„230 000.“ Planas žlunga. Lietuva turi didelių problemų su elektromobiliais

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Absoliutas 2024-11-15 07:29
Elektromobiliai gyvuoja tik iki tol kol yra kompensacijos. Tai daug pasako kokie “puikus” tie elektromobiliai :D
immortallt 2024-11-15 08:25
Elektromobiliai puikiai gyvuotų ir be subsidijų, reikia masto ekonomiją pasiekti tokią, kaip VDV. Realiai tai reikėtų taršą normaliai apmokestinti, kiek kainuoja ją sutvarkyti, bet pas mus visada morkos principu einama, bizūną bijo naudoti, nes vieniša trijų vaikų motina su savo 3l tdi negalės važinėti. O taršos tvarkyti niekas nenori, nes be proto brangu. Pats dabar žiūrinėju antrą miesto automobilį paimti Nissan leaf'ą seną už iki 4k€. Mieste pravažinėju per metus kuro už kažkur 1100-1200€. 60km atstumo žiemą per akis. VDV pigiau gal tūkstančiu. Atsipirkimas kainų skirtumo - metai. Per dar tris metus tampa nemokamas. Jei nuvažiuoti į Norvegiją ir pačiam parsivaryti, ir už 3k€ galima susiveikti. Nebūtų muitų, būtų dar pigiau. O kodėl auga lėtai Lietuvoje elektromobiliai? Nes 10 metų senumo elektromobilių nėra tiek jau ir daug, ne tik modelių, bet apskritai pagamintų.
kukulis4 2024-11-15 09:38
As manau, kad problema siuo metu yra truputi kitokia - pagal statistika, siuo metu apie 80% Lietuvos gyventoju gyvena butuose, o tai reiskia, kad labai dideliai tu gyventoju daliai nuosavos krovimo stoteles isirengimas yra arba sudetingas, arba apskritai neimanomas. Lieka varijantas krautis viesose stotelese, kuriose kaina nedziugina. Paimkim artimiausia stotele man - ignitisON (seip jau patogi, visiskai salia namu) - 35ct/kwh. Biski matematikos ir gaunasi kad kaina 100km arba labai panasi arba didesne nei kad vazinet dyzeliu ar hibridu. As sakyciau, kad uzuot subsidijavus EV isigyjima, reiketu daugiau demesio skirt krovimo stoteliu irengimui butu kiemuose, gal net privalomai.
Benediktas 2024-11-15 10:12
pritariu
kestutisz 2024-11-15 10:21
Būtent, kaina vienas dalykas yra didelė, o kitas - tu jos net nematai kažkaip akivaizdžiai kaip degalinėse, kad nu gal užsinorėtum pamatęs "prisipilt pigiau", vis kažkokie appsai ir kitos nesąmonės. Prie daugiabučių dabar ala įrenginėja pakrovimo vietas bet ten pora momentų - kaina ir atsiradęs reikalavimas patraukti pakrovus, t.y. turėtum eiti naktį atsijungt, t.y. tos vietos nėra stovėjimo, o krovimo vietos - tai pažeidi praktiškai taip pat kaip statydamas ant bordiūro :)
kukulis4 2024-11-15 11:32
Nu ne visai - ikrovimo stoteles matomos, ypac kai tau jos yra aktualios. O jei tau jos neaktualios ir del to ju nepastebi - cia tik geriau. Appsai - kas su jais blogai? Kodel nesamones? O del 'krovimo vietu' sutinku - pareiga pasikrovus masina patraukt mazina tos krovimo vietos patraukluma. Del dideles kainos, panasu, kad irgi sutinkam. Benediktas - jo, ziurejau i ta pati puslapi, kazkaip labiau galvojau apie miestu gyventojus, bet sitam kontekste teisingiau itraukt ir kaimu/uzmiesciu gyventojus, tai gyvenanciu butuose istiesu labiau 60% nei 80%.
immortallt 2024-11-15 11:53
Reikėtų prispausti daugiabučių namų bendrijas normaliai veikti ir prisiimti atsakomybę už savo turtą. Kaip įprastai sprendžiama, viena stotelė, keli laidai, vienas pasikrovė, kitam permetama įtampa, niekam niekur eiti nereikia. Daugiau dėmesio skirti privačios nuosavybės turto vystymui? Laikas gal pripažinti, kad daugiabučiuose visi gyvneantys yra protiškai neįgalūs, skirti socialinius darbuotojus, ir net pinigų valdymą perimti valstybei, jei privataus turto negali susitvarkyti, ir net esamomis finansavimo priemonėmis pasinaudoti, kad įsirengti krovimo infrastruktūrą. Kodėl naujų daugiabučių ir invidivualių namų savininkai turi nuolat remti senų daugiabučių protiškai neįgalius gyventojus, kuriems ir kiemą nemokamai tvarko, ir šaligatvį kokį pakeičia nemokamai, o likę už tai moka.
