Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Arwis 2011-07-06 10:54
Pilnai sutinku. Palyginus su vakaru europos paslaugomis lietuva dar tikrai turi kur vytis, o tai reiskia kad tos paslaugu sferos dar tuscios ir juose galima pradeti savo verslus. O ju daugybe... Pries pora savaiciu gryzes lietuvon pasigedau nemazai iprastu servicu kuriuos danijuoje nuolat naudoju lietuvoje ju tiesiog dar nera. Galbut dar rinka per maza taciau tikrai, versliui galimybiu lietuvoje tikrai daugiau.
Bet pries komentuojant nederetu pamirsti jog sitas straipsnis labiau fokusuotas zmonems mastantiems apie savo versla nei paprastai tautai.
assassin 2011-07-06 11:00
labiausiai viska apsunkina dabartiniai mokesciai. gal jie ir mazesni uz kai kuriu saliu, taciau jie yra nesamoningai padaryti. pagal dabartine sistema norima is verslininko aimti visa pelna (tai labiau galioja smulkiajam)
blizzard 2011-07-06 11:20
Nepamirškim milžiniškos korupcijos ir konkurencijos. Galbūt vieta yra verslui, tačiau rinkos dydis verčia konkuruoti ir imtis neteisėtos veiklos.
Taip sutinku kad tokio verslo, tai yra modernios technologijos ir paslaugos turbūt yra paklausiausias, bet kodėl nėra paprasto tradicinio verslo, žemės ūkio įvairių paprastų paslaugų. Be modernių dalykų galim gyvent, bet be tokių paprastų dalykų ilgai neišgyvensim, todėl manau reikėtų ir tai skatint, o ne vien IT plėtrą..
faktas 2011-07-06 11:48
Patiko interviu pabaigoje išdėstytos mintys.
O šiaip dėl verslo Lietuvoje, tai ne mokesčiai čia daug ką riboja, o dirbančių lietuvių skaičius ir vidutinė alga. Kada pabraižome verslo struktūrą, tai pastebime, kad konkrečios paslaugos arba prekės domins vos kelioliką (geriausiu atveju šimtą) tūkstančių žmonių, iš kurių labai maža dalis galės susimokėti.
immortallt 2011-07-06 15:43
Gal gali sukonkretinti ?
IT duoda didesne pridetine verte nei zemes ukis
Wickit 2011-07-06 15:53
Juokinga kai kazkoks emigrantas sako neemigruot . Verslui pradeti reikia belekiek pazinciu, o ne idejos. O uzsieny yra lygesnes galimybes visiems. Nereikia tiek pazinciu. Visiems galioja vienodos taisykles ir neklesti tokia ziauri korupcija. Tai va, tepkit visi slides is cia ir negaiskit laiko.
Simplicity 2011-07-06 15:57
Vėl jūs su tuo savo IT Dar nenusibodo? Kiek realiai tos IT paslaugos Lietuvai reikalingos, kiek tokioj Lietuvoj yra įmonių kurioms reikalinga specifinė Lietuviška programinė įranga? Kiek to lietuviško programuotojų sugeneruoto produkto parduodama kitoms šalims?
Atrodo, kad pasauly be IT daugiau niekas niekuo neužsiima ir tai yra pati pačiausia sritis veiklai. Jei ne paslaptis, kiek tūkstančių Lietuvoje uždirba sistemų administratorius, HTML ar JS programuotojas?
immortallt 2011-07-06 16:34
Jooo pazintys uzsienyje nesvarbios - NOT. Smulkiajam nesvarbios. Nepazeidinejant istatymu gal ir nesvarbios, bet jei kazka didesnio kuri, tai labai svarbios.
O del vienodu taisykliu galiojimo, tik jau nereikia zysti, viska gali pasidaryti, o jei dar nereikia NT verslui, tai is vis viskas paprasta, tai tik atmaskes sedeti pilva isvertus ir bambeti
IT turiu omeny viska, kas susije su aukstosiomis technologijomis. Reikejo galbut placiau rasyt O nebutinai lietuviski produktai turi buti. Lietuvoje yra ne viena programa rasoma skandinavu savivaldybiu uzsakymu. Jos gal nera tokios populiarios ir zinomos, bet savo rinka turi.
Simplicity 2011-07-06 16:51
Kažin kodėl lietuviai skandinavams programinę įrangą rašo...
Kažkodėl kyla įtarimas, kad dėl tos pačios priežasties dėl ko tie patys programuotojai anglams svetaines kuria. Ką dar be pigios darbo jėgos galim pasiūlyti užsieniui?
