Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
makiavelis 2013-05-30 10:54
Sutinku, vidinė ramybė laimingo gyvenimo pagrindas Dabartinė Bažnyčia (ją atstovauja kunigai) labai atsiliko nuo gyvenimo, be to tempiasi didžiulį bagažą 'pasiekimų' iš viduramžių bei šių laikų (gėjai kunigai, pedofilija), todėl nemanau, kad reiktų ją apskritai minėti. Gal geriau tiesiog pabrėžti ir detalizuoti vidinės ramybės naudą ir būdus jai pasiekti: religija (nesvarbu kokia...) ar ateizmas, poilsis, sutarimas ir t.t. Inovatyvi ir pažengusi kultūrine prasme Lietuva gali būti ir nekatalikiška.
MrChuck 2013-05-30 11:21
Viskas čia gražu, kas parašyta, ir manau, stipresnis tikėjimas ir atsigręžimas į religiją mums padėtu šiuo opiu klausimu. O kas liečia mintį apie informacijos sklaidą, tai mano nuomone, tūlam lietuviui tokiea informacija labiau paskatinimas, nei prevencija. sekančią savaitę po Šapro savižudybės, lietuvoj morguose atsidūrė trylika vyrų ir visi pasikorę...nemanau, kad televizijų bandymas paskutinį centą iš nelaimės u-durbt, nepaveikė daugelio tų savižudžių ir nepaskatino žengt paskutinio žingsnio..
Windas 2013-05-30 11:32
Na seip nesutinku.. zmogus silpnas yra ir bus nesvarbu kokiam tykejime.. ash netikintis nors dalinai priverstinai priejas komunija ir t.t. bet netikiu nei vienu dievu tik savimi... niekas uz mane negali nuspresti ar rytdiena bus nuostabi ar bjauri man, viskas priklauso nuo manes... buvo ir sunkus laikai ir geri ir vistiek judejau i prieki i judu.. o kad silpniems zmonems reik i kazka tiketi tai ju pasirinkimas.. sry ziaurus busiu del savo zodziu, bet del manes visi kas nori nusizudyti.. prasau zudykites iki valios ir kuo greiciau ishmirkite, kad silpnu zmoniu neliktu.
susiweles 2013-05-30 11:41
ZmogZ 2013-05-30 12:48
Šlykštu skaityti. "Lietuva neturi pakankamai pinigų prevencinei savižudybių programai – taigi, kas galėtų padėti mums išbristi iš šios gėdingos padėties?" Lygtai dar nepakankamai atimama iš produktyviausio visuomenės sluoksninio. Gal geriau užuot bukinus visuomenę ir apsimestinai šalinus simptomus reikėtų nors kartą paieškoti priežasčių? Gal kaltos mokyklos, kur įvaroma apatija, depresija, išmušama iniciatyva ir darbingumas? Gal kaltas parazitų sluoksnis, grobstantis iš darbingų žmonių iki tokio lygio, kad du dirbantys žmonės vos šeimą išlaiko ir neturi kada vaikų auginti. Gal kalta prievarta primesta finansinė sistema, kurios savininkai sprendžia kiek ir kada valiuta verta, o priversti ja naudotis jokių ateities planų negali kurti? Tokiom sąlygom tiktai prisigerti, emigruoti, žudytis arba parazitu tapti, o šeimai čia vietos nėra.
"Garbink Dievulį ir nesipriešink". Fui.
vvv2 2013-05-30 12:59
ZmogZ 2013-05-30 13:12
Nematau čia jokio ryšio tarp tautybės, visi juk žmonės, visi nuo prievartos kenčia vienodai.
vaniLinas 2013-05-30 14:47
„Esu gydytojas rezidentas, mano žmona kineziterapijos studentė. Esame susirūpinę dėl Lietuvos pirmavimo pagal savižudybių skaičių pasaulyje. Lietuva neturi pakankamai pinigų prevencinei savižudybių programai – taigi, kas galėtų padėti mums išbristi iš šios gėdingos padėties?“
Smalsu: gėdinga prieš ką? Atrodytų suicidas yra problema, ne gėda, matyt gėdos momentas aktualus kineziterapeutams ar neįvardintos specialybės rezidentams?
