Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Shinigami 2012-10-07 11:07
NE. Nes nėra jokio klimato chaoso. O bandymas kontroliuoti klimatą gali tik sukurti klimato chaosą.
P.S. spėju, šitokių žmonių gąsdinimų išsiima, įmonės norinčios užsidirbti iš klimato kontrolės. Juk jei niekas nebijos, jos ne užsidirbs pinigų.
Laurynas19 2012-10-07 12:26
Visiška nesąmonė visas šitas kontroliavimo reikalas. Keista, jog "mokslininkai" dar gaišta laiką tokioms nesąmonėms. Pinigai ir laikas turi būti skirti tik išmetamų teršalų į atmosferą mažinimui. Ir jei jau žala padaryta ir klimatas keisis, bei vandens lygis kils, tai belieka tik prisitaikyti. Modeliuot reikia naujus žemėlapius ir jau pradėt evakuot žmones kurie neišvengiamai bus apsemti.. viskas paprasta, bet kažkas nori viską pateikti bei spręsti sudėtingai.
Falcon 2012-10-07 14:47
Mažinti gaunamą šviesą nemažinant CO2 išmetimo tai pasekmių, o ne priežasčių šalinimas... Kaip smirdinčiam šaldytuve purkšt kvepalais, o ne supuvusią žuvį išimt...
faktas 2012-10-07 15:58
Didžiulis laimėjimas būtų, jei kam nors pavyktų sukurti greitą elektroninę fotosintezę, kurios pagamintų angliavandenių transformavimas ir deginimas duotų daugiau energijos nei pačios el. fotosintezės palaikymas.
O šiaip jei ištirptų visi ledynai iki paskutinio kv. metro, kiek pakiltų tas jūros lygis?
Beje, straipsnis geras, patiko.
vanduo4 2012-10-07 18:57
Nevertetu nuleisti rankas ir pasiduoti klimato ytakai. Tiesiog reiktu geirua suprasti vykstancius procesus ir kur reikia pastimuliuoti.
1. CO2 mazinimas: a) ismetimo y aplinka kiekiu mazinimas - naujos technologijos zemes ukyje, gamyboje ir pan. Tai jau daroma bet nepakankamai;
b) CO2 paemimas is aplinkos - skatinant visus procesus, kurie sugeria angly. Tai minetas vandenynu tresimas, bioanglies kurimas ir kazkas pan. Kol kas tai tik fantastika, taciau geriausia butu is CO2 pradeti ka nors gaminti. Kiek zinau, jau yra technologija, is CO2 leidzianti gaminti plastika, o jo tai tikrai daug reikia;
2. Saules spinduliuotes mazinimas - manau tai kol kas pati didziausia nesamone. Efektyviausia butu CO2 kontrole, o visa kita susitvarkytu savaime. Nors kas zino, ateityje galbut spinduliuotes kontroles technologijos leistu zmonems persikelti y kitas planetas ir jas padaryti tinkamomis gyventi.
Kaip ten bebutu, saugiausia butu pirma sukontroliuoti problemos priezastis - CO2, nes kontroliuojant pasekmes rizikuojama iskreipti visus procesus ir staiga nutraukus kokius tai dirbtinus veiksmus, zaibiskai yvyktu katastrofos. Siuo metu viskas keiciasi palaipsniui.
policija112 2012-10-07 19:02
Jūros lygis kyla ne vien tik dėl ledynų, bet ir vanduo šiltėja ir plečiasi.
Domas1 2012-10-07 19:59
Kodel i kosmosa neiskelus antro zemes palydovo kiek mazesni nei menulis tokiu atstumu jog galima butu uzdengti zeme nuo saules norima laika, padaryri diena naktimi juk butu kur kas vesiau net ir energija naudojant ar ne
punktyras 2012-10-07 20:09
Todėl, kad tokia masę pakelti nuo Žemės būtų per brangu ir pernelyg neįmanoma. Reikėtų nebent ardyti Mėnulį (nuo jo lengviau pakilti) ar iš kokio asteroido daryti folija ir ja užstoti Saulę. Bet Saulės uždengimas pernelyg rizikingas ir tėra pasekmių šalinimas, nekreipiant dėmesio į pasekmes.
