Neįtikėtina: apie nežemiškos gyvybės egzistavimą pagaliau prakalbo ir Vatikanas  (6)

Praėjo vos 380 metų po to, kai Katalikų bažnyčia pasmerkė Galileo Galilėjų už teiginius, esą Žemė nėra Visatos centras. Dabar Vatikanas gerokai nuolankiau vertina astronomų ir kitų mokslininkų atradimus, o naujame vyriausiojo popiežiaus astronomo, tėvo Jose Funeso pareiškime nurodoma, kad ateiviai iš tiesų gali egzistuoti.

Tai J.Funesas pareiškė po to, kai NASA paskelbė apie aptiktą naują Žemės tipo planetą, esančią vos už 1,4 tūkst. šviesmečių nuo Žemės. Mūsų planetos pussesere praminta Kepler 452b, manoma, turi kietą paviršių ir aplink savąją žvaigždę skrieja tokiu atstumu, kad planetos paviršiuje gali išsilaikyti skystas vanduo – tai yra laikoma viena svarbiausių sąlygų gyvybei.

NASA skaičiavimai rodo, kad ši planeta yra maždaug 1,5 mlrd. metų senesnė už mūsiškę. Vatikano astronomas šį atradimą pavadino „puikia žinia“: „Mūsų galaktikoje yra daugiau nei šimtas milijardų žvaigždžių. Atsižvelgiant į atrastų egzoplanetų skaičių, panašu, kad didžioji dalis žvaigždžių mūsų galaktikoje gali turėti planetų, kuriose galėtų išsivystyti gyvybė. Visgi mes nesame tikri, ar „Žemės“ fenomenas yra retas, ar dažnas“, – Vatikano dienraščiui „L'Osservatore Romano“ teigė J.Funesas.

Protingų būtybių egzistavimas kitose planetose, jo įsitikinimu, neprieštarauja krikščionių tikėjimui. „Biblija nėra mokslinė knyga. Jei joje ieškome mokslinių atsakymų į mums kylančius klausimus, darome klaidą. Ji atsako svarbiausius klausimus, pavyzdžiui, koks yra mūsų vaidmuo Visatoje“, – aiškino astronomas.

Nepaisant to, anot jo, net jei už Saulės sistemos ribų egzistuoja protingos būtybės, vargu ar jų išgelbėti buvo nusiųstas antras Jėzus. Jis taip pat netiki, kad žmonija kada nors susisieks su šiomis ateivių civilizacijomis.

„Įmanoma, kad ten egzistuoja gyvybė ir, galbūt, protingos būtybės. Bet aš nemanau, kad mes kada susitiksime daktarą Spoką. Protingų būtybių atradimas nereikštų ir kad yra kitas Jėzus. Dievo sūnaus įsikūnijimas yra unikalus įvykis žmonijos istorijoje visoje Visatoje“, – aiškino J.Funesas.

Tai ne pirmas kartas, kai Vatikano astronomas užsimena apie ateivių egzistavimo galimybę. 2008-aisiais jis pareiškė, kad tikėjimas nežemiškomis gyvybės formomis neprieštarauja katalikų doktrinai ar Biblijai.

Pernai popiežius Pranciškus prakalbo, kad mokslininkų skaičiavimai, jog Visata prasidėjo prieš 13,8 mlrd. metų įvykus Didžiajam sprogimui, yra teisingi, tačiau visa tai buvo dalis Dievo plano. Maža to, jis pareiškė tikįs, kad gyvybė evoliucionavo per milijonus metų ir tai neprieštarauja Kūrėjo idėjai: „Evoliucija gamtoje nėra nesuderinama su sukūrimo idėjomis, nes evoliucijai reikia, kad vystytųsi kažkas, kas yra sukurta.“