Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
007 2014-08-06 23:50
Todėl, kad saugojosi visada. Tik nepamenu didesnio konflikto mūsų pašonėje tuos dvidešimt metų, dėl ko būtų reikėję reaguoti smarkiau. Apie kontroles ir įtakas jau pavargau tą patį per tą patį kalbėt... Čia visai tikrų posakis "pasakei ir prisnigo".
Ernestass 2014-08-07 20:48
Ką su tavimi darysi, teks palyginti bent pagrindą tada:
Tarkime Lietuva sunaudoja 3 milijardus kubinių dujų per metus. Už jas mokame apie $500 per 1000 kubinių metrų. Todėl žinant kiek mums kainavo mūsų neatsakingumas ir kiek Baltarusijai apsimoka jos bendradarbiavimas ($167) tada galime prieiti išvadą, kad per metus prarandame 1 milijardą dolerių. Kai tuo tarpu Europos parama per 4'verius ateinančius metus sieks apie 9 milijardus dolerių. Žinome, kad dujų parama yra efektyvesnė, nes ji juntamą visų ir praktiškai neįmanoma jos įtakoti korupcija, o Europinė parama yra ir nemenka dalimi vagiama. Tačiau, bet kokiu atveju, $1,25 milijardo per metus yra kažkas rimto, bet kokiu atveju.
Elektros atžvilgiu, irgi ne pyragai. Mokėjome už elektrą 0.23 ct/kWh, o dabar mokame daugiau nei dvigubai, 0.53 ct/kWh. Sunaudodami virš 10 milijardų kilowatvalandžių per metus. Dėl šio neatsakingo sprendimo, iš mūsų kišenės išeina apie 3 milijardus litų per metus ($1,16).
Taigi, EU kol kas tebuvo vienas didelis vargas paprastiems gyventojams. Juokai juokais, bet prie rusų būtų buvę geriau, nes vien pagrindiniai vartojimo produktai atperka tą, ką gauname iš Europos. Šie produktai nėra nusukami į investicijas, kurių męs net ir dabar nejaučiama deramai bei yra labai sunkiai nuvagiami bei jais spekuliuojama. Dėl viso to, manau, kad ar europa ar rusai, vistiek šiandiena daug kas nebūtų pasikeitė, Lietuvos bendra statistika būtų gana panaši.
O dėl Lietuvos padėties pasaulyje, tai nors ir Europa pasižymi savo biurokratija ne europietiškoms prekėms, taip ir Rusija turi savo importo muitus. Viena pusė mėgsta nesusiformavusį verslą apiforminti savo standartais, o kitos rinka turėjo problemų po TSRS žlugimo. O importavimas į kitas šalis, čia jau daugiau valstybės reikalas. Šiandiena taip tik verslininkai per radijo naujienas skundėsi, kad Lietuvos valdžia nesugeba susitvarkyti su užsienio valstybėmis importo politika todėl jiems sunku diversuotis. Todėl manau, kad netgi jeigu būtume antra Baltarusija, męs vistiek puikiai galėtume susitarti su užsienio rinkomis dėl produktų eksportavimo. Na, o euras tik dabar įsivedamas. Per ilgą laikotarpį jis mums atsipirks tačiau dabar jis tik dar viena našta mums.
Smagu, kad su liberalais galima diskutuoti tik tol kol tu su jais sutinki. Kitos pažiūros, kitas reagavimas į problemas. Jūs jas išpučiate, o man tėra eilinis dalykas. JAV su Rusija dar ne taip pasigalinėja dar ir šiais laikais ir dėl to nejaučia nuoskaudų, bet silpni europiečiai iškarto apsiverkia. Tai galima matyti JAV ir Voketijos šnipinėjimo skandale ir palyginti tai su JAV bei Rusijos šnipinėjimo skandalu bei dabartine realybe. Taigi, vakarų ''reset'' politika vyksta ir ką? Šnipinėjama kaip per šaltąjį karą, o męs čia verkiame, kad Rusija ieško silpnybių, korupcijos pas mus. Pagirsiu Lietuvius už tai, kad tipiški europiečiai jau esame ir su realybe susipykome kaip tikri senojo žemyno gyventojai!
