Lietuvių sukurtas išmanusis prietaisas žūklei užkariauja pasaulio rinkas (Video)  (27)

Iš „Apple“ gauta licencija, „Amazon“, „Fishing Tackle“ susidomėjimas ir beveik 100 tūkst. pasidalinimų naujiena internete visame pasaulyje. Ši naujiena – lietuvių sukurtas sonaras „Deeper“, leisiantis žvejybos metu reljefą ir žuvis matyti ne echoloto, o mobiliojo telefono ekrane.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Viskas prasidėjo prieš kiek mažiau nei metus, kai sonaro sumanytojai Aurelijus Liubinas ir Rolandas Sereika išvyko į Suomiją praleisti laisvalaikio žvejodami. Suomijoje išsinuomavo meškeres, valtis, echolotus ir kitą žvejybai reikalingą įrangą.

A. Liubinas prisimena, kad sonaro „Deeper“ įkvėpimo šaltiniu tapo žvejus nuvylę echolotai.

„Norėjome žvejoti nuo kranto, nes kai kuriose vietose su valtimis tai daryti buvo patogu, o su echolotais – nepatogu, – pasakoja A. Liubinas. – Dar būdami Suomijoje bandėme siųstis programėles, kurios padėtų sužinoti, koks tądien bus oras, vėjas, mėnulio fazė. Bet vienos patogios programėlės neradome.“

Grįžę į Lietuvą vaikinai pradėjo galvoti apie tai, kaip sukurti sonarą, kurio rodomus signalus galima būtų matyti telefono ekrane. Jie pradėjo techninių galimybių studiją, pervažiavo Lietuvos universitetus ir pasižiūrėjo, kaip dirba mokslininkai Lietuvoje. Pasak A. Liubino, iš pradžių kilo abejonių, ar tokį produktą galima sukurti Lietuvoje.

„Esame stiprūs lazeriuose ar gamyboje, bet plataus vartojimo elektronikos prekių gamyboje lietuviai nėra žinomi, ši pramonė maža“, – sako A. Liubinas.

Galiausiai Puslaidininkių fizikos instituto, Elektroninių sistemų laboratorijos specialistai nustatė, kad tokį prietaisą galima sukurti ir Lietuvoje. Tuomet ir buvo įkurta įmonė „Friday Lab“.

Padėjo visuomenės finansavimas

A. Liubinas prisimena, kad idėja tikėjo ir komandos nariai ir partneriai, tačiau buvo neaišku ar produkto reikia rinkai, trūko lėšų investicijoms. „Friday Lab“ komanda nusprendė idėją paviešinti internete, o pinigų pradinėms investicijoms surinkti visuomenės finansavimo platformų (angl. crowdfunding) pagalba.

„Norėčiau paskatinti Lietuvių startup‘us, kurie turi idėjų, pasinaudoti tokiais partneriais kaip kickstarter.com arba indiegogo.com. Visuomenės finansavimas leidžia ne tik surinkti pinigų, bet ir suprasti, ar produktas reikalingas rinkai“, – ragina A. Liubinas.

Naudodamiesi visuomenės finansavimo platformomis „Firday Lab“ savo projektui surinko apie 24 tūkst. dolerių, o žinia apie sonarą internete visame pasaulyje pasidalino 95 tūkst. žmonių. Ją pranešė ir tokie tinklalapiai kaip wired.com ar engadget.com.

„Išankstinių užsakymų skaičius ir susidomėjimas parodė, kad reikia nemiegoti – produktas buvo reikalingas, reikėjo paskubėti, kad niekas jo nenukopijuotų“, – prisimena pašnekovas.

Vis dėlto, darbas nenuėjo veltui ir parodė, kad tokį sudėtingą projektą galima įgyvendinti ir Lietuvoje.

Domisi visas pasaulis

Tiesa, savo produktą „Friday Lab“ įkūrėjai pirmiausiai ketina siūlyti ne Lietuvos, o didžiosioms pasaulio rinkoms.

„Techninės galimybių studijos paskaičiavimai parodo, kad potencialios rinkos yra ne Lietuvos. Kadangi produktas yra visiška naujovė, save matome didžiausiose rinkose, kaip JAV, Skandinavijos šalys, Kanada, Australija. Be to, iš vartotojų, kurie domisi išankstiniais užsakymais matome, kad mūsų sonarais domisi žmonės iš viso pasaulio, o Lietuvoje turime gal keturis užsakymus. Gal lietuviams toks įrenginys per brangus“, – svarsto pašnekovas.

Per beveik metus nuo idėjos sumanymo jau pavyko sukurti sonarą „Deeper“. Pirmuosius 500 išankstinių užsakovų jis turėtų pasiekti po 4–5 mėnesių. Remiantis jų atsiliepimais bus nuspręsta, ar įrenginį reikia tobulinti, ar jau galima pristatyti visoms užsienio rinkoms.

A. Liubinas džiaugiasi, kad bendrovė gavo licenciją iš „Apple“ – tai, kad produktas sertifikuotas „Apple“ galima bus žymėti ir ant dėžutės, o tai gali suteikti ir papildomos pridėtinės vertės, sudominti „iPhone“ ar „iPad“ gerbėjus.

Pasak A. Liubino, sonaras – ne vienintelis „Friday Lab“ kūrinys. Vaikinai neketina sustoti ir žada toliau pasaulį stebinti naujomis idėjomis.

„Čia tik pirmas mūsų produktas, mes turime ir daugiau idėjų: buityje yra daug prietaisų, kuriuos galima valdyti išmaniuoju telefonu. Be to, kitąmet ruošiamės įgyvendinti ir antrąją „Deeper“ versiją“, – sako A. Liubinas.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Ekonomika.lt
Ekonomika.lt
Autoriai: Paulius Grinkevičius
(117)
(19)
(46)

Komentarai (27)