Kiek realu išgyventi iš verslo jei bus užsiimama kažkuo orientuotu į vidinę rinką? Primityvokas pavyzdys- konditeris susigalvoja atsidaryti savo kepyklėlę-kavinukę. (Žinoma, būtų galima iškart visą konditerijos cechą su šešiais konvejeriais, bet gal pradėkim nuo mažų dalykų) Kiek jam pyragaičių ir kavos reiks parduot pietaujantiems miestelėnams, kad užtektų ir mokesčiams, ir nuomai, ir dar pačiam ant pavalgymo liktų?
šakės 2011-07-06 17:17
Prisistatyk, pasidalink savo patirtimi kuriant verslą Lietuvoje ir ne Lietuvoje. Na juk išmanai daugiau apie tai nei šio straipsnio herojus, todėl mums visiems bus naudinga pasisemti žinių iš tavęs.
jamalou 2011-07-06 17:34
IT verslą aišku Lietuvoje lengviau padaryti, tam yra visos sąlygos - interneto prieinamumas, įranga bet kur galima įsigyti.
Tik sunkiau su kitais sektoriais, pavyzdžiui norėtumei pardavinėti kokybiškas vėjo jėgaines, o tam reikia geros perkamosios masės, kurios Lietuvoje nėra tiek daug, o jei ir atsirastų būtų Monopolistinis faktorius, kuris užsakytų tiek tiek vėjo jėgainių ir pardavinėtų žemesne kaina bei su didesnėmis garantijomis ir tave paprastą verslininką nukonkuruotų..
Bet šiaip Lietuvoje galima, manau su pramone daug prasistumti, nes yra tos žemės ir ji gan nebrangi, tik statyk sau ir gamink, geriausias pvz: VICI krabai.
Šiaip man IT nepatraukli sritis, nes gi negali juos apčiuopti kaip kokio daikto ir tos programas gerai palengvina daug procesų, bet jų gi paliesti negali.
Jomajo 2011-07-06 17:50
man visa tai jau darosi panasu i stai ka “Make the lie big, make it simple, keep saying it, and eventually they will believe it” propoganda kitaip ir nepavadinsi.
Simplicity 2011-07-06 18:43
Nrėčiau pamatyt bankininko veido išraišką, kai toks jaunasis verslininkas atėjęs į banką paprašo kredito sklypui įsigyti ir gamyklai pastatyti Nu, bet žemė Lietuvoj gi nėra brangi... Jei dar ir smėlėta dirva pasitaikys, tai puikias smėlio pilis galima statyt;)
blizzard 2011-07-06 18:48
Garantuoju kad tokių straipsnių, tik apie statybų verslą buvo kaip prikakota kokiais 2005-2008 metais.
immortall, Viena įmonė iš IT uždirba tarkim 1milijardą pajamų. Bet 300k žmonių sėdi be darbo. Tą ir norėjau pasakyti, kad reikia orientuotis į paprastesnį verslą kuriuo gali užsiimti dauguma žmonių tai yra lengviau prieinamas verslas, tuo labiau daugiau šansų gal valstybei nubyrės daugiau nei iš 10 įmonių kurios daro IT verslą.
Kiekvienas programuotoju nebus, kodėl nėra skatinamas lengvai prieinamas verslas?
Tas pats būtų jeigu parašyčiau kad dantistai daug uždirba, tai ką dabar visiems lietuviams odontologiją studijuot ir verslą kūrt? nėra jokios logikos, viena verslo šaka žymiai atsiplėšus nuo kitos, nežinau kur dar pasaulį tokie skirtumai yra tarp vieno verslo ir kito.
Su žeme nepyragai iš ties. Dabar grūdų kainos sukilo tai kaimai jau biškį gyvesni, bet abejoju kad tai ilgai tesis. Reikia ir daug į techniką investuot, o žemės ūkis toks jau verslas, vienais metais nepavyks ką nors išaugint ir ragai...
Žemės ūkis Lietuvoj tikrai nustekentas reikalas, parama nebent europos sąjungos ir tai minimali. Žemės tuščios pilna kiek akys užmato, bet kažkodėl yra pigiau pirkt viską iš kaimyninių šalių, visus produktus ar žaliavas, nei kad iš Lietuvos, man toks dalykas yra nelabai suprantamas, tuo labiau kad perkant iš lietuvos ir transportavimo išlaidos mažesnės ir muitai mažesni, bet vis vien labiau apsimoka vežt iš kitur..
immortallt 2011-07-06 19:02
Jei jau statau normalia vejo jegaine, tai nuvaziuosiu pas gamintoja, o ne per tarpininka pirksiu. Blogas pavyzdys.
Kam reikalinga daug laisvos zemes pramonei ?
