Senos padangos Lietuvoje virsta cementu arba trinkelėmis  (12)

Baigėsi padangų keitimo metas. Servisai surinkę nebereikalingus automobilių „batus“ turi juos utilizuoti. Kadangi padangos laikoma pavojinga gamtai medžiaga, jų atsikratyti nei servisams, nei patiems gyventojams nėra lengva.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Lietuvoje senas padangas perdirba dvi įmonės „Akmenės cementas“ ir Šiauliuose įsikūręs „Metaloidas“. Įmonės ne tik išgelbėja pakeles, miškus ir pievas nuo senų padangų, bet ir, aišku, gauna naudos sau.

„Akmenės cemento“ teisininkas Richardas Sudaris sako, kad įmonė senas padangas jau antrus metus priima už dyką. „Mes priimame padangas nemokamai, tačiau jos turi būti pas mus atvežamos, patys nevažiuojame pasiimti. Kažkada bandėme, bet tai mums labai nenaudinga“, – pasakoja R.Sudaris. Pašnekovas teigia, kad padangos yra sudeginamos iki pelenų, kurie vėliau panaudojami cemento gamyboje, ir pabrėžia, kad padangų deginimas – ekologiškiausias būdas jas utilizuoti, nes nebelieka jokių atliekų. Cemento gamybai panaudojama ir energija, kuri gaunama deginant padangas.

„Padangas kaip alternatyvų kurą maišome su anglimi. Iš viso kietojo kuro per parą sudeginame 480 tonas. Taigi padangos sudaro apie 8 proc. mūsų sudeginamo kuro. Toks ir sutaupymas“, – sako R.Sudaris. „Akmenės cementas“ iki metų pabaigos ketina sudeginti apie 8 tūkst. tonų padangų. „Per valandą utilizuojame maždaug 1,5 tonos padangų, per parą – 35 tonas, o per mėnesį susidaro apie 1 tūkst. tonų padangų“, – tvirtina įmonės atstovas.

Tiesa, ne visos padangos į įmonę patenka už dyką. „Jeigu padangos yra didelės, pavyzdžiui, traktorių, už toną jų imame 170 litų bei PVM. Stambias padangas mes turime susmulkinti prieš degindami, o tai nėra taip paprasta ir kainuoja“, – pasakoja R.Sudaris.

„Akmenės cemento“ juristas sako, kad įmonė turi sudariusi 70 sutarčių su juridiniais asmenimis ir 33 su savivaldybėmis.

Kiek kitoks likimas padangų laukia Šiauliuose, kur jos atvežamos ne tik iš Lietuvos, bet ir iš Latvijos bei Estijos. „Metaloidas“ padangas perdirba iki gumos granulių, kurios vėliau yra naudojamos trinkelių gamyboje.

Padangas įmonė superka. „Priklausomai nuo padangų kiekio, jų tipo ir kitų aplinkybių, už toną padangų mes prašome nuo 50 iki 100 litų“, – teigia „Metaloido“ gamybos vadovas Vitalis Stankevičius. Tiesa, jis tvirtina, kad iš privačių asmenų keturios padangos yra priimamos nemokamai.

Anot „Metaloido“ atstovo, gaunamą gumą įmonė ne tik pati naudoja, bet ir parduoda: daugiausiai eksportuoja į Lenkiją, Prancūziją, Suomiją, Jungtinę Karalystę, Izraelį, Baltarusiją, Rusiją ir kitur. Gumos granulių kaina priklauso nuo jų smulkumo – kuo smulkesnės granulės, tuo jos brangiau kainuoja. Tačiau vidutiniškai viena tona iš perdirbtų padangų gautų gumos granulių kainuoja apie 180 eurų (623 litai).

Iki šių metų pabaigos „Metaloidas“ tikisi perdirbti 20 tūkst. tonų padangų, kitaip sakant, pagaminti 10 tūkst. tonų gumos granulių.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Pinigų karta
Pinigų karta
(20)
(1)
(18)

Komentarai (12)