Eros pabaiga! Nuo „Boeing“ gamybos linijos nuriedėjo paskutinis legendinis 747 monstras – skelbiami epiniai vaizdai (Foto, Video)  ()

Po daugiau nei pusę amžiaus trukusios gamybos „Boeing“ sukūrė savo paskutinį ikoninį 747 „Jumbo Jet“.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Po daugiau nei pusės šimtmečio gamybos, paskutinis „Boeing 747“ „Jumbo Jet“ pavyzdys – ikoninis lėktuvas, atnešęs pasauliui ilgo nuotolio plataus fiuzeliažo oro skrydžius, nuriedėjo nuo gamybos linijos. Uždarius „Padangių karalienės“ gamybos liniją, baigiasi ir keturių variklių lėktuvų era, o „Boeing“ ir konkurentė „Airbus“ dabar visiškai perėjo prie dviejų variklių plataus korpuso lėktuvų šeimų.

Paskutinis 747 modelis, 1 574-asis, kuris bus baigtas, išriedėjo iš „Boeing“ gamyklos Everete, Vašingtone (JAV). Gamintojas išbandys orlaivį prieš dažant ir kitų metų pradžioje pristatys jį savo klientui – krovinių ir užsakomųjų skrydžių vežėjui „Atlas Air“.

„Akivaizdu, kad tai labai siurrealistinis laikas“, – naujienų kanalui CNBC sakė „Boeing 747“ ir 767 programų viceprezidentas ir generalinis direktorius Kimas Smithas. „Pirmą kartą per daugiau nei 50 metų šioje įstaigoje neturėsime 747.

747 programa pradėjo gyvuoti septintojo dešimtmečio pabaigoje, kai „Boeing“ komanda, praminta „Neįtikėtinais“, buvo atsakinga už tuo metu didžiausio civilinio orlaivio pasaulyje sukūrimą per maždaug 16 mėnesių.

Nesugebėjus JAV oro pajėgoms pasiūlyti naujo sunkiasvorio karinio transporto (po C-X konkurso, kurį laimėjo „Lockheed C-5 Galaxy“), „Boeing“ nukreipė dėmesį į komercinę rinką. Atsižvelgdama į pasaulines tendencijas, kurios numatė didėjantį oro linijų keleivių skaičių, mažėjančias lėktuvų bilietų kainas ir didėjantį spaudimą oro uostų centrams, Sietlo lėktuvų gamintojas sukūrė 747 pagal turboventiliatoriaus variklio technologiją, sukurtą C-X programai. Lėktuvas viešai pademonstruotas 1968 m. rugsėjį.

 

Pirmasis skrydis įvyko 1969 metų vasario 9 dieną, o 747 buvo sertifikuotas tų pačių metų gruodį. 1970 m. sausio 22 d. jis buvo pradėtas naudoti „Pan Am“. 747 buvo pirmasis lėktuvas, pramintas „Jumbo Jet“, buvo pirmasis plataus korpuso lėktuvas.

Statant „Jumbo Jet“ reikėjo pastatyti milžinišką naują surinkimo salę Everete. Iki šiol naudojamas angaras, kaip „Boeing“ tvirtina, vis dar yra didžiausias pagal tūrį pastatas pasaulyje – jo tūris siekia 13 385 378 m3.

Šiandien 747 yra vienas iš labiausiai atpažįstamų vaizdų danguje.

Kalbant apie 747, jis iš pradžių buvo 68,5 m ilgio, o uodegos peleko viršus siekė šešių aukštų pastatą. Priklausomai nuo konfigūracijos, 747 gali skraidinti nuo 374 iki 490 keleivių, taip pat skrydžio ir salono įgulos narių. Tuo pačiu metu orlaivyje buvo naudojamos technologijos, kurios savo laiku buvo pažangiausios, įskaitant pažangias navigacijos sistemas.

 

Žinoma, dramatišką 747 įspūdį stilingai išryškino jo viršutinis aukštas dėl kurio atsirado išskirtinė kuprota išvaizda.

Svarbūs pokyčiai 747 gamybos ciklo metu buvo pažangesnių variantų pristatymas.

Paskutinis pagrindinis gamybos variantas buvo 747-8, išleistas 2005 m. Rezultatas buvo „Jumbo“, tinkantis XXI amžiui, pasižymintis mažesniu triukšmu, mažesne anglies dioksido emisija, mažesniu svoriu, mažesnėmis degalų sąnaudomis ir lengvesne priežiūra.

 

747 tapo ne tik oro linijų bendrovių visame pasaulyje pasirinkimu tolimojo susisiekimo maršrutams, bet ir specialių vyriausybinių ir karinių užduočių pasirinkimu.

NASA modifikavo porą 747–100 į „Shuttle Carrier Aircraft“, kurie ant savo nugaros gabendavo NASA daugkartinius erdvėlaivius „Shuttle“.

Galbūt dar geriau žinomi du 747-200B, kurie 1990 m buvo modifikuoti į VC-25A „Air Force One“ JAV prezidentinius orlaivius, kurie pakeitė ilgą laiką tarnaujantį VC-137. Šie orlaiviai taip pat laikomi brangiausiu skraidančiu orlaiviu Žemėje – jų valandos skrydžio kaina kartais viršydavo 200 000 USD.

Daugelį metų 747 naudojosi savo mantra „didžiausias yra geriausias“, tačiau XXI amžiaus pradžioje operatoriai ieškojo kuro taupymo ir bendros ekonomijos, o ne tiesiog pervežti didžiausią keleivių skaičių ilgiausiais atstumais.

 

Tokie dideli lėktuvai skirti keleiviams nukreipti per centrinius oro uostus, tačiau keliautojai dažnai ieško trumpesnių maršrutų su tiesioginiais skrydžiais.

747 dar kurį laiką išliks pažįstamas reginys visame pasaulyje, tačiau jų skaičius nuolat mažės. Nors naujesniuose orlaiviuose dar liko tūkstančiai potencialių skrydžio valandų, dabar „Jumbo“ nebeskraido nacionaliniai vežėjai, tokie kaip „Qantas“ ir „British Airways“, o „United“ ir „Delta“ atidavė paskutinius 747 lėktuvus dar prieš tai, kai COVID pandemija užklupo oro linijas.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(12)
(1)
(11)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()