Numušė pilną keleivių „Boeing“. Kas vyksta? (Foto, Video)  ()

Korean Air Lines lėktuvas Boeing 707
Korean Air Lines lėktuvas Boeing 707
© Ekrano kopija | https://x.com/KoreaEconInst/status/1516763657895567370/photo/1

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

23:05 val. lėktuvas nusileido ant mažo Korpijärvi ežero ledo, nuo kurio 2,5 km yra Louhi kaimas su to paties pavadinimo geležinkelio stotimi. Lėktuvą išgelbėjo piloto įgūdžiai, mat ledas išlaikė lėktuvą, kuris lanku slydo link kranto.

 

 

Nepaisant to, kad gyvenvietė buvo arti, sovietų kariškiams prireikė dar dviejų valandų, kol galiausiai rado keleivinį lainerį. Evakuacija sraigtasparniais prasidėjo tik ryte. Per tą laiką mirė dar vienas raketos sužalotas keleivis.

Iš pradžių keleiviai ir įgula buvo nugabenti į Kemo miestą, esantį už 140 km nuo nusileidimo vietos. Ten įgulos nariai buvo atskirti ir apklausti. Vėliau visi lėktuvu Tu-134 buvo nugabenti į Murmanską. SSRS kitą dieną pranešė, kad Korėjos lėktuvas „Boeing 707“ pažeidė oro erdvę ir neteisėtai nusileido ant ežero. Apie tai, kad keleivinis lėktuvas buvo numuštas naikintuvo raketa, Maskva užsiminė. Tačiau tai gana greitai tapo žinoma JAV.

Po kelių dienų, kaip buvo susitarta, amerikiečiai išsiuntė „evakuacinį“ skrydį, kad paimtų visus keleivius ir įgulos narius. Tačiau SSRS neperdavė piloto Kim Čang Kyu ir navigatoriaus Lee Chun Šik ir per tardymus bandė priversti prisipažinti kaltais.

 

Po savaitės Kremlius gavo tai, ko norėjo: lėktuvo pilotas ir navigatorius prisipažino padarę sienos pažeidimą ir sąmoningą sovietinio naikintuvo piloto komandų nevykdymą bei civilinio lėktuvo pilotų korėjiečių malonės prašymą. Vadui ir navigatoriui išvykus iš SSRS, jie pareiškė, kad savo kaltės nepripažįsta ir nieko neprašė.

 

Tuo pat metu Kremlius ėmė skleisti istorijas, kad lėktuvo įgula buvo girta, o vėliau – kad tai šnipinėjimo lėktuvas. Dėl to SSRS atsisakė atlikti bendrą tyrimą ir neperdavė skrydžio registratorių, vadinamųjų „juodųjų dėžių“. Radijo ryšio tarp Su-15 piloto Bosovo ir „žemės“ įrašas buvo sunaikintas. Tačiau galiausiai sprendimas numušti civilinį lėktuvą buvo pripažintas teisingu, tačiau apdovanojimų niekas negavo.

SSRS išrašė Korėjai 100 000 dolerių sąskaitą už 902-ojo skrydžio keleivių ir įgulos išlaikymą. O „Korean Air Lines“ pasiūlė pasiimti lėktuvą, jei sumokės už jo evakuaciją. Korėjiečiai nesutiko. Dėl to „Boeing 707“ buvo išardytas ir nugabentas tyrimams į vieną iš netoli Maskvos esančių aerodromų.

Kim Čang Kyu toliau skraidė ir, prieš išeidamas į pensiją, pasiekė 30 000 skrydžio valandų ir dirbo „Korean Air Lines“ instruktoriumi. Jis mirė 2009 m., sulaukęs 76 metų.

Aleksandro Bosovo likimas nežinomas; jis gana greitai buvo perkeltas iš 431-ojo pulko į Tolimuosius Rytus.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(1)
(4)
(-3)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()