007 2014-08-07 23:23
Visa laimė, kad šalia turim pačią intelektualiausią valstybę, bet va, nenorim ir viskas grįžti į tą rojų... Kvailiai mes...
Ernestass 2014-08-10 23:32
Nes didele dalimi tai tėra nusistatymas bei nuolatinės propogandos dalis. Tačiau netgi ir be to tenka pripažinti, kad męs savo valstybę valdome kai kuriais atžvilgiais geriau ir esame sėkmingesni. Galų gale, kad ir ką besakyčiau apie Rusiją, vakarai yra ekonomiškai bei technologiškai sėkmingesni. Žinoma, yra išimčių kaip su JAV, tačiau realybė dabar tokia ir tik laikas parodys ar Rusija sugebės save susitvarkyti ir grįžti į realią jėgą ar tik liks iš iškasamų išteklių visiškai priklausanti galia.
Galų gale, aš ir pats būčiau vedęs Lietuvą tuo pačiu keliu, tiktais nesipjovęs su kaimynais be reikalo. Mano integracija į Europą būtų buvusi lėtesnė, nes nebūčiau siekęs kaip apakęs jos, o būčiau gynęs savo interesus, ypač dėl atominės. Nebūtų reikėję man JAV palaikymo pirkti po blatu, o strateginis verslas būtų buvęs daug geriau prižiūrėtas. Mokėčiau už tai, žinoma, tačiau kiti žmonės, kiti interesai ir kitas gerovės suvokimas.
007 2014-08-11 11:49
Matai, aš sutinku su tavo nuomone, kad mes valstybę kuriame patys. Bet negaliu sutikti, kad Rusija mums suteiktų panašias sąlygas vystytis kokias turime.
Dar yra vienas dalykas, kad Rusija, NATO, JAV nuolat turės tikslų kurie nuo piliečių nepriklauso. Todėl, kad ir kurią pusę pasirinksi, nei vieniems nėra garantijų išlaikyti stabilumą ekonomikoje ir užtikrinti tokias pačias sąlygas gyvenimui. Mes nesame kitam pasaulio gale, kad galėtumėme jaustis visiškai saugiai. Todėl visada galėsime parodyti į ES, Rusijos, JAV klaidas, bet negalėsime padaryti nieko patys. Ir kas būtų jei būtų jau negalioja. Yra dabartis, kuria gyvename, su ja ir tvarkomės. O gręžtis atgal neįmanoma. Niurzgėti ką galėjome padaryti nėra naudos. Reikia žiūrėti į priekį. Tamsta žiūrėdamas į priekį, linksti į Rusijos pusę. Teisti dėl to negaliu. Bet ir pats turi suprasti iš visos šios diskusijos, kodėl aš ir panašiai mąstantys jau nepasitiki nei Rusija, nei Rusijos nauda. O pastaroji pasitikėjimo kelti matyti nesuinteresuota. Todėl patys linkstame link ne idealios struktūros, bet vis dėlto, turinčios visiškai kitokį piliečio suvokimą ir patirtį negu mūsų didžioji kaimynė.
Ernestass 2014-08-15 01:35
Žinoma, pasirinkome ir turime eiti toliau savo kelią. Mano mąstymas tiesiog kitoks ir dėl to vertinu Rusiją kiek kitaip. Man neegzistuoja ''gresiama Rusijos okupacija'' kaip mūsų spauda mėgsta lėkštai gąsdinti mus. Ne, Rusija pati evoliucinuoja ir jos interesai seniai pasikeitė. Nesu įtikintas vakarų retorikos ir pats ieškočiau visų galimų partnerių bendriadarbavimui ir rodyčiau daug daugiau kantrybės kitų atžvilgiu. Ypač dabar kai Lietuva nori visko, užsibrėžia milijoną strateginių projektų, tai suskystintų dujų terminalą stato, tai dujotekio su lenkais norima, tai via Baltica geležinkelį nori tiesti, o dar ir atominės jėgainės reikia. Kaip maži vaikai visko siekiame dėl klaidingų priežasčių, męs vis dar ''kovojame'' su Rusija kai tuo tarpu ji jau seniai mus ''pamiršo'' ir jos interesai tapo daug subtilesni bei platesni.
