„+52 ct/l. +26 ct/l. Degalų kainos Lietuvoje šovė į viršų“

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

bahuriux 2025-03-18 18:37
Panašiai kaip trumpo muitai sužlugdys JAV, taip ir ES susižlugdys su tokia greenwash savidestrukcine politika. O tuo tarpu azija šiks visam pasauliui ant galvos ir nukonkuruos vakarus.
mindaugas.vaitiekūnas 2025-03-19 17:16
Apie kokią konkrečiai politiką kalbi? Jei neklystu, tai ar ne su saulės baterijom "sėdi" ir dar apie EV kažkokios kalbos buvo, kad lyg galėtum sau leist tokį įsigyt. Tai va įdomu ką vadini ta nevykusia "green wash" politika?
bahuriux 2025-03-19 19:11
Jo turiu SE ir tt, dar planuoju EV, jau 70% apsisprendžiau. Dar uošviam galbūt statysiu SE. Ir dar kokia 30kW būtu neblogai SE pvz kripto kasybai (ok ok tik svajonės). Dar svajoju apie didesni nei dabar turiu laivelį varomą saulės baterijom ir vėju, pvz dideliu kaitu, rotorinėm burėm, ar panašiai. Ne todėl kad tai žalia, bet todėl kad taip pigiau ir visaip kitaip labiau cool ir pažangiau. Nepamirškit kad visi giminėj, o ypač mano žmona mane laiko didžiausiu tinginiu žmonijos istorijoj ir svajotoju Apie greenwash. Mokesčių kėlimas prisidengiant žaliu briedu niekur nenuves, nes tai tiesiog mokesčių kėlimas, kad ir kokį tam sugalvotum pavadinimą. Kaina nuguls ant visų be išimties vartotojų, ko pasekoj gali sumažėti vartojimas, o nuo to nieko gero kapitalizme nebūna. Trumpas jums aiškus pavyzdys prieš akis su savo muitais, europa su žalia tryda irgi nedaug atsilieka. Vakarai jau dabar nebegali konkuruoti su Kinija, kuri saves nesmaugia visokiais savidestrukciniais mokesčiais. Pvz EV kaina be jokių mokesčių Kinijoj 15k€ su LFP baterija ir to pačio tipo ir kokybės EV europos gamintojų 25k€ su NMC (per puse ciklų skaičius). ES renkasi vis labiau botagą, o pyragą mažina, ta prasme baudžia labiau nei skatina. Nori bausti už co2 tas mažina įmonių konkurenciją nes didėja sąnaudos. Realiai viskas ko mums reikia jau yra tik turi leisti statyti SE ir vėjo parkus ir energijos balansavimo elektrines kaip Kruonio HAE. Visa ES politika turi būti orientuota į energijos kainų mažinimą. Lietuvoj turim Kruonį ir ble didžiausi kainų pikai iš visų kaimyninių valstybių kurios neturi jokių balansavimo elektrinių, nes ta nord pool birža yra iškrypus ir išsigimus. O kruonio savininkas kas ten tokie ignitis (dalis akcijų valstybinės) orientuoti į maks pelnus, o ne kainų ir energijos stabilizavimą. Ko pasekoj konkurencingumas ir ekonomikos augimas tik didėtu Lietuvoj.
mindaugas.vaitiekūnas 2025-03-19 21:10
Sakai, kad "pigiau" tik tave vieną veikia?
mindaugas.vaitiekūnas 2025-03-19 21:19
Na be kruonio dar ir energijos parkų pasistatėm. https://www.delfi.lt/verslas/energetika ... a-91450127 Tiesa nežinau kokia situacija tose kaimyninėse šalyse su tokiais kaupikliais ir kokios ten tos kainos tiek pas mus, tiek tenai. Bet pati Kruonio hae kaip suprantu tai dar "under construction", t.y. vis didinami pajėgumai, plečiami tinklai. Matomai tai kas buvo iki šiol, nelabai ką ir gelbėjo. Nauja info (vis dar "under construction"): https://www.elta.lt/lt/pranesimai-spaud ... nai-253135
bahuriux 2025-03-20 01:35
Ne "pigiau", bet realiai pigiau. Sunku pasakyti, ką veikia ką neveikia, bet aš daug skaičiuoju. A++ klasės namas apsimokėjo jau 10 metų atgal, Naujas EV neapsimoka nes važiuoju salyginai mažai, senas rizika su akumais. SE dabar net skaičiuoti nėra ką 900-1500€ po paramos, 10kW, apytikriai per metus atsiperka. Ir tai jau darosi problema, nes per pigu bendradarbis turi 15 kW galios įvadą jam leidžia tik max 10kW SE. Jau pradeda riboti leidimus gaminantiems vartotojams. Dabar jau gali miestų katilinės ne dujas ir biokurą deginti, o statytis megavatines SE ir tiesiai per tenus šildyti termofikatą vietoj kuro deginimo, bent iš dalies padengtu kaštus ir atpigintu šilumą vartotojams. Taip pat per elektros kainų minimumus kai tai pigiau už kurą iš tinklo imti ir prie to pačio būtu balansavimas.
immortallt 2025-03-20 09:30
Azija, t.y. pagrinde Kinija, į kelius paleidžia daugiau elektrinių autobusų, elektrinių lengvųjų automobilių, vėjo ir saulės jėgainių, nei likęs pasaulis kartu sudėjus. Atsisakymas naftos gali sustiprinti ES. Lobistų ir gamintojų bandymas kuo labiau atitolinti EV ar susijusių technologijų vystymą reiškia užleidimą vietos tiems patiems kinams. Problema yra nenorėjime keistis. O EV ar AEI stipriai didina regiono atsparumą išorės veiksniams nes tampi nepriklausomas energetiškai. Kažkur mačiau, kad kiek daugiau nei pusė laivų kurie plaukioja jūroje, gabena energinius išteklius. Pusės laivyno nebereikėtų! EV kaina Kinijoje maža pirmiausia saugumo kaina. Tada subsidijų gamybai kaina. Ir dar pridėk vidutinę algą Kinijoje (visoje šalyje, ne tik didžiausiuose miestuose kvalifikuoto darbo). Kruonio neužtenka balansavimui, kai tokie svyravimai. Taip pat dalis Kruonio pajėgumų yra rezervuota sisteminės paslaugoms, užtikrinti, kad nebūtų blackout/brownout. Statyti saulės elektrines, kad momentiškai ruošti šilumą? Ne, neatpigintų, nes vasarą didieji tinklai ir taip neturi kur dėti šilumos iš gamybos procesų, kogeneracijos/atliekų deginimo. O jei jau šilumai gaminti, tai geriau kolektoriai, apeinant elektros gamybą. P.S. O dabar Lietuvoje su parama gali nusipirkti Dacia Spring už 13k€, tik miestui skirtas, saugumas - prastas, nors atnaujinto, su sudiegtom automatinėm sistemom, nevertino niekas. Mieste važinėti daugeliui užtektų savaitei ir dar turi V2L. Su 26 kWh akumuliatoriumi, daugelis namų porą dienų išgyventų.