Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
MindaugasV85 2016-05-01 09:30
Pusė seimo prasigėrę, pradėjo čia moksleivius auklėt Gal turi iš ko pavyzdį paimti
Shinigami 2016-05-01 09:55
Šiaip, juokinga kai politikai kalba apie alkoholio žalą ir alkoholio vartojimo mažinimą, kai nėra nei vieno pokylio kurio metu pats politikas nevartotų alkoholio. Tai yra geras pavyzdys jog jokios šventės negali apsieiti be alkoholio.
Norint mažinti alkoholio vartojimą reikia pradėti nuo teigiamų pavyzdžių. O tai reiškia, kad reikia pradėti nuo pačių politikų. Kad visi pokyliai, pobūviai ir t.t. kuriuos rengia politikai arba juose dalyvauja politikai turi būti be alkoholio. Kitaip sakant, politikas viešai negali rodyti, jog vartoja alkoholį. Politikas vartojęs alkoholi viešoje vietoje ar pobūvyje turi netekti politiko kėdės.
Tik rodant pavyzdį iš viršaus galima daryti įtaka žemesniems visuomenės sluoksniams.
O dabartinė kova su alkoholių tai Donkichoto kova.
Instruktorius 2016-05-01 10:55
Butent , pratesiu minti... Panasiai kaip su vairavimu, jei vaziuoji 50 mieste, daugelis kaip ir as juociasi nejaukiai nes visi 98 procentai vaziuoja greiciau...taiapt ir su zmoniu susiburimais, jei betkokia , ar tai juros ar inauguracija ar gimtadienis, visur bus alkoholio o jei jo nebus jausmas lug su manim kazkas netaip , kazko truksta , vidiniai klausimai gal as netoks kaip visi?
Absurdo virsune kai yvyko tragedija su suliniu, visur puikavosi reklama, produkto , kuris ir yra priezastis ivikio. Visuomene kurioje gyvename, yra labai atsilikusi, mokyklos tik kalti tekstus ir testus temoko. Vartoja alkoholi kaip pramoga, politikai tai tikrai zino... tik tuos politikus deje ir issirenka tie kurie ir vartoja tapati alkoholi... o politikai nekerta sakos kuri juos laiko... uzburtas ratas sukasi... mano laiptineje ir viso 16 butu tai galiu drasiai teigti kad tik mano butas alkoholio nevartoja.
Draudimai, antialkoholine reklama geriausiu tv laiku, zmoniu uzimtumo didinimas, nustacius alkoholio perdidelius vartojimo kiekius apmokestinti su tai susijusias sveikatinimo paslaugas, zmoniu motyvacijos didinimas sveiko gyvenimo linkme, tevu ugdymas, ir svarbiausia viesose vietose reikia kad butu netuoleruotina vartoti net svenciu metu, visus alkoholinius gerimus. Tam reikia pinigu is kur ju gauti ?
Gera praktika Norvegijoje, ten yra to alkoholio, bet nevisada isigysi, brangus, o jei nusipirksi labai mazi buteliukai, ir labai silpnas tas alus bet gudrybe jis labai pigus )) cia valstybes politika yra jauciama, jei ir gersi ta maza birzgaliuka ne vietoj iskart jauciasi zvilgsniai ir rodomas nepasitenkinimas. Kai bus valstybes politika pries alkoholio vartojima nukreipta daugiau resursu , gyvensime geriau.
Instruktorius 2016-05-01 11:18
Pagrindine mano gatves problema buvo neissilavinimas, visada galvodavom kokios cia veiklos uzsiimti, tai nieko gero nesugalvodavom tik kad ta metala ar tai vari iskurnors nukniaukti, pato budavo svenciama. I mokyklas neeidavo, pamokose sededavo tik del to kad budavo tevu prigrasinta kad gaus i galva jei neeis, kai uzaugo patys tevam jau i galva duodavo. Bet kai pasisneki su tokiais zmonem , jie geri , darbstus , saziningi, .... tik sako taip jau likimas susikloste... ir uztai skandina savo sielvarta degtines butely. Cia yra sovietinio gyvenimo palikimas. Seniau Lietuva nebuvo sukista i blokinius namus. Lietuviai gyveno sodybose, tolokai vienas nuo kito, ukininkavo, prekiavo, sukosi kaip ismane. Reikia griauti tuos blokinius rajonus, skirti lesu zmonems gyventi nuosavuose bustuose, ir iskarto situacija su gerimu butu kitokia, zmones neturetu laiko paprasciausiai tam nes reiktu, rupintis viskuo. Cia turi buti Valstybes politika i tai nukreipta.
