Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
blizzard 2011-10-07 15:15
jeigu baterijų kainos būtų žmoniškos ir su jomis nebūtų papildomų problemų, mielai savo automobilį perdaryčiau į elektromobilį. Bet bėda ta kad elektromobilių baterijos vis dar išlieka jų silpniausia vieta, teks palaukt dar keliasdešimt metų kol bus išrasta medžiaga galinti pakeisti dabartines ličio jonų baterijas.
Wolfy 2011-10-07 15:24
Kiek galima apie tuos elektromobilius rasyti ta pati. Jei kas nors duos ta elektromobili, tai gal ir naudociausi juo. Be to, neapsimoka senos masinos perdarineti i elektromobili su tokiomis kainomis.
blizzard 2011-10-07 15:28
aš perdarinėčiau ne vien dėl to kad pasimoka būtų įdomus projektas, bet kaip sakau vis dar labai brangu ir visi reikalai su baterijom nevilioja..
technologas 2011-10-07 15:31
kestutisz 2011-10-07 15:42
Aš tai mielai pagalvočiau apie važiavimą elektra, bet tam reikia tik mažytės smulkmenėlės - nediduko nuosavo namuuko su dar mažesniu garažiuku, nes kitur kaip ir nėra krautis. Tada irgi galėčiau postringauti apie elektromibilių naudą - na panašiai kaip Zuokas "rodyti pavyzdį" segway'iais kai į darbą tik porą kilometrų, nuosavame name visada gali saugiai jį pasidėti, o darbe pasaugos apsauga.
Tas_pac 2011-10-07 16:00
Priusas suvartoja apie 6 litrus benzino 100 km. Todėl jis tikrai neišeitis didėjančioms benzino kainoms, juo važiuoti brangiau negu kompaktišku dyzeliu.
Creatium 2011-10-07 16:24
Kaip tai susiję su elektromobiliais?
Beje, dabar labai sparčiai visų automobilių gamintojai tobulina vidaus degimo variklius taip, kad jie naudotų vis mažiau degalų. Tad gali būt, kad bent artimiausioje ateityje, elektromobiliai išliks kaip antraeilė priemonė vien dėl to, kad bus ištobulintas vidaus degimo variklis iki maksimalaus ekonomiškumo.
Pasalietis 2011-10-07 16:30
Teko girdėti, kad elektromobiliai, net labiau teršią gamtą, negu vidaus degimo variklius turinčios mašinos, vien dėl to, kad elektra pagaminama, naudojant dujas ar anglį, o elektromobilių mašinose pati sistema netobula.
Na bet čia išmanantis tegul sako apie tai.
ligonis 2011-10-07 16:38
tobulink kiek nori tu ta vidaus degimo varikli, vistiem nepasieksi elektros motoro patikimumo ir efektyvumo.(~velniai zino kiek detaliu besitrinanciu viena i kita tikrai niekad nebus patikimiau ir efektyviau, nei tik 2 guoliai kurie devisi ir elektromagnetiniai laukai).
ir stipriausias argumentas yra tas, kad pagamintas elektromobilis potencialiai turi galimybe per visa savo gyvenima tiesiogiai ar netiesiogiai neisleist nei 1g co2 i atmosfera(ziurint i varikli), ko negali pasakyt apie vidaus degimo variklius.
punktyras 2011-10-07 16:48
VDV 4takčių variklių neįmanoma netgi teoriškai padaryti didesnio ekonomiškumo, nei 25%. Elektros varikliams tai negalioja.
Mindset 2011-10-07 16:56
Pamirso pamineti:
1. Licio baterijos sveriancios puse tonos dar nera pakankamai moderni technologija(jau geriau naudotu tas baterijas is zelatinos)
2. Vienu pakrovimu nuvaziuoti Vilnius-Klaipeda neimanoma
immortallt 2011-10-07 17:02
Taip akumu gamyba gan tarsi, bet jei gamintume visa energija is atsinaujinanciu, tai ir ta tarsa stipriai sumazetu.
VDV rekordai yra ~1l/100km sanaudos, bet tai nepraktiskos masinos, kur kiekvienas vairuotojo gramas svarbus, jokio komforto, bagazines, o tik diskomfortas.
Elektromobilio fiksuota kaina yra daug didesne nei VDV, bet argi cia didziausia problema (aisku lyginant tarpusavyje tik naujus auto), nes naujus ima vis tiek lizingu, o kuro sanaudos VDV daug daug didesnes. Toliau, akumuliatoriaus nusidevejima isskaidyk ir padalink ant kilometrazo.