Hmz 2014-08-15 11:09
Bet mes nesame Rusijos vietoje.
Čikatilos vietoje tu irgi mėgautumeisi, skersdamas žmones - ar dėl to turėtume pakeisti požiūrį į serijinius žudikus?
Ernestass 2014-08-15 18:03
Smagu, kad męs čia ne vien vieni su kitu ginčijamės, bet dar ir yra diskusiją sekančių žmonių.
Sunku pasakyti kiek Lietuva pati būtų buvusi žiauri, sunyko ji deja dar tuo laiku kai šalių ribos buvo gyvos ir laisvai kito, o tautybė dar mažai kam terūpėjo tačiau męs turime pavyzdį kaip nepriklausoma Lietuva kovojo dėl savo žemių. Vilnių Lietuva bandė atsiimti nors jis jai tepriklausė daugiau tik iš istorinės pusės, Klaipėda irgi buvo pilkas konfliktas. To meto Lietuviai nebėgo nuo konflikto bei patys buvo stipriai militarizuoti.
Na, o kitos valstybės irgi nebūtų davusios mums nepriklausomybės. Rusijos imperijos laikais, Didžioji Britanija, Japonija, kitos senojo žemyno jėgos netgi ta pati JAV pati buvo savotiškai imperialistinė ir kovodavo dėl žemių kurias ji matė kaip savas, o senojo žemyno jėgos buvo pavergusios daug daugiau gyventojų savo valiai nei ta pati Rusija. Tikriausiai ir po antrojo pasaulinio karo mums nepasisekė dėl to, kad Rusija matė mus kaip savo imperijos dalis. Čia keblesnis klausimas nei iš pradžių gali pasirodyti, nes męs iš tiesų išbuvome pas juos virš šimto metų ir pati Rusija turi savo ramių regionų kurie netgi dar labiau skiriasi nuo jų nei męs. Dėl to, argi męs patys nebūtume prisijungę pora mažų Latvijų kurios nuo mūsų būtų pabėgusios per šalies revoliuciją?
007 2014-08-16 12:31
Manau todėl, kad tau tas pats, nors ir okupuotų mūsų šalį. Gal net tamstai ir geriau būtų. Galėtum būti tikrų tikriausias Rusijos pilietis ir važiuoti niekur nereikėtų. Pati "Rasija Matuška" ateitų.
Ernestass 2014-08-16 23:14
Tai tiesa kas sakoma? Rusija jau seniai gyvena naujame pasaulyje tačiau vakariečiai dar slapta išgyvena šaltąjį karą?
punktyras 2014-08-16 23:39
pakniopstom kiemais pasileisdavom.“
Ernestass 2014-08-17 01:41
Dėkui už lietuvių kalbos pamokėlę.
punktyras 2014-08-17 01:47
Kad tik gelbėtų
007 2014-08-17 02:24
Vakariečiai stengėsi palaikyti gerus ryšius su Rusija jau porą dešimtmečių, ir neblogai sugyveno. Juk pats sakei. Bet gi ne vakarai Ukrainoje destabilizuoja padėtį ir okupavo Krymą... Taigi, pamąstyk, kuri čia pusė dar vis gyvena šaltuoju karu.
Ernestass 2014-08-20 22:47
Sugyveno kol jie manė, kad gali užliūliuoti Rusija ir ją izoliuoti. Kai prasidėjo sunkiai paaiškinami priešraketiniai skydai, kova dėl Rusijos orbitos, EU skverbimasi, tada ir prasidėjo bėdos. Taip dar daug yra politikų gyvenančių šaltojo karo laikais. Tie žmonės paprastai būna praminimi vanagais ar neocon'ais. John Kerry yra puikus to pavyzdys, pastoviai jis dirba tam, kad kiršintu mus su Rusiją bei ieškotu naujų būdų kaip ką užsipulti.
Ernestass 2014-08-21 17:57
Iš vikipedijos.
