Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
AAA000 2018-11-24 08:37
straipsnis visiski pezalai.
vasaros laiko zmones "labiau nori" nes pas mus nustatyta dirbt nuo 8 valandos.
nustatykit dirbt nuo 9 valandos ir visi "labiau nores" ziemos laiko, kad galetu po darbo vakare ilgiau pabut namuose
o europos sajunga sito tiesiogiai nereguliuoja - kada, kaip ir kiek laiko dirbt. cia reguliuoja visokie darbo kodeksai, kuriuos meslaveziui tetinkantys biurokrateliai keitineja kas keli menesiai.
reiktu isisamonint vienakart - kad laiko zona principe zmonems net nesvarbu. svarbu tik kaip vietiniai biurokrateliai darbo laiko salygas tvarkosi. o Lietuvoje biurokrateliai deja tvarkosi labai sudinai...
o straipsny bando biurokrateliu kalte suverst zmonems - atseit sudinai nubalsuosit ir tada jus dar labiau eksplotuosim...
zaliaakis 2018-11-24 10:48
Žmonės nori labiau žiemos laiko. Man jis geriau...
Hm 2018-11-24 11:29
Jei žmonės apklausose 70 - 80 proc. nori vasaros laiko, tai kodėl "ekspertai" dar mėgina perkalbėt? Tikriausiai dar atsimenate, kai viena europarlamentarė buvo įvedusi europos laiką - žiemos metu 15val jau buvo gili naktis. Aš už vasaros laiką, arba tada darbo dieną pradedam nuo 7 val...
_alvydas_ 2018-11-24 12:09
Sutinku, visai klišai surašyti argumentai.
Žiemos tamsa nėra maloni daugumai.
Tiesiog vieni lengviau perneša tamsą ryte, kiti lengviau perneša tamsą vakare.
Čia jokia diskusija net nereikalinga, nes žmonės yra skirtingi ir jų bioritmai nuo to nepasikeis.
dzo 2018-11-24 12:43
Uz vasaros. Nes ziema, ziemos laiku labai anksti temsta. Jei naudot ziemos laika, tai reiktu darba pradet 7h
Shinigami 2018-11-24 15:42
Net nežinau kokia laiko zonos yra vasaros ir žiemos laikas.
Bet žiūrint į ši žemėlapį https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... _Zones.png Lietuva yra +2 laiko juostoje. Tai ką čia dar diskutuoti? Tik Klaipėda patenka į +1 laiko juostą.
Todėl jei nesukinėjamas laikas, tai nėra jokio kito pasirinkimo kaip +2 laiko juosta visus metus, nes tai geografinė Lietuvos laiko juosta.
P.S.
Vienintelis dalykas ką galime rinktis tai kada pradėti darbą, atidaryti mokyklas ir t.t.
O tai labiau priklauso nuo darbdavio (kalbant apie darbą) ir nuo valdžios (kalbant apie mokyklas).
Aš darbą pradedu 7 valandą ryto ir dar keli bendradarbiai, dalis bendradarbių darbą pradeda 8 valanda, o dar keli ir 9 valandą pradeda darbą. Atitinkamai ir baigiame darbus: 16, 17 ir 18 valandą.
PCP 2018-11-24 16:00
Jei kas nesusimąstė - britai, nuo kurių ir skaičiuojame savo "natūralų" GMT +2 irgi naudoja vasaros ir žiemos laiką, ir jie lygiai taip pat kalba jog reiktų palikti vasaros laiką ištisus metus, dėl tų pačių priežasčių.
Straipsnyje dažnai kartojamas žodis "dirbtinai", tačiau vienintelis natūralus dalykas yra keltis ir gulti su saule, (kas dabar kažin ar įmanoma) o esamas valandų skaičiavimas sukurtas 19a britanijos pramoninkų, tam kad maksimizuoti saulės šviesą darbo metu, ir kas nėra gerai suderinama su žmonėm kurie nori šviesių valandu laisvalaikiu. Nors šiuo metu ir tam pačiam verslui nėra skirtumo, nes šviesos gamyklose ir ofisuose ir taip dega visą laiką. Taip kad nelieka priežasčių neprasiilginti to šviesaus laiko vakare.
Visa laimė žiemos laiko lunatikų, kuriems "natūralu" ir "priimta" jau yra savaime pakankami argumentai, nėra daug ir pokyčiai ateis.