Taip infrastruktura LT problema, bet cia daugiausia bedu iziuriu elektros tinklu pertvarkyme, kuriuos reiktu perdaryt i smartgrid. Siokiu tokiu kalbu eina, bet ar kas daroma - neisivaizduoju.
Elektromobiliams elektra gamina jegaines, kurios isnaudoja kura daug daug efektyviau. Grubiai tariant, jei tarkim automobilis suryja 10l kuro, tai jei kura atiduosime elektrinei, bus pagaminta elektros energijos maziausiai (jei kwh tiek pat sunaudojama) 3 automobiliams tokios pacios galios. O kur dar paciu elektromobiliu efektyvumas didesnis.
Arthuras 2011-10-07 17:41
Prisiminkim tai, kad elektrą vis tiek reikės pagamint. Taip, elektrinės tai darys ekologiškiau ir ekonomiškiau. Nepamirškim ir to, kad baterijos gaminamos iš ličio junginių, kurie randami gamtoje ir juos išgaunant kažkiek teršiama gamta, vėlgi ličio yra ribotas kiekis, kaip ir su nafta. Baterijas reikės perdirbinėt ir pan. Nėra viskas taip idealu ir paprasta ir visiškai "žalia".
Tomsonas1 2011-10-07 18:54
Visi kaiptai pamiršta pagrindinį VDV minusą, jis teršia ten kur gyvena didžioji žmonių dalis, t.y. mieste. Jei mieste važinėtų elektromobiliai, o kad ir tą patį kuro kiekį sudegintų pvz. elektrinėje kad pakrauti elektromobilius ir elektrinę pastatytum pavėjinėje miesto pusėje, tai vistiek bendra žmonių gyvenimo kokybė pagerėtų.
punktyras 2011-10-07 19:32
Litis, skirtingai, nei nafta, nėra išsenkantis resursas. Naftos antrą kartą nepanaudosi, o litį galima perdirbti n kartų.
mobilunkas 2011-10-07 19:53
idomu kokia jau cia brangi butu elektromobiliu ikrovimo infrastruktura? galingas diodas ikistas i rozete ir laidai i akumuliatoriu?
immortallt 2011-10-07 19:57
Ilgu laikotarpiu litis tikrai nera vienintele ar pagrindine medziaga, kurioje galime kaupti energija.
Jiezikjielius 2011-10-07 20:00
kad nebus tu elektromobiliu, vielabraukius tegu paleidzia D realiau kad istobulins vandeniliu varomus automobilius, nei kad elektra. nebent elektromagentinius laukus visur idiegs, nes visgi islieka priklausomybe tarp miestu atstumai, net nepakanka lietuvoje, o kur vilkikai ir t.t.? nemanau, kazkaip nesamoningai skamba... vien sumazine auto masinas mieste, nesumazinsim taip zenkliai tarsos..
immortallt 2011-10-07 20:35
Gal pasidomek siek tiek... Tesla model S, su kelioniniu akumuliatoriumi nuvaziuoti gales iki ~500km vienu ikrovimu. Per toki atstuma tikrai stosi maziausiai 1 karta pailset ir i tualeta nueiti. Tuo labiau, kad pvz vaziuojant ant duju eina nuvaziuoti ~400km (mano tevo masinos atveju). Furos turi lygiai tokius pat apribojimus ir jiems kuras sudaro beveik visas sanaudas. Problema yra tik akumuliatoriu istobulinime.
Ir pries taip kalbedamas, atsakyk, kiek metu tobulinami VDV ? Kazkur 100 ? O elektromobiliai ? Jau kokius 80 metu jie buvo pamirsti, nes tuo metu atrode, kad nafta niekad nesibaigs...
P.S. Tesla roadster nuvaziuoja ~240 myliu ir tai jau yra ne teorinis, o praktinis skaicius.
blizzard 2011-10-07 21:10
man atrodo kad vilkikam elektriniai varikliai kaip tik geriau bus nei dabartiniai dyzeliniai.
o kas ten dėl ličio? taigi tik čia šumino kad jo sąnaudos labai mažos žemėje, todėl reikia ieškoti kitokių alternatyvų, nes galim ličio pritrūkti..
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Kodėl į Lietuvą neskuba ateiti elektromobiliai?