Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
MindaugasV85 2016-02-15 18:50
Nu net neskaitęs straipsnio pasakysiu: užsip***kit su tokiu taupymu!
Mašiną prie gatvės palikus vietoj to, kad į kiemą/garažą stačius, sutaupysi daugiau nei bet kokiu laisvu/nelaisvu riedėjimu.
bahuriux 2016-02-15 18:58
Teisybė.
Kaip bebūtu, bet lenktyninikas žino ir gali geriau pilotuoti mašiną, be jokių pagalbinių sistemų, nei moksliukas su visu saugumo paketu, kaip abs, stabilumo kontrolė ir tt.
O sutaupyti ant laisvos galima nebent tik su dyzeliniu auto, nes jis ant laisvų apsukų valandai ims ~0,4-0,8l/h, o benzininis ant laisvų ims 0,9-1,5l/h, čia kalbu apie 4 cilindrų ~2 L vdv variklius. Su benzininiais verčiau visada važiuoti su pavara, o su dyzeliu nebent tik, kai sausa kelio danga ir pliusinė temperatūra ir geras matomumas.
mobilunkas 2016-02-15 19:24
ne lenktynininkas turi pasakot apie ekonomiska vaziavima... cia tas pats kaip samdomas zudikas apie humanizma imtu kalbet
Kyborg 2016-02-15 19:55
Teisingai, klevo lapą reikėtų kalbint išsilaikiusį teises pries 2 savaites, jis geriau supranta apie automobilio veikimą, bei jo kontrolę (saugų vairavimą).
MindaugasV85 2016-02-15 20:28
Arba gali nusipirkti super degalų, su kuriais nuvažiuosi 3% daugiau, o sumokėsi tik 5% daugiau
Stipa 2016-02-15 20:46
O klausimas kada gali žinoti jog yra slidu? Pvz viename posūkyje neslidu, o kitame už 50m slidu, kelias atrodo kaip įprasta. Gi netikrinsi kiekvienos atkarpos jei prieš tai tikrinant pasitaikė neslidi? Įdomu pasidarė kaip žmonės nustato, nes prieš savaitę ar tai dvi buvo velniškai slidu tai paklausiau jos ar slidu buvo sakė ne, kita kolegė nustatė jog slidu kai sankryžoj apsuko automobilį. Kaip jūs nustatot?
rwc 2016-02-15 21:52
Klausimėlis ne į temą. Nuo kada žiniasklaidos redaktoriams leidžiama publikuoti pašnekovų tekstą be korektūros? Nieko nesupratau. Tas saugumas, net nežinau. Instruktoriai moko, kad nesaugu, nes tokie yra „Regitros“ reikalavimai. Bet tas nesaugumas... Net nežinau. Šiuolaikiniame automobilyje tiek tų sistemų visokiausių. Aišku, jei slidu bet kokiu atveju saugiau važiuosi su pavara. Bet jei ne, tai net nežinau, kur čia būtų nesaugumas.
Stipa 2016-02-15 23:28
Gal tas kad riedant laisva pavara nebeturėsi pakankamai laiko sureaguoti į situaciją? Sakykim prie 500ms pripliusinam dar kokią sekundę pavarai įjungti ir galutiniam variante turime nepakankamai laiko laiku suvaldyti situaciją. Ekstremalaus stabdymo atveju, stabdymo kelias prailgėja su laisva pavara t.y. papildomai nenaudojamas stabdymas varikliu.
Kyborg 2016-02-16 01:19
Nesaugumas tame, kad tu mašinos pilnai nekontroliuoji, tegali vairą sukinėt, arba stabdyt. Bet jei tarkim ant laisvo riedi ir iš šalutinio atvažiuoja girtas nestabdandis traktoristas, tu negali tiesiog paspaust gazo ir greičiau pravažiuot sankryžą.
