Nesuvokiamas „Islamo valstybės“ fenomenas: kaip iš pažiūros ekstremalūs barbarai užkariavo tokias teritorijas?

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Laurynas19 2015-09-15 14:18
Vienintelis dalykas kuris padėjo Homo sapiens išlikti ir tapti dominuojančia rūšimi žemėje, tai gebėjimas kurti iliuzijas, kurti darinius mintyse kurie realiai neegzistuoja, skleisti idėjas tarp kitų individų taip suvienijant bendrai vizijai ir darbui kartu. Didžiausia grupė be ilizijų gali gyvuoti valdant vienam Alpha patinui yra apie 30 individų, panašiai tokiomis grupėmis gyvena bezdžionės. Tačiau, toks kiekis žmonių negali sukrti kažko tokio kas padėtų pranokti tas pačias bezdžiones, bei išgyventi gamtoje. Būtent taip atsirado religjos. Be religijų mes kaip rūšis nebūtume išgyvenę. Taip pat žudimas nuo religijos neatsiejamas, kadangi individas kuris nenori priimti bendros iliuzijos yra nereikalingas ir tik našta grupei, Todėl jis privalo būti sunaikintas -> taip pat jis gali trukdyti kitiems įtikėti ir taip trapia iliuzija. Mes Europoje jau esame šiek tiek pažengę, gana didelė dauguma žmonių supranta jog religija tai tik iliuzija, ir mes turime Pilna kitų iliuzijų (melų) kurie suvienija mus -> Valstybė (e.g Lietuva) ; Darbovietė (pvz. Google) ; Europos Sąjunga ; visos žmogaus teisės ir tt., įstatymai. Tačiau daugumai žmonių kilusių iš vidurio ritų, tai visiškai naujos iliuzijos ir melai, jiems ganėtinai sunku juos priimti, juos tai nevienija, Būtent todėl ir nenuostabu kodėl Islamo valstybė tokia patraukli jiems, ta iliuzija artimesnė jiems, bei daug realesnė ir gyvesnė. O kaip viskas baigsis? Kaip ir su kiekviena religija. Pagaliau visiems atsibos skausmas bei pralietas kraujas kuris būtinas bandant išlaikyti Religijos iliuzija, ir žmonės pagaliau pradės kurti kitas iliuzijas kurioms nebūtinas žudimas bei žiaurumas.
Audrius 2015-09-15 14:23
kas pert bullsh*t straipsnis! "Nesuvokiamas" fenomenas. Kam nesuvokiamas? Asilams gal ir nesuvokiamas...paziurekit kas CIA karo irake pasekmiu prognozes. po visko kas ivyko tame regione butu nesuvokiamas faktas, jei dabar ten nebutu ISIS. Is kur jus toki sh traukiat? Gal rimtai koks Cekuolis rase
Kadras 2015-09-15 14:47
Musu Alfa patinas, dar pilnai skaityti neismoko... Rūšis: Standartinė publikacija Aut. teisės: Geopolitika Autoriai: Inga Sapronaitytė
UTF16 2015-09-15 14:59
Faktas yra tas, kad didesnė jėga laimi. Religija čia svarbi tuo, kad tai yra tos jėgos – brutalaus smurto – katalizatorius. O smurtą gali įveikti tik dar didesnis smurtas. Paprastas veiksmo ir atoveiksmio principas. Šita šiknaskylė nėra pirma ir paskutinė iškilusi ligonių gauja. Potencialą iškilti turi bet kokia mafija ar šiaip kiemo bernų grupuotė, jei prieš ją nekils jokia smurto grėsmė. Tiesiog tokie yra žmonės. Akivaizdu, kad ISIS iškilo todėl, kad šiuo metu tai yra didžiausią pajėgumą ten turinti jėga. Didesnių pajėgumų turinčios jėgos, kol neįvyks dar vienas 9-11, ten neturės absoliučiai jokių interesų. Todėl ISIS nusimato tokia pat perspektyvi ateitis kaip ir Iranui bei Saudo Arabijai. Jei neįvyks kažkas neįtikėtino, ji taps pripažinta valstybe, Vakarų sąjungininke (kai žmonės iš ten nustos bėgti it žiurkės iš skęstančio laivo), o galvos bus profilaktiškai pjaustomos ir toliau.