Radis 2018-11-24 16:44
"Šie samprotavimai atremia ir kitą vasaros laiko šalininkų argumentą, kad palikus vasaros laiką bus ilgiau šviesu po pietų. O ryte? Ryte juk prašvis vėliau!"
Straipsnio autoriui siulyciau persisviest galva uz toki argumenta.
Gal tulam lietuviui visiskai pofik, kada vasara prasvis 3val. pagal ziemos ar 4val. Pagal vasaros laika! Bet va jam nevienodai jai vasara tems 21 valada.
AAA000 2018-11-24 17:22
cia su tais bioritmais isvis yra kazkokia nesamone suvartyta. pvz mano darbo laikas isvis yra neterminuotas - budejimo rezimai visa para non stop, 2 savaites budi - viena ne. ir as isvis issimales is belenkokio imanomo "bioritmo". nera tokio dalyko, kad "lengviau pernesa". jei tik yra galimybe paderint laika (kazkiek galiu keist - iki keliu valandu jei nespaudzia situacija) - iskart susiplanuoji darba tik sviesiu paros metu - nes nesinori plavinet prietemose. arba darba permeti i kita diena. as manau bet kam yra geriausia, jei priderinta pagal vidurdieni, o ne nustumta i labiau ryta ar labiau vakara. ir cia niekaip neisspresi neivedes darbo Klaipedos kraste valanda veliau nei likusioje Lietuvoje. va sita vieta labiausiai reikia tvarkyt. ir cia butent vietines reiksmes klausimas - salies vidine situacija, o ne europinis. o kai dar keitineja ir pati laika, tai zmones ismusa is sviesaus paros meto net per dvi valandas...
o tada islenda kazkokie partizanai is po lapu- ir atsakykit jiems matai i debiliska klausima: "ziemos ar vasaros" jums geriau?... cia net pats klausimas vos ne beprasmis, nes per daug miglotas... tas pats zmogus i sita klausima, nuveztas i skirtingas salies vietas pagyvent - atsakys skirtingai!
------------------
man idomu butu paklausyt samprotavimu, ka laiko sukiojimo klausimu galvoja kokie nors lektuvu pilotai, kur skraido per daug juostu ar pvz jureiviai kokie, kur ilgam plaukioja geriausia gal butu koki nepriklausoma laiko standarta isdirbt, pvz pagal gps navigacija ir baigt vienakart situos viduramziu zaidimelius su laiku...
iPienius 2018-11-24 17:37
vienintelis logiskas argumentas uz ziemos laika yra, kad patenkam i tokia laiko juosta, bet kodel butinai 12 valanda turi saule buti auksciausiame taske? taip seniau, tai buvo svarbu matuojant laika primityviais budais, nes zmones gyvendavo pagal saules padeti danguje, bet dabar turim tikslius laikrodzius ir valandu neskaicuojam pagal saules judejima.
kiesza 2018-11-24 17:48
Vasaros ir ne kitaip. Neabejoju, kad taip būt bus, nes šviesus metas palankesnis ekonomikai.
Hm 2018-11-24 18:32
Aš kaip iš vyresnių, dar atsimenu kai sovietmetį gyvenom Maskvos laiku, dabartiniu vasaros. O vasarą laiką dar paankstindavo vieną valandą. Neįsivaizduojate koks mums vaikams būdavo džiaugsmas, kai saulė leisdavosi 23val., o 24val dar būdavo šviesu kaip dieną. Čia gal dėl vaikystės prisiminimų, bet man tiktų ir patiktų dar viena valanda paankstintas vasaros laikas...
runce 2018-11-24 18:45
straipsnio autorius pamiršo, kad žmonės dirba jau ne pagal natūralų laiką, o save suspaudė į "nuo 8 iki 17val" rėmus, kas jau yra dirbtina ir vienintelis būdas pataisyti šitą nesąmonę yra vasaros laikas.
aš pats šį rudenį pasisukau sau laikrodžius į kitą pusę. mintyse aišku. dabar darbą baigiu trečia. palaima!
_alvydas_ 2018-11-24 18:55
Tai, kad praktiškai artimiausiu laiku nieks nežada įvedinėt sudėtingų reformų.
