„Blogiausia įmanoma išmetamųjų dujų spalva.“ Pasiruoškite didelėms išlaidoms  ()

Nepriklausomai nuo to, ar kalbame apie benzininį ar dyzelinį variklį, išmetamųjų dujų spalva tikrai gali daug pasakyti apie variklio būklę.


Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© Khunkorn Laowisit (Public Domain) | https://www.pexels.com/photo/car-exhaust-pipe-5233282/

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Techniškai tvarkingame automobilyje išmetamosios dujos turėtų būti bespalvės. Jei iš išmetimo vamzdžio išeina baltos arba juodos spalvos išmetamosios dujos, tai nėra gera žinia. Tačiau pati blogiausia spalva yra mėlyna.

Rimčiausias problemas skelbia mėlyna spalva

Mėlyni dūmai reiškia, kad degimo ciklo metu alyva susimaišė su degalais, alyva sudeginama ir kartu su likusiu iš dalies sudegusiu kuru išleidžiama per išmetimo vamzdį. Sunkesnės šios problemos priežastys yra vožtuvų sandariklių, stūmoklių žiedų arba turbokompresorių susidėvėjimas.

Juodi dūmai iš išmetimo vamzdžio

Mažiausiai nerimo kelia juodos spalvos išmetamosios dujos, kurios atsiranda stipriai paspaudus akceleratoriaus pedalą. Tiek dyzelinių, tiek benzininių variklių atveju jie dažniausiai rodo netinkamą degimo procesą. Senesnių variklių, kurių rida yra didelė, atveju tai yra visiškai normalus simptomas. Tai taip pat visiškai normalu senos kartos dyzeliniams varikliams be aukšto slėgio įpurškimo sistemų.

[EU+Kuponas] Lietuvoje taip pigiai nerasite! Rekordinės kainos naujausias robotas dulkių siurblys su atliekų surinkimo stotele (Video, „ROIDMI EVE CC“)
4995 2

Rekordiškai žema kaina

Specialus kuponas

Iš Lenkijos greitas ir saugus pristatymas

Sutvarkyti visi mokesčiai

„Xiaomi“ ekosistemos produktas

Naujausi techniniai sprendimai

Išsamiau

Priklausomai nuo variklio tipo, situacijos kaltininkais gali būti, pavyzdžiui, susidėvėję uždegimo sistemos komponentai, sugedęs lambda jutiklis, srauto matuoklis arba – ypač dyzelinių variklių atveju – „nesandarūs“ purkštukai. Jeigu greitėjant automobilis po savęs nepalieka pastebimo juodų dūmų debesies, nėra ko jaudintis.

Tačiau dyzelinių variklių atveju turėtumėte atkreipti dėmesį į galimas užvedimo problemas. Nesandarus purkštukas kraštutiniais atvejais gali pradeginti stūmokyje skylę. Pastebėję nerimą keliančius simptomus, nuvežkite automobilį į remonto dirbtuves. Specialistai patikrins visų komponentų būklę ir nurodys gedimus.

Balti dūmai iš išmetimo vamzdžio

 

Išmetamosios dujos, ypač esant žemai temperatūrai, dažnai būna baltos spalvos. Paprastai nerimauti nėra pagrindo – turime reikalą su paprastais vandens garais. Tačiau ši spalva gali reikšti, kad į cilindrus patenka aušinimo skysčio. Dėl šios priežasties, jei pastebime, kad panašus simptomas išlieka ir esant teigiamai temperatūrai, reikėtų padvigubinti budrumą ir dažniau tikrinti skysčio lygį aušinimo sistemoje.

 

Jei aptiksime skysčių praradimą be matomų nutekėjimo požymių, problema, deja, gali būti rimta. Dažniausiai tai reiškia, kad perdegė variklio galvutės tarpinė arba – dar blogiau – įskilo pati galvutė.

Abiem atvejais remontas reikalauja sudėtingos „atviros širdies operacijos“. Prieš vežant automobilį pas mechaniką, verta investuoti į internete ar automobilių prekių parduotuvėse esančius rinkinius, skirtus diagnozuoti išmetamųjų dujų buvimą aušinimo skystyje. Specialus skystis keičia spalvą priklausomai nuo aušinimo skysčio sudėties. Paprastas testas patvirtins arba atmes gedimo galimybę.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(8)
(2)
(6)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()