donatasv 2024-11-15 12:35
Seniai sakiau kad šitaip bus tik dalis atsilupusių sukiojo pirštą prie galvos ir vadino kvailu... Degradacija niekad nebus priimta su džiaugsmu ir čia nėra vien tik krovimo stotelių kiekis kas ribojo plėtrą tai yra tik viena priežastis iš visų. Krovimo greitis, kuo greičiau tuo brangiau, nuvažiuojamas atstumas jei nori padoraus atstumo automatiškai turi imt nedidelę mašiną su 70/80 kwh baterija kas labai smarkiai išaugina kainą ir krovimosi laiką. Arba tiesiog turi imt 40/50 kwh bateriją ir apriboti save +/- miesto kelionėmis kas negana visko visvien kainuos daug brangiau nei vdv. Subsidijomis bent jau Lietuvoje nieko nepasieksi jei nori rimto perversmo kuri eina link degradacijos į didesnius nepatogumus turi daryt kaip norvegai dėt subsidijas ir kelt mokesčius vdv, kad visi ev trūkumai pasidarytų niekis prieš tai ką gauni su vdv. Kitu atveju kam keist tai kas ir taip gerai. Bet čia Lietuva ne norvegija pensininkai ir mažai uždirbantys išneš seimą ant šakių pakabintus ne mūsų algoms pirkt naujus, o nudrošti niekam nereikalingi nes tvarkymas bus brangiau nei į naują investuot.
kukulis4 2024-11-15 13:29
Man tinka, jeigu tik tai pades. Nereikia net krovimo stoteliu - turiu dar geresni neveiksnumo pavyzdi - kadangi namas itrauktas i kulturini pavelda, yra kazkokia programa, pagal kuria galima remontuot vidini kiema - borteliai, dangos restauravimas, dviraciu parkavimo vietos irengimas, vaiku zaidimo aikstele ir tt. Zodziu galimybe pasigerint gerbuvi. NEMOKAMAI. Savivaldybe finansuoja 100%. Bendrijos pirmininke saukia susirinkima, kadangi reikia 50%+1 balso kad pradet projekta. Gyventojai nesugeba susirinkt. Tada daro balsavima pastu - per menesi 3 lapukai is 50+ butu. Va taip vat zmones deje.
immortallt 2024-11-15 14:00
Būtent apie ką aš! Nemokamai pagerins gerbūvį, padidės turto vertė, niekas net lapuko negali užpildyti. Tai kalame administravome mokestį tokiems butams 1€/m2 ir administratorius įgyvendina tai, ką savivaldybė nuleidžia (savininkai sumoka). Skųstis negalėsi. Durni norvegai, nesupranta, kad nesąmonė elektromobiliai. Ketvirtadalis automobilių elektriniai, bet jie vis dar nesuprato. Dar durniau trauki argumentą apie tolimas keliones, į kurias, t.y. >500km per dieną, ir dar vienu prisėdimu, retas namų ūkis išvažiuoja. Vidutinis automobilio nuvažiuojamas atstumas Lietuvoje 12-14k km, kas yra 38 km per dieną. Jei išvažiuoji į vieną kelionę po 1k km į vieną pusę per dieną, tai lieka max 32 km per dieną. O kas keisčiausia, kad būtent tie, kurie važinėja itin daug per metus, ir perka elektromobilius, nes jiems ant kuro sąnaudų sutaupymo atsiperka ne tik skirtumas tarp VDV ir EV, bet ir visa automobilio kaina.
donatasv 2024-11-15 14:36
Vemi į eterį ir net neraudonuoji? Kas nuvažiuoja daugiausiai? Verslas. Verslas kuris turi pinigų tiek įsipilti kuro, tiek nupirkt tapatį EV bet EV neperka kodėl? Nes tikriausiai verslas nenori stot ir šieno pjaut, kad arklį pašertų, o tas pats vdv kaip darbinis arklys atlieka viską be problemų, pertraukų ir beprasmių prastovų. Tau kaip važiuoji iš garažo į kiemą ir atgal į garažą problemų nėra. Man šalia EV reikia laikyti vdv, kad patenkinčiau visas savo reikmes ir tai yra faktas kaip blynas. Nes man patinka kelionės, man reikia tempt priekabą, aplankyt gimines būna, kad per dieną nuvažiuoju daugiau nei 500 ir ne kartą per metus. Ko aš turiu investuot 30k/40k į mašiną ir tenkintis kelionėmis mieste? Čia tavo logika? Kai galiu investuoti 20/30k į vdv ir turėt tapatį visiems gyvenimo atvejams. Nuo priekabos iki kelionių. Mėgsti matau sado mazo š... už brangiai. Iš patirties galiu pasakyt su vdv stoju tik tuo atveju jei tam yra poreikis įsipilti kuro, į toletą ar dar kažkam, o su EV stoji viskam ką čia išvardinau + krautis ir tai nevisada susiderina nes aš tikriausiai gyvenu ne idealiam pasaulyje kaip jūs ev fanatikai ir kelionėms daugiau nei 300km visada renkuosi vdv vietoje EV. Nes kaina panaši, o hemarojus auga labiau su EV patikrintas faktas...