Keleivių asociacija: kaip keičiasi Lietuvos viešasis transportas?

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Creatium 2013-05-22 12:03
Straipsnyje kartojasi keletas pastraipų (prieš ir po autobuso nuotraukos).
Kailis 2013-05-22 14:49
nezinau kaip su kitais miestais, bet kauno viesojo transporto tvarkarasti as lengvai randu internete, o ir marsrutai pakankamai patogus man (pats vazineju is rajono).
evaldosia 2013-05-22 18:26
per mažai dar uždirba lietuviai kad naudotis viešuoju transportu.lietuvis priverstas turėti kaimą,sodą kurie papildo maisto atsargas,statybų ir remonto paslaugos brangios ,todėl lietuvis viską daro pats.smulkių krovinių pervežimo kaina lygi ,pervežamo daikto kainai.mieste dar galima be auto,kaime niekaip.dar ir dėl kas valandą ar rečiau važinėjančių beveik tuščių autobusų,ir persėdimų.čia tik vakarų gyventojai gali važinėti viešuoju transportu susikišę rankas į kišenes.su jų atlyginimu ir maistą serviso tarnyba atveš į namus (imigrantai).
haloo44 2013-05-22 18:26
Nežinau ar čia skaitosi patogu Kaune tarkim nuo megos važiuoti iki KTU 45 min autobusu, kai gali su mašina per 10-15min nuvažiuoti. Svarbiausia yra laikas
sigun 2013-05-22 20:07
Per 15 min piko metu? Ir dar papasakok, kad į tą laiką įeina ir parkavimo susiradimas arba nuėjimas iki univero, kai vietų šalia nebelikę?
Xaxa 2013-05-22 20:21
Vilniuje tie nauji MAN autobusai net neturi kondicionieriaus... tai kur čia komfortas?? Kai išlipi iš autobuso visas šlapias, kaip iš pirties.
mch0lic 2013-05-23 04:07
Dar beveik visiem vežėjam reik labai daug darbo įdėt, kad VT būtų kažkiek patrauklesnis. Nėra taip absurdiškai kaip malaizijoj, kur miesto VT tvarkaraščio net neskelbia (verslo paslaptis), bet nėra dar taip gerai kaip ir vokietijoj ar kituose vakarų europo šalyse... Iš tikro tarpmiestinėms kelionėms visada stengiuosi kautros paslaugom naudotis, tiek kainos geresnės tiek autobusai patogesni. Bet ir kautra kartais nepasiskaičiuoja keleivių, tai kartais yra daugiau norinčių važiuot nei telpančių...
kukulis 2013-05-23 12:26
Viesasis TP visu pirma yra orientuotas i zmoniu kieki, todel kalbant apie patoguma, negalima ziureti vien tik i save. Tukstanciui zmoniu patogu, o vienam - ne, tai cia ne viesojo TP sistemos beda, o to vieno, kuriam nepatogu. Kaip matome, nei autobusai nei troleibusai tusti nevazineja, todel darytina isvada, kad didziajai daliai zmoniu tai yra patogesne TP negu kitos, jiems prieinamos. Kalbant apie kaina bei kokybe, tai nezinau, ar yra kur pasaulyje viesojo TP sistema, kuri veiktu pelningai ir tuo paciu siulytu patrauklias kainas. Cia yra du nesuderinami dalykai. Problema galima spresti arba keliant kainas (veikia tik besinaudojancius viesojo TP paslaugomis), arba subsidijuojant is miesto biudzeto (veikia visus gyventojus). Nei vienas is varijantu nera absoliuciai geras. Jeigu yra noras tureti geresni, greitesni ir kokybiskesni viesaji TP, reikia suvokti, kad vienu ar kitu budu uz tai teks susimoketi. Deja, daugumai zmoniu tai atrodo nesuvokiama. Kaip antai viena pazystama moteriske reze - geriausia butu padaryt viesaji TP isvis nemokamu, nereiketu kontrolieriu, liktu pinigu nu ju mikriuku, nuo atlyginimu, uz kuriuos butu galima paleist daugiau autobusu. Kai pabandau paaiskint, kad tokiu atveju visi gyventojai tures moket kazkoki mokesti viesojo TP islaikymui - tai tada jau pasipiktinusi pareiske - as juk beveik nevazineju, tai as ir nemokesiu jokio mokescio. Klausiu- o tai iskur tada paimt pinigu? Atsako - aj, nu tegul Zuokas kanors sugalvoja, Meras gi... Ir cia jau trankau savo galva i stala.
