„Degalai dega veltui, variklis susidėvi, uždegimo žvakės pajuoduoja – ir visa tai dėl vienos klaidos“ ()
Nesikeičiantis įprotis.

© ingaklas (Pixabay Content Licence)|https://pixabay.com/photos/automobile-vehicle-mustang-3345601/
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kiekvieną rytą nemažai vairuotojų, net ir esant +25 °C temperatūrai iš įpratimo palieka savo automobilius apšilti. Ir tada – palaukia minutę ar dvi, tarsi lauke būtų žiema. Tačiau vasarą toks įprotis – laiko ir degalų švaistymas, nes šiltuoju metų laiku variklis būna pasiruošęs judėti per 20–30 sekundžių nuo užvedimo. Vasarą variklis ir jo tepimo sistema darbinį režimą pasiekia daug greičiau nei žiemą.
Kas vyksta per pirmąsias sekundes po užvedimo:
alyva greitai pasiskirsto po visą sistemą;
stabilizuojasi slėgis;
adaptuojasi elektronika;
|
aušinimo skysčio nereikia šildyti iki +90 °C.
Jei automobilis nėra senas ar su turbokompresoriumi, galite drąsiai pradėti važiuoti po pusės minutės.
Kada verta palaukti?
Kartais varikliui vis tiek reikia šiek tiek daugiau laiko:
jei automobilis ilgai stovėjo vietoje;
jei variklis turi turbokompresorių;
jei rida viršija 150 000 km.
Tokiais atvejais pakanka vienos minutės. Bet ne daugiau: per didelis įšilimas yra žalingas.
Kodėl ilgas stovėjimas vietoje yra blogai
Šilumoje papildomos minutės su veikiančiu varikliu greičiausiai bus žalingesnės:
padidėjusios degalų sąnaudos – variklis nevažiuojant eikvoja benziną;
uždegimo žvakių užterštumas – dirbant tuščiąja eiga, ne visi degalai sudega;
alyvos praskiedimas – degalai gali patekti į karterį;
prasta ventiliacija po variklio dangčiu – karštis ir judėjimo trūkumas sukelia perkaitimą.
Be to, automobilis, stovintis su veikiančiu varikliu, kelia bereikalingą triukšmą ir teršia orą išmetamosiomis dujomis.
Kaip tinkamai vairuoti užvedus variklį?
Po trumpo užvedimo variklis dar turi „įsibėgėti“, bet jau judėti.
Todėl pajudėkite iš vietos neskubėdami;
neduokite daugiau nei 2500–3000 aps./min., kol variklis įšils;
venkite greitai įsibėgėti.
Vasarą įprotis ilgai šildyti automobilį yra žiemos reliktas. Šiuolaikiniam varikliui šiltu oru reikia 20–30 sekundžių, kad būtų paruoštas judėti. Ilgas darbas tuščiąja eiga yra ne tik nenaudingas, bet ir kenkia varikliui bei piniginei. Daug išmintingiau užvesti variklį, šiek tiek palaukti – ir ramiai važiuoti, vengiant staigių apkrovų per pirmąsias minutes.