Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
sigma 2009-11-20 00:21
Neteisėtos valdžios nuvertimas nesuteikia teisės "gelbėtojams" patiems ją perimti.
Partizanai įrodo, kad lietuviu tauta, ar bent dalis jos nesutiko su sovietų valdžią ir paneigia tavo teiginį apie lietuvių tautos nesipriešinimą.
Tiek Lietuvos užėmimas tiek Afganistano puolimas tarptautinėje teisėje skaitomas, kaip neteisėtas veiksmas, todėl abu yra smerktini.
Jobke 2009-11-20 09:51
Arnas speju tikrai daug praleido "istorijus kursu"
Jobke 2009-11-20 11:23
meslinukas: "Jop, tu čia visiškai teisus. So?"
Viskas ir paaiskinta del ko reik remti silpnas salis ir dirbti isvien. Vieniems vandens truksta, kitiems zaliavos, kitiems maisto. Negalime uzsidaryti ir "nebuti nepriklausomiems", tai jau primena socialistine era SSRS. Pasaulio ukis ypatingas tuom, kad visi turi bendradarbiauti ir buti priklausomiems, jei norime islaikyti pasaulyje gerus santykius. Prasau paziurek filma Home(yra lietuviu kalba torentuose), galbut pakeisi nuomone. Beje si filma rode vienu metu lygtais 70 saliu.
Arns 2009-11-20 13:54
spėju univere, tu istorijos nestudijuoji
Jobke 2009-11-20 13:57
Nagi koks universitetas, kelintas kursas, kokie destytojai ?
meslinukas 2009-11-20 13:59
spėju tu taip pat ;D
okta 2009-11-20 14:53
Tu labai labai labai klysti, mėšlinuk. Beveik viskas, ką pasakei paremta emocijomis ir dar neaišku kuo. Bet ar nebūtų geriau, jeigu imtum ir pasigilintum į visą šį reikalą. Arba apskritai pasidomėk kas toji Europos sąjunga yra, ką ji veikia, kas jos viduje vyksta. Aš tau pasakysiu labai trumpai, tačiau nemanau, kad tau bus aišku:) Europoje kaip niekur kitur stengiamasi išlaikyti tautų margumyną ir įvairovę. Einama prie to, kad net pačios mažiausios institucijos savo kieme galės tvarkytis taip kaip nori, perkeliant rūpestį nuo aukštesniųjų institucijų pečių sau. TAČIAU jokiu būdu negalima bus kenkti savo kaimynų interesams. Pavyzdys: Vokietija ir Italija labai juk draugauja su Rusija ir tiesia tuos vamzdynus, nors baltams tas ir nepatinka. Jei vizija virs tikrove, tokių dalykų Europoje nebebus. Europa veiks vieningai ir paisys mažųjų valstybių interesų labiau negu dabar įmanoma bent teoriškai. Pirmas žingsnis buvo Lisabonos sutartis.
okta 2009-11-20 15:04
Jis buvo teisus, dėl teiginio, kad gal istorijos pamokas praleidai
Juk visi partizanai kovojo būtent už Lietuvos laisvę. Jiems nebuvo svarbu, koks režimas valdys valstybę, svarbu, kad valdžioje nebūtų sovietai. Juk pirmieji rinkimai būtent partizanų dėka ir neįvyko (nepamenu kaip dėl antrųjų), nes partizanai spausdino atsišaukimus, kuriuose vadino Staliną kiaule ir ragino nerinkti jo statytinių į valdžią. Prisiminkime, kad vis dėlto kažkelinti rinkimai įvyko ir Lietuvoje buvo ale įteisinta sovietų valdžia.
P.S. mano giminėje žuvo per daug partizanų, kad nežinočiau to, ką rašau.
