9 dalykai, kurie skiria milijoniniais verslais tapusius startuolius nuo visiškų nesėkmių (Video) (1)
Visi žinome, kad vieno sėkmės recepto nėra. Sėkmingiausi pasaulio verslai prasideda nuo geros idėjos, rinkos išmanymo ir sunkaus darbo. Visgi, net ir šie dalykai ne visada garantuoja sėkmė. Portalas Businessinsider.com ir Jessica Livingston, garsaus startuolių inkubatoriaus įkūrėja, išskyrė 9 bruožus, kurie skiria sėkmingus startuolius nuo visiškų nesėkmių.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Verta pasakyti, kad startuolių sėkmė suprantama skirtingai. Nebūtina tapti miliardų dolerių vertės verslu, kad galėtum save laikyti sėkmingu. Tačiau šįkart Businessinsider.com susikoncentravo į du kraštutinius scenarijus – sėkmingiausius pasaulio startuolius ir tuos verslus, kurie taip ir nepakyla nuo pradžios taško. Štai kuo jie skiriasi:
Sėkmė arba tinkamas laikas. Visos geros idėjos turi būti įgyvendinamos tam palankiu laiku. Dažnai norint nuspręsti, kada laikas yra palankus, reikia patirties ar paprasčiausios sėkmės. Tačiau būtent iškilimas tinkamu laiku ir tinkamoje vietoje padėjo kai kuriems didžiausiems pasaulio startuoliams.
Teisingi motyvai. Livingston pastebi, kad nei vienas gerai pasaulyje žinomas startuolis nebuvo įkurtas siekiant pinigų. Jų įkūrėjai tiesiog norėjo suteikti paslaugą, kurios rinkoje nebuvo, ar įgyvendinti vieną idėją. Pinigai visuomet ateina paskui, pirminiuose planuose jų niekada nebūna.
Poreikių išpildymas. Sėkmingiausi tie startuoliai, kurie sprendžia problemas ar tenkina tuos žmonių norus, kurių jie net nežinojo turintys. „Uber“ atsirado siekiant padėti žmonėms patogiau keliauti iš vienos vietos į kitą, o „Airbnb“ apskritai pradėjo nuo čiužinių ant grindų. Poreikių tenkinimas yra labai svarbus.
Paprastai apibūdinama veikla. Livingston teigia, kad sėkmingiausių startuolių veiklą galima apibūdinti vos keliais žodžiais. „Facebook“ – draugus jungiantis tinklas, „Uber“ – automobilių dalijimosi paslauga ir taip toliau. Veikla turi būti pakankamai siaura, tačiau su potencialu augti.
Neatsisakykite kvailų idėjų. Žmonės yra linkę kritikuoti – blogi komentarai parašomi lengviau nei geri. Kai kurios idėjos iš pradžių išties atrodo kvailai, tačiau gali būti išvystytos į sėkmingus verslus. Svarbu jų nenurašyti tik todėl, kad kažkam ji atrodo pasmerkta. Pavyzdžiui, Livingston iš pradžių abejojo „Airbnb“ idėja nuomoti čiužinius ant grindų, tačiau startuolio kūrėjai tęsė darbą nepaisydami kritikos ir dabar mėgaujasi sėkmė.
Billo Grosso mintys apie tai, kas lemia startuolių sėkmę
Nebijokite didelių idėjų. Kai kurie žmonės savo idėjų nesiryžta įgyvendinti vien todėl, kad jos atrodo labai didelės. Visiems verslams reikia daug darbo, kad jie būtų sėkmingi. Patariama didelę idėją įgyvendinti palaipsniui, kad kiekvienas žingsnis būtų mažesnis ir todėl ne toks baisus.
Išmokite dirbti be vadovų. Startuolyje nėra už jus aukštesnių vadovų – jūs esate pats sau viršininkas. Kai kuriuos žmones tai gąsdina, sunku sukaupti motyvaciją ir energiją atlikti kai kuriuos žingsniu. Tuo tarpu kiti naudojasi atsivėrusia erdve ir kaip tik veikia dar energingiau. Tai – įgūdis, kurį teks įsisavinti, norint, kad startupas sėkmingai veiktų.
Išmokite vadovauti. Startuoliai prasideda nuo idėjos ar išradimo. Tačiau greitai išsiplečia į didelius verslus, kuriems reikia mokėti vadovauti. Laikui bėgant būsite priversti to išmokti, kitaip verslas bus nesėkmingas. Valdyti dideles žmonių komandas, prižiūrėti procesus ir tuo pačiu metu galvoti apie plėtrą nėra lengva, tačiau geriausių startupų įkūrėjai to išmoko.
Laikykite tai viso savo gyvenimo darbu. Livingston tyrinėjo sėkmingiausius startuolių istoriją ir pastebėjo, kad beveik visada bent vienas iš įkūrėjų naują verslą laikė savo viso gyvenimo darbu. Tai labai svarbu, nes tuomet žvilgsnis krypsta ir į tolimesnę ateitį, kuriai reikia pasiruošti. Trumpalaikės arba itin greitos sėkmės troškimo atsisakymas beveik visada yra sėkmingo verslo pradžios paslaptis.