„Reikia 1,8 mlrd. eurų.“ Situacija katastrofiška. Kas nutiko Lietuvai

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

pirmas 2024-06-17 20:26
Kas davedė iki tokios prastos kelių ir tiltų būklės?
lizunas 2024-06-17 20:51
Sutikčiau mokėti 1€ kelių mokestį, jei tie eurai tiesiogiai nueitų į kelių remontą, ne speudo remontą ir nebūtų prallaunami…
Simplicity 2024-06-17 21:45
Aš tik su sąlyga, kad bus realiai remontuojama, o ne tik šaltas asfaltas maišais į duobes metamas. Šiaip, reiktų kokio nors audito, kuris realiai paskaičiuotų kiek ir kokioms gatvėms yra išleidžiama eurų. Pas mus rajone gan dažnai duobes lopo šalto asfalto pagalba neparuošiant nei pagrindo, nei pačios duobės- sudrėbė maišo turinį, užtrypė kerzais ir turbūt išrašė miesto savivaldybei sąskaitą už 300€. Toks remontas laiko kokį mėnesį arba iki pirmo gero lietaus, o tada vėl "tvarko". Po tokių kelio remontų asfaltu barški vos ne taip pat kaip žvyrkeliu.
immortallt 2024-06-18 07:53
Priežastis paprasta - Lietuvoje kelių per gyventoją turime ~8x daugiau, nei kitose šalyse, kur keliai geresni ir yra patiriami šalčio ciklai, kad ir rečiau. Tai jei norime turėti gerus kelius, reikia 8x daugiau pinigų, nei tose šalyse. Akivaizdžiai, ženkliai santykinai daugiau iš biudžeto neskiriame ir būtų nesąmonė skirti. Koks to rezultatas? Kiekvienas politikas nori kuo daugiau išasfaltuoti kelių, nes kas su keliu bus po 5 metų niekas su juo jau nebesusies, bet ką padarys per porą metų - prisimins. Kaip tą padaryti? Sumažini dangų storį iki absoliučių minimumų ir dar palieki paklaidą, kas realiai gaunasi, kad dangos storas plonesnis nei minimalus techniškai leidžiamas, bet kelius įrengiantys tiekėjai, spaudžiami mažiausios kainos turi arba daryti kaip pirkimas sudėtas, arba nebetiesti kelių. O ką vietoje to mes darome toliau? Dar asfaltuojame daugiau žvyrkelių, skatiname keltis gyventi į regionus ir nuošalias teritorijas, t.y. aktyviai siekiame kad vienam gyventojui tektų 9x daugiau kelių. Kelių mokestį moka tik komercinis transportas ir 1€ nė iš tolo neužtenka. Čia nebent 1€ už pravažiuotus 10km. Akcizo nė cento neturėtų būti skirta keliams. Iš akcizo finansuoti kelius, tas pats kas iš alkoholio akcizo statyti alkoholio gamyklas, barus.
Hmz 2024-06-18 16:49
Kanada - 1042 / 0.025 Austrija - 116 / 0.01 Belgija - 118 / 0.01 Bulgarija - 19 / 0.003 Kai sakai, kad "turime ~8x daugiau, nei kitose šalyse", kurias šalis turi omeny?
kestutisz 2024-06-18 17:05
Nesutinku mokėt nė cento. Nebent atskaičiuos atitinkamai mokesčius iš tų sričių kur man nereikia - pradedant nuo daugumos biurkokratų/valdininkų/valdytojų išlaikymo iki man nereikalingų paslaugų. O tai iš pradžių šiaip atima kelis k mėn visokiais mokesčiais, o po to dar už kelią atskirai susimokėk (kai vien už kurą dvigubai moki nė už ką).
immortallt 2024-06-19 06:47
O kodėl žvyrkelius pridedi? Žiūrėjau tik ES šalis. Spain 2,08 Germany 2,76 Bulgaria 3,06 Ireland 3,93 Luxembourg 4,49 Romania 4,52 Croatia 4,63 Czechia 5,31 France 5,90 Malta 5,96 United Kingdom 6,33 Portugal 8,02 Netherlands 8,08 Slovakia 8,37 Italy 8,68 Cyprus 8,88 Switzerland 9,63 Belgium 10,25 Norway 10,35 Greece 11,16 Poland 11,66 Denmark 12,82 Austria 14,09 Finland 14,11 Liechtenstein 16,13 Slovenia 18,40 Sweden 19,14 Hungary 22,35 Lithuania 30,20 Estonia 30,52 Iceland 35,92 Latvia 36,98 Dar kitą pjūvį dariau, asfaltuotų kelių per 1000€ BVP: Luxembourg 37 Ireland 39 Germany 59 Spain 74 Liechtenstein 88 Norway 101 Switzerland 108 United Kingdom 138 Netherlands 147 France 152 Malta 180 Denmark 197 Czechia 202 Belgium 216 Bulgaria 236 Croatia 268 Italy 268 Austria 283 Finland 291 Romania 302 Cyprus 303 Portugal 347 Sweden 356 Slovakia 416 Iceland 483 Greece 562 Poland 657 Slovenia 680 Estonia 1.129 Lithuania 1.271 Hungary 1.272 Latvia 1.792 Ir tik nesakykite, kad Estijoje ar Latvijoje keliai geresni. Vengrijoje nebuvau.