Audrius 2015-09-15 15:02
Aciu! Ah, va kur cia raso . Kas del rasymo ir skaitymo, tai deje, jau nepanasu, kad kada 100% ismoksiu..
Audrius 2015-09-15 15:23
Pora amnesty international faktu apie islamo valstybe: - Virs 100 viesu ekzekuciju tarp 2015 Sausio ir Birzelio. - 48% nulinciuotuju uzsenieciai. - Galvos nukirtimas dazniausias ekzekuciju budas, antras populiariausias budas-susaudymas. - Mirties bausme skiriama uz: santykius uz santuokos ribu, homoseksualuma, buvimu atejistu, islamo palikimu arba kitos religijos priemimu, raganavimu, uzsiemimu magija etc. Kas idomu, kad sitie faktai yra ne apie ISIS, o apie vakaru sajungininke ir stabilumo viduriniuosiuose rytuose garanta- Saudu Arabija.
moo 2015-09-15 15:55
Saudo Arabija yra pilnai nuspėjama ir prognozuojama kaip vienetas.
six 2015-09-15 16:45
Pakeiskit žodį "Islamo valstybė" žodžiu "Vakarai". Pakeiskit žodį "Džihadas" žodžiu "Demokratija". Truputį paredaguoti, konkrečių pakeistų, žodžių apibūdinimus. Ir galime pasakoti jau kažkur girdėtą istoriją... Man dar įdomu, kodėl yra Islamo , bet pvz Donetske tai prorusiški separatistai. Panašu į aliuziją į kažką...
UTF16 2015-09-15 16:56
Pakeitus žodžius „Islamo valstybė“ žodžiu „Vakarai“, gaunasi žodis „Vakarai“. Pakeitus žodį „džihadas“ žodžiu „demokratija“, gaunasi žodis „demokratija“…
vytautas50 2015-09-15 17:07
Audrius 2015-09-15 17:12
Jo, sutinku, labai prognozuojamai remia terorizma. Saudu Arabija yra tos pacios radikalios islamo atsakos vahabizmo ispazineja ir skleideja kaip ir ISIS, taip pat yra didziausia ISIS remeja. Dar butu galima pamineti, kad Saudu Arabija labai aktyviai financuoja vahabi madrasu statybas afrikoje, pakistane, afganistane ir kitur. To pasekoje turim boho haram, talibana (buvo tiesiogiai financuojamas is Saudziu ir JAV). Bei kitas grupuotes (ISIS iskaitant). Aisku dar prisimenam, kad 15 is 19 9/11 teroristu buvo is Saudu Arabijos.
Fikcija 2015-09-15 18:40
Ko cia stebetis po javainiu ivestos demokratijos regijonas klesti , jei rimtai kol vyksta neramumai artymuosiuose rytuose ,tol JAV ramiai miega . Nes jai ES sugebetu buti rimta karine galia , o islamo valstybes susivienytu javainiam butu liepto galas.