Vėliau seka įdomus minčių fontanas:
„... susidaro įspūdis, kad savižudybes lemiantis faktorius yra ir tikėjimas. lietuviai pagonybės laikais žudydavosi ištikus sunkesnei bėdai, kai tuo tarpu krikščionys iki paskutinio kraujo lašo kovodavo. Krikščioniška drąsa prieš pagonišką drąsą… Nugali krikščioniška drąsa... krikščionybė yra prevencinė priemonė prieš savižudybes. Taip pat įrodyta, kad būnant kataliku yra mažesnė tikimybė savižudžiu tapti palyginus su kitomis konfesijomis...“
Ou jė, straipsnio argumentacija jaudina nuo pirmųjų pastraipų. Statistiškai Lietuvoje tikinčiais save laiko apie 80 proc. gyventojų, krikščioniška drąsa be konkurencijos lyderiauja didžiausiu savižudybių skaičiumi pasaulyje. Nebent yra tyrimas, patvirtinantys, jog didžioji dalis nusižudžiusiųjų yra „drąsūs pagonys“ ar kitų konfesijų atstovai.
Na ir išvados:
„Ogi, atsipūsk sekmadienį..., ...kurį Dievas padarė laisvadieniu!“
Kaip paprasta, jei kitos suicido problemos neegzistuotų. Tiesiog žavu.
Ir dar daug kitokio briedo iš būsimų medikų. Straipsnis ne šiaip sau, juk SAM‘e ruošiamas (ar jau įkurtas) alternatyviosios medicinos skyrius: burtai, magija, ekstra(sek)(n)sai, homeopatija, gimdymai namie ir kita mokslinė fantasmagorija. Tad, panašu, jog neužilgo ta diena, kuomet gydytojo kabinete terapiniais sumetimais kišime pirštą į kokią nors magic hole, kuri ryšiu sujungta su Izraeliu ir duomenys bei gydymo signalai keliaus iš ten.
Ir paguodos kąsnis netikintiems:
„...Ir netiesa, kad ateistai visi degs pragare....“
technologijos.lt taip pat "progresuoja"..
lponline 2013-05-30 17:13
Sutinku su tavo mintimi, kad niekas kitas negali isprest tavo bedu, tik tu pats, elementaru. Bet visa kita, ka parasei yra visiska nesamone. Pone stiprusis, gal dar pasiulytum uzdaryti visas gydymo istaigas, kam svaistyti milijardus silpniems zmonems, kurie nesugeba apsigint nuo ligu? Liks tik sveiki ir stiprus zmones, sakytum, ideali rase...
ZmogZ 2013-05-30 18:05
Silpnų žmonių, su įgimtomis ligomis yra mažuma. Didžioji dalis ligų yra įgytos dėl neatsakingumo (rūkau, geriu, valgau bet ką, nesimankštinu, nes juk gydymas "nemokamas"), todėl niekas nesiūlo uždaryti gydymo įstaigų ar savanoriškai padėti silpniesiems, o tiesiog liautis grobstyti pinigus iš produktyviausio visuomenės sluoksnio ir skatinti neatsakingą elgesį.
Klaudijus 2013-05-30 19:38
Savižudybės Lietuvoje jokiu būdu ne sekmadienių ar religingumo problema. Net drįsčiau teigti, kad ir ekonominės priežastys čia neturi per daug didelės įtakos. Blogiausias dalykas Lietuvoje yra į mūsų sąmonę giliai įsišaknijąs negatyvumas, kurį kasdien gilina žiniasklaida, politikai, kurie gėjų ir abortų klausimą laiko esminiu ir opiausiu, tuo tarpu emigraciją ir savižudybių skaičių vertinančių kaip savaimę suprantamą dalyką. Kada mes, taip sakant, "set our priorities straight", tada bus šansas ir pasitaisyt.
LnS 2013-05-30 19:52
Manau autoriaus žodžiuose yra tiesos. Taip pat jei neklystų D. Kazragytė yra savo knygoje parašiusi "Be Dievo neapsiginsi. Žmogus yra per silpnas. Vienas neatlaikys".
Ta proga dar parašysiu Vieną citatą. Nežinau iš kur jas išsirašiau, bet paskaityti ir pamąstyti visada smagu ;]
"Gera būtų turėti "tylos dieną" namuose, darbe, visur...
Nors kartą per mėnesį. Gal kas pasikeistų į gerą?
O gal ir ne. Nežinau."
amex 2013-05-30 19:52
ZmogZ labai labai taikliai pasake. Tai ir yra musu pagrindines problemos. As pats sergu depresija, ta seima ne tik, kad nepadeda ir nesupranta, bet ir dar ir labiau blogina situacija. Siuolaikinis gydymas, bent jau lietuvoje yra tiesiog zlugdantis. Duoda vaistu, kad padarytu tave laimingesniu... Nu cia visiska nesamone yra. Juk negimsti depresorium. Mane tokiu padare mokykloje, visokie lopeliai tyciodamiesi ir saipydamiesi... Ir tikejimas cia tikrai ne prie ko, ipusejus straipsniui nebegalejau tiesiog jo skaityti, nes susidaro toks ispudis, kad cia persama krikscionybe.
exas 2013-05-30 20:25
Lietuvoje beveik visi savižudžiai yra suaugę vyrai. Pas mamą darbe pusė bendradarbiu turi kokį nors giminaitį nusižudžiusį, paprastai vidutinio amžiaus vyras. Statistikos departamento duomenimis, vyrų nusižudo per 6 kartus daugiau nei moterų. Savižudybių kiekiui gyvenamoji vieta (kaimas/miestas) neturi įtakos.