Hmz 2024-06-19 12:55
Ir ką iš to rodiklio turėtume matyti?
Magnus 2024-06-19 13:43
Na tai tegul suomiai,latviai,estai, baltarusai bei rusai už mūsų kelius sumoka. Panašiai kaip Lenkai iš visos europos pinigus susirenka. Vilnius-Kaunas-Klaipėda , kas 20-50km būdelių reikia pristatyti -> už kelius susimokėti. Lietuvos piliečiai gaus "žalią pasą" už kurį susimokės (vieną kartą) nusipirkę skaitytuvą kuris tvirtansi ties veidrodėliu, tai leis nemokamai ir sklandžiai pervažiuoti užtvaras/būdeles papildoma "žalia" kelio juosta. O visi kiti europos turistai/bei latviai važiuojantys į lenkiją apsipirkti , bei visos fūros gaus susimokėti po 8EUR kas 30km. Tiesiog reikia paskaičiuoti , koks būtų ROI.
immortallt 2024-06-19 14:11
O kur aš sakiau, kad su vidurkiu visų šalių lyginu? Pirma atmesk šalis, kuriose šalčio ciklų beveik nėra, bent jau tokių, kad žemė įšaltų 5-10cm. Tada pasirink šalis, į kurias lygiuotis nori su keliais. Kas lieka? Kam BVP? O tai iš ko kelius tiesiame? Žmonių lavonų/išmatų ar iš pinigų? Kuo daugiau uždirbi, tuo daugiau pinigų keliams gali atidėti. Na arba kitaip, namų gerbūvis labiau priklauso nuo šeimos narių skaičiaus, kurie gyvena po vienu stogu, ar nuo šeimos pajamų?
immortallt 2024-06-19 14:13
Komercinis transportas jau moka. Gyventojai už kelius tiesiogiai nieko nemoka. Užsienio srautas naudojasi daugiausia magistralėmis. Tai nepateisina turėjimo tiek asfaltuotų kelių. Ir tokia situacija ne tik su keliais, bet su visa infrastruktūra.
kestutisz 2024-06-19 14:54
Kaip nemoka (nemoku)? Arba man kai atima daugiau nei pusę pajamų - jau skaitosi jog sumoku iš karto flatrate, arba skaidom atskirai ir renkuosi už ką mokėt, o už ką ne.
immortallt 2024-06-19 15:51
Kelių mokestį moki? Kur ir kam, jau įdomu. O kad moki GPM, PVM ar akcizą, tai nėra kelių mokestis. Pirmus du moki, net jei neturi automobilio, akcizą moki nepriklausomai, nuo to, kiek realiai nuvažiuoji bei akcizas yra DALINĖ kompensacija už išorinę žalą, ne mokestis už kelius.
Hmz 2024-06-20 13:15
Nedaryk kaip Magnus ir nekelk isterijų, kai tau užduoda paprastą klausimą. Ne mažiukas ir turėtum jau žinoti, kad kiekvienas statistinis rodiklis be interpretacijos yra niekas. Kiek suprantu, norėjai parodyti, kad Lietuva neproporcingai mažai skiria biudžeto lėšų keliams?
immortallt 2024-06-20 14:49
Hmz, ne, Lietuva neproporcingai daug kelių turi ir negali skirti pinigų tiek, kad turėtume tokius kelius, kaip vokiečiai. Ir pastebėjimas kitas, kad reikia ne dar labiau stengtis žmones išbarstyti, o koncentruoti juos. Ne žvyrkelius asfaltuoti, o nusidėvėjusią asfalto dangą grąžinti atgal į žvyrkelius bent trečdaliui kelių. Vietiniai politikai ilgą laiką matavosi, kas daugiau žvyrkelių išasfaltuos, nes gi nesvarbu buvo, kas po 10 metų juos tvarkys.