Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
SaMaras 2014-10-23 16:23
jo... variklio sukimo momentas tai jau metafizika ir šamanų monai...
Evil Goku 2014-10-23 18:12
Beveik nesiskaito...
Ir šiaip, maksimalus variklio sukimo momentas mažai įtakos autosporte turi. Daug svarbiau yra kilovatai (galia).
vladas34 2014-10-23 18:43
visai ne 90laipsniu o tik geriausiu atveju 70 ir ne momentas sukimo o 1000A.G. kebulo ratu ir variklio padetis tai leidzia pilnai dariti
audriusn 2014-10-23 21:05
Evil Goku 2014-10-23 22:23
yra ratams tenkanti galia. Viską gražiai susistačius gaunasi kad gretėjimas a=(P-Pm)/(v*m) priklauso tiesiogiai priklaso nuo varikio galios.
Aišku realybėje reikia atsižvelgti į labai daug parametrų (sukibimą, ratų praslydimą, pavarų santykius (kad variklis kuo ilgiau dirbtu max galios apsisukimuose), pavarų perjungimo greitį, svorio santykius, ir pan).
stdio 2014-10-24 20:51
Butu buve smagiau jei pirma karta butu uzlekes. Prie to pacio sau ir keleta ziopliu butu sutrynes.
kestutisz 2014-10-25 21:40
Ten parodomasis važiavimas, ne pirmą ir ne paskutinį kartą - kitaip žioplių ten net nebūtų.
zet 2014-10-26 02:25
http://www.autocentras.info/StrAK/LO000044.htm
Svarbiausia galia greiciui, bet ir sukimo momentas. Bet vaziuoti i virsu, vien arkliu neuzteks. Reikia ir daug daug sukimo momento. Ten visko daug reikia. Niutonas reikalingas pasipriesinimui iveikti, pagrinde mase.
Arklys pasako kiek greitai sugeba dirbti, o niutonas, kiek gali pasipriesinimo iveikti, kad tas greitis butu pasiektas.
zet 2014-10-26 02:43
ir nevertinant pasipriesinimo ... o ji reikia vertinti, o kai masina 70 laipsniu i virsu vaziuoja, tai labai reikia vertinti
zet 2014-10-26 03:17
galia maksimalus darbas. Niutonmetras tai kiek arklys patempia prie oro salygu ( tai yra prie apsisukimu skaiciaus, kas yra arklio greitis (atitikmuo). Kad kazkokia tacka ar mocas turi daugiau niuton metru, tai tiesiog reiskia kad prie tam tikro greicio arklys sugeba tempti daugiau maisu, kokius 8 maisu, okitas arklys tik 6 maisus. Nors ju greiciai tuo metu skirtingi. Tad reikia is darzo a i darza b daugiausia maisu pernesti, tai daugiausia bus maisu pernesta, kieno kombinacija didziausia (maisai kart greitis).
Greitejimasis fizikoje gal ir atrodo kad priklauso tik nuo galios, tik tavo vietoje ji kiekvienu momentu perskaicuojama.
Bet kai tu turi masina, kur zinai kad jos galia 200kw, tu nezinai, kokia galia masinos prie zemesniu apsuku.
Ir del to tik atsakei formule. Yra tacku, kurios galingos, bet labai mazas sukimo momentas. Tai reiskia, kad jos nesibeges greciau, o begesis greiciau tik tada, kada ju galia taps didesne, kitaip tariant jei gazuos nuo nulio iki 60, tai ziauriai pralos, jei prades lenktyniauti nuo 60, vaziuos apylygiai, jei prades lenktynes abi masinos,kai ju greiciai 100 km/h laimes jau su didesniu galingumu. Ir jei mases ir formos vienodos, tai akivaizdu, kad masina su didesniu galingumu pasieks ir didesni greiti (nebent greiciu deze neleistu to padaryti)
Tavo formule liaudiskai reiskia: greiciausiai begejasi ta tacka, kurios galia kiekvienu esamu momentu yra didziausia. O ka tai reiskia, tai reiskia, kad jei sukimo momento kreive ilgoje juostoje biski prie visu apsuku didesne uz kita, tai si masina ir greiciau begesis (jei ta pati masina, tik varikliai skiriasi).