MindaugasV85 2016-02-16 09:16
Ai man tai visuose slidu, skirtumas tik greityje
mobilunkas 2016-02-16 09:36
kodel teigiama kad stabdymas ijungta pavara efektyvesnis nei laisva pavara? stabdymas stabdziais juk veikia nepalyginamai greiciau, nei variklio apsuku laisvas kritimas pvz nuo 3000 aps/min iki beveik nulio- vadinasi stabdant ijungta pavara stabdziai turi sugert kinetine automobilio energija ir dar tuo paciu metu sugert variklio besisukancios mases iscentrine energija, kuri atjungus begi nebutu skiriama ratu sukimui. beto varikliui pasiekus apie 800 aps/min, variklis ims priesintis uzgesinimui ir dar labiau apsunkins stabdziu darba, taip prailgindamas stabdymo kelia jei stabdziai bus neidealus. Beto stabdant taip kad ratai nebeprasisuktu bus uzgesintas variklis ir nebeveiks vairo , gal net ir stabdziu stiprintuvas paskutiniame stabdymo etape. Toliau jei vaziuoji ijungta pavara ir iskyla kazkoks netiketas pavojus, greiciausiai tektu perjungt zemesne pavara, kad sugebet didesniais apsukimais iveikt kliuti, tad ner dideles prasmes ar vaziuosi laisva pavara ir jungsi 3 begi, ar vaziuosi 5 begiu ir paspaudes gaza ir suprates , kad 5 begiu nuo nelaimes nepabegsi, o tam suvokimui irgi reikia 500 milisekindziu arba daugiau ir jungsi 3. Su begiu tai reikia vaziuot tik tada, jei masina be aiskios priezasties retkarciais sugeba uzgest, bet tai jau techniskai netvarkinga masina, o su sugedusia masina vaziuot visada yra pavojinga
Stipa 2016-02-16 12:46
Jeigu esi moteris kuri avarinėje situacijoje paleidžia vairą ir užsidengia rankomis akis, tada taip, tavo teorija visiškai teisinga. Ir kokiam čia trantalėte apsukos taip lėtai krenta nuo 3000 iki 700? Iki nulio krenta tik pas varnas kurios teises pirko. Na nežinau nežinau, per 10 metų vairavimo su 5 automobiliais bei vienu motociklu, nesusidūriau su tokia situacija jog stabdymas varikliu prailgintų stabdymo kelią duodamas papildomą apkrovimą stabdžiams. Dabar vairuoju automobilį su APD kuriame stabdžių diskai dydžiu arti daugumos ratlankių dydžio ir įsijungus stabdymo pavarai pasijaučia labai ženklus stabdymo pagėrėjimas. Na o jeigu stabdžiai būtų prastesnės būklės tai stabdymo pavaros įsijungimas pasijustu dar stipriau, o stabdymo kelias prailgėtų būtent tik dėl prastos stabdžių būklės.
Arthuras 2016-02-20 22:38
Važiuojant ne ant saugumo "ribos", o užsimetus pakankamą saugumo rezervą - galima riedėt ir ant laisvo. T.y. visiškai įmanoma važiuoti tokiu būdu saugiai.
Iš kitos pusės, jei važiuojama ant sukibimo ribos arba apskritai agresyviai - ant laisvo paprasčiausiai nepatogu ir per mažai kontrolės. Važiuojant agresyviai pavara visada turi būti parinkta tokia, kad būtų pakankama trauka, o ir stabdant bei žeminant pavaras laiku - automobilis stos greičiau. Bet kiek dažnai būna tokių situacijų, kad neužtektų normalaus apynaujo automobilio tvarkingų stabdžių?.. Ir kurie čia profesionalai sugebės esant staigiai avarinei situacijai (neplanuotai) sužemint pavaras ir nenudusint variklio?..
Dėl važiavimo žiemą žeminant pavaras - vėlgi, reikia mokėti tai daryti. FWD, RWD, AWD automobiliai elgiasi labai skirtingai netyčia įmetus per žemą pavarą ir šiek tiek priblokavus ratus.
rwc 2016-02-21 14:04
skirtumas nykstamai mažas, jei jis apskritai yra;
– bandant sutaupyti rizikos sąskaita, ta rizika taip pat nėra labai didelė;
– kadangi abiejose svarstyklių pusėse argumentai nėra itin svarūs, tai patyręs vairuotojas A nerekomenduoja taupyti saugumo sąskaita; patyręs vairuotojas B svarsto, kad iš esmės nėra skirtumo, ir pasaulis neapsivers, jei kažkas tokiu būdu bandys kažką sutaupyti.
Na, bet kodėl šita beletristika užkraunama skaitytojui?
X-log 2016-02-22 00:39
Dar vienas argumentas, kodėl nereiktų važiuoti laisva pavara, galėtų buti - važiuojant laisva gali užgesti variklis, todėl prarasi varo stiprintuvą (nebent elektrinis) ir stabdžius/esp.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Važiavimas laisva pavara: ar įmanoma sutaupyti?