Shinigami 2016-05-01 11:56
Tai, kad daugiausiai geria nuosavuose namuose gyvenantys, nes butuose gyvenantis, po komunalinių mokesčių neturi pinigų net alaus buteliui.
P.S. visa Europa gyvena daugiabučiuose ir ten gėrimas mažas.
unytas 2016-05-01 13:08
pirma neparduoti nepilnamecui ir nepirkti gerimu. kitas dalikas maza cia problema kur pvz JAV vaiaki ir narkotikus vartoja ir patys pardavineja. o seip tevu problema jei ju vaikas geria
Algucis R 2016-05-01 13:18
O man atrodo čia skaičiai perdėti. Gal tiek pagaminama Lietuvoj alkoholio ant galvos, bet ne išgeriama. Pagal tokią statistiką jaučiu gatvėj būtų sunku sutikt blaivą žmogų.
DragherNethis 2016-05-01 14:01
Sutikčiau su tamsta, jeigu gyvenčiau mieste- pastebėti gerenčius sunkiau, žinoma, kadangi žmonių daugiau, tad ir gerenčiu natūraliai daugiau, nors tarp tiek daug judančių žmonių pastebėti sunku, ir kaip rašė, nes jie tai daro savo būstuose. Bet miesteliuose (ną, tai labiau jau kaimas su parduotuvėm) tai aiškiai matosi, iš kur tą statistika traukta. Žinoma, taip ne visur (gal čia tik pas mane taip nenormaliai?), bet kai užeinu į parduotuvę, kas būna kiekvieną dieną- nė karto nemačiau jog tą dieną kas nepirktu alkoholio tą dieną. Pvz.: perka seni, ir jauni- kad ir batono nueina kas nusiperka, ar kasdieninio maisto, ir būtinai dar prideda alkoholio. Kai kurie perka tokiais skaičiais, jog po du maišus pasiema(neperdedu, tiesiog taip ne visi daro). Ir dar tiek daug sumauto alkoholio parduotuvėse- platus čia reikalas...
Stipa 2016-05-01 17:10
Uždraudė Valinskas seime alkoholį vartoti, visi žinom kuom tai baigės.
Instruktorius 2016-05-01 20:33
Alkoholio suvartojimo mazinimas yra labai sudetingas dalykas, cia iprociai , prisiminimai, s , gimimas ir atsisveikinimas... visur alkoholio vartojimas... cia tradicija... Daznai keliauju po Lietuva, tai nelygu kur atvaziuosi, mazame miestelyje labai matosi kai vyrai slaistosi su bambaliu, visai prarade geda zmones. Omieste , tai penktadieni iseikite i miesta , pasivaikscioti, masiskai vartojamas alkoholis... yra vietu Klaipedoj pav prie senojo kelto , ten isvien sidras , alutis ir t.t. uzvairo kas sedi negeria bet visi kiti... tai staigiai sita dalyka niekaip neisgyvendinsi, o beto nieko ir nera daroma kad mazetu alkoholio vartojimas. Po tragedijos pasnekejo savaite, visokiausiu nuomuoniu issake, betvistiek taip ir liko.... O Valinkas nesenai dar ir uz girtuma nubaustas buvo.... Viskas senai yra sugalvota ka daryti, bet kiekvienas ziuri savo tai taip ir gaunasi.... visgi kai buvau 18 mano rajone visi buvo isgerentys, dabar tokiu nebera, dienas baige savartynuose o butus ispirko normaliai gerentys tai galime pasidziaugti kad vartojimas mazeja... jei taip ir toliau mazes bus viskas ok... o kad mes pirmaujam tai tikrai cia klaida, mes per maza valstybe kad aplenktume didziasiais nes alkoholio vartojimas ne tik Lietuvos problema...