Tad kurioje vietoje blyn nesvarbus sukimo momentas? Galia yra sukimo momento ir greicio sarysis (kas labiausiai ir domina), kitaip tariant isvestinis dydis is to paties sukimo momento. O dabar pats fizike pamastyk, jei lygi galias prie vienodu greiciu, kas gaunasi ? galios santykis bus tiesiogiai proporcingas nuo sukimo momentu santykiui. O greitejimas tai jegos dydis esamu momentu. Kas ir yra sukimo momentas. Tai sesk, du. O tavo teiginys kad auto sporte svarbu pagrinde arkliai, tai taip, greicio sporte taip. Nes butent zaidimas ir vyksta tose apsisukimuose, kurie ir atitinka galios pika.
Ir atsakau i klausima. Jei du mocai vienodu kilovatu bet skirtingu sukimo momentu, tai gali tas arba tas greiciau greiteti. Nekalbu apie kas pirmas pasieks koki tai greiti x. O pasiektu x, kurio sukimo momentu kreives plotas butu didziausias (integrala reiktu suskaciuoti). Arba tiksliau sakant variklis butu labiau potencialus pasiekti greiti x (greiciau isibegti iki greicio x) o ar tai isnaudotu gamintojas (mase, greiciu deze, kiti niuansai) cia jau kitos detales.
" a=(P-Pm)/(v*m) priklauso tiesiogiai priklaso nuo varikio galios. " Nuo variklio galios esant tam momentui. Kitaiip tariant priklauso nuo niuton metru tuo konkreciu greicio momentu.
O jei pajamat dvieju tacku sukimo momentu kreiviu grafikus, ir vienos tackos kreive visais atvejais (prie visu apsuku) aukstesne uz kita, ir apsuku skaicius vienodas , tai tas variklis dievas, jis visais atvejais bus geriau, ir didesni greiti potencialus pasiekti ir kiekvienu greiciu momentu gales greicau greiteti. (kad greiciau pasiekti 100km greiti kartais masinoms uztenka tik dali laiko greiciau greiteti).
Evil Goku 2014-10-26 09:07
Ne, priklauso nuo varikio sukimo momento ir variklio sukimosi dažnio sandaugos (galios). Vienas variklio sukimo momentas beveik nieko neparodo. Sakykim dvi vienodos mašinos turi to paties galingumo variklius, tačiau veinas maks sukimo momentą pasiekia prie 3500rpm, dvigubai prie 7500rpm. Važiuojant vienodu greičiu, kad ratai keliui perduotu tokia pat jėgą, pirmojo variklio sukimo momentas turės būti ~du kartus didesnis, o greitėjimas abėjų bus vienodas.
zet 2014-10-26 13:48
Ir akivaizdu, kad sukimo momento kreives grafikas tai sukimo momento ir apsuku skaiciaus kreive.
Ir tavo sakinys yra klaidingas "vienas sukimo momentas nieko neparodo", tai tada ir vienos arklio galios ne viska parodo. Nes kai prie variklio charaketeristikos buna paskelbtas sukimo momentas, tai buna maksimalaus vieno tasko (pagal grafika) sukimo momentas, tas pats ir galia, tai pasako tik masimalia galia prie tam tikru apsuku.
Ir jei masina turi daug arkliu, tai nereiskia, kad ji greiciau isibeges iki 40 km per valanda is vietos, gal tos galios pikas kaip tik atsiranda, tik kai auto pasiekia 40 km/h su pirmu begu (cia siaip pavyzdys). Kaip tik turejau tokia, kuri nerealiai saudavo nuo 3000 variklio apsuku, o iki 3000 tai visiskas galios nebuvimas (santykinai). Aisku, kas trukdo starto metu biski apsukas pakelti bet kalbant apie varikli, tai stagus galios suolis nuo 3000 apsuku.
