Vaiduoklių skrydis. Lėktuvas skrido virš JAV 4 valandas, o visi viduje buvo negyvi arba be sąmonės (Foto, Video)  ()

Paskutinį kartą pilotai susisiekė praėjus 6 minutėms po pakilimo, vėliau su jais susisiekti nepavyko.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Ši paslaptinga ir tragiška istorija nutiko 1999 metų spalio 25 dieną, kai lėktuvas beveik keturias valandas skriejo virš JAV ir beveik kirto sieną su Kanada, o visi jo salone buvo be sąmonės arba mirę, rašo „IFLScience“.

„Learjet 35“, registracijos numeriu N47BA, buvo nedidelis privatus orlaivis, kuriame skrido 6 žmonės, įskaitant du pilotus. Tarp keleivių buvo golfo legenda Payne'as Stewartas, buvęs amerikietiško futbolo gynėjas Robertas Fraley, golfo agentūros prezidentas Stewart's Van Ardenas ir Bruce'as Borlandas, golfo aikštyno architektas. Pilotų kabinoje buvo Michaelas Klingas ir Stephanie Belgarrigas.

Jie pakilo iš Orlando, Floridos ir turėjo nusileisti Dalase, Teksase.

Šis skrydis buvo privatus ir neturėjo trukti ilgiau nei tris valandas. Tačiau jau praėjus 6 minutėms po pakilimo kažkas nutiko. Lėktuvas pakilo be incidentų ir pradėjo kilti į patvirtintą 11 900 metrų virš jūros lygio aukštį. 7000 metrų aukštyje pilotas susisiekė ir pranešė, kad viskas gerai, tačiau tai buvo paskutinis kontaktas, kurį pavyko užmegzti su lėktuvu.

Po 6 minučių dispečeriai dar kartą bandė susisiekti su lėktuvu, tačiau nesėkmingai. Keli vėlesni bandymai taip pat nepavyko, todėl JAV oro pajėgos įsikišo į situaciją. Prie lėktuvo pasirodė naikintuvas F-16, kuris pakilo vizualinei „Learjet 35“ apžiūrai.

 

Tuo metu prie F-16 šturvalo sėdėjęs pulkininkas Olsonas nepastebėjo jokių matomų orlaivio pažeidimų ir pranešė, kad lėktuvas skrido tiesia kryptimi, tačiau negalėjo pažvelgti į kabinos vidų, nes langai buvo neskaidrūs, tarsi būtų padengti kondensatu ar ledu.

Spėjama, kad Pentagonas ir Kanados valdžia buvo pasiruošę likviduoti lėktuvą, kad jis nenukristų ant jokios apgyvendintos vietos. Tačiau šis sprendimas galiausiai buvo užginčytas ir pareikšta, kad tai nėra išeitis.

 

Tačiau Kanados ministras pirmininkas Jeanas Chrétienas vėliau savo atsiminimuose pripažino, kad jei „Learjet 35“ patektų į Kanados oro erdvę, būtų leista jį numušti, nes buvo baiminamasi, kad jis gali nukirsti Vinipego mieste.

Pažymėtina, kad N47BA degalų turėjo tik 4,5 valandos skrydžiui, todėl jie greitai baigėsi ir lėktuvas pradėjo smigti žemyn. Avarijos liudininkai teigia, kad jis buvo visiškai nevaldomas ir beveik viršgarsiniu greičiu smigo link žemės. Galiausiai lėktuvas nukrito ant lygaus paviršiaus Pietų Dakotoje, dėl ko buvo visiškai sunaikintas pats orlaivis, o žemėje liko didžiulis krateris.

Kas iš tikrųjų atsitiko? Ištyrę lėktuvo juodąsias dėžes, mokslininkai mano, kad praėjus kelioms minutėms po paskutinio ryšio seanso, salone sumažėjo slėgis. Deja, ekspertai iki šiol nesupranta, kaip ir kaip greitai tai atsitiko. Tačiau įgula ir keleiviai negavo pakankamai deguonies ir dėl to prarado sąmonę dėl hipoksijos.

 

Pažymėtina, kad greitai ar laipsniškai mažinant slėgį salone, dėl sumažėjusio deguonies kiekio salone žmonės patiria pažinimo sutrikimų ir praranda sąmonę. Matyt, tai ir „išjungė“ pilotus. Kol lėktuve baigėsi degalai, autopilotas išlaikė aukštį ir tiesų kursą, tačiau po to skrydis tapo neįmanomas.

Iki šiol ekspertams nepavyko įminti lėktuvo slėgio sumažėjimo paslapties, tačiau juodosios dėžės įrašai rodo, kad paskutines skrydžio minutes ir net valandas salone niekas nebuvo sąmoningas. Visi įgulos nariai galėjo būti be sąmonės arba mirė netrukus po paskutinio kontakto.

Dabar avarijos vietoje stovi memorialas, skirtas tragiškos avarijos aukoms atminti.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(28)
(11)
(17)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()