Pinigu banko saskaitoj paliesti irgi negali, tai gal pervesk juos man. Programine iranga ivertinti sunku, bet tai labai naudinga ir pelninga.
jamalou 2011-07-06 21:18
Jei jau statau normalia vejo jegaine, tai nuvaziuosiu pas gamintoja, o ne per tarpininka pirksiu. Blogas pavyzdys.
Kam reikalinga daug laisvos zemes pramonei ?
Pinigu banko saskaitoj paliesti irgi negali, tai gal pervesk juos man. Programine iranga ivertinti sunku, bet tai labai naudinga ir pelninga.[/quote]
Turėjau omeny mažą vėjo jėgainę - dėl kurios neapsimoka vykti ir ieškotis gamintojo.
O pinigus iš banko galima išgryninti ir bus popierius, kurį lengva apčiuopti.
skavius 2011-07-06 23:02
Nepykite, pone Guoga, bet perskaicius antraste, pirma kilus mintis buvo, jog jus nukritot is menulio, bet perskaites, kad esate uzsienio lietuvis, kuris Lietuvoje paviesi tik 2-3 menesius, tai pagalvojau, kad didelio skirtumo nera.
Jusu mintys apie zmoniu susivienyjama, bendra pastangu idejimai, kai pradzioj tas pelnas buna dar mazokas, tikrai geros, butent taip buvo pries 20 metu, kai reikejo issilaisvinti nuo okupantu ir to butinai reikia siandien, kad issivaduoti nuo korumpuotos vyriausybes, su kurios iteisintais reketais, turto prievartavimais, zmoniu, bei nauju smulkiu verslu nesirupinimu jus akivaizdziai nesusidurete. Pvz. jus zinojote, jog Lietuvoje isigyjus verslo liudijama, verslininkas tvarkingai dirba, moka mokescius i SoDra kaip ir eiliniai darbininkai, bet susirges biuletenio negauna ir tokiu verslu "skatinimo" formu Lietuvoje yra begale. Tarkime mano pazistama su vyru uzsiima pintu gaminiu prekyba, dirba 15-20 metu, siandien vyras SoDrai sumoka ~300 Lt, zmona stovi darbo birzoj, patys pina nuosavame bute (kaip patarete), patys gaminius veza (+islaidos degalams) i prekyvietes po visa Lietuva. Uz prekyviete 2-3 dienom sumoka ~500 Lt, geresnese vietose pvz neseniai vykusiose Kauno Hansa dienose kainavo 700 Lt. Spekite, daug pelno uzdirba? Tikrai sunku buna, salyje kur zmones neturi is ko nusipirkti graziu ir naudingu daiktu, net kai prekiu kaina jau ir taip numusta 3-4 kartus, nei turetu kainuoti. Ko nepavyksta parduot, tuos gaminius parduoda kitiems verslininkams, kurie viska veza parduot uzsienieciams, turintiems is ko nusipirkti.
Grizus namo, apmoka visus mokescius (kiek sildymas atsieina bute vietiniai zino), visko kas liko, didziaja dali isleidzia maistui. Stai kaip jau daug metu vykdo skaidru versla, kur nera darbuotuju, kuriems galetu moketi aplaizyta atlyginima, deja, ju namai tikrai neprimena, lyg ten gyventu turtingi verslininkai.
Apie motyvacijas, ponas Guoga, kalbejo ir Dzen Dzeminis jis teige "Zmones jau vien mano tezemis turi buti sotus", bet Lietuvoje kur geresne motyvacija yra padorus atlyginimas, ypac kai kiekviena diena po virsvalandziu tenka grizti nusikalus. Mano motina dirbo anksciau norvegu firmos "Kitron" padalinyje Kaune, tai ten virsininkai gaunantys po 5000 Lt, o Direktoriai - po 12000 Lt irgi labai motyvuodavo darbuotojus pasakodami kiek daug prigaminom, kiek daug uzdirbo firma, koks didelis nasumas, kokie dideli uzsakymai nusimato ajajai, ajajai..., bet kai po pasakojimo apie pelnus paklausia kada pakels atlyginimus, nes gaudineja po 1000 Lt neatskaicius mokesciu, tai prisipazista, jog dar nera galimybiu. Zinoma, tokie norvegai turbut sutiktu su jumis apie palankias galimybes verslui Lietuvoje, nes cia lietuviu darbininkams uz ta pati atlikta darba (pasak iskoomandiruotos lietuves) galima moketi 4-5 kart maziau, nei norvegams Norvegijoje, o lietuviai dar ir apsidziaugtu, kad nors tiek gauna.
