Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
lindemann 2017-06-21 08:50
Nebuvo mušamas, tačiau paniro į komą. Tokiu atveju buvo nunuodytas, bet turbūt šioje istorijoje niekas iki galo neišaiškės.
Šiaip gera pamoka visiems turistams, kurie atveža dolerių ir eurų, taip reikalingų Š. Korėjai, kad bet kuris iš jų gali būti kitas.
kazkas 2017-06-21 09:38
"Spėjama, kad jo būklę sukėlė sustojęs kvėpavimas, dėl kurio smegenims buvo padaryta žala. Neaišku, dėl ko tai įvyko, bet gydytojai teigia, kad jis nebuvo mušamas. "
Waterboarding?
aurimokas 2017-06-21 10:12
Nereikia nusikalsti ir nereiks sest i kalejima, but kankinamam ir t.t. Arabu salyse uz vagyste ranka nukerta, tai kas kaltas kad kazkam nukirs ranka? Tas kuris vykde teisinguma taikoma ju salyje, ar tas kuris pazeide istatytma? Juk nepuolam sakyt, kad kaip cia driso pas mus i kalejima 20 metu pasodinti zudika maniaka, reikejo juk paglostyt, pasakyt nu nu nu ir paleist.
kestutisz 2017-06-21 10:35
Tai jo, kokių kanibalų genčių irgi savo laiku nereikėjo smerkti/mušti, o leisti gyventi pagal savo įstatymus :)
Shinigami 2017-06-21 11:06
Nėra ko važiuoti ten kur nereikia ir remti turistu pinigais.
Arns 2017-06-21 13:15
Jei važiuoji į svečią šalį, turi domėtis įstatymais. Kokiame Katare ir už savo žmonos pabučiavimą viešoje vietoje gali gauti baudą, o už gyvenimą viename viešbučio kambaryje, jei nesate oficiali šeima, gresia net kalėjimas. Lietuvoje tai galbūt tik negražu. O kitur toks elgesys įrašytas į įstatymus.
Kas dėl kanibalų, reik skirti kas yra kas. Jei tu užsimanei būti kanibalu, atsakysi pagal įstatymus, tačiau jei įsibrovei į kanibalų gentį, pats esi kaltas. Pasižiūrėk kiek visokių įvykių nutinka Amazonės baseine. Kiek policijos ieško kas ką nužudė? Taip dėl elementaraus dalyko - tu esi pilietis ir tu turi žinoti įstatymus bei prieš juos atsakyti. Visokios pirmykštės gentys patekusios braižant teritorijas nėra piliečiai, neturi žinoti ne jiems skirtų įstatymų. Bet tokia išimtis taikoma jų žemėse. Jei tokia tautelė nuspręstu civilizuotis, pamažu būtu aiškinama ir gyvenimo tvarka.
Tad jei Lietuvoje nėra tokių problemų, reikia suprasti, kad kitose šalyse yra ir tokių išimčių.
kiesza 2017-06-21 21:17
Aš vagių labai nemėgstu, bet propagandinio plakato garaže tikrai norėčiau.
Jai šalyje tokie įstatymai nieko ir nepadarysi, juk nedemokratiška ir neprovakarietiška nuvertinėt rėžimus, kad ir nusikalstamus
Shinigami 2017-06-21 22:42
Nusikalstamas yra pažeidžiantis įstatimus. Nėra tokio rėžymo kuris pažeistu savo šalies įstatimus. Net Š. Korėjos rėžimas nepažeidinėja savo įstatimų, nes išleidžia tokius kokių jiems reikia. Bet jie tam turi visus įgaliojimus tai daryti. Tad nenusikalstamas rėžimas. Nors kitos šalys gali laikyti ir nusikalstamu. Čia galioja reliatyvumas
Evil Goku 2017-06-21 22:50
Va čia ir klysti. Tokių diktatorių valdomų šalių įstatymai gali atrodyti visai gražūs, tačiau jų taikymas yra absurdiškas.
Manau įstatymiškai, Š.K. yra ginama žodžio ir tikėjimo laisvė, o rinkimai ten demokratiški ir laisvi. Tačiau realiai taip nėra.