zet 2016-05-01 22:54
turiu klausima zurnalistams, ar tiksliau straipsnio autoriams: keliu zmoniu grupe atstovauja apsoliucia dauguma ? 2, 5, 10 ? Kiek lietuvoje jaunimo ? 100 000 ? 200 000 ? tai penkiu zmoniu grupe kazka pasako ir jus zurnalistai teigiate, kad tai 200 000 tukstanciu zmoniu grupe ? WTF ?
trapecijus 2016-05-02 16:39
Labai įdomu kokia čia formule taip apskaičiavo.
soulshot 2016-09-14 14:52
Norint mazinti alkoholio vartojima pirmiausiai reikia apkarpyt pasalpas girtaujantiems pasalpiniams...pradziai per puse,veliau visai nuimt jei nesiliauja..nori gert- uzsidirbk...beja tas pats ir su rukymu..ir alkoholiku sumazetu ir bedarbiu,iskart dvi problemas issprestu..
Simplicity 2016-09-14 15:29
Niekas to alkoholio vartojimo tikrai nemažins ir nekirs sau šakos, nes alkoholio gamintojai ir tiekėjų mokami mokesčiai biudžete sudaro tikrai nemenką dalį.
Didžia dalimi žmonės svaiginasi narkotikais ar alkoholiu ne dėl mados, ne dėl to, kad nežino apie žalą, bet iš neturėjimo kuo užsiimt. Jei man tektų gyvent kokiam nors Kupiškyje ar Akmenėje, tai ir gaunamas tūkstantinis atlyginimas manęs turbūt neišgelbėtų nuo vakarų su televizoriumi ir vienu kitu buteliu alaus. O jei dar giliau į kaimą ir toliau nuo civilizacijos...
Jei norim, kad visuomenė negertų, tai reikia pasiūlyti ką nors mainais. Pavyzdžiui, būtų galima perasfaltuoti, perplanuoti ir sutvarkyti nuo tarybinių laikų neremontuotus dviračių takus, sutvarkyti krepšinio aikšteles, usnimis užžėlusius stadionus, skirti didelius pinigus neformaliam ugdymui, kad kiekvienas vaikas NEMOKAMAI galėtų lankyti sporto (technikos, muzikos, dailės ir t.t.) užsiėmimus. Jei turi kuo užsiimt po darbo ar pamokų, tai nėra laiko kada trintis gatvėje ir svaigintis.
Arns 2016-09-14 15:32
Paprastas metodas niekada nesuveiks. Bandė vietoj pinigų duot maistą, girtaujančių šeimų vaikams mokyklinių reikmenų, bet pastarieji parduoda ir geria. Neduosi pinigų, ne dirbti eis, o garantuotai ką nugvelbti. Vietoj vienos problemos prikursi daugiau. Reikia arba palikti taip kaip yra arba rimtai ir kryptingai dirbti. Elementarus lozungai ir kažkam papildomų pareigų primetimai dar nieko teisingai nepadarė.
Arns 2016-09-14 15:37
Simplicity, manai žmonės gyvūnėliai, kad paduosi saldainį ir visi visgindami uodegas nuseks iš paskos? Ir dabar daromas, sutvarkomas parkas, pristatoma skulptūrų, suoliukų. Rezultatas? Kompanijos susirenka pagerti, dar priedo kažką palaužo.
Ir tikrai nesutinku dėl gėrimo priežasties. Kaip tik dažniausiai geriama . Bet koks ilgasis savaitgalis su išvyka į gamtą, festivalis, gimtadienis, vestuvės ar pan. tampa vieta kur visi geria kiek lenda. Tie patys alkoholikai žiūrėk du trys ant kampo susėdę, o ne vienas butelį susivertęs.
Hmz 2016-09-14 16:15
Aha, man irgi krito į akis šitas megafailas.
15 litrų spirito yra (15/0,4)/0,5 = 75 bonkos 40 apsukų šnapso.
