Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
mar444nas 2013-01-28 11:47
Tai anksciau ar veliau visos salys susidurs su tokiomis paciomis problemomis. Tai vokieciai irgi pradejo saukti kad elektra pabrango o ten saules jegainiu zymiai daugiau. Tai tik laiko klausimas kada uzsirauks saules jegainiu gaminamos elektros supirkimas uz kosmine kaina. Dar gerai kad suskubo apkarpyti tu jegainiu pletra. Aiskus juk niekas nedraudzia ju statyti bet savo reikmems tai niekados neatsipirks.
Arthuras 2013-01-28 11:59
Tegul šutina su savo šitom investicijom į visas keturias puses. Su dabartiniais fotoelementais Lietuvoje nėra ką veikt. Taigi visiškai negaila.
Paramotoras 2013-01-28 12:13
Visiskai pritariu jusu nuomonem. Kodel paprastas pilietis turi moketi brangiau uz elektra kad kazkoks privatus kapitalas klestetu. Is viso sito kiek matau nei valstybei naudos nei paprastam gyventojui. O kazkokiai precizikai suplanuotas milijoninis pelnas sumazejo. Lai pardavineja savo elementu tokia kaina kad juos pasistacisu nereiketu elektros supirkineti uz kosmines kainas. O ir su sukrainom ar bulbom lai negasdina. Pas juos valdo ATOMAS ir niekas ten nesiruosia atomiu uzdarineti ar pradeti pirkti is saulininku elektra uz nesamoningas kainas.
vazzy 2013-01-28 13:16
per tokias supirkimo kainas isviso bandoma sukurti kaskokia nesveika konkurencija. zmones piktinasi, kad uz VAE pagaminta elektra reikes moket po <40 ct, o vat kad saules perka po ~1.50 tai jau visiem gerai iskreipta rinka cia su ta saules energija.
Talkatif 2013-01-28 13:25
Galbūt jei valdžia būtų nupirkus ar parvežus SAULĘ, tai nebūtų pasisukę tokia "graudžia" linkme :))) Nieko, sekantis etapas - pirksime elektromobilių parką valdininkams :D
wolas 2013-01-28 14:52
Kokios dar investicijos... Saulės elementus gaminame ne mes ir net ne europa, o dar ir pinigus papildomai mokėti už tai kad jie čia stovi? Koks idijotas priėmė šitą įstatymą pirmoje vietoje.
bahuriux 2013-01-28 18:59
Buvo toks bajeris. Draugo tevams reikejo pastatyti kazkokia tai vejo jegaine gana nemaza, fotovoltines paneles iskarto atmetem, nes perbrangu ir neefektyvu. Nu OK davai sakau prisedam ir paskaiciuojam, ka galima nupirkti ar paciam pasigaminti ir kiek elektros pasigaminti. Cia grynai savo reikmem reikia. Paziurejom, kad vidutiniai vejai per metus 5m/s nu nelabai kas gaunasi, bet sakau jei pasidarysi pats kokiu 5kW jegaine, tai gali tiketis vidutiniskai pasigaminti 1kW (24kWh per para). Tik kad ta jegaine kainuotu net paciam daryti kokius 4-5000+Lt. Nu lyg ir atsipirktu per metus, kitus, bet beda ta, kad neviska ka pagaminsi, pagaminsi tada kai to reikia ir kiek reikia. O eiti kryziaus kelius, kad prijungtu prie tinklu ta savadarbe vejo jegaine, nelabai norisi.
Ir priejom galutines isvados, kad geriausias biznis (atsipirkimas) yra gaminti atsinaujinancios energijos prietaisus ir pardavineti, o ne juos naudoti, nes tada atsipirkimas butu kokius 5-10 kartu greitesnis. O reikalinga el. energija nusipirkti is el. tinklu. Tikras atsipirkimas yra tada kai gamini, ar bent pardavineji zliosios energetikos nesamones.
Alfredukas 2013-01-28 22:19
jei kalbame apie vėjo vidutinį greitį, tai reikėtų vidurkinti ne vėjo greitį, bet jo greičio kubą (^3). (Tai labai skiriasi nuo vėjo greičio aritmetinio vidurkio). Kitaip sakant, reikėtų integruoti ne V, o V^3, kas atspindi tikrąją statistinę vėjo energiją. Tai esmingai nekeičia tavo išsakytų ideologinių minčių, bet su tuo skaitytis vertėtų!
vazzy 2013-01-28 22:41
is esmes tai jokio skirtumo, jei vidutinis greitis yra 5 tai koks skirtumas ar skaitysi, kad tai 5 m/s kury reikes vistiek pakelt kubu ar 125 m/s. jei skaiciuoji pinigus, nemanau, kad tai daro itaka
Alfredukas 2013-01-28 23:01
Esu žaliosios energijos šalininkas, tačiau nepalaikau tokių "verslininkų", kurie (tikriausiai nusipirkdami įstatymus) sugebėjo Saulės energiją konvertuoti į elektros energiją, už mūsų visų pinigėlius. Tai ne verslas ir žaliosios energijos plėtra, o nusikalstama veikla! Jei teisingai pamenu, tai anksčiau šie saulės kolektorių gamintojai sakė, kad jų produkcija orientuota į užsienio rinkas. Pasirodo, kad taip nebuvo, nes įstatymų pakeitimas Lietuvoje, privertė gamintojus sunerimti. Būtų malonu, jei į diskusiją įsijungtų šio straipsnio autorius ar jo užsakovas.