Goblinas 2009-11-20 15:20
okta, toli gražu ne visi partizanai buvo kovotojai už Lietuvos laisvę, pasidomėk statistika, kiek partizanų nužudė lietuvių, daugiau negu patys rusai. žinau, kad sunku objektyviai į tai pažvelgti ir lengviausia sakyt "partizanai kovojo už Lietuvos laisvę, o visi kurie teigia kitaip yra rusų ar kolaborantai ar dar kas nors", bet realybė niekada tokia nebūna. siekiai, bent jau viešai skelbiami tai buvo tikrai geri ir sveikintini, realybė, deja, buvo kitokia. taip, kad istorijos pamokos mokykloje yra viena, ten kitaip ir būt negali įvykiai nušviesti, bet rimtai besidomintiems yra aišku, jog ne viskas taip gražu buvo.
sigma 2009-11-20 15:38
Vien Per 1940–1941 m. okupaciją iš Lietuvos buvo ištremta, įkalinta arba sušaudyta apie 35 tūkst. žmonių. Iš jų 5 000 tūkstančiai vaikų. Per visą okupaciją skaičiai jau siekia šimtus tūkstančių, nežinau kokią statistiką turi (gal galėtum duoti nuorodą į ją?), bet esu tikras, kad šie skaičiai viršiją, bet kokį tavo turimą patizanų aukų skaičių.
Dalis partizanų padarytų nusikaltimu ištikro padaryti ssrs pareigūnų persirengusių partizanais, taip siekiant sukompromituoti kovotojus už laisvę, todėl tavo turimus skaičius reiktų dar sumažinti.
Sutinku, kad dalis partizanų buvo paprasti nusikaltėliai, bet tokių žmonių randama visur, tame tarpe ir raudonojoje armijoje.
Jobke 2009-11-20 15:49
Goblinas maisai galbut strybus su partizanais.... Beje man patiko vieno zmogaus komentaras is kito straipsnio, citata: "Į miškus ėjo ne nemastantys jaunuoliai, o inteligentai (būtent jie iš tikrųjų kovojo su sovietų okupantais, o plėšikavo neišprusę žmonės). Taip, kad neskleisk demagogijos, nes paskaičius tamstos komentarus susidaro įspūdis, kad patys Lietuviai kalti, kad buvo okupuoti."
okta 2009-11-20 16:54
Tai nėra tiesa. Partizanų vadai buvo reguliariosios Lietuvos kariuomenės pulkininkai, generolai ir kiti aukštas pareigas užėmę kariškiai. Eiliniai partizanai daugiausia buvo tos pačios reguliariosios armijos kariai, o taip pat daug jų sudarė ir išsilavinęs, patriotiškai nusiteikęs savanoriškas jaunimas. Žodžiu, didžiumą partizanų sudarė tikrų tikriausi kovotojai už laisvę. Pirmieji kovos su okupantais metai buvo tikrai sėkmingi, sužlugdyti rinkimai, kontroliuojama didžioji krašto dalis. Vėliau stiprus sovietų spaudimas nusilpnino partizanus, juo labiau, kad Lietuvoje gyveno daugybė išdavikų, kurie buvo linkę už naudą palaižyti šikną valdžiai. Tokiu būdu vienas giminaitis buvo ištremtas, per balių tepasakė stalino nuotraukai laikraštyje "Ir tu būk sveikas". Tai buvo pavadinta nepagarba vadui. Taigi, dalis lietuvių talkino stribams (NKVD), patys stribai dažnai apsimesdavo partizanais ir plėšdavo gyventojus, juos baugindavo. Tokiu būdu palaikymas partizanams silpo, seko gyvosios pajėgos ir 10 metų trukęs partizaninis karas baigėsi.
Goblinas 2009-11-20 16:56
didžioji dalis partiaznų buvo paprasti valstieičiai, tie kurie turėjo karinės patirties ar buvo taip vadinami inteligentai užėmė aukštesniu postus ir nedalyvaudavo dažniausiai šaudymuose tiesiogiai. taigi tu netgi pats patvirtinimai mano žodžius, jog plėšikavo dažniausiai neišprusę valstieičiai, kurie ir sudarę didžiają dalį partiaznų (tai nereiškia jog dauguma jų šaudė nekaltusžmonės ar plėšikavo, bet tokių tikrai pasitaikydavo). kodėl tiek daug lietuvių partizanai sušaudė? manau viena iš priežasčių yra ta, jog nebuvo užtikrinta pakankama drausmė, nebuvo karinių apmokymų normalių, daug kas priklausydavo nuo pačio individo moralės normų.