Amžius įtakos irgi nelabai turi - pradedama nuo 25 metų ir tęsiasi tolygiai iki 70.
Pietų korėjoje savižudybių beveik tiek pat, bet ekonomika ten daug geresnė. Ten žmonės labai daug dirba.
Manau atsakymo reikia ieškot sociologijoje o ne religijoje.
lponline 2013-05-30 22:51
iki valios ir kuo greiciau ishmirkite, kad silpnu zmoniu neliktu." Matau visiskai nerauki kodel zmones zudosi. Tai nera kazkoks kvailas NORAS. Pamegintum tai pasakyti, jei zinotum kas yra isties rimta depresija. Tai yra rimta liga, ir zmones dazniausiai nusizudo ne todel, kad yra per silpni kazka padaryti, bet NEMATO is viso nieko kito. Neretai tai padaroma is neapykantos sau, tai yra ziaurus sutrikimas, kuomet zmogus objektyviai nebemato pasaulio. Ir tokie sutrikimai atsiranda ne is gero gyvenimo.
Taip, kai kurie taip bega nuo problemu arba nori tuo kazka irodyti.
Bet tokie "stipruoliai" rasantys "prasau zudykites iki valios ir kuo greiciau ishmirkite, kad silpnu zmoniu neliktu." kuomet susiduria su isties rimtom problemom dazniausiai ir bega nuo ju sokinedami nuo tiltu, nes neturi kiausu su jom susidurti.
Skeptikas 2013-05-30 23:56
Nors tai nebuvo pagrindinis akcentas, bet daugelis atkreipė dėmesį į religiją. Visi pritars, kad negimstame savižudžiais. Pagal evoliuciją kiekvienas gyvis stengiasi išlikti. Čia žmogaus proto "problema", kurios šiuolaikinė medicina nelabai "pataiso".
Esu pastebėjęs saviž. keistų sąsajų su religija. Paskaitykite Tolstojų, W. James, Dostojevskį, Kamiu, Nyčę... visi jie rašo apie religiją ir jei atkreipsite dėmesį visi prieina išvados, kad be Dievo žmogaus būtis neturi prasmės.
Žino, kad kunigai yra ne angelai ir vistiek jais tiki, padeda. Žino, kad Bažnyčia yra deginusi raganas ir vis tiek tiki jos šventumu. Visur mato tik gėrį, kalba apie meilę, taiką... tokia apsinarkašinusi sako: chill out reikia pasimelsti ir pamąstyti
Pažįstu žmogų, kuris krito į depresiją ir dėka Šv. Rašto iš jos pakilo, nors kai aš skaičiau tai įvyko priešingai, ėmiau netikėti religija
Šapras ne kartą akcentavo, kad yra nereligingas...
Nyče sekdamas Švietimo epocha bandė sukurti antžmogį be Dievo - baigė beprotnamy...
Labai rekomenduoju knygą V. E. Franklis "Žmogus ieško prasmės". Ten apie Dievą beveik nekalbama, o apmąstomas išlikimas gyvu ir žmogumi koncentrcijos stovykloje. (Čia tiems kur žodžiai Dievas ir religija sukelia alergiją)
vvv2 2013-05-31 09:43
- Taip. O taip yra todėl, kad jie "tarnauja" globalizmui, siekia sunaikinti bet kokią tapatybę bet kokiais metodais.
ZmogZ 2013-05-31 09:51
Aš rekomenduočiau http://freedomainradio.com/
čia šioks toks sąvartynas gali pasirodyti bet galima surasti visko, nuo vaikų auginimo iki ekonomikos.
Šitas pvz. man asmeniškai labai padėjo http://www.youtube.com/watch?v=h1WC6hNTONg
sielinas 2013-05-31 17:41
Estija ateistinė šalis tačiau į šalių kuriuose daugiausia savižudybių nepatenka, tuo tarpu lietuvoje, kiek ten tų tikinčių... 80 proc. - 2 vieta...
sielinas 2013-05-31 17:52
Jau yra tekę susidurti su panašiu atveju pasiunčiau dvasininką http://tomasviluckas.blogas.lt/files/20 ... c1788.jpeg
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Skaitytojo komentaras. Kaip sumažinti savižudybių skaičių Lietuvoje?