Jei tas studentas realiai nuplėšė tą plakatą, tai jis pasielgė visiškai kvailai. Panašiai, kaip žmonės darydami selfius mirtinai pavojinguose vietose. Tačiau gali būti, kad jis buvo parodomoji auka. Bet jo mirtis paršiukui, tikrai neišeis į naudą.
UTF16 2017-06-21 23:21
Ne toks patarimas turi būti. Į tokias šalis, kur už kasdienius dalykus žmonės sodinami į kalėjimus, važiuoti yra labai pavojinga ir tokios praktikos reikėtų išvis vengti. Taip kaip nereikėtų važiuoti į karo zonas arba šalis, kur nevaržomai siautėja narkotikų mafija.
Jei tu sakai, kad amerikietis pats kaltas, tai tu teisus.
Jei tu sakai, kad amerikietis nubaustas teisingai / proporcingai, tai tu to niekaip neįrodysi.
audriusn 2017-06-22 09:22
"Š. Korėjos rėžimas " ??? Kas ten rėžia?
Shinigami 2017-06-22 11:34
Proporcingus ir teisingus baudimus galima skirti tik už administracinius pažeidimus kuriuos galima įvertinti pinigais.
Dabar už žmogžudyste pasodino 15 metų. Ar tai yra teisingas / proporcingas nubaudimas? Kaip teisingai / proporcingai nubausti už žmogžudystę? Kaip įvertinti žmogaus gyvybę. Gal teisingiausias / proporcingiausias nubaudimas žudiką taip pat nužudyti? Skirti iki gyvos galvos? Pasodinti 15 metų? Skirti 1000 eurų baudą?
Todėl teisingo / proporcingo baudimo nėra. Nes ta pati dalyką skirtingi asmenys įvertins skirtingai. Kaip ir banginių medžioklę apie kuria dabar čia rašo.
Sebastianas 2017-06-22 12:16
Kai pirmą kartą išgirdau apie tai, kad amerikietis studentas suimtas už valstybinio plakato vagystę, tai taip jau ir pamaniau, kad jis neišgyvens. Taip, gaila vaikino, bet čia yra ir pamoka kitiems: nėra ko važiuoti į totalitarines valstybes (ypač tokias, kurios yra paskelbusios neoficialų karą tavo šaliai), o jei jau nuvažiuoji tai malonėk elgtis taip, kad tavęs negalėtų niekuo apkaltint (kitaip tariant, nebūk idiotas ir nekelk vėjų).
Arthuras 2017-06-22 12:29
Taigi ir važiuojama į tokias valstybes ekstremalių pojūčių. Tas pats, kas vaikščioti ant stogo atbrailos, kyboti, o po to stebėtis ir piktintis, kad nukritai ir prisiplojai... Kaltinti Š. Korėjos šiuo atveju - neįmanoma.
Arns 2017-06-22 16:50
Shinigami iš esmės kaip ir atsakė, kad "objektyvumas" tėra kiekvieno subjektyvumas. Iš mūsų požiūrio kampo bausmė neadekvati nei savo ilgumu nei sąlygomis. Bet tai tik mūsų požiūris. Dažnai net gi kiekvieno asmeninis. Tai neturi nieko bendro nei su Vakarais, nei su demokratija ar dar kuo.
Iliustravimui: pasigaminu dvejas glaudes, vienos su Lietuvos vėliava, kitos su JAV. Su amerikietiškomis kažkur Majamio paplūdimyje pasirodau. Kokia tikėtina reakcija? Jokios. Greičiausiai sutikčiau ne vieną tokį patį. Jei su lietuviškomis Palangoje? Nenustebčiau jei gaučiau baudą už valstybės simbolių išniekinimą.
Arba kitas. Nesenai per žinias rodė, kaip JAV pagaminta lėlė panaši į Trampą ir jai galima spardyti užpakalį. Ar kas įsivaizduoja, jog Japonijos imperatorių, Saudo Arabijos karalių vaizduojančios lėlės ir jas spardantys vietiniai nebūtu stipriai nubausti?