Arthuras 2013-05-23 12:52
Dabartinės viešojo transporto Lietuvoje kainos tikrai nėra labai mažos. Toli gražu. Jei važiuojant ekonomišku automobiliu keturiese gaunasi gerokai pigiau, tiek mieste, tiek užmiestyje - kažkas netvarkoje.
Xdmin 2013-05-23 13:16
Normalu kad vaziuojant 4 gaunasi pigiau. Bet kad zmones po 1 sedi ir vazineja.
immortallt 2013-05-23 14:19
Aš iš savo santaupų jau galiu nusipirkti beveik naują automobilį. Galiu važinėti taksi, bet viešasis man atrodo patogus būdas važinėtis Vilniuje. O dažnai važiuoji automobiliu keturiese? Kokią dieną atsistok prie judresnės sankryžos ir skaičiuok kiek automobilių pavažiuoja tik su vairuotoju, o kiek turi bent vieną keleivį. Jei apie kainą, kiek automobiliui kainuoja draudimas ir padangos per metus? Viešasis transportas 1,200 litų. Nereikia ir parkingo, kuro, niekas nepavogs, neaplamdys ir pats nepadarysi avarijos.
Arthuras 2013-05-23 14:41
Taigi sakau, yra idėjinių viešojo transporto naudotojų. Tik jų nedaug. Ir man jie visiškai neatrodo kažkuo pranašesni. Nereikia važiuot net keturiese. Darbingam asmeniui viešojo transporto bilietas kainuoja 100lt, jau nebekalbant, kad kartais reikia taksi paslaugų. Nuvažiuojant per dieną automobiliu kokius 25-30km kiekvieną dieną, ant kuro išleistum 250lt. Automobilis už kokius 10k lt. nuvertėja per mėnesį kokius 130lt. Na, civilinis draudimas, remontai per metus kainuos maks. 1000-1500lt per metus, t.y. vėl 130lt per mėnesį. Rezultate - 500-600lt. Išleidi per mėnesį 400lt daugiau, jei važinėji VIENAS. Uždirbant padoriai, tie 400lt. tikrai verti to komforto, kurio negauni autobuse - beprotiškas karštis, kai prakaitas žliaugia, nešvarūs piliečiai viešajame transporte, grūstys, laiko praradimai(tai irgi reikėtų įskaičiuot)... Jau nebekalbant, kad jei į tolimesnes keliones prigriebi bent porą keleivių, važiuoji labai nebrangiai ir net sutaupai.
vazzy 2013-05-23 19:52
asmeniskai as tai esu patenkintas Kauno miesto VT, ypac kai kalbama apie kelione i paskaitas. autobusas man nuo namu iki universiteto nuvaziuoja per 10 mins, su masina galeciau per 5, bet kokia prasme pirkt masina del tu 5 mins? ypac kai prie KTU aiksteles tokios tragiskai prigrustos. VT su neribotu vaziavimu skaiciumi kainuoja 17lt, kai masinai isleisciau kaip jau arturas paskaiciavo apie 400. jokios prasmes ja pirkt pat pat grafikai gan patogus, po paskaitu vaziuojant namo ilgiau 10 mins laukt netenka, taigi neuztrunku ir stoteleje
immortallt 2013-05-23 23:52
Arthurai, pirma, anksčiau važinėjau iki universiteto iš justiniškių iki rotušės. Po to iki lukiškių aikštės, tada iki ukmergės plento, dabar iš vis realiai važinėjuosi dviračiu. Jei toliau važiuoti - autobusu ar taksi, jei už miesto ar daugiau važinėtis išsinuomoju mašiną arba parai, arba valandai citybee.lt. Antra, važiavimą lygini su visais parkavimais laiką? Trečia, atsipalaiduok, gyvenimas nepabėgs, noras visur skubėti tik didina stresą. Ketvirta, teisingai įvardini, "kai galėsiu sau leisti". Pas mus automobilis kažkodėl būtinybė yra. Šeima, turinti 500LT/šeimos narį pajamas būtinai turi