Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Fobus 2013-10-17 04:04
Šiek tiek primena Asimovo aprašytą psychohistory
Nors su autoriumi ir sutinku dėl bendros tendencijos ir priežasties, dabartinis JAV valdžios uždarymas yra JAV milijardierių paleisto džino (Tea Party) nesuvaldymas. Tea Party jokiu būdu nereprezentuoja paprastų piliečių.
Kučumas 2013-10-17 09:54
Kiekvienas pseudomokslininkas nnori buti pastebetas parasydamas kuo didesne nesamone,bandydamas "baltais siulais susiuti" kazkokius istorinius ciklus,dar pritaikydamas jiems ir matematika. Cia Turchinas niekuo nesiskiria nuo kitu puskvaisiu sunaudojanciu mokesciu moketoju ar privaciu investuotoju pinigus,ieskodamas savo asmeninio pripazinimo.
zhaltees 2013-10-17 13:01
Hehe, kartais matematinių modelių taikymas labiau primena pseudomokslą numerologiją. Deja viską lemia ne formulės, o žmonių veiksmai. Plius nedidelė dalelė atsitiktinumo, kurio tikimybę gal ir galima paskaičiuoti, bet vėlgi, pasaulis kaip ruletė ir juoda keičia raudona, kuo ilgiau juoda, tuo didesni šansai, kad greit bus raudona ir t.t. bet realybėje, juoda gali būti ir 10 kartų iš eilės ir daugiau...
Arwis 2013-10-17 16:50
Kas blogiausia, kas ivyko paskutines kelias savaites vel pasikartos po 3 men. Kinai jau dabar nusprende sumazinti dolerio rezervus 2/3, jai daugiau saliu tai paskelbtu, gal tai paskatintu juos pradeti galvoti ir nustoti zaisti vaikiskai.
Su tuo kas dedasi JAV politikoje paskutinius kelerius metus, dolerio kaip rezervines valiutos tikrai turetu buti po mazu atsisakoma.
- 2013-10-17 17:02
Na, galėtų pasaulis pasirinkti eurą kaip rezervinę valiutą. JAV'ai nuprotėtų, o kitiems lengviau būtų.
S.J 2013-10-18 08:52
Visa pasauli ir viska kas dedasi aplink galetum aprasyti matematiskai ir pagal tai viskas vyktu, nes gyvenimas vyksta pagal tam tikras taisykles, ir visur yra desningumai. Jei kazkas nori tai suprasti nereikia jo darbo i suns dienas paleisti. Netgi tai kas dabar vyksta yra praeities veiksmu aidas - pasekme, tos pasekmes padaryti sprendimai ir veiksmai sukels tolimesti padariniu ir pasekmiu aida, ir taip viskas risis per laika.
Reiks laiko, kad patikrinti ar ta teorija teisinga ar ne.
T 2013-10-18 09:10
Jau esu sisduręs su keliais ekonomikos modelio sudarytojais. Viena dėstytoja sudarė gana didelį modelį. Deja pas visus problėmos atsimušdavo į realius skaičius. Tie modeliai gal ir gerai veikė, bet buvo per grubūs ir su iš piršto laužtais skaičiais.
Dar dažniau susiduriau su pasvaikčiojimais apie ateitį. Kai kurie žmonės dar gyvena kokiomis 1950 m. nuotaikomis, kai trečiojo pasaulio valstybės vadavosi iš kolonijų ar prognozėmis, kad čia užplūs emigrantai ar mes tapsime kaip vakarai.
Straipsnyje įžvelgių kažkokias socialistinęs tendencijas. Ką reiškia jau vien toks sakinys, kad augant BVP neaugo žmonių pajamos. Na nebent Afrikoje.
punktyras 2013-10-18 10:02
Tai pažymėta kontekste, kad nors BVP nuolatos augo, tačiau realios algos mažėjo dėl infliacijos, o kapitalas kaupėsi auksiniam 1 procentui, toliau didindamas turtinę nelygybę ir kartu – socialinę atskirtį.
ZmogZ 2013-10-18 10:33
Tea Party vieninteliai atstovauja paprastus piliečius, o kitos partijos jau kažin kiek metų atstovauja tik jų savininkus. Todėl tiek daug pastangų ir įdėjo lipindami jiems rasizmą, fanatizmą ir dar kažin ką, pagal keletą kvailių.
Niemand 2013-10-18 10:41
Aprašyti galima, o vat pasiekti, kad aprašymo output'as koreliuotų su realybe ne tik retrospektyviai, bet ir perspektyviai...
