Skrydžio MH370 paslaptis. Skelbiama nauja prieš 10 metų dingusio lėktuvo paieška. Kas iki šiol rasta (Video) ()
„Malaysia Airlines“ kompanijos keleivinis lėktuvas dingo kažkur Indijos vandenyne ir dabar planuoja vėl pradėti jo paieškas.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Prieš 10 metų, 2014 m. kovo 8 d., dingo „Malaysia Airlines“ keleivinis lėktuvas „Boeing 777-200ER“, skridęs skrydžiu MH370 iš Kvala Lumpūro į Pekiną. Iki šiol šis įvykis yra viena didžiausių paslapčių pasaulyje. Lėktuvas negalėjo tiesiog dingti, tačiau per 10 paieškos metų nebuvo rasta nei pagrindinių lėktuvo nuolaužų, nei keleivių kūnų.
Tačiau neseniai Malaizijos transporto ministras paskelbė, kad planuojama atnaujinti dingusio lėktuvo paieškas. Tai turėtų padaryti amerikiečių kompanija „Ocean Infinity“, kurios pastangos 2018 metais nebuvo sėkmingos, rašo „Live Science“.
Kas atsitiko skrydžiui MH370 prieš 10 metų?
Iš Malaizijos sostinės Kvala Lumpūro pakilo „Malaysia Airlines“ lėktuvas „Boeing 777-200ER“, kuriuo į Kinijos sostinę Pekiną skrido 227 keleiviai. Kontrolieriai ryšį su lėktuvu prarado praėjus valandai po pakilimo, kai lėktuvas buvo danguje virš Pietų Kinijos jūros.
Vėliau skrydžio trajektorijos tyrimas naudojant karinius radarus leido nustatyti, kad lėktuvas paskutinį kartą buvo aptiktas danguje virš Andamanų jūros šiaurės rytinėje Indijos vandenyno dalyje. Šiuos duomenis patvirtino ir orbitoje skridę palydovai. Dėl šios priežasties pirmoji dingusio lėktuvo paieška buvo atlikta Pietų Kinijos ir Andamanų jūrose. Iki šiol niekas nežino, kodėl lėktuvas nukrypo nuo kurso ir kur nuskrido po to.
Dingusio lėktuvo paeiška
Praėjus dešimčiai dienų po „Boeing 777-200ER“ dingimo, Australija atliko paiešką iš oro pietinėje Indijos vandenyno dalyje, kuri tęsėsi iki 2014 m. balandžio 28 d. Paieškos plotas buvo 4,5 milijono kvadratinių kilometrų, tačiau lėktuvo nuolaužų nerasta.
Po to prie Vakarų Australijos krantų prasidėjo Indijos vandenyno dugno tyrimai, kurie nedavė jokių rezultatų, o paieškos baigtos po 1046 dienų 2017 metų sausio 17 dieną. 2018 metais kompanija „Ocean Infinity“ tris mėnesius ieškojo nuolaužų vandenyno dugne 112 000 kvadratinių kilometrų plote, tačiau nuolaužų taip pat nerasta.
Rastos smulkios nuolaužos
Kol kas nežinoma, kur tiksliai nukrito lėktuvas, tačiau jam dingus į krantą buvo išplauti keli nuolaužų gabalai. Pavyzdžiui, 2015 metais vakarinėje Indijos vandenyno dalyje esančioje Reunjono saloje į krantą buvo išplautas flaperonas (lėktuvo sparno dalis). Vėliau paaiškėjo, kad jis tikrai priklauso dingusiam lėktuvui.
Taip pat po šio incidento vakarinėje Indijos vandenyno dalyje buvo aptiktos kelios dešimtys nuolaužų, kurios buvo išplautos rytų ir pietų Afrikos pakrantėse, taip pat Madagaskaro salos pakrantėse. Kai kurias iš šių nuolaužų ekspertai pripažino priklausančiomis dingusiam lėktuvui, o kitos gali priklausyti, nors visiško tikrumo nėra. Kol kas šios nuolaužos yra vienintelis fizinis įrodymas, susijęs su skrydžiu MH370.
Nauja paieška
Nors lėktuvo katastrofos vieta nėra tiksliai nustatyta, kompiuteriniai modeliai rodo tikėtiną katastrofos vietą. Bendrovė „Ocean Infinity“ siūlo ieškoti lėktuvo nuolaužų tarp 36 ir 33 laipsnių pietų platumos.
Nuo pirmųjų povandeninių paieškų 2014 metais, technologijos nepaprastai patobulėjo. „Ocean Infinity“ naudoja autonominių povandeninių transporto priemonių parką su patobulinta raiška. Naujos paieškos metu taip pat bus naudojami nuotoliniu būdu valdomi antvandeniniai laivai.
Teritorijoje, kurioje bus atliekama paieška, vandenyno gylis siekia apie 4 km, vandens temperatūra – nuo vieno iki dviejų laipsnių šilumos, srovė silpna. Tai reiškia, kad net ir po 10 metų lėktuvo nuolaužos neturėtų būti sunaikintos. Taigi yra didelė tikimybė, kad nuolaužas vis dar pavyks rasti. Jei pasiseks, skrydžio MH370 mįslė pagaliau gali būti išspręsta.