Tiesiog daugumai (gal būt) dabartinė sistema nepatinka ir nori jos atsisakyti.
Taip pat vargu ar norės keisti begalės dokumentų , darbo laiko iškabų, transporto tvarkarasčių ir panašiai.
Tai paprasčiau "pasuktį" patį laiką/laikrodį.
Kas nori kad po mokslų, darbų liktų daugiau šviesaus laiko ir gali ankčiau keltis balsuoja už "vasaros laiką",
kieno sveikatai palankiau ilgiau pamiegoti kol dar tamsu žiema balsuoja už "žiemos laiką".
Nėra geriausio varianto visiem.
AAA000 2018-11-24 22:10
na nezinau. as nepritariu tokiam poziuriui, kad "dievas-caras-demokratija" turi nusprest uz pati zmogu. pagal mane daug geriau kai kiekvienas gali pasireguliuot kaip jam reikia ir tokios galimybes turetu but suteiktos visiems. ir tik jei zmogus atsisako sprest - tada jau galima pritaikyt kazka "is virsaus". o tuos visus "dievus-carus-demokratijas" graban ir uzkast laikas yra tiesiog mato vienetas. turi but globalus atskaitos taskas. kaip kilogramas ar metras. juk niekas parduotuveje nepersukineja sviesto pakelio svorio vasara 300g minus 125g, o ziema 100g plius 75g visalaik raso kad sveria 175g. ar neivedija vasara 1,5 metro ruleciu standarto, o ziema 75cm ruleciu... tai kodel tada tas daroma su laiku? nes "kazkam kazkas ten atseit patogiau"... butent pagal mane ir reikia lauzt biurokratus, kad galetu zmones rinktis darbo pradzia ir pabaiga. ir jei sveikata nebeleidzia - dirbt sutrumpintai ir pan. cia toks biurokratu darbas ir turi but - pritaikyt istatymus ir darbo kodeksus visuomenei. tai ne - laika matai sukineja... nera ka daugiau veikt matyt... ir dar paskui visiems sokinet pagal situos biurokratinius issidirbinejimus
mobilunkas 2018-11-24 23:19
straipsnio autorius rase rase ir pagaliau parase, kad ivedus vasaros laika niekas nepasikeis. Jei jis gavo tokia isvada vadinasi ir ivedus ziemos laika niekas nepasikeis. tad absoliuciai jokio skirtumo koks bus laikas, nes niekas nepasikeis. O kad 12 val pagaliuko seselis nebus trumpiausias tai isvis kazkoki kliedesiai, kam siais laikais rupi kazkokio sakaliuko seselio ilgis 12 valanda? del manes tas seselis gali but trumpiausias kad ir 14 val, man visiskai vienodai, nes as niekada nematuosiu seselio ilgio, o jei jau matuosiu tai zinosiu kuria valanda jis turetu but trumpiausias. o jei netycia atsidursiu nezinomoj saly as vistiek nezinosiu kuria val pas juos turi but seselis trumpiausias. Taip kad taip filosofuojant tai reiketu ivest vidurio eurosajungos laika visoj eurosajungoj, o kiekviena salis darba pradetu kada pati nusprestu. Kinija didziule, bet naudoja viena laiko juosta, tad ir eurosajunga galetu turet 1 juosta. O siaip tai vasaros laikas buna 7 menesius per metus ziemos laikas 5, tad jei ivedam ziemos laika kenciam 7 menesius per metus, jei ivedam vasaros, kenciam tik 5 menesius per metus. as pvz noriu kentet trumpiau
_alvydas_ 2018-11-25 11:01
Geras pastebėjimas, bet gal pagal dabartinę sistemą dar mažiau reikia kentėti.
Kokias 2 savaites pavasari ir 2 rudeni kol adaptuojasi žmonės. Viso max 1 mėnuo.
sangvinic 2018-11-25 14:23
Paskaičiau komentarus ir supratau, kad man tikrai mažiau kaikurie dalykai rūpi nei kitiems.
DarkNRG 2018-11-25 17:58
Vasaros aisku, kas per diskusijos. Ziema jau temsta 4 val. Kam cia tai gali patikt? Pensininkam nebent einantiems miegot 9 val vakaro..
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Skaitytojo požiūris. Kodėl turėtume pasirinkti žiemos laiką?