„Ryanair“ skandalas sukėlė tikrą bangą: advokatas paaiškino, kaip klientams reaguoti į tokią bendrovės savivalę  ()

Savaitgalį kilo tikras kuriozas, socialiniai tinklai netyla iki šiol – pasipiktinę keleiviai ragina boikotuoti „Ryanair“. Mat oro linijų bendrovė nusprendė per ateinančias šešias savaites atšaukti nuo 1680 iki 2100, arba 40-50 per dieną, skrydžių.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Tokio žingsnio bendrovė ėmėsi norėdama „pagerinti punktualumą“.

Skelbiama, kad „Ryanair“ punktualumo rodiklis per pirmas dvi rugsėjo savaitės krito mažiau 80 proc. ribos dėl oro dispečerių streikų ir didelio pilotų darbo krūvio.

Bendrovė mano, kad skrydžių atšaukimas leis padidinti skrydžių punktualumo rodiklį iki tikslinių 90 proc. prieš dar vieną pikinį žiemos sezoną, kuris prasideda lapkričio pradžioje.

Tačiau tai ne juokais įsiutino keleivius. Mat žinoma tik kokie skrydžiai atšaukti iki trečiadienio, rugsėjo 20 dienos.

Visi kiti keleiviai su nerimu laukia elektroninio laiško, atšauks jų skrydžius ar ne. Apie tikslius atšaukiamus skrydžius nėra informuoti ir oro uostai, patvirtino Lietuvos oro uostų Komunikacijos projektų vadovė Agnė Mažeikytė.

Tiesa, iš ir į Lietuvos oro uostus kol kas buvo atšaukti keturi skrydžiai: penktadienį (09.15) Vilnius-Paryžius-Vilnius, šeštadienį (09.16) Briuselis-Vilnius-Briuselis.

Šiuo atveju svarbiausia žinoti, kas jums priklauso.

Kokiu atveju priklauso kompensacijos?

Sužinojus, kad jūsų skrydis atšauktas, pirmiausia turi būti pasiūlytas vienas iš dviejų variantų – pinigų grąžinimas už atšauktą skrydį arba alternatyvi kelionė, kad ir kitomis oro linijomis ar net kita transporto priemone.

Tačiau kompensacijos priklausys nuo įspėjimo laiko. Ir čia jau nesvarbu, jei jūs turėjote persėsti į kitos aviakompanijos lėktuvą, ar jau turėjote užsisakę viešbutį.

„Yra tokia išlyga, kad jei pranešam apie atšauktą skrydį prieš 2 savaites, tai grąžinama tik bilieto kaina ir teisės į kompensaciją žmogus neturi. Bet ta išlyga galioja tik tada, kai pranešama apie konkretaus skrydžio atšaukimą. Šiuo atveju, pranešimas, kad atšauks kai kuriuos skrydžius, nereiškia tinkamo įspėjimo.

Tada reikia konkrečiu atveju žiūrėti ar keleivis gavo įspėjimą likus 2 sav. iki skrydžio. Tačiau svarbu žinoti ir alternatyvių kelionių pasiūlymus. Mat jei ir „Ryanair“ įspėjo likus mažiau nei 2 savaitėms, bet pasiūlė tinkamą alternatyvią kelionę – jie gali išsisukti nuo kompensacijos mokėjimo.

Jei apie skrydžio atšaukimą įspėja mažiau nei prieš 2 savaites, bet daugiau nei prieš 7 dienas – alternatyvi kelionė turi būti pasiūlyta tokia, kad išvykstama ne daugiau kaip 2 valandomis anksčiau ir atvykstama ne mažiau kaip 4 valandomis vėliau.

Jei atšaukiama likus mažiau nei 7 dienos – išvykstama ne daugiau kaip 1 valanda anksčiau ir atvykstama ne vėliau nei 2 valandomis“, - pasakoja VETO LT advokatų profesinė bendrija advokatas Tadas Blažys.

Siūlydami alternatyvią kelionę jie gali pasiūlyti ir alternatyvias transporto priemones. Pavyzdžiui, dalis jūsų kelionės vyktų autobusu, dalis – kitomis oro linijomis. Tačiau svarbiausia atkreipti dėmesį – ar kelionė telpa į aukščiau nurodytus laiko rėmus.

Jeigu vis dėlto „Ryanair“ įspėja likus mažiau nei 2 savaitėms ir nepasiūlo taisykles atitinkančios alternatyvios kelionės, jums turi būti išmokėta kompensacija. Ši priklauso nuo kelionės atstumo: iki 1,5 km mokama 250 Eur kompensacija, virš 1,5 km – iki 400 Eur.

„Jei keleivis mano, kad daugiau nuostolių dėl to patyrė, jam jau reikėtų bylinėtis. Pavyzdžiui, jei keleivis buvo užsisakęs viešbutį, kuris jam atsiėjo 1000 Eur, o gavo kompensacijos tik 250 Eur, tada jis gali bylinėtis teismuose dėl likusių 750 Eur”, - prideda teisininkas.

