Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
bahuriux 2024-09-22 21:16
Kaip ir OK logiška kad * ir / yra vienodo prioriteto, arba + ir -, tik kažkada anksčiau buvo sakoma kad turi būti atliekama ne iš eilės, o tokiu eiliškumu ()* / + -, gal mokytoja blogai aiškino, gal nebuvo vieno standarto nežinau.
Įdomus atvejis https://www.lrytas.lt/it/ismanyk/2016/0 ... a--1296862
Nepamenu dabar visų smulkmenų bet teko panašią tik gerokai sudėtingesnę formulę padaryti ant exelio, surašiau viską palei eilę, bet vistiek kariavau su exeliu belekiek, nes exelis man rašė "labai jau kūrybiškus" atsakymus. Netekes kantrybės beveik kiekvieną veiksmą, ar grupę apskliaudžiau viengubais, dvigubais ir net trigubais skliaustais, tik tada gavau teisingą atsakymą ir formulė veikė puikiai ir be kūrybos.
IceBullet 2024-09-23 17:05
visiskai nesupratau kodel neissprendzia zmones sito. Daugina pradzia is -2 tipo?
bahuriux 2024-09-23 20:55
(čia neteisingas sprendimas)
Teisingas aprašytas straipsnyje (8+6):2×3-5=14:2×3-5=7×3-5=21-5=16
Jei tai Mandelos efektas tai aš iš to multivisatos varianto kur veiksmai pirma atliekami skliaustuose viskas OK kaip ir jūsų visatoje, tada daugyba, po to dalyba, po to sudėtis ir tik po to atimtis, neatsižvelgiant į eiliškumą. Nepamenu iš kur man tai užsifiksave, gal iš vaikystės mokykloje. Bet jei šitame multivisatos variante priimtina kad (),"*=/, +=-, tada viskas OK daug logiškiau ir paprasčiau palei eilę spręsti, šitas multivisatos variantas paprastesnis ir logiškesnis ir visi laimingi.
Dabar privelsiu, o kaip spresit šitas panašias, o gal identiškas užduotis.
(8+6):2×3-5 vs (8+6)/2×3-5 šita yra trupmena (8+6) skaitiklis, o 2×3-5 yra vardiklis, tik man neina užrašyti korektiškai, bet supratot ar ne. Dėl pirmos dalies klausimų nekykla jau išspresta atsakymas 16, o kaip dėl antros dalies? Reiškia šitame multivisatos variante ne viskas taip jau ir paprasta ir logiška jei jau ":" nelygu "/".
donatasv 2024-09-23 23:00
Jei norėtai spręsti pagal antrą variantą tai 2x3-5 turėtų būt apskliausta nes antra dalį nori imt kaip visumą, jei teisingai supratau ką tu nori pasakyt. Kitu atveju eiliškumas kaip pirmam.
bahuriux 2024-09-24 07:21
Ta prasme kitu atveju jei nėra skliaustų, vistiek pirmiau 14 dalinsi iš 2 tik po to gautą atsakymą dauginsi iš 3 ir po to atimsi 5. Bet čia yra trupmena, ar neturėtum 14 dalinti iš 6 ir atmti 5?
Stebėtojas 2024-09-24 09:04
Proto guzai, pakeiskit dalybą į daugybą ir nebekils problemų.
Tai reiškia, kad 1/2*5 = 1*(1/2)*5
bahuriux 2024-09-24 09:25
Problemų nekyla ir taip, bet jei vietoj dalybos būtu trupmena, kaip tada sprendžiama korektiškai.
Stebėtojas 2024-09-24 11:31
Pratęsiant pavyzdį:
Keičiam į daugybą:
1/2*5 = 1*(1/2)*5
Sudauginam. Skaitiklius su skaitikliais, vardiklius su vardikliais
1*(1/2)*5 = (1/1)*(1/2)*(5/1) = (1 * 1 * 5)/(1 * 2 * 1) = 5/2
Rezultatas, kurį dar galima pertvarkyti
5/2 = 2.5
donatasv 2024-09-24 13:25
Neturėtum nebent apskliausi.
14/2*3-5 viskas eina išeilės.
14/(2*3)-5 čia jau dalinsi iš 6 ir -5 iš to kas liks.
14/(2*3-5) o čia dalinsi iš 1.
Ir kitokio išvedžiojimų čia nelabai yra. Jei trupmenos skaitiklyje arba vardiklyje yra daugiau nei vien skaičius t.y. papildomų veiksmų turi būt apskliausta.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Šis galvosūkis užvaldė internetą. Daugelis negali atsakyti teisingai