Tokios milžiniškos netiesinės sistemos kaip orai, ekonomika ir politika modeliuojami ne priežasties-pasekmės principu, o statistiniais metodais (chaoso teorija). Priežastingumas griežtaja prasme tokiose sistemose neveikia fundamentaliai dėl kvantinio pasaulio dėsnių ir kolibrio efekto kombinacijos.
vanduo4 2013-10-18 12:53
Panasiai, kaip buvo Antro Pasaulinio karo metais. Buvo vienas tank umusis tarp Rusu ir Vokieciu. Abi puses turejo mazdaug apylygiai tanku. Rusai sudare dvi divizijas po 50 tanku, manydami kad saudant 50 tanku vienu metu y viena taikiny daugiau sansu pataikyti. Tad teoriskai, viena po vieno ir sunaikins visus.
- Vokieciai padare priesingai: visa bataljona suskirste po du tankus ir kiekvienai grupei dave pilna veiksmu laisve, bet pagrindinio tikslo ribose.
- Rezultatas. Rusu tankistai ilgai laukdavo nurodymu is virsaus kas labai apsunkino mobiluma. Vokieciai, pasinaudodami Rusu strategijos letumu, issaude visus Rusu tankus, kai tuo tarpu Vokieciai prarado tik kelis. Po sio musio, visose moderniose Pasaulio armijose buvo pritaikytas decentralizuotas sprendimu priemimo modelis.
- Lietuvos atveju politinis valdymas yra labai centralizuotas, taciau Lietuva yra maza, todel tas diskomfortas kaip ir nesijaucia. O gal visi tiesiog prie to priprate. Bet va JAV atveju centralizuota politika yra ydinga. Tuo labiau Obamos bandymas yvesti centralizuota sveikatos prieziuros istema, kai jos nebuvo simtmeciais. Manau tai JAV savotiska savizudybe. Duok juodukui valdzia, tai pavers JAV Afrikos dykyne ir dar paskui visus apkaltins rasizmu del betko, bet ne del savo paties tingejimo dirbti ir uzsitikrinti ateity. Noras pagelbeti mazai uzdirbantiems (daugumoje juodaodziams) yra labai svarstytinas klausimas zinant kokie juodaodziai yra tinginiai (imu Airijos juoduku pavyzdy).
rimasD 2013-10-18 22:48
Joks matematinis modelis ar formulė, negali numatyti, ką kūrybingas žmogus sugalvos. Iš rusų straipsnių aš kas metai skaitau įrodymus kad greitai Amerika bankrutuos. Tiktai įdomu, ką jie veiktų, jei tikrai bankrutuotų?
rimasD 2013-10-18 22:56
To Arwis: Kinai yra pagrindiniai prekių tiekėjai Į USA. Jei Kinai atsisakytų pirkti už US dolerius, niekas nepirktų jų produkcijos. Taigi Kinai 2/3 savo dolerių atsargų atiduoda , ir prašo iškeisti. Į ką? Į neparduotas Kinijos prekes? Kam jiems to reikia?
Fobus 2013-10-19 18:54
Tea party finansuojama išskirtinai milijardierių, o ne kompanijų, kaip likusi respublikonų dalis. Todėl ir vyksta pilietinis karas tarp jų. Koch brothers pagalvojo, kad gali išpešti daugiau naudos, jei radikalus prastums. Pasidomėk, kas tokie yra FreedomWorks. Jokių paprastų piliečių ten nėra. Ir kaip jie atstovauja paprastus žmones, jei naujausių apklausų duomenis, jų įkeitų ėmimui nepritaria 78%?
Bet matau, kad JAV politikoje nesigaudai, tai daugiau ir nesiplėsiu.
Fobus 2013-10-19 19:13
Dar vienas atsirado...
Galėtum įvardinti konkrečiiai, koks tai mūšis buvo, nes aš žinau tik Kursk 1943m, ir vokiečiai buvo sutriuškinti.
Visos civilizuotas šalys, išskyrus JAV, turi nacionalinę sveikatos priežiūros sistemą. Ko pasekoje, milijonai amerikiečių neturi sveikatos draudimo, o dar milijonai - nueina į bankrotą nepaisant to, kad mokėjo įmokas draudimo kompanijoms.
Yra absurdiška teigti, kad tokia versli valstybė, kaip JAV, negali gauti to, ką turi Vokietija, Prancūzija ar JK.