kokie konkrečiai mano komentarai sukelia tau tokį įspūdį? pacituok, man pačiam įdomu pasidarė.
okta 2009-11-20 17:44
Aš matau, kad esi visiškai neapsiskaitęs. Netgi drįsčiau pavadinti tave diletantu, ponas Goblinai. Labai gaila, kad būdamas lietuviu nežinai istorijos apie vieną tragiškiausių Lietuvos valstybei gyvavimo etapų - partizaninį karą. Nemanau, kad man verta dabar visą tą istoriją perpasakoti, nes kažin ar pakeisiu tavo neteisingą mąstyseną. Tačiau pasakysiu kelis faktus, nori tikėk nori ne, tačiau bet kokio istoriko paklausęs sužinotum tą patį. Lietuvos partizaninio pasipriešinimo okupacinei valdžiai judėjimą sudarė: Lietuvos kariuomenės kariai, Šaulių sąjungos, VLIK (Vyriausiasis Lietuvos išlaisvinimo komitetas), LAF (Lietuvos aktyvistų frontas) bei vyrai pabūgę represijų ir mobilizacijos, taip pat visi tie, kurie tikėjo galimybe iškovoti laisvę tėvynei. Kas jiems vadovavo? Karininkai, kunigai, kiti inteligentai. Dabar dar tu kalbi apie drausmę bla bla bla.. kad jos nebuvo ir panašiai. Ogi viskas buvo atvirkščiai, partizanai savo veiklą vykdė griežtai reglamentuotose teritorijose, kurios vadinosi sritimis, apygardomis ir rinktinėmis. Savo veiksmus koordinavo, veikė ir dideliais ir nedideliais būriais. Miškuose turėjo didžiules stovyklavietes, ne tik bunkerius. Tai kas šaudė tuos žmones? Šaudė stribai, ponas Goblinai. Ne partizanai. Prašau pasidomėk šiuo klausimu plačiau, jei jau nuspręsi atsakyti į mano postą.
Goblinas 2009-11-20 18:45
na nieko kito iš tavęs ir nesitikėjau. vadinti kitus neapsiskaičiusius, žinant tik praktiškai sausus mokyklinius faktus gali bet kas. pirmas tavo teiginys apie partizanų sudetį yra niekinis ir tuo pačiu nei kiek neprieštaraujantis mano teiginiams .žinoma, kad partizanus sudarė ir buvę kartiškiai ir inteligentija pabūgusi repsersijų, AŠ TO IR NENEIGIU. bet ar žinai, kad tai buvo labai maža dalis, palyginus kiek buvo paprastų valstiečių civilių? ar žinai, kad didžioji žuvusių partizanų dalis buvo jaunuoliai nuo 16-21 metų? dar kartą kartoju tau, jog kariškių išsilavinimą ar apmokymą perėjusių partizanų buvo nepalyginamai mažiau nei civilių.
dabar apie drausmę, taip aš žinau apie teritorinius pasidalinimus, žinau apie statutus, bet veiklos reglamentacija teorinėje terpėje, perkelta į to laiko realijas neveikė taip, kaip buvo norėta/tikėtasi. be jokios abejonės stribai iššaudė pakankamai daug civilių gyventojų, bet tai NEREIŠKIA, jog partizanai, galbūt ir įteisinę savo veiksmus statutuose, iššžudė daugybe šeimų, kaltintų kolaboravimu, nors dauguma gyventojų net neturėjo kitos išeities, kaip tik paklusti rėžimui. be jokio teismo, dažnai be jokių įrodymų. (nors vėlgi, ar galimas gyventojų koloboravimas su okupantais automatiškai leidžia juos išžudyti, netgi su giminėm ir vaikais).
vienintelis dalykas, kurį aš savo postais noriu pasakyti yra tai, jog niekada nereikia idealizuoti kažkokio reiškinio. partizanų kova su okpupantais tri dvi medalio puses, nori tu jas matyti ar ne, bet taip yra. pasimokyti iš istorijos galima tik vertinant ją objektyviai, neidealizuojant jokio jos periodo.
