Toks alyvos keitimas varikliui yra mirties nuosprendis. „Niekada to nedarykite“  ()

Automobilių gamintojai vis dažniau įtikinėja vairuotojus, kad alyvos keitimas kas 30 000 kilometrų yra visiškai saugus.



© SIGAUS, CC BY-SA 4.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:SIGAUS_aceite.jpg

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Šia rinkodaros strategija siekiama privilioti naujų automobilių pirkėjus žadant mažas eksploatavimo išlaidas.

Tuo tarpu mechanikai įspėja: ši praktika gali sukelti rimtus variklio gedimus. Kodėl nereikėtų aklai pasitikėti gamyklos rekomendacijomis ir kaip išvengti brangaus remonto?

Kodėl gamintojai ilgina techninės priežiūros intervalus?

Alyvos keitimo intervalų ilginimas pirmiausia yra rinkodaros strategija. Mažesnės eksploatavimo išlaidos garantiniu laikotarpiu yra stiprus pardavimo argumentas, skirtas paskatinti klientus įsigyti naują transporto priemonę. Gamintojai žino, kad dauguma variklio problemų paaiškės tik pasibaigus garantijai, kai jos taps savininko, o ne gamintojo problema.

Teoriškai šiuolaikinės sintetinės alyvos pasižymi geresnėmis eksploatacinėmis savybėmis nei jų pirmtakai. Jos yra atsparesnės aukštai temperatūrai ir ilgiau išlaiko savo savybes. Tačiau net ir geriausios alyvos turi fizinių apribojimų ir negali veikti neribotą laiką nekeisdamos.

Kas iš tikrųjų nutinka aliejui naudojimo metu?

[EU+Kuponai] Tik nuo 97€! Vėjo jėgainių rinkiniai. Turėkite energetinę nepriklausomybę visur, kur tik jums reikia
9439 7

Fantastiškai geros kainos

Specialūs kuponai

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

Labai ribotas kiekis

Išsamiau

Alyvos degradacija prasideda vos užvedus variklį ir vyksta keliomis kryptimis vienu metu. Aukšta temperatūra ir sąlytis su oru sukelia oksidaciją, kuri keičia alyvos cheminę struktūrą. Nuolatinis maišymas sukelia ilgų molekulinių grandinių mechaninį skaidymą.

Į alyvą taip pat patenka išorinių teršalų: metalo dalelių nuo dylančių paviršių, degimo likučių, o dyzeliniuose varikliuose – suodžių. Benzininiuose varikliuose su tiesioginiu degalų įpurškimu problemą dar labiau paaštrina alyvos praskiedimas benzinu, kuris patenka į alyvos karterį.

Vairavimas mieste ir dažnesnis alyvos keitimas nei rekomenduoja gamintojas

Įprastas važiavimas mieste ypač kenkia alyvai. Dažnas šaltas užvedimas, trumpi atstumai ir „start-stop“ sistemos retai pasiekia optimalią darbinę temperatūrą. Kondensacijos vanduo neišgaruoja, degimo rūgštys nėra neutralizuojamos, o alyvos temperatūra išlieka per žema, kad priedai veiktų efektyviai.

 

Tokiomis sąlygomis alyva neturi galimybės „savaime apsivalyti“ nuo drėgmės ir teršalų. Vietoj to, joje kaupiasi vis daugiau kenksmingų medžiagų, kurios spartina jos irimą ir blogina tepimo savybes.

Kodėl nerekomenduojama keisti alyvos kas 30 000 km?

Naudojant alyvą 30 000 kilometrų ridai, kyla daugybė problemų, kurių pasekmės gali būti pražūtingos. Sena alyva praranda gebėjimą efektyviai tepti, todėl judančios variklio dalys greičiau dėvisi. Ypač pažeidžiami yra trapūs komponentai, tokie kaip turbokompresoriaus guoliai ir paskirstymo grandinės įtempikliai.

Tęsinys kitame puslapyje:

Pasidalinkite su draugais
(13)
(3)
(10)

Komentarai ()