Mokiniai dažnai jį išsprendžia be vargo, nes prisimena veiksmų atlikimo tvarką. Taisyklės aiškios: pirmiausia sprendžiami veiksmai skliaustuose, vėliau – kėlimas laipsniu ir šaknų traukimas, tada daugyba ir dalyba (nuo kairės į dešinę), galiausiai – sudėtis ir atimtis.
Tačiau čia yra „kabliukas“ – skliaustai šiuo atveju neatlieka tiesioginės grupavimo funkcijos, o žymi daugybą.
Tai kiek yra:\(6^2÷2(3)+4=?\)
Sprendimas nustebina daugelį.
Pirmiausia atliekame laipsniavimą: \(6^2=36\)
Tada padalijame iš 2: gauname \(18(3)+4\).
Toliau dauginame: \(18×3=54\).
Galiausiai sudedame: \(54+4=58\).
Taigi:
$$6^2÷2(3)+4=58$$
, o ne 10, kaip galvoja nemaža dalis žmonių.
Tikimės, kad tau pavyko iš karto rasti teisingą atsakymą. O jei ne – nenusimink ir nenuleisk rankų. Galbūt kitos užduotys tau pasirodys paprastesnės.
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.