Arns 2009-11-20 19:06
Būtent LAF dalyvavimas partizaninėje veikloje viską gana smarkiai gadino, nes tai buvo nacistai Berods 2000 metais, birželio sukilimą norėjo Seimas padaryti valstybine švente, tačiau visa laimė istorikai spėjo atkalbėti nuo šio žingsnio. Siekiai gal ir gražūs buvo, tačiau ta buvo po naciu vėliava. Pagrindineme dokumente buvo pasakyta jog Lietuva susiejama su NAcistine Vokietija(tiksliai cituoti negaliu, galiu tik esmę).
Partizanai tik 1945-1947 kažkur turėjo struktūrą, vėliau jau dauguma desperatiškai bandė tik kažką padaryti.
Jobke 2009-11-20 21:55
arns tavo zinios skaitomos 0. Pasakei, kad studijuoji universitete istorija, bet koki kursa, kokie destytojai, koks universitetas nepasakei. Tai kokia tikroji tiesa? Galbut tu esi savamokslis ?
Taip, naciai reme partizanus, kad jie pakenktu sovietams, puiku, kad tai zinai. Partizanai is tikruju buvo naivus galvodami, kad jie atkrus nepriklausoma Lietuva, bet svarbiausia, tai buvo kilnus, garbingas tikslas.
Goblinas 2009-11-20 22:11
jeigu tau arns parašys kur mokosi ir kas jo dėstytojai tada tau bus lengviau priimti jo teiginius? faktus ir pats gali pasitikrinti jei taip nori, nebūtina kiekvieną tau automatiškai nepatinkantį teiginį nurašyt, net nepasidomėjus.
Arns 2009-11-20 22:12
VPU, 2 kursas. Dėstytojų daug, tiesiogiai LT istorija, būtent 20 amžiaus pradžios(ir kiek toliau) dėsto profesorius L.Truska.
Na na, mažiau švaistykis nuliais, geriau rėžk argumentus kodėl manieji niekiniai
okta 2009-11-20 22:17
Pagaliau iš tavęs konstruktyvi kritika, o ne vien niekuo neparemti ir logiškai nesusieti faktai. Šiaip tai vis vien nesi teisus kalbėdamas, kad didžioji dalis partizanų buvo paprasti kaimiečiai civiliai. Ano meto reguliarioji kariuomenė buvo dvigubai didesnė nei dabartinės Lietuvos. Jei imti tik grynai skaičius. Beveik visi kariai, t.y. didžioji dalis nuo 26.000 žmonių išėjo į miškus. Prie jų prisidėjo tokios sukarintos organizacijos kaip Šaulių sąjungos nariai, bei dviejų kitų minėtų judėjimų nariai. Labai abejoju, kad tarp šių žmonių buvo vien neraštingi, buki kaimiečiai kaip tu sakai. Labai jau nelogiška. Taigi partizanų branduolį sudarė būtent tokie vyrai, kurie žinojo ką ir kodėl daro. Tačiau aš turiu sutikti, kad galėjo būti nužudyti žmonės taip vadinamų gerųjų partizanų (ne stribų) rankomis. O kodėl žudė? Pats atsakei, koloboravo su okupantais. Tai buvo traktuojama kaip nusikaltimas ir matyt kartais tokius baudė mirtimi, dažniausiai tik pagasdindavo. Aš tą visiškai pateisinu. Ir aišku džiugu, kad pripažinai, jog partizanai baudė tik prasikaltusius, neatsižvelgdami į pilietybę. Beje, partizanai išnaikino ir daugybę stribų bei kitų banditų. Deja man teks pasikartoti, kad visi nekaltai nužudyti žmonės buvo būtent banditų, stribų ir NKVD aukos. Paskutinis tavo sakinys apie dvi medalio puses. Man gaila, kad mažytis blogis prilyginamas dideliam gėriui, taip išeina tos dvi medalio pusės tampa lygios pagal tave. O pagal mane tas blogis, kuris galėjo įvykti partizaninio karo meto netenka prasmės, nes būtent dėl to idealizmo vyrai ir ėjo į miškus.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Europos ateitis: raiša milžinė stojasi ant kojų?