„400. Virš Lietuvos. Blokuojamas GPS“  (1)

„Apie juos diskutuojama.“


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Sausį dešimteriopai išaugus pranešimų apie GPS trikdžius, susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis sako, kad yra diskutuojama apie Lietuvos antžeminės navigacijos sistemos tobulinimą, bet šie sprendimai turi būti suderinti su Europos Sąjunga (ES) ir nebus greiti.

Kaip M-1 informacijos tarnybai teigė E. Sabutis, ministerija su Lietuvos oro uostais ir „Oro navigacija“ dėl GPS trikdžių yra turėję ne vieną susitikimą ir toliau diskutuos šiuo klausimu, bet sprendimų kol kas nėra.

„Apie juos diskutuojama, bet jie bet kuriuo atveju turi būti suderinami su tarptautinėmis ir ES organizacijomis, kadangi tai yra oro erdvė, nėra mūsų tik lokali oro erdvė“, – kalbėjo susisiekimo ministras.

„Tai yra sudėtingi techniniai klausimai. Pagrindinis iššūkis yra (GPS – BNS) trikdžiai, bet jis sprendžiamas. Tikimės, kad niekada tie trikdžiai ir iššūkiai nelems nieko tokio, kas galėtų būti tragedija“, – pažymėjo E. Sabutis.

[EU+Kuponai] Pasaulinė premjera. Aukščiausios klasės monitoriai žaidimams, pramogoms ir darbui. Ribotas kiekis (Video)
8169 1

Pasaulinė premjera!

Nuolaidų kuponai

Iš Europos sandėlių

Iki 2 metų garantijos

1) „KTC A32Q7 Pro“ - portabilus Android 4K ekranas

2) „KTC H27S25E“ - 27 colių, 2K, 240Hz lenktas žaidimų monitorius

3) „KTC Q24T09“ - 24 colių, QHD, 180Hz žaidimų monitorius

4) „KTC H27P22S“ - 27 colių, 4K, 160Hz žaidimų monitorius

Išsamiau

Pasak jo, ir keleivių vežėjai bei orlaivius eksploatuojančios bendrovės galėtų diegti kitokią, naują navigacinę įrangą, tačiau ar privatininkai norės į tai investuoti, „jau klausimas toms kompanijoms“.

„Yra įvairių sprendimų, susijusių su orbitoje esančiais satelitais, per kuriuos ateina signalai, bet visa tai ne ministerijos ar valstybės reguliavimo sritis, kadangi orlaivius eksploatuojančių kompanijų didžioji dalis yra privačios“, – M-1 informacijos tarnybai sakė E. Sabutis.

Ministro teigimu, už keleivių vežimą oru pirmiausia yra atsakingi orlaivių pilotai, aviakompanijos.

 

„Jeigu kiekvienas pilotas, (...) vykdydamas savo protokolą, supranta arba nujaučia, kad kažkas keleivių saugumui gali būti negerai, jie priima savo sprendimą ir mes šį sprendimą kiekvieną kartą palaikome“, – kalbėjo E. Sabutis.

„O kaip išspręsti šitą klausimą, yra dirbama ir Europos lygmeniu, bet kadangi tai liečia tarptautinę teisę, tarptautinę aviacijos teisę, sprendimai neateina labai greitai ir jie yra labai komplikuoti ir sudėtingi (...)“, – nurodė ministras.

„Oro navigacijos“ vadovo Sauliaus Batavičiaus duomenimis, sausį fiksuota iki 400 pranešimų apie GPS ryšio trikdžius – tai yra dešimt kartų daugiau nei 2024-ųjų pirmą mėnesį.

Kaip LRT radijui sausio pabaigoje teigė S. Batavičius, tiriama trikdžių padaugėjimo priežastis ir neatmetama, kad juos gali sukelti nedraugiškų šalių veiksmai.

 

Vis tik „Oro navigacijos“ vadovas tuomet pabrėžė, kad šie trikdžiai nekelia grėsmės skrydžių saugai.

Lietuvos sausio antroje pusėje nepasiekė oro bendrovės „Wizzair“ lėktuvas, skridęs iš Londono į Kauną – atskridęs iki Lenkijos, orlaivis apsisuko ir grįžo atgal. Lietuvos oro uostų atstovas Tadas Vasiliauskas tuomet BNS nurodė, kad lėktuvas buvo apgręžtas dėl techninių problemų. 

Be to, sausio pradžioje iš Londono į Vilnių skridęs „Ryanair“ lėktuvas apsigręžė ir nuskrido į Varšuvą, iš kur vėliau atskrido į Vilnių. Tuomet teigta, kad lėktuvas pirmą kartą nenusileido dėl GPS ryšio problemų.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: BNS
(8)
(4)
(4)
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama

Komentarai (1)

Susijusios žymos: