„Aeroflot“ pirmą kartą pasiuntė savo lėktuvus remontuoti į Iraną ()
Dėl taikomų sankcijų, pirmą kartą istorijoje „Aeroflot“ aviakompanijos lėktuvas techninio aptarnavimo atvyko į Iraną. Mahan Air kompanija aptarnaus Airbus A330 šasi atramas
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Du aviavežėjui artimi šaltiniai pranešė RBK, kad „Aeroflot“ pirmą kartą istorijoje aviakompanijos parko lėktuvą techniniam aptarnavimui pasiuntė į Iraną, ir atstovas tai patvirtino. Airbus A330-300, kurio registracijos numeris RA-73700, balandžio 5 dieną atskrido į Teheraną, kur jį aptarnaus specialistai iš stambiausio Irano aviavežėjo Mahan Air, kuris, pasak „Aerofloto“ atstovo, „turi būtiną materialinę bazę, sertifikatus ir didžiulę patirtį“.
„Lėktuvo Airbus A330 techninį aptarnavimą [Irane] atliks plataus darbų spektro tiekėjas“, — pažymėjo jis. Pasak leidinio šaltinių, pagrindinė pirmojo A330 siuntimo remontuoti į Mahan Air užduotis — šasi atramų techninis aptarnavimas. „Aeroflot“ nuo 2021 metų tam naudoja kitų tiekėjų pajėgumus, tarp kurių ir Honkongo HAECO, su kuria 2021 metų vasarą pasirašė naują ilgalaikį lėktuvų komponentų aptarnavimo ir kapitalinio remonto susitarimą. 2022 metų pavasarį įvestos Vakarų šalių sankcijos užkliudė ir remonto bei atsarginių dalių tiekimą Rusijos aviakompanijoms.
Balandžio 1 duomenimis, „Aerofloto“ parke buvo 178 Airbus ir Boeing gamybos lėktuvai. Aviakompanijos atstovo žodžiais tariant, Irano kompanijų kompetencija lėktuvų techninio aptarnavimo ir remonto srityje papildys „Aeroflot“ grupės galimybes. Grupėje yra pats „Aeroflot“, vežėjas „Rossija“ ir žemų kainų „Pobeda“. 2022 metais „Aeroflot“ grupėje esantis „Aeroflot-Techniks“ atliko daugiau, nei 300 periodinių lėktuvų techninių aptarnavimų.
RF Transporto ministras Vitalijus Saveljevas kovo 31 dieną pranešė, kad Rusijoje orlaivių techninį aptarnavimą atlieka daugiau, nei 200 sertifikuotų organizacijų. Turimuose 23 angaruose galima vienu metu aptarnauti daugiau, nei 80 lėktuvų, iš kurių 14 — plačiafiuzelažiai. „Šių organizacijų bendradarbiavimas užtikrins turimą parką visomis techninio aptarnavimo formomis“, — pabrėžė ministras.
Europos Sąjunga nusprendė visiškai uždrausti parduoti lėktuvus, sraigtasparnius ir kitą aviatechniką RF, o taip pat juo apdrausti ir techniškai aptarnauti.
Kovo 14 dieną RF prezidentas Putinas* pasirašė įstatymą, šalies vyriausybės sprendimu leidžiantį Rusijos aviakompanijoms registruoti teises į lizinge esančius užsienietiškus lėktuvus. Iniciatyva siekta išsaugoti Rusijos vežėjų užsienietiškų orlaivių parką.
RF Transporto ministras Vitalijus Saveljevas pripažino, kad Rusijos sprendimas neatiduoti lėktuvų reikalaujant savininkams yra vagystė.
Paskelbus sankcijas prieš Rusiją, vietinės jos kompanijos lizingavo 515 lėktuvų. Iš jų lizingo kompanijoms grąžinta tik 80. Problemos kilo ne tik dėl lėktuvų, bet ir dėl aviacinių variklių, kurie irgi buvo nuomojami Rusijos kompanijoms.
RF pasisavintos aviatechnikos vertė apie 20 milijardų dolerių
www.forbes.ru
* Vladimiras Putinas Tarptautinio baudžiamojo teismo kaltinamas nusikaltimais žmonijai. Išduotas jo arešto orderis.