Dar vienas geras pavyzdys tai "Sportine aviacija" veikianti jau 42 metus, viena is 4 Europos firmu gaminanciu sklandytuvus, ir dar rekordininkus pagal skrydzio nuotoli, pacius geriausius pasaulyje, vienintele Lietuvos aviacijos firma turinti projektavimo licensija, turi pakankamas salygas statyt nemazus orlaivius, praktiskai visi klientai yra pinigingi uzsienieciai, bet neseniai del esamu mokesciu ir salygu verslui vystyti, ji bankrutavo, laimei ja isgelbejo ir nupirko "Termikas". Tarp kitko "Sportine aviacija" tai ta pati firma, pastaciusi DNR skulptura skirta Expo parodai, kuri per pakabintus projektorius rode vaizdus is Lietuvos, koks tai grazus krastas ir kaip cia gera gyventi.
Tikriausiai, ponas Guoga, tokiu situaciju nesat mates nei Britanijoj, nei menulyje.
Dar viena smulkmena, kaip savo pradini kapitala isloses zmogus gali aiskinti kitiems, kaip toki kapitala uzsidirbti? Blefas kazkoks...
blizzard 2011-07-07 00:15
+100 už šitą mintį. Čia yra labai didelė problema, būtent ta kad mokami centai, o eilinį darbuotoją tenkina tie centai ir jis nesistengia kelt bangų kad galėtų gaut daugiau, todėl gaunasi taip kad jeigu tavęs netenkina toks atlyginimas, tai vietoje tavęs visada suras ką nors kitą ir tu nerasi geriau apmokamo darbo, arba neturėsi kur pasiskūst, nes bijosi kad tave išmes iš jau turimos vietos.
Na ir kaip jau minėjai, dėl šito Lietuvoje verlsą kūrti lengva, bet net ir taip kuriant verslą, pilna įvairiausių problemų apie kurias čia neužsimenama ir nenorima užsimint..
Atlast 2011-07-07 00:19
skavius uzjauciam tave. cia ne delfi. kalba apie versla, o ne apie mazas algas... visi verslininkai blogi ir tt. Tikriausiai verkslentojas nezino kiek pokerio doleriu labdarai atidave straipsnio veikejas?
adminai gal istrinkit sita kaip OT.
Simplicity 2011-07-07 01:16
Baikit pyktis Bent jau mano akimis žiūrint, tai Lietuvoje galima daryti tik tokį verslą, kur tu savo paslaugas ir idėjas (retu atveju- apčiuopiamą produktą) parduodi turtingesnėms šalims. Jei verslas orientuotas į vidinę rinka, tai laukia ilgas ir kankinantis vegetavimas už grašius, kurie neatpirks sugadintų nervų ir nemiegotų naktų. Dėl to algos juokingai mažos, o kainos neproporcingai didelės. Nori nenori turi užmest kelis šimtus procentų ant Bangladeše pasiūtų NIKE'ų, nes pirkėjų tokiems sportbačiams bus tik keli, o pelnas nuo tų kelių porų padengs nuomą ir darbuotojų atlyginimus:D
Galim paimt kad ir tas pačias kompiuterinės technikos parduotuves, dirbančias su kokių 3-10% marža (daugiau nėra kaip padaryt, nes rinkoj be proto daug žaidėjų) ir dar užsiimančias kompiuterių priežiūra. Duodu kepurę prišikt- visos tos parduotuvės slepia mokesčius ir užsiima nelegalios programinės įrangos platinimu (perki kompiuterį su DOS, o įrašo laužtus Windows 7 su MS Office paketu) Imkim mažesnio kalibro žaidėjus- kompiuterių technikus dirbančius su individualia veikla ir aptarnaujančius įmones bei namų vartotojus. Kas sutiktumėt rizikuot ir sudegt už nelegalios įrangos platinimą, gaudami kokį 30-40Lt atlygį? Jei rinka nebūtų užtvindyta "mažiau Dell'ais", "mažiau Lenovo'ais" ar "mažiau ASUS'ais", o būtų pardavinėjami kompiuteriai su tais pačiais Windows'ais (ar net Linux'ais) tai dar būtų erdvės darbui. Man labai keista kodėl leidžia pardavinėti kompiuterius be OS. Gi mobilieji ir išmanieji telefonai nepardavinėjami be OS Vadinasi viskas susiveda į gyventojų pajamas- kam pirkti kompiuterį su gamykliniais Windows'ais, jei panašų "mažiau kompiuterį" galima įsigyti pigiau ir susimesti laužtus Windows'us iš Linkomanijos. Kam pirkti kurą iš kolonėlės kai galima pas dėdę Petrą gauti Baltarusiško...
Skurdo Lietuvoj skurdo kultūra...
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
A. Guoga: neemigruokit – Lietuvoje verslą padaryti daug lengviau