, produktus realybėje be kapitalo ir be juodadarbių pagalbos. Kaip pavyzdį įsivaizduokime jūs sugalvojote naują tikrai reikalingą produktą XIX arba XX amžiuje. Jums reikės: gamyklos jį pagaminti, reiškia: kapitalo (investuotojų) gamyklai pastatyti, juodadarbių armijos gaminiui gaminti, administratorių (menedžerių) grandinės juodadarbiams valdyti ir verslininko (merketingo) produktui parduoti.
Jau dabar turime situacijų (pvz programos parduodamos Apple Store) kur viso šito nereikia arba beveik nereikia.
4. Dabar kokios pasekmės realybei? Visiškai priešingos nei svajoja Rifkino tipo socialistai.
5. Tik mažuma žmonių sugeba dirbti aukštai kvalifikuotą darbą, plius efektyviai "managinti" patys save, savo laiką. Tai baisi erezija socialistams, bet tokia yra realybė.
5. Tiktai absoliuti mažuma žmonių yra naujų įdėjų generatoriai. Net mokslininkų komandose didesnioji dalis žmonių didesnę laiko dalį užsiima rutininiais nekūribingais darbais.
6. Kas reiškia kad pirmą kartą žmonijos istorijoje didesnioji dalis žmonių taps visiškai nereikalingais. Paprasčiausiai jie nieko negalės naudingo pasiūlyti visuomenei. Kaip Afrikos čiabuviai šiais laikais.
7. Kas reiškia kad ilgainiui visa prasminga įtaka visuomenei (pinigai, valdžia, etc.) atiteks mažoms "kūrėjų" "draugų grupelėms". Iš inercijos jos gali vadintis net "kompanijomis" (o siaube!).
8. Jeigu pasieksime pre-Singuliarity post-humanistinę visuomenę (kompiuteriniai implantai į smegenis, žmonių sąmonės perkeltos į kompiuterius, AI sistemos), pokyčiai taps tokie greiti ir tokie dideli, kad "eiliniai darbo žmonės" paprasčiausiai nustos suprasti kas vyksta. T.y. atsidurs maždaug jūsų katino vietoje, bus suredukuoti iki naminių gyvulėlių lygio.
9. Taigi esu 99% įsitikinęs mūsų laukia "socialisto košmaras": visuomenė kurią kontroliuoja nedidelis skaičius "genijų" kaip niekada niekas nekontroliavo žmonijos istorijoje.
BishopaZ 2015-01-11 00:19
Maisto gamyba visada buvo ir liks, na bent jau turtingi norės tikro daikto. Ubagai tenkinsis kokiais nors baltymų-angliavandenių tirpalais
Na ir prie visko kas viršuj išvardinta pridėjus ateitis turi du scenarijus:
1. Bado žaidynės.
2. Elysium.
Sljder 2015-01-11 00:30
Sutinku su skeleton tik dėl 5. ir susijusių punktų nepritariu. Visų pirma nuo mažumės tinkamai auklėjant tikrai idėjų generatorių skaičių galima smarkiai padidinti. Antra - idėjų generavimas reikalingas pastoviam progresui, o to nėra ir negali būti. Naujų išradimų geriausiu atvejų būna iki 10 % visa kita pritaikymas arba teisiog esamos paklausos palaikymas. 90% darbų vis tiek bus vidutinio lygio su kažkiek kūrybos ir kažkiek rutinos (įrangos supportas, projektavimas ir pan.), na o tokius beveik visi įgalūs dirbti, aišku tinkamai pasiruošę.
TAURAS 2015-01-11 03:48
Kad kazkas keisis, tai manau tikrai. Isseko kapitalizmas, kaip ir viskas siam pasauly turi baigtis. Tik tai gali sukelti pasaulini kara, nes niekas valdzios neatiduos uz aciu. Reikia tik vieno lyderio kuris sugebes itikinti zmonija, jog atejo laikas pokyciams. Gal tie pokyciai jau net prasidejo...
Vytax 2015-01-11 11:21
Kapitalizmas yra cikliškas, po ekonominių pakilimų seka nusileidimai ir t.t. Dabar kai dar vos tik pradedame lipti iš duobės, tai dabar labai populiaru rašinėti apie visokius kapitalizmo žlugimus, alternatyviais ekonomines sistemas ir t.t. Praeis penki metai, būsime augimo etape ir vėl visiems kapitalizmas bus pati geriausia ekonominė santvarka.
kionig 2015-01-11 11:57
sabotan 2015-01-11 12:17
Ir tai bus po kokiu 30 20 metu tai yra 3d technologija ir termobraduolines elektrines arba saules kolektorei su dideliu naudingumo koficientu o tai yra netolima ateitis. Man tai labai primena garo varikli ir masinu perversma. Tiesiog dauguma zmoniu persimes i paslaugu sektoriu
prusas 2015-01-11 12:21
Greičiau ekonominę sistemą pakeis DI, aišku totalus internetas yra to pagrindas. O ekonominės sistemos pasikeitimą lems galimybė totaliai naudoti žaidimų teorijos vaisius. Individualus priėjimas prie DI su užklausomis kurių pagrindas yra žaidimų teorijos sprendiniai ir bus naujosios ekonomikos pagrindas.