Galiausiai, net jei ir gautume 15 butelių, tai mokinių gėrimo rodikliai nebūtinai atitinka populiacijos aritmetinį vidurkį.
Simplicity 2016-09-14 17:04
Ne Arns, žmonės nėra gyvūnėliai, kurie nuseks paskui skanėstą. Žmonės turės pasirinkimą ir galės rinktis tarp popamokinės veiklos ir trynimosi kieme. Tu turbūt vaiku nebuvai ir nežinai, kad visos "geriausios" idėjos atsiranda iš neturėjimo ką veikt. Šiandien to pasirinkimo yra labai mažai (ypač provincijoje) ir be to, viskas griežtai susiveda į finansus.
Kalbant apie susirenkančias kompanijas, tai kiekvienas mato tai ką nori matyti. Jei taip selektyviai žiūrėti, tai labai lengvai galima konstatuoti faktą, kad visi lietuviai yra bomžai, nes bomžų pilnos centrinės miestų erdvės, ir todėl jokios infrastruktūros tvarkyti nereikia. Bet kurioje valstybėje visada buvo ir bus asociali visuomenės dalis, bet negalima bausti normalių žmonių (jiems nesudarant sąlygų) už tai, kad asocialūs asmenys niokoja ir laužo.
Na ir pabaigai.
Nematau nieko blogo, kad žmonės per šventes išgeria. Nematau problemos, kad kompanijos išvažiuoja į užmiestį ir ten keptą šašlyką užgeria alumi ar kuo stipresniu. Blogai yra tai, kad žmonės geria kasdien po darbo (po to ir vietoj darbo). Tai aš vadinu "neturėjimu ką veikt". Šitų geriančių nei švietimas, nei kitos priemonės jau neišgelbės, bet būtina dėti visas pastangas į tai, kad auganti karta pasirinktų kažkokią prasmingą veiklą, o ne alaus butelį.
p.s.
Prieš nepilną pusmetį, po darbo pradėjau aktyviai sportuot ir natūraliai dingo įprotis atsigerti alaus be progos. Tik pradėjo erzinti krūmų ir medžių šaknų iškilnoti ir į niekur vedantys dviračių takai, ištrupėję kelkraščiai, pėsčiųjų takai.
Arns 2016-09-14 17:29
Simplicity, su daug kuo sutinku, tačiau aš ne pro rožinius matau realybę. Sočiai pagal įvairias ES programas ir paramas provincijose sutvarkyta parkų, skverų, prieigų prie ežerų. Realybėje? Labai tinka . Daugumai tokių iniciatyvų atnešti realios naudos sutrukdo pačių žmonių kultūra. Vieni geresniu kąsniu bando savo naudai pasinaudoti, kitiems kaip jau sakiau, pastatė suolelį, tai tik patogiau gerti.
Vien priemonių davimas nieko neduoda. Tą itin gerai iliustruoja futbolo situacija, modernesnių mokyklinių ir laisvalaikio stadionų išaugo, o žaidžiančių net pamažėjo. Tuo tarpu toje pačioje Brazilijoje ant asfalto vaikai žaidžia ir išauga iš jų tarpo talentų. Kiek Lietuvoje matei į sutvarkytą krepšinio ar futbolo aikštelę besiveržiančių vaikų, suaugusių? Motyvuoti ne gerti, o kažkuo kitu užsiimti vien gera įranga nesuviliosi.
Galų gale pabandyk įsiprašyti į po darbo valandų mokyklos sporto salę. Manai kas leis? Todėl ir sakau jog tavo idėja ne nauja, ji nuolat daroma ir niekur realiai neveikia.
zet 2016-09-14 17:55
Jaunimas ar jaunimo organizacijos? Nes jaunimas tai yra suabsoliutinamas, daznai naudojamas kada reiskia dauguma.
Kadangi organizacijos ne visada tiesiogiai vykdo veiklas aktualias atstovaujamai pusei (nors taip ale turetu buti), neina sakyti, kad jaunimas susirupino.
Ech... ta Delfio itaka....
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Jaunimas kyla į kovą prieš alkoholį: kai Lietuvos devintokui per metus tenka 15 butelių degtinės, to jau per daug!