Kaip „Raptor“, tik geriau. Kuo ypatingas naujasis 6 kartos naikintuvas ()
Pažymima, kad NGAD lėktuvas pakeis slaptą naikintuvą F-22 „Raptor“. Orlaivis skirtas veikti kaip labai integruotos gilaus įsiskverbimo sistemų grupės dalis dideliais atstumais.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Vakarų ekspertai išanalizavo turimą informaciją apie JAV oro pajėgų naujos kartos oro dominavimą (New Generation Air Dominance) arba NGAD orlaivių projektą. Ir nors tokio tipo įranga nebus naikintuvas tradicine prasme, ji turės nemažai unikalių savybių. Tai teigia „The Drive“.
Visų pirma, lieka abejonių dėl tikslinių savybių. Ekspertai pastebi, kad pagal savo struktūrą orlaivis pakeis slaptą naikintuvą F-22 „Raptor“, tačiau jo užduotys gerokai skirsis.
„Remiantis visais skaičiavimais, NGAD pilotuojami orlaiviai bus optimizuoti nuotoliui, naudingosioms apkrovoms ir slaptumui, o ne manevringumui. Šias savybes taip pat atspindi užduotis vykdyti kovines operacijas“, – rašo medžiagos autoriai.
„Spektrinis karas“ ir „spektrinis dominavimas“ bus pagrindiniai veiksniai kuriant orlaivį, kuris greičiausiai priklausys sunkiųjų naikintuvų klasei.
Tačiau vis dar neaišku, ar kūrėjai paaukos manevringumą ir skrydžio aukštį vardan naudingos apkrovos, todėl kaip greitai ir aukštai skris NGAD naikintuvas, kol kas tik spėliojama.
Aerodinamika
Ekspertai rašo, kad NGAD naikintuvas turėtų būti labai „gudraus“ dizaino su pailgu fiuzeliažu ir mišria sparno konfigūracija, be tradicinių horizontalių ir vertikalių stabilizatorių. Šią precedento neturinčią konfigūraciją daugiausia nulėmė noras užtikrinti maksimalų išgyvenamumą dėl prasto matomumo, o tai turėtų žymiai padidinti mašinos aerodinaminį efektyvumą.
Greičio charakteristikos
Taip pat kyla abejonių dėl orlaivio kreiserinio greičio, tačiau, atsižvelgiant į didelį atstumą, kuriam skirtas NGAD, tikėtina, kad orlaivis bus viršgarsinis. Ekspertai mano, kad dėl galimybės skristi dideliu greičiu nebus paaukotas slaptumas (stealth), nes pažangios medžiagų mokslo technologijos ir šilumos valdymo sistemos padės „užmaskuoti“ NGAD naikintuvą nuo infraraudonųjų spindulių aptikimo.
„Tiesiog nežinome, bet jei tai įmanoma, didelis pastovus orlaivio kreiserinis greitis ir jo išgyvenamumas šioje srityje gali būti tikras atradimas“.
Aukštis
Kalbant apie skrydžio aukščio charakteristikas, jos greičiausiai bus tokios pačios kaip ir F-22 – daugiau nei 18 km – tai yra ant ribos, kai įgulai reikės specialaus kostiumo. Toks aukštis leis efektyviau panaudoti oras-oras ir oras-žemė raketas. Atsižvelgiant į grėsmes, su kuriomis susidurs NGAD šeima, tai bus labai svarbu.
Be to, šis aukštis padidins matomumo zoną. Pavyzdžiui, skirtumas tarp radijo horizonto tarp 18 km ir 12 km yra maždaug 100 km. Tai ypač svarbu, nes NGAD naikintuvas turi būti susietas su daugybe aktyvų didelėje teritorijoje, įskaitant bendrai naudojamus kovinius orlaivius ir dronus.
Jėgainė
Manoma, kad potencialiais kandidatais taps „General Electric“ XA100 ir „Pratt & Whitney“ XA101 varikliai, kurie planuoja pakeisti F-35 jėgaines. Tačiau F-35 ir NGAD poreikiai labai skiriasi, ypač jei dizaino tikslai yra didelis aukštis ir nuolatinis greitas kreiserinis judėjimas.
Tikėtina, kad pagrindinis iššūkis bus labai prisitaikantis variklis, galintis veikti kaip turboventiliatorinis variklis mažame aukštyje ir kaip turboreaktyvinis variklis dideliame aukštyje.