mobilunkas 2012-10-07 21:01
tai mokslininkai svajoja kaip rinkt energija kosmose ir mikrobangom i zeme perduot, tai kaip zeme uzdengt, kad nebutu nemokamos energijos. gal pasvajokim kaip dykumas , tundras, asigalius paverst misku ir CO2 neliks atmosferoj, o tada pradesim salt ir dar daugiau anglies kasim kad susilt
punktyras 2012-10-07 22:17
Taip, būtų šaunu, bet nebus, nes tai prieštarautų energijos tvermės dėsniui. Tačiau elektronizuoti fotosintezę tikrai verta, nes išlaisvintų daug vietos maisto auginimui, biodegalus irgi galima būtų gaminti. Fotosintezė šiaip yra labai neefektyvus procesas, jei teisingai pamenu, tik ~1% krentančios energijos paverčiama cheminių ryšių energija, visa kita – šiluma. Tada ir CO₂ būtų galima sugėrinėti ir versti naudingu produktu.
faktas 2012-10-07 22:30
Energijos tvermės dėsnis čia ne prie ko. Juk saulės energija - išorinė. Bet, matyt, čia koją kiša kiti dalykai. Jei tai būtų galima padaryti, augalai per tiek mln. metų jau būtų "išsiaiškinę" kaip.
Julius 2012-10-07 22:49
Juokingi visi tie mokslininkų sapaliojimai. Mat, reikia laikytis taip vadinamo korektiškumo ir vis reikia nusukti dėmesį nuo priežasties. Visi bijo pasakyti, kad be radikalaus žmonių skaičiaus sumažinimo planeta keliauja tiesiai į pražūtį. Juk per paskutinį šimtmetį žmonių skaičius padidėjo 7 kartus (!). Nuo vieno milijardo iki septynių.
Nesakau, kad reikia švaistytis dalgiu ar atomine bomba ir kapoti galvas dabar gyvenantiems, bet kad reikia riboti gimstamumą, tai faktas. Kinija jau darė tokius žingsnius, gan sėkmingai.
Dabar gi turime tokią padėtį, kad kai kuriose Afrikos šalyse keturiolikmetės jau turi po porą vaikų. Nežiūrint į tai, kad negali jų išmaitinti ir badauja. O jautriaširdžiai europiečiai neriasi iš kailio su visokia pagalba.
vanduo4 2012-10-08 01:33
Nu tu ir suskelei. Vanduo silteja ir pleciasi . Gal geriau virsta garais? O pleciasi tik susales ledas?
vanduo4 2012-10-08 01:37
O tai kodel Kinijoje uzterstumas vis dideja ir greitu metu Kinija taps didziausia Pasaulio terseja?
O ar nereiktu pradeti skaiciuoti kiek tu saibu per diena paleidi? Ydetume koky skaitliuka ir nuo to susimoketum uzterstumo mokesty
kionig 2012-10-08 01:43
Į šį klausimą lyg ir yra atsakyta: http://science.howstuffworks.com/enviro ... ion473.htm
Tommis 2012-10-08 02:10
Shinigami 2012-10-08 08:21
Čia viskas gerai. Vanduo plečiasi kai jis šiltėja nuo 4 laipsnių ir plečiasi kai šaltėja žemiau 4 laipsnių. Kitaip sakant vanduo yra tankiausias prie 4 laipsnių Celsijaus. Ir tik prie 100 laipsnių esant normaliam slėgiui vanduo virsta garais. Bet kiek jis plečiasi šildamas - tai jau kitas klausimas.
punktyras 2012-10-08 09:32
Energijos dėsnis prie to, kad nori gauti jos daugiau nei gavai (paryškinau). Visai nesvarbu iš kur ji – daugiau, nei gavai, išleisti neina.
BishopaZ 2012-10-08 09:49
visiškas melas, kad "mes sugadinome", planeta gyvena ciklais, klimatas keičiasi ciklais. Kas tada dinozaurų laikais klimatą sugadino ? nereikia pezėt nesamonių apie dalykus kurių neišmano arba išmano bet specialiai peza, bile kad iš ES daugiau pinigų nugręžtų kovai su vėjo malūnais
punktyras 2012-10-08 11:55
Klimatas kito, gyvūnų rūšys natūraliai nykdavo/kisdavo visais laikais, tas tiesa, tačiau ne taip sparčiai, kaip dabar. Kai kisdavo staigiai, tai vyko dėl katastrofų – supervulkanų išsiveržimų, meteoritų kritimų ir panašiai. Per pastaruosius 65 milijonus metų tokių įvykių nebuvo, o atmosferos sudėtis ir kartu – klimatas, kinta labai sparčiai. Tad tamstos siunčiamas patarimas apie pezėjimą turėtų keliauti atgaliniu adresu.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Ar gali geoinžinerija užkirsti kelią klimato chaosui?