Visas tas teisingumas geriausiai suvokiamas tai aplinkai, kuri ir gyvena joje. Korėjiečių požiūris į vadovus labai azijietiškas ir menantis senų amžių tradicijas gerbti aukštesnes pareigas turinčiuosius. Jei čia baisimės viskuo, ko gero kaimynės baisisi ne už ką, o kiek gauna. Patys šiauriečiai iš panašius gali gauti be bilieto atgal kelionę į įkalinimą. Jiems gal net atrodo, kad ši bausmė visiškas pataikavimas turistams. Tad kur tas objektyvus teisingas įvertinimas?
Evil Goku 2017-06-22 18:25
Nori pasakyti Š.K. valdžia nepažeidinėja šio punkto?
Sebastianas 2017-06-22 19:13
Evil Goku, o dabar atsiverk (jeigu tokį rasi) Šiaurės Korėjos įstatymą dėl šitų visų dalykų (Konstitucija yra gerai, bet ji labai aptakiai viską surašo) ir pamatysi, kad kaip ir visose kitose valstybėse bus su daugybe (o demokratinėse valstybėse su keliomis) sąlygų. (Pavyzdžiui, kur demokratinėse valstybėse bus įrašyta, kad visomis šiomis laisvėmis galima naudotis, jeigu tai nepažeidžia viešosios tvarkos ir pan., tai ŠK bus įrašyta, jeigu tai negrasina Didžiojo Vado gerbūviui)
O tai man priminė vieną iš viešosios teisės paskaitų, kurią dėstė mums amerikietis, ir buvo kalba apie Teisingumo Teismo (Tarptautinio) spręsta bylą vieną, ir ten buvo toks kuriozas, kad viena valstybė pasirašė sutartį su kita valstybe, bet nepasižiūrėjo, kad pasirašyta sutartis tai su karalyste. O karalius ir yra įstatymas, ir jis gali bet kada pakeisti įstatyminę bazę. Tai dėl to kilo ažiotažas dėl teisinio neužtikrintumo. Kaip gali vienas žmogus kaitalioti įstatyminę bazę kada užsigeidęs.
Evil Goku 2017-06-22 19:21
Konstitucija yra pagrindinis šalies įstatymas. Š.K. deklaruoja, kad yra demokratinė, tačiau realiai taip nėra. Jos valdžia pati pažeidinėja savo įstatymus.
Sebastianas 2017-06-22 19:31
Taip, pagrindinis, ir jį detalizuoja kiti įstatymai (kaip ir kitose valstybėse). Nesupratai mano pavyzdžio esmės. Jeigu vakarų valstybėse tavo minėtos teisės ir laisvės ateina su viena esmine sąlyga (reikš įsitikinimus, turėk žodžio laisvę tol, kol tai nepažeisi valstybės ordre public (kuri yra gan plati sąvoka)), kurios reikia laikytis, tai Šiaurės Korėjoje šios teisės ir laisvės gali ateiti su keliomis esminėmis sąlygomis (pavyzdžiui, nepakenkti Didžiojo Vado autoritetui arba nepakenkti Šiaurės Korėjos "komunistiniam idealizmui") ir tai bus visiškai in-line su jų įstatymine baze.
Galima diskutuoti, rėkti iki pažaliavimo, kad sankcijos Šiaurės Korėjoje lyginant su vakarų šalimis yra neproporcingos padarytam pažeidimui, bet mano pozicija yra tokia: "when in Rome, act like a roman". Todėl važiuojant į tokias totalitaristines šalis, kurios gyvena dar XIX a. ideologijomis, pravartu neišsišokti kaip kad tas amerikietis. Nebent, aišku nori pajusti ekstrymą. Tad, Irane degink Koraną, Šiaurės Korėjoje lupk valstybinę propagandą, Darfūro regione padėk "tautos priešams" ir pan., ir pajusi tą ekstrymą.
UTF16 2017-06-22 20:45
?
Nekreipiant dėmesio į aplinkybę, kad tos šalies „rinkėjai“ gali rinktis tik iš vieno kandidato – jeigu balsuotojų skaičiai yra sufabrikuoti, tokia valdžia niekaip negali būti demokratinė ir legitimi, todėl su jokia bent kažkiek demokratine valstybe nepalyginama.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Pamenate iš pirmo žvilgsnio juokingą istoriją, kai už propagandinio plakato vagystę amerikietį studentą nuteisė 15 metų? Atomazga po 1,5 metų visai nebejuokinga (Video)