O čia bendrai: http://www.independent.co.uk/news/world ... 82453.html
007 2014-08-24 14:35
Na, reikia suprasti ne tik Rusiją. O ir kitą pusę, kad suvoktum, kad vienos ir kitos pusės pastangos gintis viena nuo kitos nėra nelogiškos. Kažkur šioje diskusijoje sakiau, kad Rusija nesijaučia saugi plečiantis NATO įtakai, todėl jai svarbu apsistatyti buferinėmis zonomis. Bet kuo gali pasitikėti ES? Rusijos valdžioje, ne pačios geriausios reputacijos žmonės. Rinkimai visada neaiškūs. Korupcija nežmoniška, nusikalstamumas didelis. Tai visiškai nepanašu į vakarietiškas ES valstybes, kurioms svarbu stabilumas. Taigi, stačia galva nerti į draugystes, atsisakyti NATO plėtros, nes susitarė su kažkuriais vadovais, kad nesiplės? Šalis rytuose visada atrodė gana pavojinga ir nestabili. Niekas negarantuoja, kad valdžiai keičiantis, šalis išliks tokia pati ir nekeis savo planų. Kas gali garantuoti, kad vadovas nebus radikalių pažiūrų, juk ne paslaptis, kad ir piliečiai nėra jau tokie draugiški vakarų visuomenei ir palaiko kiekvieną žingsnį teisingas jis ar ne savo kaimynų atžvilgiu. O dar gi, kiek valdžioje šaltojo karo veteranų kurių galvose vakarai - priešas. Taigi, nereikia čia išskirti John Kerry.
TAURAS 2014-08-24 18:30
Fanatikai jus zmones esat. Gal geriau pabandykit pamirst sita konflikta ir paiilset nuo viso sito parado? Bent savaite? Vistiek nieko cia nepakeisit. Dabar tiek gincu, kuriu ir siekia abi kariaujancios puses. Nepasiduokit provokacijoms
Ernestass 2014-09-01 17:50
Taigi, pailsėjome?
Lietuvos spaudos negalime nurašyti kaip verslo ir pamiršti jos bėdas. Spauda bei medija yra labai svarbus įrankis formuojant tautos nuomonę bei keliant ar smukdant išprusimą. Matant populiariausių portalų lygį, man optimizmo nekelia mūsų žiniasklaida. Bijau netgi, kad ir pas mumis bus įdiegtas koks ,,patrioto aktas'' draudžiantis Rusijos kanalus bei visą ,,dezinformaciją'' apie Lietuvą. Prastai aprašytas įstatymas yra advokato svajonė ir biurokrato įrankis iš kuriuo cenzūra bei netinkamas įstatymo naudojimas dažnai ir išauga.
O tu pasisakai už žmonių kontroliavimą, propaganda? Galimas kelias, fundamentalus komunisto mąstymo aspektas- nepasitikėjimas atskiro žmogaus galimybėmis. Asmeniškai manau, kad mums reikia patiems būti labiau savikritiškiems bei naujienų lygį stengtis palaikyti aukštesniame lygyje nei esama dabar. Palyginus su vakarų ar Rusijos kai kuriais naujienų šaltiniais, Lietuvai tereikia slėptis po krūmais. Nei objektyvu, nei analizės nėra, nei prognozių deramų, o ką jau kalbėti apie naujos informacijos kūrimą norint skaitytojus supažindinti su pasaulio problemomis? Žinoma, ne visi tinklaraščiai tokie ir nedaugelis to siekia, tačiau faktas išlieka, kad mums dar labai tolimas kelias iki geriausios bei rimčiausios medijos lygio.
Lietuva pasiekė daug per savo nepriklausomybę tačiau daug problemų ir liko neišspręsta. Vien korupcija yra atskira, vos ne Rusijos lygio problema. Pavyko mums tik pačias jos agresyviausias formas pašalinti, atsikratyti mafijų ir pan. tačiau apsigausime teikdami, kad jos nėra. Kaip ir ankščiau taip ir dabar susėdę dėdės dalinasi postus bei nurašo ,,savo dalį''. Vienintelis dalykas kas pasikeitė tai jų įgudimas pasislėpti bei vogti. Mėgstame pašiepti Rusiją dėl korupcijos tačiau jos to supuvimo praktiškai ir neįmanoma išnaikinti, nes jis susideda iš tų pačių žmonių kurie jį ir turėtų naikinti. Kai pati sistema korumpuota, vienintelis dalykas kurį galime realiai padaryti, tai tik apsunkinti jiems gyvenimo sąlygas reikalaujant kuo daugiau viešumo (vieši pirkimai, auditai) bei laukti naujos kartos kuri tik ji iš esmės gali pakeisti situaciją.