Tačiau jis įspėja, garanto, kad bylą pavyks laimėti nėra. Neatmetama galimybė, kad visgi didesnės kompensacijos negausite ir dar reikės sumokėti už bylinėjimosi išlaidas.

Vis dėlto T. Blažys pabrėžia, kad „Ryanair“ gali bandyti išsisukti nuo kompensacijų teigdami, jog apie atšaukiamus skrydžius įspėjo, tačiau keleiviams būtina žinoti – kol nebuvo konkretaus įspėjimo apie jūsų atšauktą skrydį, toks bendras pranešimas neišgelbėja „Ryanair“ nuo atsakomybės.

„Ryanair“ bandys išsisukti

Portalo, padedančio atgauti kompensacijas, „Skycop“ vadovas Marius Stonkus prideda, kad per paskutines kelias dienas sulaukta daugiau nei 100 pretenzijų, susijusių su „Ryanair“ atšauktais skrydžiais iš Lietuvos ir kitų Europos šalių. Tačiau tai ž tik pradžia, tvirtina vadovas.

„Kasdien stebime gerokai išaugusį kreipimųsi ir klausimų iš klientų skaičių tiek el. paštu, tiek per "Pagalba gyvai" (live chat) pokalbių platformą ir šiuo atveju visi tie klausimai „Ar man priklauso kompensacija“ virs pretenzijomis.

Kadangi dirbame tarptautinėje rinkoje, matome, jog dėl atšauktų skrydžių nukentėjo žmonės visoje Europoje, kuriems buvo sutrikdytos planuotos atostogos, verslo susitikimai, kelionės aplankyti draugus ar gimines“, – sako M. Stonkus.

Jei vis dėlto klientui priklausys kompensacija, M. Stonkus pabrėžia, kad teks apsišarvuoti kantrybe – „Ryanair“ yra iš tų bendrovių, kurios stengsis kaip tik įmanoma išsisukti nuo kompensacijų mokėjimo.

„Vilkins procesą, ilgai neatsakys į laiškus, pateikinės priežastis dėl ko kompensacija jums nepriklauso ir t. t.

Mūsų, „Skycop“, požiūriu toks aviakompanijos elgesys, kai taupydami savo kaštus sujaukia beveik 300 000 keleivių planus yra absoliučiai nepateisinamas ir kreipsimės tiesiogiai į „Ryanair“ aukščiausio lygio vadovus, kad po tokio akibrokšto bent jau kompensacijų klausimas būtų sprendžiamas sklandžiai.

Toks masinis „Ryanair“ skrydžių atšaukimas „iš taupumo“ parodo visišką jų nepagarbą savo keleiviams“, – teigia M. Stonkus.

Šią savaitę tikimasi sulaukti pilno atšauktų skrydžių sąrašo

Bendrovė skelbia, kad atšaukti skrydžiai sudarys mažiau nei du procentus bendro jų skaičiaus. Esą taip siekiama spręsti punktualumo problemą, kurią sukėlė oro dispečerių vėlavimas ir streikai, oro sąlygų sukelti trikdžiai.

Skaičiuojama, kad per šias 6 savaites apie 400 tūkst. „Ryanair“ keleivių gali likti be suplanuotos kelionės. O „Ryanair“ nuostoliai gali siekti apie 100 mln. eurų.

„The Independent“ išskiria, kad stebint dabartinius pranešimus matyti, jog el. laiškai apie atšaukiamus skrydžius ateina paprastai iki skrydžio likus 6-48 val.

Tikimasi, kad „Ryanair“ ketvirtadienį, rugsėjo 21 dieną, paskelbs pilną atšauktų skrydžių sąrašą. Taip pat „The Independent“ spėja, kad dalis atšauktų skrydžių sąrašo gali pasirodyti ir šiandien.

„Mes nuoširdžiai atsiprašome nedidelio skaičiaus keleivių, kuriuos palies šie skrydžių atšaukimai, ir padarysime viską, kad pasiūlytume jiems alternatyvių skrydžių ir/ar grąžinsime pinigus, – išplatintame pranešime cituojamas „Ryanair“ komunikacijų vadovas Robinas Kiely. – Pikiniu vasaros metu liepos ir rugpjūčio mėnesiais mes įvykdėme rekordinį skaičių skrydžių ir aptarnavome rekordinį skaičių žmonių, o dabar turime suteikti pilotams ir įguloms nariams metinių atostogų rugsėjo-spalio mėnesiais vis dar vykdydami didelę dalį vasaros skrydžių grafiko.“

Kol kas žinomų atšauktų skrydžių sąrašą rasite čia.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Ekonomika.lt
Ekonomika.lt
Autoriai: Viktorija Chockevičiūtė
(8)
(0)
(8)

Komentarai ()