Yra, žinomų būdų, kaip galima Saulės energiją konvertuoti daug naudingiau ir atsiperkamai, be jokių subsidijų, tačiau šie "verslininkai" panoro būti "gudresni" už mus visus. Nors ir pavėluotai, bet labai sveikintinas dalykas, kad pagaliau pristabdė tokio "verslo" plėtrą. Beliko sulaukti, kad pagaliau sveikas protas galutinai atsisakys ir "pigios bei saugios"atominės energijos
Alfredukas 2013-01-28 23:06
Jei nagrinėsime viename taške, tai sutinku, kad skirtumo nebus, bet jei paimsime metinį kūbų integralą, tai pamatysime visai kitokį vaizdą.
immortallt 2013-01-28 23:08
Šiuo metu vietos nėra. Ateityje, kai technologija tobulesnė bus, atipigs gamyba, padidės efektyvumas, tai pasikeis situacija.
Alfredukas 2013-01-28 23:15
Kol kas tai tik pasakos. Kai bus, tai tada ir skaičiuokime naudą. O tokių kolektorių plėtra, tai grynas nuostolis, nes tobulėjimas vyks ne šių kolektorių tobulinime, o principialiai kitokių technologijų pagrindu. Apie tai kalbama jau senai, bet realios pažangos, kol kas praktikoje nematyti.
vazzy 2013-01-28 23:48
nu tai taip, bet jeigu 5 yra Vvid tai niekas nepasikeis ar kelsi kvadratu ar kubu
Alfredukas 2013-01-29 07:54
s metus laiko. O energija yra išreiškiama per V^3, todėl Vvid. čia netinka. Žinoma, galima ir čia kažką "išgudrauti", bet dažniausiai turėtume klaidinantį rezultatą. Todėl praktikoje ir būna taip, kad jėgainę skaičiuojame pvz. 10kW, o realiai gauname tik apie 3kW metinį galingumą.
Rili11 2013-01-29 09:47
Juokingi jūs žmonės. Metus laiko visiems viskas buvo gerai ir dabar staiga blogai. Jūs ką, manėte, kad 1,5Lt /kWh mokės iš marsiečių pinigų?
Erodas 2013-01-29 10:32
nezinau ka jus ten su tais vidutiniais ir v^3 skaiciuojate bet i vidutini greiti cia maziausiai reikia kreipti demesi nes visiskai ne nuo to galo skaiciuojama pirmiausia reikia isiaiskinti kokiu greiciu vejas pucia dazniausiai, tai yra koks % per metu buna ten kokio 2-4 m/s 4-6 m/s 6-8 m/s ir t.t. ir tarkim jeigu didziausias procentas bus ten koks 2-4 m/s tai is tokio greicio reikia ir bandyti pesti didziausia imanoma nauda, ziureti kokio tipo sparnuote rinktis ir t.t. kas is to kad paskaiciuoji jog 5 m/s yra vidurkis, pastatai tokio tipo jegaine kuri pritaikyta pesti didziausia nauda prie 5 m/s o puse metu vejo greitis bus 3 m/s ir teispesi 30% galingumo
Alfredukas 2013-01-29 13:24
Pasirodo,tikrai nežinai ką skaičiuojame... Tas ir yra, kad metinis V^3 integralas ir duotų tikrą energijos kiekio vertę toje vietovėje, kur atlikti tokie matavimai ir skaičiavimai. Tik tokiu atveju įmanoma tiksliai prognozuotį, ką duotų vienokia ar kitokia vėjo jėgainė.
bahuriux 2013-01-29 16:48
As supratau apie ka kalba, kad energijos kiekis nebus taspats kaip vidurkis 5m/s, bet 4-7m/s turbut buna 90% viso laiko. dar supratau, kad jegaine turi buti apskaiciuota aerodinamiskai tokiam vejui kuris bus dazniausiai. Tiesiog kazkur maciau toki grafika, kad prie 5m/s buna 20% nuo max galios (12m/s)
kionig 2013-01-29 21:36
Nagi plačiau, kodėl būtent V^3? Kokią laiko funkciją reikia integruoti, būtų gerai, jog parašytum visą formulę, kurią reikėtų suintegruoti.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
"Precizika": Lietuvoje saulės energetikos plėtrai vietos nebeliko, milijoninės investicijos keliaus į užsienį