Shinigami 2015-09-15 18:43
Viskas kur kas paprasčiau nei atrodo. O gal greičiau į tiesą nepatogų žiūrėti dėl to ir nemato. 1) Ką daro lietuviai kai jiems kažkas nepatinka? Daugiausiai ką padaro tai delfije piktus komentarus parašo. Ką daro graikai kai jiems kažkas nepatinka? Išeina į gatves protestuoti. Tuo tarpu islamistai šiek tiek toliau žengia ir su automatais praeina per tuos kas jiems nepatinka. Ir kaip visa tai atrodo geografiškai? Ogi labiau už savo pažiūras kovoja tie kurie gyvena piečiau. Kuo piečiau tuo aktyviau kovoja už savo pažiūras. 2) Taigi, pirmoje vietoje yra kova už pažiūras. Tai antroje vietoje yra pačios pažiūros. Kai vakaru valstybės atstovas pasako kad islamistas turi toleruoti homoseksualistus, islamistas tam vakariečiui nukerta galvą. Va dabar Vokietija verčia kitas šalis priimti imigrantus, nors jos to daryti nenori. Bei pradeda grasinti ES lėšų sumažinimu. Bet jei atsiras aktyviai kovojančių prieš imigrantus lietuvių atsiras lietuvišku džihadistu. O tada vakarų valstybės parodys nustebusias minas ir klaus, iš kur atsirado lietuvišku džihadistu. Juk vakarai tokie laisvi, visu teisės ir pažiūros ginamos ir t.t. Va tas antrasis punktas ir yra nepatogus vakarams. Nes parodo, kad vakarai nėra nei tolerantiški kito pažiūroms. Nei paiso kitų šalių norus, o kaip SSRS diktuoja savo diktatūrą. To vakarai nenori matyti, o kol to nepamatys tol ir nesupras iš kur atsirado Islamo valstybė.
vanduo4 2015-09-15 19:44
Iš kur ISIL galybė? - ISIL - tai vakarų pasaulio mafijos arba tiesiog organizuoto nusikalstamumo atitikmuo; Iš kur ji atsirado? - Iraką Huseino valdymo laikais valdė Sunitai. Nuvertus jų režimą, valdžią perėmė "nuosaikieji" Šiitai. JAV reikalavo, kad Šiitai valdžią dalytųsi su Sunitais, tačiau pastarieji atsisakė. Na tokiu atveju buvo išvestos koalicijos pajėgos, sumažinta kontrolė kas parodė jog Šiitai ilgą laiką buvę Sunitų vergovėje, nesugeba savarankiškai tvarkytis. Milijoninė Irako armija deda į kelnes prieš gerai motyvuotus ~30 000 Sunitų džihadistų - ISIL. JAV įsikišo tik kai ISIL realiai kėsinosi net į pusę Irako teritorijos. Bet juos tik pristabdė; Kokia ISIL nauda? 1. Irakas turi išmokti dalintis valdžią - karas arba diplomatija; 2. NATO negali atvirai kištis į Sirijos "Demokratėjimo" procesus, bet tuo pačiu ISIL neleidžia ir įsigalėti Sirijos režimui. Susiskaldymas Sirijoje - diplomatijos vystymosi galimybės; 3. ISIL - tai viso Islamiškojo "kriminalinio" pasaulio (fanatinių psichopatų) traukos, registracijos bei sunaikinimo centras. JAV visuomenės "valymo" funkciją atlieka narkotikai; Afrikoje - Somalis; Islamo pasaulyje - ISIL. Kada sunyks ISIL? arba bent jau nebeturės aiškios teritorijos kaip kad Alqaeda ar Talibanas? - Kai grius Sirijos režimas ir Irako valdymo sistemoje įvyks radikalūs pokyčiai. Žodžiu - dar negreitai.