turėti mašiną. Penkta, už 250 litų įsipylęs kuro 30km kasdien nenuvažiuosi, tuo labiau mieste ir Vilniuje. Šešta, automobilis už 10,000 tai kibiras, o ne automobilis. O dėl remontų išlaidų - čia kaip jau pasiseks. Draugas sukišo 3,000 ir galų gale po poros mėnesių vis tiek į metalo laužą išmetė. Civilinis draudimas metams - 600 litų, padangos metams padalinus, antra tiek. Taigi susumavus kaštus metams 1,500 remontai (įskaitant aplamdymus), dar 1,000 litų padangos + draudimas (nu nuleidžiu biški), ir dar kuras bent 300 litų mėnesiui, arba 3,600 metams, viso - 6,100 litų, 508lt mėnesiui jei nereikia mokėti parkingo. O parkingą mokėt prireikia, tai gaunas dar ~50litų mėnesiui išlaidų tikrai. Taigi automobilis yra prabangos dalykas. Jis toks pat prabanga ir Norvegijoje, ir Italijoje, ir likusioje vakarų Europoje. Aišku automobilis turi patogumų, čia net nesiginčiju. Bet yra ir su tuo susiję kaštai. Jei tu GALI skirti, tai galima nusipirkti ir automobilį ir jį išlaikyti, bet klausimas ar tau to tikrai reikia, ar nerasi, kur geriau tų pinigų padėti? Vienas geriausių pavyzdžių, apie tai ką kalbu - W. Buffet. Visa jo gyvenimo pradžia buvo pagrįsta ant šio principo. Beje, kiek išleidi viešajam? Na imkime važiuojama tik su autobusais - 100 litų per mėnesį. Taigi per metus sutaupai grubiai 4800 litų. Ką už juos galima nuveikti? Jau ir kelionė dviem išeina į užsienį paatostogaut, ar pataupius porą metų vienam į Meksiką, Kubą, Indoneziją ir panašią šalį vienam ~3-4 savaitės. Arba kitas variantas, pinigus taupai. Jei 400 litų atidedi iki gyvenimo galo su ~4,5% grąža, tai išėjęs į pensiją turi ~milijoną to meto kainomis, arba pusę milijono dabartinėmis kainomis. P.S. 4,5% palūkanos itin mažos. Mažo kapitalo įmonių vidutinis metinis pelningumas per 80 metų imant vidurkį yra apie 16-18%, priklausomai nuo kategorijos.
Arthuras 2013-05-24 00:29
Jei nusipirkęs automobilį jau nieko nebesutaupai ir gyveni nuo algos iki algos, o tau tas automobilis nėra būtinybė - tiesiog to automobilio tau nereikia. O jei ir su automobiliu dar lieka pinigų - tai koks skirtumas?.. Užteks viskam.
immortallt 2013-05-24 02:05
Man rodos mes linkę iš tikrųjų sutarti, tik abu savo poziciją per agresyviai ginam. Automobilis - tikrai komfortas. Ir tai ne būtinoji prekė ir viena pirmųjų prekių, kurią meti iš savo krepšelio. Žinoma, yra žmonių, kuriem tai būtinybė, bet ne apie juos kalba eina (kurie gyvena už miesto, darbui reikalinga ir pan). Bet realiai, ypač Vilniuje, labai daug žmonių realiai važiuoja nuo stotelės, iki stotelės. Į senamiestį važiuoja su mašina ir kiša mašinas į svetimus kiemus, arba sumoka už valandą ir toliau stovi zuikiu. Ir pvz lyginant su Oslu, apart to, kad Vilniuje nėra metro, skirtumų daug nematau. Viešojo transporto naujumas... Na tramvajai tai muziejiniai ten. Italija, Milanas, bent jau kiek teko važinėtis metro - tai irgi muziejiniai eksponatai jau turėtų būt. Metro, nors ir geras dalykas, bet Vilniuje per mažas gyventojų tankis, kad kada nors atsipirktų. Oslas metro turi tik dėl to, kad pinigėlių iš naftos gavo kalnais.