Antra, ObamaCare nėra centralizuota sistema, tik sukuriama bendra rinka pirkti draudimą, kurio kainos buvo suderėtos iš valdžios. Nenori - gali pasirinkti kitką, privačių draudimo bendrovių. Bet jų brangesnės, jos tai žino, ir todėl priešinasi.
Trečia, JAV turi centralizuotą sistemą. Ji vadinas MediCare. Bet turi būti bent 65m. amžiaus. Ji puikiai veikia ir yra labai populiari. Bet gyventojai tokiomis išplautomis smegenimis, kad net sako šalin valdžios rankas nuo mano MediCare!
Ketvirta, daugiausia pašalpų ir maisto talonų gauna baltaodžiai, ir konservatyviose pietinėse valstijose. Ir kaip kitaip nei rasismu tai vadinti, kai jie šimtmečiais afrikos nematę, bet su priespauda ir segregacija kaip kokiame Aparthaide gyvenę, o tu rėki Afrika ir dykynė. Kad ir kokios problemos europoje, su JAV tai visiškai nesusiję, ir iš tavo pusės tai yra kvaila sieti.
vanduo4 2013-10-19 23:55
Nu jo, sutinku su tavim. Kursk musis buvo vienintelis kuris isgelbejo Pasauly. Daugiau musiu praktiskai nebuvo. Bet buvo buvo daug mazesniu apsidauzymu. Apie viena toky youtube yra video. Pasistengsiu surasti.
O ka manai siuo klausimu?
- O gal JAV skolinasi, nes jaucia, kad ju ekonominiai pajegumai stipriai virsija ju turima kapitala. (jeigu jie staiga y Pasaulio rinka paleitu visa savo produkcija, ji labai nuvertetu. Panasiai kaip kompiuteriu gamintojai turi technologiju sukurtu 50 metu y prieky ir laukia savo eiles).
- Esme tame, kad jeigu jie nesiskolintu, o tik spausdintu pinigus noredami padidinti perkamaja galia, doleris ilgainiui stipriai nuvertetu, o tada perkamoji galia dar labiau kristu. O va skolinantis is tarptautiniu investuotoju, doleris tampa padengtas Pasaulio turtu, o ne vien JAV.
- Kas is to?:
1. JAV ytvirtina Pasaulio finansu centro pozicija, kadangi visi mokejimai vyksta per JAV rinka;
2. uz dolerio verte atsakingas visas Pasaulis, kadangi doleris yra pagrindine Pasaulio atsiskaitymu valiuta ir jos atsikratyti nera taip lengva; (pvz.: 2008 m. krize - nutrukus JAV finansavimo grandinei, po Pasauly pasklido ymoniu bankrotu banga. Kita banga gali buti valstybiu bankrotas);
3. doleris bus isimamas is rinkos, kai rinka bus perpildyta. Tik klausimas kada tai atsitiks?
- Mano manymu si JAV skola yra Pasaulio skola, o ne vien JAV ir pirmiausiai kas bankrutuos, tai tie, kurie sukiso savo kapitala y JAV ir neturi pakankamai kapitalo savo veiklai, o JAV pritrukus kapitalo, paspausdins doleriuku ir problemos nera. - Kodel JAV tai naudinga? Pradejus Pasauliui atsikratineti JAV ysigyto "orinio turto", sis zymiai nuvertes, skola JAV sumazes, kazkas is JAV supirks, o kai bus atsikratyta sio balasto, JAV staiga atgaivins savo ekonomika...
Pasekmes: 1. Pasaulio investuotojai patirs nuostolius (bankrotas kaip ir vienintele legali primone nurasyti skoloms), o JAV pasiliks materialusis turtas, kuris buvo sukurtas is investuotoju lesu. Tai veikia panasiai, kaip ES nares gauna negrazintina paskola ekonomikos stimuliavimui. JAV bus sukurta daugybe materialaus turto, kuris veliau leis paspartinti JAV ekonominy augima ir pritraukti nauju investuotoju, siekiant padengti ankstesnius praradimus.
- JAV yra galimybiu salis, tereikia jausti laikmecio tendencijas.
vanduo4 2013-10-20 00:01
O siaip tai, kodel visi jiems skolina jeigu nesitiki atgauti? Gal visgi JAV grazina tas skolas tik skolinasi sparciau nei grazina?
Tad apskritai, kas tas skolos limitas? Rizikos JAV ekonomikai riba? Na bet jeigu jie didina ta riba, tai vadinasi turi tam rimtu argumentu. Nejaugi ten visi debilai ir skolinasi tik tik tam, kad skolintis?
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Matematika, numačiusi JAV vyriausybės užsidarymą