Karščiai ir nuvažiuojamas atstumas vienu įkrovimu. „Atskleidžiame tiesą apie elektromobilius“ ()
Kaip elektromobiliai atlaiko aukštą temperatūrą? Šį klausimą sau užduoda daugelis vairuotojų šalyse, susiduriančiose su karščio bangomis.

© Alexander Migl, CC BY-SA 4.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Audi_e-tron_55_quattro_at_IAA_2019_IMG_0551.jpg
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Pasirodė ataskaita, kuri ne tik atsako į klausimą, kiek sumažėja akumuliatoriais varomų automobilių nuvažiuojamas atstumas karštu oru, bet ir paneigia daugelį mitų, susijusių su elektromobilių naudojimu vasarą.
Akumuliatorių veikimas priklauso nuo temperatūros. Žinome, kad užšalimo temperatūra ypač pastebimai veikia elektromobilių akumuliatorius. Cheminiai procesai elementuose sulėtėja, todėl žymiai sumažėja nuvažiuojamas atstumas.
Dėl to, užėjus stipriam šalčiui, kai kurių automobilių nuvažiuojamas atstumas gali sumažėti net 40 procentų.
O kaip tada, kai temperatūra pasiekia labai aukštą lygį? „Recurrent Auto“ komanda tai ištyrė, analizuodama 29 700 elektromobilių vairuotojų elgesį.
Kaip elektromobiliai atlaiko karštį?
„Recurrent Auto“ yra amerikiečių bendrovė, kuri specializuojasi elektromobilių nuomos ir prenumeratos srityje. Ji turi prieigą prie duomenų apie dešimtis tūkstančių automobilių – tiek naudotų, tiek naujų. Tai leido jai padaryti svarbias išvadas tiems, kurie svarsto įsigyti elektromobilį. „Recurrent“ ekspertai paskelbė ataskaitą, kurioje nurodoma, kurie modeliai geriausiai veikia 30 ir net 37 laipsnių Celsijaus temperatūroje.
|
Bendra šios ataskaitos išvada yra ta, kad tiek šaltomis, tiek karštomis dienomis elektromobilių nuvažiuojamas atstumas mažėja. Esant 32 °C temperatūrai, elektromobilio nuvažiuojamas atstumas sumažėja mažiau nei 5 procentais, o esant aukštesnei temperatūrai, pavyzdžiui, 37 °C, nuvažiuojamas atstumas sumažėja smarkiai – 17–18 procentų.
Kaip aiškina „Recurrent Auto“ komanda, temperatūros kritimas esant dideliam karščiui yra laikinas. Jį sukelia dideliu greičiu veikiantis oro kondicionierius, vėsinantis automobilio saloną. Tačiau nerekomenduojama automobilių su išsikrovusiu akumuliatoriumi laikyti itin karštoje aplinkoje. Dalis energijos automobilis sunaudoja akumuliatoriams aušinti, todėl vairuotoją automobilis gali nustebinti staigiu išsikrovimu.
Geriausi ir blogiausi elektriniai automobiliai vairavimui karštu oru
„Recurrent Auto“ ataskaitoje surinkti duomenys rodo, kad „Audi e-tron“ geriausiai pasirodė karštyje – jo nuvažiuojamas atstumas sumažėjo mažiau nei 3 procentais. „BMW i4“ ir „Rivian R1S“ rezultatai buvo šiek tiek blogesni.
Tęsinys kitame puslapyje:
Toliau sąraše yra „Hyundai IONIQ 5“ ir „Rivian R1T“, kurių nuvažiuojamas atstumas sumažėjo 3 procentais, ir „Ford Mustang Mach-E“ bei „Chevrolet Bolt“, kurių sumažėjimas sumažėjo 4 procentais.
Blogiausiai reitinge pasirodė „Chevrolet Blazer“, kurio nuvažiuojamas atstumas karštu oru sumažėjo 14 procentų. Šiek tiek geresnį rezultatą pasiekė „Kia Niro“, užėmęs priešpaskutinę vietą reitinge, ir, galbūt netikėtai, „Tesla Model S“ (trečia vieta nuo galo).
Kaip prižiūrėti elektromobilį karštu oru?
Karštas oras, kaip matote, nėra palankus elektromobiliams. Todėl svarbu žinoti, kaip užtikrinti, kad akumuliatorius išliktų geros būklės nepaisant ekstremalių temperatūrų. Yra keletas pagrindinių taisyklių, kurių laikymasis gali smarkiai paveikti jūsų automobilio elementų tarnavimo laiką.
Visų pirma, svarbu vengti parkavimo tiesioginiuose saulės spinduliuose. Geriausia parkuoti pavėsyje arba garaže, nes tai sumažins automobilio įkaitimą. Taip pat svarbu nepamiršti, kad karštu oru negalima iki galo įkrauti elektromobilio akumuliatoriaus. Geriausia palaikyti įkrovos lygį nuo 20 iki 80 procentų.
Taip pat nerekomenduojama krauti tiesioginiuose saulės spinduliuose. Idealus laikas prijungti automobilį prie įkroviklio yra vakaras arba naktis. Tačiau jei neturite kitos išeities, kraunant dieną, prieš atjungiant įkroviklį verta įjungti salono išankstinio aušinimo funkciją. Tai sumažins temperatūrą automobilio viduje neapkraunant akumuliatoriaus važiuojant.
Taip pat turėtumėte žinoti, kad automobilio įkrovimas karštu oru užtruks ilgiau. Įkrovimas padidina akumuliatoriaus temperatūrą, todėl kompiuteris sumažins srovę, kad tai sumažintų.