Arns 2015-09-15 19:50
Besiknaisiojant po Š krūvą, lengvą nepastebėti ant ko stovi. Nesvarbu ar ISIS ar koks kitas judėjimas, visada jei bus neramumo židinys, kažkas bus "užuovėja nuo žiaurių laikų vėjo". Kokį be konfliktą paimtum, net didžiausiame chaose yra taisyklės. O tas kas kuria tas taisykles, kas pažada užuovėja, kuria muziką. ISIS užgimė tokioje terpėje, kur buvo viskas sugriauta. Visas tas islamizmas tik pasekmė, juk visi pakankamai suvokiam jog sakykim JAV trečiam-ketvirtam dešimtmety nusikalstamumą lėmė ne italai, o mafija. Pastarosios įsigalėjimas buvo labai silpnos vietinės valdžios galios, atsainaus požiūrio į "neamerikiečių" problemas bei kultūriniai papročiai, kad krikštatėvis gins silpnuosius (pati mafija atsirado kaip gynybinė organizacija). Taip ir Irakas su Sirija, sugriauti valdžios ryšiai, daug ginklų, didelis nesusikalbėjimas tarp įvairių genčių/grupuočių, milžiniškas musulmonų pasipiktinimas nesiskaitymu su jais, visa tai leido iškilti islamistus, kurie pažada geresnį gyvenimą. Būtent ant tokios revoliucinės bangelės ir patraukia net turtingose šalyse gyvenantys musulmonai, kurie jaučiasi nesuprasti. Kol autorė straipsnyje paviršutiniškai paminėjo apie prancūzų ar skandinavų integracijos programas, nepasidomėjo kokia reali padėtis ten, kaip dauguma musulmonų nepritampa, tiek religine tiek mentalitetine sistema, tad lengvai užverbuojami kovoti. Tai ką daro Vakarai, tiekdami bet kam ginklus, vis dar svaigdami apie kažkokias demokratijas (kurių vietiniai nesupranta, nes jiems tai tik žodis, bet kažkokio atitikmens), nuvertus vieną karaliuką, jo vietą užima 2-3. Žiūrėkim į Somalį arba Libiją. JAV apsiribojo nukaudama labiausiai iškilų vadukų vaduką. Iki iš vadų vėl iškils vadų vadas, ten dabar krūvos grupiuočių dalinasi įtakos zonomis, kariauja viena su kitomis. Somalio atveju tai jau daugiau nei du dešimtmečius vykęs procesas, apie kurį Vakarai prisiminė pajutę jog netekę vilties ar užverbuoti karinių organizacijų žmonės ėmė piratauti, nuvarydami pro šalį plaukiantį Vakarų turtą. Tokiuose kraštuose turi atsirasti galia, kurios visi bijotu ir gerbtu. Jai atsiradus, įmanoma stabdyti smurtą, kovas, pradėti kurti rašytinius įstatymus. Kas iš to jog Libijoje buvo pastatyta "demokratiška valdžia", be rimtos galios jau senai ji išvyta iš sostinės bei glaudžiasi pakraščių miesteliuose, ir jos balsas geriau girdimas JTO nei likusiose "šalies" dalyse. Kaip tokia gali kažką sustabdyti? Sirijos raktas remti Asadą, ką daro Putinas, kad geriau bloga, bet tvarka atsirastu, o jau tada galima spausti daryti reformas. Jei ateis grupuotės, greitai jos pačioms imsis dalintis ir peštis, jas vienija tik neapykanta Asadui.
vanduo4 2015-09-15 19:57
- Tai Rusijos propagandos portalo eastorwest.info iškreipta informacija tikslu skelbti apie artėjantį ES sunaikinimą. Tie ginklai buvo sulaikyti ne graikijos uoste, o perėmus laivą jūroje. Ginklai buvo gabenami iš Turkijos į Libiją radikaliam islamo pasipriešinimui (panašiai kaip ISIL Irake) prieš Libijos pro demokratinę valdžią, o laivas net neturėjo pasiekti Graikijos teritorijos. http://tv.lrytas.lt/?id=14423000271440530513 - Nerašinėk propagandinių nesamonių.
vanduo4 2015-09-15 20:19
- Pritariu. Rusijoje puikiai vykdomos reformos, o reformuotojai tiesiog viešose vietose Maksvos centre sušaudomi ant tiltų, o opozicija net neturi šansų dalyvauti rinkimuose, nekalbant apie sukišimą į kalėjimus. Rusijos "tvirta" ranka ne daug kuo skiriasi nuo ISIL režimo. - Klausimas tik vienas - Rusija ar ISIL? Rusija ar Ukraina?
kiesza 2015-09-15 23:55
Kur arabai ten bėdos, dar kažkas žvelgdamas pro rožinius akinius pasakoja, kokie arabai geri žmonės.
Absoliutas 2015-09-16 14:08
Primink kodel anot taves JAV yra musu ES priesas?
Fikcija 2015-09-16 20:24
Absoliutas tau ka patinka but paklusniu pudeliu , laikas ES paciai spresti kokios nori ateities , gal uzteks tu vyresniuju broliu?