O jei nori suzinoti viska, tau tereikia sukimo momento grafiko kreives pagal variklio apsukas. Dabar buk gudrus ir paneik sita sakini:
"O jei nori suzinoti viska, tau tereikia sukimo momento grafiko kreives pagal variklio apsukas. "
tad jei kuro varikliuose buna niuansu isgauti viska is variklio (jei netolygios kreives ar su staigiais maksimumais, perkrtimais), tai is elektros variklio tai tampa kur kas lengviau ir poperiuje kreives labiau atsispindi realias auto charakteristikas
O kalbeti apie auto charaketeristikas ir variklio gali buti skirtumai, reikia daug papildomu skaiciavimu del tu paciu reduktoriu, greicio deziu, begiu ilgio, skaiciaus ir dar milijonas smulkmenu. Tad neveltui kalbejau apie variklio POTECNIALIAS galimybes pasiekti greiti ar pagreiti ar isibegeti (auto charkakteristikos)
Evil Goku 2014-10-26 15:25
: sakykim automobilio variklis maks sukimo momentą išvysto prie 3000rpm, maks galią prie 6000rpm. Pavaru perdavimai tokie, kad vaziuojant 50km/h pirmu begiu, apukos ~6000rpm, o antru begiu ~3000rpm. Tokiu atveju važiuojant 50km/h greičiu sukimo momentas tenkantis ratams ir trauka bus didesne vaziuojant pirmu begiu.
Beto ten labai gražiai parašyta apie tą vandens ratą, kurio galingumas daug mažesnis už automobilio galingumą, todėl jo sukimo momentas perduodamas ratams yra mažesnis negu automobilio variklio.
zet 2014-10-26 16:14
Na jei tas auto sugeba islaikyti tas apsukas, tada taip. Paprastam mirtingajam mieste yra priesingai, sukimo momentas daugiau sakantis skaicius. O dabar kitas variantas, tos pacios tavo tachkos, greiciu dezes pritaikytos vaziuoti max galios sukiuose , vienodi arkliai, bet pas viena didesnis sukimo momentas, ka tai reiskia ? kad didesniam deapazone gali greiteti, siek tiek didesnis laiko tarpas iki begio perjungimo.
Ir nors pritaikyta prie max galios apsuku, bet vistiek vaziuojama tam tikrame apsuku diapazone, kad ir nelabai dideliame. Tad visgi sumoje greiciau trauks ir begesis kurio sukimo momentas aukstesnis. Tiesa, tas skirtumas nebus labai didelis ir ne toks svarbus kaip galios skirtumas, bet pvz formules lenktynese svarbios visos smulkmenos.
P.s. suprantu kad tu supranti, tiesiog nereikia sakyti kad sukimo momentas nera svarbu, jis ir yra viskas, tik nera svarbu maksimalus sukimo momentos, deklaruojamas prie variklio charaketeristiku O grubiai vaikaims kad suprastu, tai auto sporte svarbu kuo didesnes apsukos ir kuo didesnis sukimo momentas prie tu aukstu apsuku kas praktiskai ir yra arkliai . (cia as biski grubiai, nes arkliai ne visada yra prie maksimaliu apsisukimu)
Ir dar, tavo formuleje buvo neaiskumas vienas, rodei formule apie bendra galia prie konkreciu apsuku, o kalbejai apie masinos variklio deklaruojama galia - kas nera tas pats.
O sitam dzipui "lipanciam" i kalnus tikrai sukimo momentas turi buti pakankamai dideliame suku diapazone.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Kas ką: fizika ar variklio sukimo momentas? (Video)