Dėl Ukrainos, nereikia nurašyti Ukrainos kariuomenės nusikaltimų vien dėl to, kad tai yra nepatogi tiesa. Čia netgi ne Rusijos ar sukilėlių reikia klausyti, paklausyk tada tarptautinių ekspertų ten esančių ir jie tau pasakys, kad Ukrainos kariuomenė pati pažeidinėja įstatymus. Nei viena puse nėra švari tačiau negalime pamiršti, kad prieš sukilėlius kovoja ne mažiau, o gal būt netgi ir daugiau susitepę kovotojai.
Gal būt tačiau ko vakarai nesupranta yra kodėl Š.Korėja yra tokia agresyvi jų atžvilgiu. Jie laiko savo teise į gynybą bei yra įbauginti vakarų apgulties. Dėl to ji tokia agresyvi laužant susitarimus kurie deja apriboja galimybes mažai šaliai vystyti savo balistines bei branduolines galimybes. Jei nori saugumo reikia toliau ne minuoti pasienį, o bandyti Š.Korėja įpainioti į jai naudingus susitarimus bei bandyti užmegzti kuo didesnius prekybos santykius bei idėjų mainus. Būtent šie dalykai gali iš esmės pakeisti šią šalį. O be to, nežinau kiek humanitarinės pagalbos šalis sulaukia, tačiau argi ši pagalba iš jos mirtinų priešų- JAV, nepasiųstų stiprios žinutės režimui ir žmonėms, kad JAV nebūtinai ,,turi būti nušluota atominiame kare''?
Idėjos jau yra įsileidžiamos:
https://www.youtube.com/watch?v=cPHT0nEoo64
O bendrai:
https://www.youtube.com/watch?v=oULO3i5Xra0
Korėja keičiasi ir kuo greičiau vakarai tai supras, tuo greičiau jie galės palengvinti gyvenimą tiems badaujantiems bei esantiems koncentracijos stovykluose žmonėms. Jie buvo gavę galimybę vėl padaryti kažko tikrai gero dėl žmogaus teisių bei žmonių gerovės propagavimo pasaulyje po tiek daug laiko jų garbę tepusių karų bei įvairų kaltinimų.
Dėl paskutinės pastraipos. Na, kai raketiniai skydai prieš kažkokį Iraną dislokuoti vos ne Rusijos pasienyje, tai nereikia kalbėti niekų, kad mūsų ''reset'' politika yra nuoširdi. Rusija norėjo gerų santykių su vakarais jos gyvenimo pradžioje tačiau vakarai sistematiškai šią viltį patys pasmaugę.
Rusija nėra kažkokia nestabili valstybė grasinanti karu kitiems kaip tai norėtų įteikti vakarų propaganda. Tačiau nereikia klysti ir manyti, kad Rusija tiesiog sėdės ir žiūrės kol ji sistematiškai izoliuojama ir prijaukinama. Joks prieš tai prezidentas negrasino vakarams karu, netgi nei pats Putinas to nori. Jis ne kartą pareiškė, kad Rusijai užtenka revoliucijų bei karų ir jai nereikia tolimesnių konfliktų. Deja, Rusijos mentaliteto vakarai nesugeba suprasti ir jos atsisakymą žaisti politinius žaidimus bei naudoti ''hard power'' yra tiesiog nenaudojami metodai dėl kurių mūsų propaganda bando nupaišyti Rusiją tamsesne nei ji yra iš tikrųjų. Realybėje tai ne Rusija kelia saugumo problemas, o vakarai nesugebantis suprasti kitų šalių pozicijų. Tiek pastovi propaganda prieš Kiniją, tiek nuolatinis neocon'ų veržimasis į Rusijos buferines zonas ir yra problemos dėl kurių kyla konfliktai.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Rusijai pritaikytos iki šiol griežčiausios JAV ir ES sankcijos