Mane apskritai stebina mūsų politikai, kurie nesusikuria tokiai mažai valstybei kaip Lietuva matematinio modelio, turinčio tik apie 70000 verslo objektų ir 3000000 veikėjų. Analogo SIMS žaidimui. Kuriame galėtų modeliuoti savo siūlomų įstatymų poveikį ir skaičiuoti galimą pelną ar nuostolius jų naudojimo pasekmėje. Blemba visi duomenys yra VMI, statistika ima krūvą papildomų duomenų iš įmonių... kartais atrodo , kad mūsų politikai iš 19 amžiaus kurių sprendimai paremti argumentu: aš taip manau....
immortallt 2015-01-11 16:44
3d printeriai kaip dabar yra ribotų galimybių. Kažkada ateityje galbūt sugebės padaryti daug daugiau. Termobranduoliniai reaktoriai po 50 metų vargu ar sugebės pakankamai tiekti energijos, nes tik prasidės jų era ir vargu ar jau bus sugebėta minimizuoti jų kainą. Tik prasidės technologijos vystymas.
Saulės baterijų NK labai didelio nereikia, pilnai pakanka ir dabartinio, svarbu dabar yra ir net ne pačių baterijų kainą, nors irgi padėtų, bet pigesnė instaliacija. Pvz padaryti saulės baterijas kaip stogo čerpes ar paversti juos dažais.
Gamtoje nekonkuruojama? Sorry, bet praleidai kažką apie evoliuciją. Žmonija nėra vienas organizmas, tai ekosistema, kur konkuruojama dėl resursų. Vat kai nebebus resursų, dėl kurių reikės konkuruoti, tada bus kitaip. Bet ne dėl to, kad kapitalizmas blogas, bet dėl to, kad technologijos leis tobulėti toliau. Galbūt ateityje sugebėsime pasiekti tokį lygį, kai egzistuosime kaip energija ir nereikės mums nei maisto, nei stogo virš galvos?
DI jau dabar padeda optimizuoti
prusas, tai nėra taip paprasta, kaip tu nupiešei. Yra tiek daug faktorių, kad viskas pastrigtų jei sugebėtum sudėti, nes kiekvienas iš 3*10^6 turi visą eilę savo faktorių. O Imant jų visų sąveikas, tai gausis (3*10^9)! sąveikų kaip nėr ką. O kur dar makrofaktoriai kaip mada, kultūra, technologinė pažanga bei užsienio įmonės, kurios įtakoja ir gyvenimą Lietuvoje? Be viso to modelis būtų labai netikslus. Žinoma, tai įmanoma, bet dar labai toli iki to. Mūsų įmonėje daro panašius makromodelius, tik daug daug smulkesnius. Vien pvz geležies kainą projektuoti yra iššūkis, nes yra labai daug faktorių, kurių didžiąją dalį tenka atmesti, nes jie mažai lemia ir dažniausiai iškraipo rezultatus. Taip pat nesugeba toks modelis nuspėti šokus ar netikėtus įvykius.
Vytax, melas. Ne kapitalizmas yra cikliškas. Absoliučiai viskas yra cikliška. ABSOLIUČIAI. Tiek žmogaus gyvenimas, tiek žemės ūkis, tiek imant visą gamtą, saulės sistemą, galaktiką ar net visą visatą.
Hm 2015-01-11 19:51
Kodėl kapitalizmą turi pakeisti kita ekonominė formacija?
1. Todėl, kad dar nebuvo nei vienos ekonominės santvarkos, žmonijos istorijoje, kuri ateitu visiems laikams. Kuo gi tas kapitalizmas išskirtinis?... Dar prisimenu tokį šūkį - ... atėjo Leninas visiems laikams... ir labai greit išėjo...
2. Po feodalizmo, kapitalizmas buvo didelė pažanga, o dabar kapitalizmas mutavo į bankinį feodalizmą, kurį ir reikėtų keisti kuo greičiau...
3. Įsijunkite vaizduotę ir pagalvokite, negi kita gerokai pažengusi civilizacija užsiima tokiais niekais, kaip pinigų ir pelno skaičiavimais, bankinio sektoriaus plėtimu, akcijų biržomis ir t.t. ir t.t.... Pažengusi civilizacija gamina tik tiek, kiek reikia patenkinti - pilnai, jos poreikius ir jokių perteklinių produkcijų ar kažkokių tai mistinių pelnų ir viršpelnių...
Ekonomika turi, privalo tenkinti visuomenės poreikius mažiausiomis sąnąudomis, o tai kas dabar vyksta pasaulyje yra - antiekonomika...
Skeleton 2015-01-11 20:25
Nė velnio.
Kiek asmeniškai teko susidurti, net universitete beveik neįmanoma pasakyti kuris "talentingas ir perspektyvus" studentas taps pavyzdžiui sėkmingu mokslininku, o kuris - ne. Jeigu mes net negalime atskirti būsimųjų "kūrėjų", tai žinoma niekas realiai nežino koks yra "tinkamas auklėjimas" (kokie nors šarlatanai šūdmaliai gali vaizduoti žinantys, bet...)
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Prognozė: kapitalizmą pakeis nauja ekonominė sistema